Mode & Beauty alle pijlers

Grote borsten dillema..

12-07-2018 11:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.65. Maat 44 nogal wat aangekomen sinds bevalling paar jaar terug en cupmaat G85. Grote borsten dus..

Nu ben ik wat afgevallen waardoor mijn taille wat slanker is geworden maar me borsten? Ho maar. Borstverkleiningen hebben hier vaak in gedachten opgespeeld maar omdat we nog een 2de kinderwens hebben stel ik het uit of hoop ik ergens dat ze weer "normaal worden" altijd namelijk 80D gehad.

Nu komt het. Kleding! Ik voel me door deze borsten zo zo zo enorm dat ik dus altijd maar wijde kleding draag. Ben zo onzeker en als ik iets aanheb wat nauw aansluit bij me lichaam voel ik me meteen ongemakkelijk. Het lijkt zelfs alsof het "not done" is een strakje truitje met zulke joekels als ik sommige mensen zie kijken.. Ik shop zoveel kleding maar zodra ik het thuis aandoe en combineer kijk ik naar mijn bovenlichaam en die beheerst de boel helaas. :(

Ik draag stevige minimizers dus daar ligt het echt niet aan. Voel me gewoon totaal niet prettig en vroeger ging het me echt makkelijker af.. hup setje uit de kast en thats it..

Heeft iemand tips hoe ik hier het best mee om moet gaan of wat ik kan doen om me juist leuker aan te kleden? Merk dat ik echt blijf hangen in vooral donkere kleuren (slankt wel wat af) en t liefst alles lang en wijdt.
Moon-Alisa schreef:
12-07-2018 13:38
Zo zie ik het ook. Hoewel ik me kan voorstellen dat met een andere bouw, je borsten misschien wél meer opvallen. Als ik een slanke taille had gehad in plaats van de flinke buik die ik nu heb, was het anders geweest. Of bijv hele dunne armen, een heel kort kapsel, etc.

Als je last van je rug en schouders krijgt en dan gebogen gaat lopen, lijkt het ook erger denk ik. Bovendien ben ik zelf nauwelijks met mijn borsten bezig de hele dag en heb ook niet het idee dat mijn gesprekspartners dat wel zijn. Durven ze ook niet denk ik hoor.

Waarmee ik niet wil ontkennen dat het lastig kan zijn. Alleen niet ie-de-reen gaat automatisch heel erg gebukt onder een G-cup.
Ik heb bijna geen buik, iele schouders en dunne armen en ik heb mijn E-cup borsten inderdaad "omarmd".
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 13:42
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
12-07-2018 13:30
Ik ben een vrouw, 1.70 zelfde kledingmaat en bh/maat als TO. Ik vind wel dat hier erg wordt overdreven. Ik heb echt niet het idee dat de wereld mij ziet als een wandelende tiet, mensen kijken gewoon naar mijn gezicht tijdens gesprekken, ze zijn echt bij lange na niet zo groot als een watermeloen en de enige keer dat ik er bij kleding kopen echt last van heb is bij jassen en blouses met knopen.

Verder: TO als jij je er niet prettig bij voelt zou ik voor een verkleining kiezen.

Nee echt ik wordt dus gezien als een lopende tiet. Zo voel ik me ook. Het ligt ook heus wel aan mij hoor. :( maar hier zijn ze voor mij lijf echt groot. Ik heb trouwens normale schouders en armen daar ben ik echt niet breed gebouwd. Het zijn me borsten die er gewoon uit springen.
summerjamm schreef:
12-07-2018 13:42
Nee echt ik wordt dus gezien als een lopende tiet. Zo voel ik me ook. Het ligt ook heus wel aan mij hoor. :( maar hier zijn ze voor mij lijf echt groot. Ik heb trouwens normale schouders en armen daar ben ik echt niet breed gebouwd. Het zijn me borsten die er gewoon uit springen.
Ik zou vragen of ze wandelende piemels zijn.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
12-07-2018 13:40
Dat is niet waar. Ik had een vriendin van die lengte met maat 38 en die cupmaat. Altijd wijde truien aan. En toen gingen we een keer shoppen en zag ik haar in een zwarte tanktop. Ik denk dat ik bijna achterover sloeg van haar goede figuur.

TO, je kan imo prima getailleerde kleren, of een decolleté aan. Ik zou het vooral niet combineren. Dus als je een topje met wat meer taille aan hebt, zorg dan dat je niet teveel inkijk hebt en andersom. Boeiend dat ze opvallen. Niks mis met vrouwelijkheid.

Ik ga binnenkort maar eens me kledingkast uitzoeken. Kan ik hier foto's plaatsen met wat ik zoals heb maar nooit draag? Op de hoop meer advies en tips te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,50m en heb 80F. I draag juist wat strakkere kleding. Maat 36/38 Met los vallende
Kleding voel ik mij helemaal vierkant. Het enige waar ik op let is dat ik geen inkijk tot Tokyo heb. Ik slaag altijd leuk bij the Sting en wehkamp.
Laat je eens goed helpen in een winkel. Grote borsten hoeven namelijk helemaal geen dillema te zijn met kleding. Succes!
bureaulampjes wijzigde dit bericht op 12-07-2018 13:50
31.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
12-07-2018 13:39
Ja hè. Te duur voor mij, maar ik heb een veel goedkopere versie in mijn kast hangen.

Hij is zeker gaaf!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
12-07-2018 13:44
Ik zou vragen of ze wandelende piemels zijn.

Hahaha :rofl:
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
12-07-2018 13:42
Ik heb bijna geen buik, iele schouders en dunne armen en ik heb mijn E-cup borsten inderdaad "omarmd".
Ik mijn G-team inmiddels ook. Maar die ogen gek genoeg ook helemaal niet groot. (verkoopsters geloven mij ook nooit ;-D ) Goed passende kleding scheelt wel een slok op een borrel! Net als goedpassende lingerie. Wel een dure hobby trouwens. Dus als ik mocht kiezen had ik toch liever een bescheiden D-cupje gehad.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
summerjamm schreef:
12-07-2018 13:45
Ik ga binnenkort maar eens me kledingkast uitzoeken. Kan ik hier foto's plaatsen met wat ik zoals heb maar nooit draag? Op de hoop meer advies en tips te krijgen?
Tuurlijk. Je kunt ook een apart advies topic openen. Dat loopt altijd storm.
Doornroosje75 schreef:
12-07-2018 13:46
Ik mijn G-team inmiddels ook. Maar die ogen gek genoeg ook helemaal niet groot. (verkoopsters geloven mij ook nooit ;-D ) Goed passende kleding scheelt wel een slok op een borrel! Net als goedpassende lingerie. Wel een dure hobby trouwens. Dus als ik mocht kiezen had ik toch liever een bescheiden D-cupje gehad.
Ik zorg ook altijd voor goed zittende BH's en laat me ook altijd goed voorlichten door de dames van Hunkemöller of een speciaalzaak.

Ze mogen alleen niet uitgebreid aan mijn borsten trekken en dat doen ze blijkbaar graag :-D
iris1969 schreef:
12-07-2018 13:50
Ik zorg ook altijd voor goed zittende BH's en laat me ook altijd goed voorlichten door de dames van Hunkemöller of een speciaalzaak.

Ze mogen alleen niet uitgebreid aan mijn borsten trekken en dat doen ze blijkbaar graag :-D
Ja ik laat me ook altijd adviseren, ook voor badkleding bijvoorbeeld. En als ik het voor het kiezen had, hadden ze best iets kleiner gemogen, maar dat geldt voor mijn hele lichaam, want ik moet gewoon afvallen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik sla de Hunkemöller dan weer over. Te kansloos.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
BH's gaan nog wel, ik heb altijd dezelfde van de Hunkemoller.

Maar bikini's zijn een ramp. Zeker omdat ik qua broekje geen hele grote maat nodig heb. Had dé bikini gevonden bij Livera twee jaar geleden. Inmiddels zit een beugel los, die ik nu elke keer terug duw maar wat eigenlijk heel irritant wordt.

En ik heb ook geen honderden euro's over voor iets wat ik misschien tien middagen per jaar draag...
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
12-07-2018 13:58
BH's gaan nog wel, ik heb altijd dezelfde van de Hunkemoller.

Maar bikini's zijn een ramp. Zeker omdat ik qua broekje geen hele grote maat nodig heb. Had dé bikini gevonden bij Livera twee jaar geleden. Inmiddels zit een beugel los, die ik nu elke keer terug duw maar wat eigenlijk heel irritant wordt.

En ik heb ook geen honderden euro's over voor iets wat ik misschien tien middagen per jaar draag...
Als de beugel door de stof prikt, kun je met bijpassende kleur draad het gat stoppen, net als bij een sok.

En zoek op "mix and match" bikini's, dan kun je top en broekje apart van elkaar kopen.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
12-07-2018 14:01
Als de beugel door de stof prikt, kun je met bijpassende kleur draad het gat stoppen, net als bij een sok.
Dat kan ik idd nog wel proberen. Bij BH's prikt dan meestal na een tijdje de beugel ook daar weer doorheen. Maar bikini heb ik dus af en toe een middagje aan and that's it.

Verder mag ik stoppen met medicatie waar ik van aangekomen ben (hoera) dus het zou best kunnen dat ik volgende zomer weer een maatje kleiner aan kan.
Je kunt méér.
De wehkamp heeft grote maten toch? Mijn maat 75D(het landelijk gemiddelde geloof ik :$ )is vaak gewoon op in de winkel. En bikini’s passen is gewoon rot.

Ik bestel vaak gewoon meerdere bikini’s online bij een winkel met een fijn retour beleid zodat ik ze op mijn gemak thuis kan passen. Met een grotere maat lijkt me dat helemaal fijn.

Bikini’s met zo’n plastic sluiting op de rug kun je vaak nog heel makkelijk zelf verstellen door het los te knippen en dan gewoon opnieuw vast te stikken op een kortere maat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben misschien te laat in het jaar gaan zoeken (omdat ik dacht nog wel met mijn oude bikini door te kunnen). Als ik nu zoek op cup G, is er meestal niks meer.

Heb nog wel iets besteld met een sportBH-achtige top maar vrees dat die te klein zal zijn.

Probeer idd die oude wel te naaien.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
12-07-2018 11:28
Alleen een man kan dit schrijven.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking Ik ben vrouw en zeg precies hetzelfde. Zo groot is het nou ook weer niet (J95) Het lig idd wel een beetje aan wat je draagt, Bepaalde decolete's kunnen echt niet. Maar verder.. Geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Met onder 38 en boven 44 krijg ik een spongebob idee.


Rook je TO dat je van die dunnen benen hebt?
nina1966 schreef:
12-07-2018 14:16
Met onder 38 en boven 44 krijg ik een spongebob idee.


Rook je TO dat je van die dunnen benen hebt?
Eh...?
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
12-07-2018 12:57
Dat is dan denk ik echt te weinig.
Ik zit met mijn 1.68 nu weer op 62 kilo bmi 22.4 en heb broekmaat 38, boven 38/40.
Je hebt dan wel een bijzonder figuur dat je met 1.65 en 89kilo ook maat 38 onder hebt. Zit alles rond je buik en boezem?
Dat is ook wel echt een bouw-dingetje. Ik ben 1.70 nu 60 kilo en zit op maat 36/s boven en onder en cupE/F. Bij sommige merken nog zelfs ruim terwijl ik echt nog brede schouders en heupen heb.

Operatie zou ik ook mee wachten tot je zeker weet dat je niet nog een keer meer zwanger gaat worden.

Mijn moeder heeft ook meer gewicht in haar bovenlijf dan onderlijf. Daardoor is het ook een stuk lastiger om leuke flatterende kleding te vinden. Soms werkt het ook gewoon om heel veel te passen, juist ook andere pasvormen dan normaal.
Ik heb ook heel erg aan mijn lijf nu moeten wennen, normaal was het merk x maat x en model x en altijd raak. Wanneer dat opeens anders is raak je ook zoekende, passen en proberen is dan de oplossing.
Deze Franse kledingontwerpster heeft mij goed op weg geholpen:

https://m.youtube.com/watch?v=EXXvhu9_TZ0
Alle reacties Link kopieren
Eén en ander ligt ook gewoon aan je bouw en lengte. Ik draag D85, mijn dochter D75. Echt wel dat haar cup veel kleiner is dan die van mij.

(Plus; zij heeft voorgevormde bh´s, ik minimizers).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
@iris1969, dat ga ik dan eens doen inderdaad! Heb behoorlijk advies nodig en toch blij dat ik deze topic geopend heb. Heb in ieder geval veel links, advies en tips binnen ;)

@Nina.. Nee ik drink en rook niet. Ik snap de link tussen dunnen benen en roken niet zo goed? En nee spongebob spant de kroon zo erg is het niet haha

En wat beha zaak betreft dames. Ik maakte 2 jaar geleden toch wel iets appart mee hoor. Toevallig weer naar de hunkemoler waar ik altijd mijn minimizers kocht (fijne behas maar de banden zijn toch echt te dun om de zwaarte van mijn borsten te houden) maar goed ik dacht even kijken wat er was voor mijn maat maar na 5 minuten stond ik weer buiten. De medewerkster zei dat ik me behas in een speciaal zaak moest zoeken want bij de hunkemoler hadden ze mijn maat totaal niet. Ik was zo teleurgesteld. Nu heb ik beha's van Triumph en die zitten echt goed en hebben een brede band. Helaas klappen die banden soms dubbel waardoor het op een 1 dun bandje lijkt.. me borsten zijn gewoon te zwaar..
Joh die dames zijn soms ook gewoon raar. Ik kreeg een keer een aanmeting en bij G was ze nog niet tevreden.

Ik leek wel in een enorm harnas gehezen met mijn iele armpjes en schoudertjes er naast :biggrin:

En toen boos worden omdat ik dat niet wilde, want dat was toch echt mijn maat :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven