Mode & Beauty alle pijlers

Grote borsten dillema..

12-07-2018 11:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.65. Maat 44 nogal wat aangekomen sinds bevalling paar jaar terug en cupmaat G85. Grote borsten dus..

Nu ben ik wat afgevallen waardoor mijn taille wat slanker is geworden maar me borsten? Ho maar. Borstverkleiningen hebben hier vaak in gedachten opgespeeld maar omdat we nog een 2de kinderwens hebben stel ik het uit of hoop ik ergens dat ze weer "normaal worden" altijd namelijk 80D gehad.

Nu komt het. Kleding! Ik voel me door deze borsten zo zo zo enorm dat ik dus altijd maar wijde kleding draag. Ben zo onzeker en als ik iets aanheb wat nauw aansluit bij me lichaam voel ik me meteen ongemakkelijk. Het lijkt zelfs alsof het "not done" is een strakje truitje met zulke joekels als ik sommige mensen zie kijken.. Ik shop zoveel kleding maar zodra ik het thuis aandoe en combineer kijk ik naar mijn bovenlichaam en die beheerst de boel helaas. :(

Ik draag stevige minimizers dus daar ligt het echt niet aan. Voel me gewoon totaal niet prettig en vroeger ging het me echt makkelijker af.. hup setje uit de kast en thats it..

Heeft iemand tips hoe ik hier het best mee om moet gaan of wat ik kan doen om me juist leuker aan te kleden? Merk dat ik echt blijf hangen in vooral donkere kleuren (slankt wel wat af) en t liefst alles lang en wijdt.
Doornroosje75 schreef:
12-07-2018 15:40
Als je niet ver van Brabant woont, kan ik je echt Naron in Breda aanraden! (nee, geen aandelen, wel al jaren trouwe klant. De enige winkel waar ik uit tientallen bh's in mijn maat kan kiezen.)
Hee, daar ben ik ook geweest! En nu bestel ik mijn favoriete model gewoon online.
Alle reacties Link kopieren
Als ik één keer per jaar naar Brabant zou moeten voor mooie BH's, zou ik dat er wel voor over hebben. Ik doe heel lang met mijn BH's. Het zou ook wel weer eens leuk zijn iets anders te dragen dan het super-basic dat ik nu heb.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
13-07-2018 08:57
Bijenkorf Groningen, ze zijn vast niet voor niets weg hier.
Cup G??????? Dat bestááááát toch helemaal niet, hihihihihi. :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:
Ik heb ooit eens een paar blogs over lingerie en lingeriewinkels geschreven. Daaruit onderstaande passage:

....
Het mysterie van de BH maten noemde ik al in mijn vorige blog. Het is complexe materie en ik snap heus wel dat mannen - en zelfs veel vrouwen - daar de ins en outs niet van begrijpen. Maar dat is niet waar ik het nu over wil hebben. Het thema van deze blog is: beeldvorming. En wel: beeldvorming met betrekking tot borstgrootte en cupmaten.
In de hoofden van veel mensen lijkt het zo te zijn dat je borsten indeelt in vier gewone categorieën en een plus-categorie. A is klein, B en C zijn gemiddeld en D is groot. En dan is er nog DD. Dat is Echt Heel Groot. De cupmaten E en hoger zijn slechts fictief. Wanneer ik weleens terloops opmerk een G-cup te dragen, levert dat mij steevast verbaasde blikken en vragen op. Want in het borsten-wereldbeeld van de doorsnee mens, zou ik zo ongeveer om moeten vallen door het buitenproportionele gewicht dat bij een G-cup hoort.
...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
In Groningen is Riet's lingerie dé absolute topper. Daar kom je écht met het beste model voor jouw lichaam vandaan. Als je binnenloopt zien ze in één oogopslag wat voor jouw lichaam het beste past, maar schrik niet als ze even handtastelijk worden.

https://rietslingerie.nl/

Bij Baloe in Groningen hebben ze soms ook leuk ondergoed, van SYL.

https://www.syldesign.nl/alle-series.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn DollyParton-look:
Borstjes vooruit, lipjes getuit, en loodjes in je hakken tegen het omvallen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
13-07-2018 09:10
Ik heb ooit eens een paar blogs over lingerie en lingeriewinkels geschreven. Daaruit onderstaande passage:

....
Het mysterie van de BH maten noemde ik al in mijn vorige blog. Het is complexe materie en ik snap heus wel dat mannen - en zelfs veel vrouwen - daar de ins en outs niet van begrijpen. Maar dat is niet waar ik het nu over wil hebben. Het thema van deze blog is: beeldvorming. En wel: beeldvorming met betrekking tot borstgrootte en cupmaten.
In de hoofden van veel mensen lijkt het zo te zijn dat je borsten indeelt in vier gewone categorieën en een plus-categorie. A is klein, B en C zijn gemiddeld en D is groot. En dan is er nog DD. Dat is Echt Heel Groot. De cupmaten E en hoger zijn slechts fictief. Wanneer ik weleens terloops opmerk een G-cup te dragen, levert dat mij steevast verbaasde blikken en vragen op. Want in het borsten-wereldbeeld van de doorsnee mens, zou ik zo ongeveer om moeten vallen door het buitenproportionele gewicht dat bij een G-cup hoort.
...
hier gaat het inderdaad mis, naast dat mensen omvang en cup maat niet kunnen relateren zit er ook een probleem met het concept omvang. Met omvang gaat men (lingerie merken) ervan uit dat je borsten proportioneel over je omtrek verdeeld zitten. Dat heeft niet iedereen. Ik heb dat bijvoorbeeld niet. Om mijn borst in een cup te krijgen heb ik omvang 80 nodig, echter, die valt me dus uit omdat mijn gehele omtrek kleiner is. Simpelgezegd: mijn borst loopt wat verder door naar achteren dan dat bh fabrikanten normaal vinden. Ik kan dus nooit een onaangepaste bh vinden: ik moet een 80F, maar met de omtrek op de rug van een 70/75.
Wat daarnaast irritant is, is dat de meeste bh's met een grote maat verwachten dat je zelf ook lang bent, ik heb best vaak gehad dat de schouderbandjes op het kortste standje me te lang zijn.
Vreselijk vind ik het, bhs kopen, en ja, mensen denken inderdaad dat ik voorover val.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-07-2018 17:06
ik ben al mijn hele leven een levende tiet. bij cup b tot nu.
heeft weinig met cup te maken in mijn beleving.
ik heb me erbij neergelegd en maak er maar het beste van. men kijkt toch.
Huh, hoe bedoel je dit? Ik begrijp dat je een levende tiet kunt zijn met cup H, maar bij B? Zijn ze dan uitzonderlijk welgevormd ofzo? Of zichtbaar?
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 13:01
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
13-07-2018 10:18
Huh, hoe bedoel je dit? Ik begrijp dat je een levende riet kunt zijn met cup H, maar bij B? Zijn ze dan uitzonderlijk welgevormd ofzo? Of zichtbaar?
Haha ja dat dacht ik ook al.
Ongeacht de cupmaat je hele bestaan 'een levende borst' zijn?!

Überhaupt lijkt me dat ook bij een grote cup een overdreven kwalificatie. Of hoog tijd om je weergaloze andere lichamelijke en geestelijke kwaliteiten te benadrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een grote cupmaat, 85F/G en was hier lange tijd heel ontevreden mee. Ik wilde zo graag een borstverkleining omdat het gewoon niet mooi vond. Met kleding is het ook altijd lastig. Maar de laatste jaren ben ik door verschillende gebeurtenissen juist blij geworden met mijn lichaam en ook mijn borsten. Ik heb geinvesteerd in goede bh’s (want de HEMA is best leuk maar die hebben mijn maat niet) en dat is al het halve werk. Ik draag gewoon strakke kleding en denk laat ze maar lekker kijken. Ik ben er juist trots op. Maar ik snap dat jij nu nog niet op dat punt bent en het liefst je borsten wil verstoppen. Bedenk wel dat een borstverkleining best heftig is.
I’m all about the fairytail baby
Alle reacties Link kopieren
85i hier, wel 5cm langer dan TO, ongeveer hetzelfde gewicht. Ik zweer bij Prima Donna! €95 voor een Deauville of Madison is een flink bedrag, maar daar krijg je een hoop ondersteuning en stroomlijning voor terug! 20 kilo geleden had ik 80h, kleiner maar nog steeds geen handvol :-). Overigens adviseerde de plastisch chirurg me te wachten met een verkleining tot na het krijgen van kinderen én af te vallen tot een BMI onder 25.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven