Mode & Beauty alle pijlers

Grote borsten dillema..

12-07-2018 11:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.65. Maat 44 nogal wat aangekomen sinds bevalling paar jaar terug en cupmaat G85. Grote borsten dus..

Nu ben ik wat afgevallen waardoor mijn taille wat slanker is geworden maar me borsten? Ho maar. Borstverkleiningen hebben hier vaak in gedachten opgespeeld maar omdat we nog een 2de kinderwens hebben stel ik het uit of hoop ik ergens dat ze weer "normaal worden" altijd namelijk 80D gehad.

Nu komt het. Kleding! Ik voel me door deze borsten zo zo zo enorm dat ik dus altijd maar wijde kleding draag. Ben zo onzeker en als ik iets aanheb wat nauw aansluit bij me lichaam voel ik me meteen ongemakkelijk. Het lijkt zelfs alsof het "not done" is een strakje truitje met zulke joekels als ik sommige mensen zie kijken.. Ik shop zoveel kleding maar zodra ik het thuis aandoe en combineer kijk ik naar mijn bovenlichaam en die beheerst de boel helaas. :(

Ik draag stevige minimizers dus daar ligt het echt niet aan. Voel me gewoon totaal niet prettig en vroeger ging het me echt makkelijker af.. hup setje uit de kast en thats it..

Heeft iemand tips hoe ik hier het best mee om moet gaan of wat ik kan doen om me juist leuker aan te kleden? Merk dat ik echt blijf hangen in vooral donkere kleuren (slankt wel wat af) en t liefst alles lang en wijdt.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet ver van Brabant woont, kan ik je echt Naron in Breda aanraden! (nee, geen aandelen, wel al jaren trouwe klant. De enige winkel waar ik uit tientallen bh's in mijn maat kan kiezen.)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ben 1.60, heb cup 85f (maatje kleiner dus) en ook nog een buik. En ben ook nog bijna 50.
Hier helpen:
- een goede bh. Ik zweer bij een bepaald model van Anita en Triumph minimizer.
- let op de stof. Aansluitend maar niet strak en stevige stof of juist wat wijder en dan dun.
- ik heb een aantal 'altijd goed' jurkjes. V hals, strak model maar niet te strak. Vreemd genoeg zie ik er daar het slankst in uit.
Als je er klachten van hebt zou ik wel een verkleining overwegen. Collega van me heeft dit gedaan plus een lift en ik ben erg jaloers.
Ik wil dit uiteindelijk ook want ik vind de zwaartekracht een te groot effect hebben.
summerjamm schreef:
12-07-2018 13:42
Nee echt ik wordt dus gezien als een lopende tiet. Zo voel ik me ook. Het ligt ook heus wel aan mij hoor. :( maar hier zijn ze voor mij lijf echt groot. Ik heb trouwens normale schouders en armen daar ben ik echt niet breed gebouwd. Het zijn me borsten die er gewoon uit springen.
ik ben al mijn hele leven een levende tiet. bij cup b tot nu.
heeft weinig met cup te maken in mijn beleving.
ik heb me erbij neergelegd en maak er maar het beste van. men kijkt toch.
Alle reacties Link kopieren
nog een tip: optische illusie

verleg de aandacht in outfits naar je onderlijf,

opvallende schoenen, print broeken, felle kleur broeken, leuke riem, de onderkant meer laten opvallen , de bovenkant, niet te wijd niet te strak, en basic houden,
effen donkerdere tinten,

geen tas op borsthoogte dragen en geen kort mouwen liever, dan ontstaat er nl een breedtestreep precies ter hoogt van je borsten en dat wil je nou juist niet.....
Ik heb zelf cup 85D en ik heb gemerkt dat sommige kledingstukken gewoon niet gemaakt zijn voor grotere borsten dan cup B ofzo. Ik vind mijn borsten niet zo groot maar ik heb wel eens moeite met tops die ik niet over m'n borsten krijg terwijl ik qua tops meestal toch een L heb of XL afhankelijk van het merk. En bepaalde kledingstukken trek ik al express niet aan zoals strapless of of the shoulder tops omdat ik het idee heb omdat die juist de nadruk op m'n borsten leggen en dat wil ik niet. En dan heb ik ook meteen geen problemen met beha bandjes wegwerken.

Ik heb me ook jaren onzeker gevoeld, vond ze veel te groot en had het idee dat jongens alleen daar naar keken. Inmiddels heb ik er vrede mee maar cup B of kleine C was ook goed. Ja ik weet het de mijne zijn niet groot maar op de middelbare waren veel meisjes niet zo snel qua borsten.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
12-07-2018 13:50
Ik zorg ook altijd voor goed zittende BH's en laat me ook altijd goed voorlichten door de dames van Hunkemöller of een speciaalzaak.

Ze mogen alleen niet uitgebreid aan mijn borsten trekken en dat doen ze blijkbaar graag :-D
Oh, nee, bah, hunkemoller. Liet me daar een keer opmeten, wat ze daar doen via een meetlint, ook je cupmaat. Kwamen ze uit op een 70C of 70D. Nu wist ik sowieso al dat dat niet zou kloppen omdat ik al een jaar of 3 minimaal een E-cup had. :nope:
Liet ik me opmeten bij een speciaalzaak, bleek ik daar 65G te hebben. Die BH's zitten ook echt goed en mooi, in tegendeel tot Hunkemoller.

Maar als ze voor jou werken, helemaal top!
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
12-07-2018 15:40
Als je niet ver van Brabant woont, kan ik je echt Naron in Breda aanraden! (nee, geen aandelen, wel al jaren trouwe klant. De enige winkel waar ik uit tientallen bh's in mijn maat kan kiezen.)
Ja, hele fijne winkel is dat! Je wordt er ook echt goed geholpen.
Ze hebben overigens ook een site, met een nog groter assortiment dan in de winkel :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Met 89 kilo bij 1.65 zou ik niet fantaseren over borst reducerende operaties maar proberen verder af te vallen. Zo als je al aan het doen bent.

Ik ben recent ook 7 kilo afgevallen, en dat zie je goed op taille en heupen maar mijn borsten blijven stug zitten. Pas de laatste tijd lijkt het alsof boezem iets afneemt (75H). Zet dus door op afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Elke kant op is lastig.. ik had eerder met bh’s al ruzie vanwege de grote cup. Nu ik veel gewicht kwijt ben heb ik ruzie met de juiste omvang omdat de meeste merken die niet eens verkopen..

De Hunkemöller noir collectie vond ik met bepaalde modellen best een prima pasvorm hebben.

Puntje bij paaltje moet jij je prettig gaan voelen in je lijf. Hetzij door afvallen, hetzij door beter zittende kleding, of een combinatie.
Rosaliane schreef:
12-07-2018 11:44
Ik weet niet of je hier echt iets aan hebt maar ik herken het probleem van afvallen en dezelfde cupmaat behouden.

Ik ben 1.74, woog 88 kilo (maat 42/44) met cup 85G. Jaar geleden begonnen met afvallen, echt alles werd kleiner behalve mijn borsten. Pas toen ik een gezond BMI had begonnen mijn borsten ook kleiner te worden. Ik weeg nu 69 kilo met cup 75E, wat echt al een enorm verschil maakt want ik pas ook gewoon weer jassen en een blouse in maat 38.

Misschien heb jij dat ook, dat het gewicht er daar als laatste af gaat. Ik heb ook vaak aan een borstverkleining gedacht maar zou je daarom adviseren om iig te proberen om tot een gezond BMI af te vallen omdat dit uiteindelijk dus wel kan helpen.

Oh en qua kleding: v-hals, geen hoge nek. Ik droeg ook vaak een getailleerde, maar niet strakke blouse met lange mouwen en deze dan in een broek dragen. En veel wikkeljurken en shirt met een wat langer open vestje.
Hier precies hetzelfde: 1.76 m en bij 85 kg had ik een E cup. Nu 70 kg en vandaag nieuwe beha gekocht: B cup! Pas toen ik onder de 75 kg zat gingen mijn borsten krimpen.

Maar als afvallen niet lukt, of je niet meer wil: borstverkleining zou ik zeker overwegen!
Alle reacties Link kopieren
Ik viel 25 kilo af en ging van 80G naar 70G. Het heeft niet altijd invloed op je cupmaat, zeg maar ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
12-07-2018 21:15
Ik viel 25 kilo af en ging van 80G naar 70G. Het heeft niet altijd invloed op je cupmaat, zeg maar ;-D
Das vaak nog moeilijker te vinden toch, kleinere omtrek met grote maat?

Ik kreeg er vandaag juist een beetje schijt aan, mede door dit topic. Lekker in een hemdje met mijn haar omhoog gaan fietsen. Misschien dat over een paar jaar alles wel gaat hangen... dan kan ik t beter nu nog goed laten zien ;-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:31
Dat kan best kloppen want ik heb ook geen idee hoe groot 85G is :rofl:. Maar ik denk dat je met leuke kleding en het juiste ondergoed je best iets kan verbergen? (en inderdaad, daar heb ik ook geen verstand van)
:rofl:

Dat is op die lengte wel echt groot. Ik ben 1.77 en 70/ 75 E/ F. Is ook al flink. Niet groot genoeg (wat mij betreft) om te verkleinen, maar wel groot genoeg om er flink rekening mee te moeten houden. Zowel in gewone kleding als in zwemkleding. Ziet er -hoewel ik slank ben en ze niet te veel hangen- al snel wat oma-achtig of juist (denk aan triangelbikini: te sletterig) uit. TO is een stuk kleiner en een stuk voller, kan echt heeel lastig zijn qua verhoudingen.

Ik zou net als eerder genoemd eerst inzetten op afvallen en de tweede zwangerschap, daarna eventueel verkleinen. Mij zou vooral het risico op gevoelsverlies tegenstaan, dat is een van de dingen die ik echt heel vervelend zou vinden als dat gebeurt na de operatie.
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 21:55
15.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boquiabierto schreef:
12-07-2018 12:16
Heb je misschien tips van (online) winkels die mooie wrapdresses verkopen? De wrapdresses die ik gepast heb bij o.a. The Sting en H&M passen niet over mijn borsten of geven teveel inkijk.

Ik zou voor wrapdresses bij een wat voller figuur/ vollere borsten gaan voor wat duurdere merken, studio Anneloes enzo. Vind zelf HM echt bagger tegenwoordig. Misschien vroeger ook wel, maar word zelf ouder en ander figuur denk ik. Kwaliteit speelt dan meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
12-07-2018 21:15
Ik viel 25 kilo af en ging van 80G naar 70G. Het heeft niet altijd invloed op je cupmaat, zeg maar ;-D
Maar ze zijn wel een stuk kleiner!
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
12-07-2018 21:49
Maar ze zijn wel een stuk kleiner!
Prima Donna heeft supergoede bh’s trouwens, scheelt enorm in silhouette vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ben een beetje een monoloog aan het houden merk ik... :lol:
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
12-07-2018 21:49
Maar ze zijn wel een stuk kleiner!
Klopt! Scheelt zeker 10 cm in omtrek. De maat is wel lastiger te vinden, zoals al werd opgemerkt. In de lingeriewinkels in mijn eigen stad hebben ze weinig tot niets. Dus trek ik een paar keer of een jaar naar Breda. Is maar een halfuurtje rijden, dus wel te doen.
Ik heb trouwens idd een bh van PrimaDonna en die zit fijn. Ik vind ze wel erg duur. Bij Naron koop ik meestal Fantasie, Panache of Rosa Faia. Minstens zo goed en toch wel een tientje of drie goedkoper.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ohh dames ik een hele lap tekst typen klik ik op terug en nu foetsie! >:-(

In ieder geval heeeeeel veel tips gelezen vooral die met aandacht benadrukken op schoenen en onderkleding.. da's een goeie zeg! Ik val gewoon verder af want een mamareductie is echt een optie hier (zelfs me man die er zo tegen op was is nu overstag omdat hij echt zag hoe ik ermee struggel!) Maar ik ga eerst goed afvallen. Al is het maar een cupmaat of 2 kleiner..

@iris1969 ik moet zo lachen om je reactie van hunkemoller. :rofl: Die medewerkster keek me toen ook echt aan van "dat is een verloren ziel kunnen we niks meer aan doen" en hup toedeloe.. Ik dacht God als de hunkemoller al geen beha voor deze uiers heeft waar moet ik dan me behas halen.. voelde me echt even verloren O_o
Alle reacties Link kopieren
Maar ff serieus, Summerjamm... Hunkemöller is géén goede lingeriewinkel. Voel je niet gefrustreerd als je daar niet slaagt! Dat is echt niet zo vreemd, zeg maar...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
12-07-2018 21:57
Sorry, ben een beetje een monoloog aan het houden merk ik... :lol:
:rofl:

Lengte zal een grote cupmaat inderdaad wel minder laten opvallen. Maar bureaulampjes heeft met haar 1.50 en 80F ook een passende oplossing gevonden. Het gaat dus vooral om de kleding keuze en goed ondergoed
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:31
Dat kan best kloppen want ik heb ook geen idee hoe groot 85G is :rofl:. Maar ik denk dat je met leuke kleding en het juiste ondergoed je best iets kan verbergen? (en inderdaad, daar heb ik ook geen verstand van)
Voor de meeste mannen twee handen vol (per borst).
Afhankelijk van de man tweeëneenhalf, of anderhalf.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
13-07-2018 08:47
:rofl:

Lengte zal een grote cupmaat inderdaad wel minder laten opvallen. Maar bureaulampjes heeft met haar 1.50 en 80F ook een passende oplossing gevonden. Het gaat dus vooral om de kleding keuze en goed ondergoed
hier ook 1.50 en cup F, verder ben ik (nu effe niet want nu zwanger en cup G) gewoon slank op het magere af. Van achter lijk ik dus een klein mager vrouwtje, en van voor ziet iedereen eigenlijk alleen mijn borsten. Je kunt willen aanpassen met goede kleding en ondergoed, en dat werkt voor een deel, maar niet als je borsten echt niet passen bij de rest van je postuur. Ik draag normaal een broek maat 34 of 36, pas nog in een kinderbroek maar krijg een shirt van kleiner dan maat 44 echt niet passend. Je loopt dan dus altijd met veel te grote bovenkleding die slobbert en in mijn geval te lang is.
Voor mij is het gewoon accepteren en proberen er toch een beetje leuk uit te zien met kleding die betaalbaar is en min of meer past. Als ik mijn G cup hou na mijn zwangerschap en de rest van mijn lijf blijft zo slank dan wordt er dus heel snel geopereerd, want het voelt echt niet fijn in mijn schouders.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
12-07-2018 23:26

@iris1969 ik moet zo lachen om je reactie van hunkemoller. :rofl: Die medewerkster keek me toen ook echt aan van "dat is een verloren ziel kunnen we niks meer aan doen" en hup toedeloe.. Ik dacht God als de hunkemoller al geen beha voor deze uiers heeft waar moet ik dan me behas halen.. voelde me echt even verloren O_o
Bijenkorf Groningen, ze zijn vast niet voor niets weg hier.
Cup G??????? Dat bestááááát toch helemaal niet, hihihihihi. :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 165 met grote borsten (75E) maar met maat 38/40.
Met goede bh's (prima Donna, 100 euro per stuk maar zit perfect) en mooie kleding is dat prima. Niet te wijde en niet te strakke kleding maar gewoon elegant, mooie stoffen en mooie modellen jurken en tops.
Ik kan je echt aanraden meer af te vallen TO, ook al worden je borsten niet kleiner, je hele silhouet wordt dat wel en dat scheelt echt.

Borstverkleining zou ik niet doen als ik nog een kind wilde - of kun je dan nog wel borstvoeding geven?
Sowieso zou ik me niet laten opereren als ik niet ziek was en afvallen een prima en gezonder alternatief is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven