Haar bleken
maandag 8 februari 2016 om 16:58
Heeey <3, ik ben van mij zelf blond.. Ik heb het meerdere keren rood en bruin gehad .. Ik zou nu graag mijn oude kleur terugwillen
Hiervoor zal ik het moeten bleken.. Bij de kapper vind ik dit erg duur zou ik het zelf kunnen doen? En wat moet ik dan wel en niet doen? Welke producten zijn goed? Mijn haar is op dit moment donker bruin met een licht rode gloed
Hiervoor zal ik het moeten bleken.. Bij de kapper vind ik dit erg duur zou ik het zelf kunnen doen? En wat moet ik dan wel en niet doen? Welke producten zijn goed? Mijn haar is op dit moment donker bruin met een licht rode gloed
maandag 8 februari 2016 om 17:02
Niet doen, gewoon naar de kapper. Normaal ben ik echt van het zelf verven, maar als je donkerbruin met veel rood bent, dan gaat dit je je haar kosten als je het zelf gaat doen. Het is namelijk heel lastig om rood uit het haar te halen, en een kapper kan het verfproces beter in de gaten houden. En steeds meer kappers gaan met Olaplex werken, dat is iets nieuws waardoor je haar minder beschadigd als je het ontkleurt.
Dus geef gewoon 1 keer een smak geld uit dat het goed gedaan is, dan dat je zelf gaat lopen rommelen met als gevolg waarschijnlijk bassie haar, wat zo kapot is dat je het af kan gaan knippen, en je of eindigt met van wanhoop maar weer donker verven, of alsnog een vermogen kwijt zijn bij de kapper die het moet herstellen.
Trust me...been there, done that
Dus geef gewoon 1 keer een smak geld uit dat het goed gedaan is, dan dat je zelf gaat lopen rommelen met als gevolg waarschijnlijk bassie haar, wat zo kapot is dat je het af kan gaan knippen, en je of eindigt met van wanhoop maar weer donker verven, of alsnog een vermogen kwijt zijn bij de kapper die het moet herstellen.
Trust me...been there, done that
maandag 8 februari 2016 om 17:05
quote:martienvandijke schreef op 08 februari 2016 @ 17:03:
Heel erg bedankt! Weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten? Zal ik dan naar een soort hoe noem je dat ehmm.. "Kinky kapper moeten?Kinki kapper, Salon B, of gewoon de kapper om de hoek. Dat maakt niet eens zo veel uit En wat het gaat kosten kan de kapper voor je uitrekenen, je kan altijd bij verschillende kappers eens naar een prijsopgave vragen.
Heel erg bedankt! Weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten? Zal ik dan naar een soort hoe noem je dat ehmm.. "Kinky kapper moeten?Kinki kapper, Salon B, of gewoon de kapper om de hoek. Dat maakt niet eens zo veel uit En wat het gaat kosten kan de kapper voor je uitrekenen, je kan altijd bij verschillende kappers eens naar een prijsopgave vragen.
maandag 8 februari 2016 om 17:06
quote:martienvandijke schreef op 08 februari 2016 @ 17:03:
Heel erg bedankt! Weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten? Zal ik dan naar een soort hoe noem je dat ehmm.. "Kinky kapper moeten?
Dat verschilt natuurlijk per salon. Bij de prutsers van brainwash zal je veel minder kwijt zijn dan bij B-salon of Kinki. Maar of je dan blij de deur uit gaat, ik betwijfel het.
Ik zou persoonlijk voor kinki gaan, niet omdat B-salon niet goed is, integendeel, maar ik vind het personeel heel erg stuck-up. Ieder zijn voorkeur Kinki werkt ook met Olaplex.
Heel erg bedankt! Weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten? Zal ik dan naar een soort hoe noem je dat ehmm.. "Kinky kapper moeten?
Dat verschilt natuurlijk per salon. Bij de prutsers van brainwash zal je veel minder kwijt zijn dan bij B-salon of Kinki. Maar of je dan blij de deur uit gaat, ik betwijfel het.
Ik zou persoonlijk voor kinki gaan, niet omdat B-salon niet goed is, integendeel, maar ik vind het personeel heel erg stuck-up. Ieder zijn voorkeur Kinki werkt ook met Olaplex.
maandag 8 februari 2016 om 17:06
quote:martienvandijke schreef op 08 februari 2016 @ 17:05:
Ik snap het nu ..... Hoeveel gaat dat ongeveer kosten dan? En wat voor kapper moet ik dan hebben x
Als je naar een góede kapper gaat, reken dan op 250-300 euro.
(Maar dat wilde je vast niet horen...)
Ik snap het nu ..... Hoeveel gaat dat ongeveer kosten dan? En wat voor kapper moet ik dan hebben x
Als je naar een góede kapper gaat, reken dan op 250-300 euro.
(Maar dat wilde je vast niet horen...)
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 8 februari 2016 om 17:10
quote:martienvandijke schreef op 08 februari 2016 @ 17:05:
Oh nee, niet zelf aan beginnen hoor. Dit is een te ingewikkeld proces om zelf te doen.
Jaren geleden wilde ik van brandweerwagen rood terug naar blond en dat heeft me 8 uur kappersstoel gekost en ik was 250 euro lichter.
Oh nee, niet zelf aan beginnen hoor. Dit is een te ingewikkeld proces om zelf te doen.
Jaren geleden wilde ik van brandweerwagen rood terug naar blond en dat heeft me 8 uur kappersstoel gekost en ik was 250 euro lichter.
maandag 8 februari 2016 om 17:12
quote:martienvandijke schreef op 08 februari 2016 @ 17:08:
Dus het zou ook bij een "normale kapper kunnen" ? Hoeveel zal het dan gaan kosten 300 euro is erg veel
wij kennen toch niet de prijslijsten van elke salon uit ons hoofd?
Doe eens gek, en ga er langs. Dan kunnen ze het bekijken. De behandeling verschilt per "geval". Bij sommige klanten zal het roodpigment er na 1 blondeer en toner beurt uit zijn, bij de ander gaat er misschien 3 keer overheen.
Dus het zou ook bij een "normale kapper kunnen" ? Hoeveel zal het dan gaan kosten 300 euro is erg veel
wij kennen toch niet de prijslijsten van elke salon uit ons hoofd?
Doe eens gek, en ga er langs. Dan kunnen ze het bekijken. De behandeling verschilt per "geval". Bij sommige klanten zal het roodpigment er na 1 blondeer en toner beurt uit zijn, bij de ander gaat er misschien 3 keer overheen.
maandag 8 februari 2016 om 17:15
Ik heb het ooit in etappes laten doen, eerst 2 keer helemaal laten highlighten, toen nog een 3e keer alleen het bovenste gedeelte. En toen was ik weer echt goed blond. Ik was denk ik alles bij elkaar ook zo'n 300 euro kwijt, maar omdat ik er elke keer een paar maanden tussen liet zitten, was het niet in 1 keer zo'n groot bedrag. Dus dat zou ook nog een optie voor je kunnen zijn.
maandag 8 februari 2016 om 18:59
maandag 8 februari 2016 om 20:06
quote:mavis79 schreef op 08 februari 2016 @ 18:59:
Kinky Is ook geen garantie op goed blond, Ben er eens kanariegeel en met de blaren van het verbranden op Mijn hoofd naar buiten gestapt.
Verder wel eens. Zelf krijg je t nooit echt mooi blond helaas, en zeker niet als er heel rood in je haar hebt ( zoals ik dus
)Ik kwam platina bij de Kinki vandaan...maar inderdaad ook met de blaren op m'n hoofd. Nou moet ik wel zeggen dat dat ondertussen 10 jaar geleden is, en er veel meer ontwikkelingen zijn geweest betreft ontkleuren. Maar mij zal je daar ook niet meer zien om te ontkleuren
Kinky Is ook geen garantie op goed blond, Ben er eens kanariegeel en met de blaren van het verbranden op Mijn hoofd naar buiten gestapt.
Verder wel eens. Zelf krijg je t nooit echt mooi blond helaas, en zeker niet als er heel rood in je haar hebt ( zoals ik dus
maandag 8 februari 2016 om 20:11
Wat het gaat kosten hangt ook van je haarlengtes af .En na welke kleurblond zou je willen. Eerst moet je van die roodpigmenten af om het mooi blond te krijgen . Maar als ze die rode gloed eruit kunnen krijgen dmv een blauwe toner dan zou je in je donker bruine haren kunnen laten highlighten of een balayage laten zetten. Maar ga maar eens bij wat kappers langs voor advies en prijsopgave.
maandag 8 februari 2016 om 20:39
quote:Noelle85 schreef op 08 februari 2016 @ 20:06:
[...]
Ik kwam platina bij de Kinki vandaan...maar inderdaad ook met de blaren op m'n hoofd. Nou moet ik wel zeggen dat dat ondertussen 10 jaar geleden is, en er veel meer ontwikkelingen zijn geweest betreft ontkleuren. Maar mij zal je daar ook niet meer zien om te ontkleuren
Mijn kapper zet bij mij de blondeer in met folies omdat ze het onverantwoord vindt om het in aanraking te laten komen met mn hoofdhuid
Maargoed daar betaal ik dan ook flink voor
[...]
Ik kwam platina bij de Kinki vandaan...maar inderdaad ook met de blaren op m'n hoofd. Nou moet ik wel zeggen dat dat ondertussen 10 jaar geleden is, en er veel meer ontwikkelingen zijn geweest betreft ontkleuren. Maar mij zal je daar ook niet meer zien om te ontkleuren
Mijn kapper zet bij mij de blondeer in met folies omdat ze het onverantwoord vindt om het in aanraking te laten komen met mn hoofdhuid
Maargoed daar betaal ik dan ook flink voor
maandag 8 februari 2016 om 20:54
quote:Elisabeth1988 schreef op 08 februari 2016 @ 20:37:
OLAPLEX
Jij gaat zeker naar de cosmo?
Ik ben laatst nog oranje geworden bij de kapper en dat was nog wel op mijn natuurlijke haarkleur. In totaal ben ik uiteindelijk 5 keer gekleurd, met mooi resultaat. Helaas is mijn haar wel een stuk droger geworden.
OLAPLEX
Jij gaat zeker naar de cosmo?
Ik ben laatst nog oranje geworden bij de kapper en dat was nog wel op mijn natuurlijke haarkleur. In totaal ben ik uiteindelijk 5 keer gekleurd, met mooi resultaat. Helaas is mijn haar wel een stuk droger geworden.
maandag 8 februari 2016 om 21:09
Ik heb het een paar weken geleden wel zelf gedaan. Maar ik wilde dan ook niet naar blond! Ben van mezelf donkerblond maar verf het al jaren. Nu had ik afgelopen zomer rood, in de herfst/winter heb ik er donkerbruin overheen gedaan.
Maar nu wilde ik toch weer terug naar rood, en ik heb niet eens verf hoeven gebruiken daarvoor haha gewoon gebleekt. Wel met advies en producten van een kapperszaak.
Zelfs mijn kapster gaf me nog een compliment dat ik het wel heel egaal had gedaan. Ik heb wel een haarmasker gebruikt erna omdat je haar er droog van kan worden.
Maar nu wilde ik toch weer terug naar rood, en ik heb niet eens verf hoeven gebruiken daarvoor haha gewoon gebleekt. Wel met advies en producten van een kapperszaak.
Zelfs mijn kapster gaf me nog een compliment dat ik het wel heel egaal had gedaan. Ik heb wel een haarmasker gebruikt erna omdat je haar er droog van kan worden.