Mode & Beauty alle pijlers

Haar geverd: grijs!!

19-01-2013 22:40 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren mijn haar geverfd, en wat volgens de verpakking 'warm blond' zou worden, is allesbehalve dat geworden... Mijn haar is compleet grijs! Ik lijk wel een oude vrouw :S. Verbeterde formule mijn reet! Ik heb dit merk lange tijd met veel plezier gebruikt, maar dit ga ik dus niet nog een keer proberen.

Wat moet ik nu doen? Laten verven bij de kapper kan ik nu echt niet betalen, maar zo durf ik ook niet over straat. Wat is een haarverf die wèl de kleur geeft die het pakje aangeeft? En waar moet ik rekening mee houden als ik op grijs haar ga verven? Bij mijn vriend zie ik bijvoorbeeld dat zijn bruine haarverf op de grijze haren veeeeeel donkerder uitpakt dan op de bruine haren (maar mijn haar is dus grijs geverfd, en niet echt grijs).
Rood en dan bruin. Pakt geheid.
Naar een kappersschool gaan, is een stuk goedkoper.
quote:Ster_ schreef op 19 januari 2013 @ 22:44:

Rood en dan bruin. Pakt geheid.Maar ik wil het midden/donkerblond, niet bruin...
Hoi paperchase

Geef je ook nog ff een update op het topic over je vriend?

Hoe gaat het nu en heb je nog contact gehad met de Huisartsenpost?
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
M'n kapper zegt dat je dan 5 keer moet wassen en dan het grijs er uit gaat. Ik geloofde t ook niet maar ze had het daar ook eens gehad.

Ook had ze een spulletje wat grijs haar mooi blond maakte, misschien eens bellen? Was een soort shampoo met blondeer spul. Zat er 2 minuten in en was gelijk mooi blond.
Head and shoulders in je haar, laten intrekken en uitwassen en dat steeds herhalen. Werkte bij mij uiteindelijk en schijnt door l'oreal te worden aangeraden. Succes!
Hier heb je niks aan, maar grijs is ontzettend hip... Verder geen tips.
Roekoe m'n duifje

Sorry flauw, maandag gelijk naar de kapper.
Ja en?
Tondeuse, hoed, pruik (marktplaats of crematorium in de buurt, okay, niet grappig) de mogelijkheden zijn legio.
Yikes, naar de keuken... Pak het afwasmiddel en wassen maar.
Je zou als je het weer mooi wilt hebben een toner over het haar moeten zetten.
Neem een rollator mee en doe alvast een beige of grijze regenjas aan dan valt het niet zo op. Het is misschien wel eens leuk om te ervaren hoe dat is. Leuke jonge mensen die je willen helpen met oversteken en zo... Je weet maar nooit waar het toe kan leiden. Gratis met het OV mee... wie weet.

Weet u nog waar u naartoe moet mevrouw? Kan ik iemand bellen voor u?
Nou, ik heb nog wel een anti roos shampoo en een blondeerconditioner staan, ik ga het proberen.. Bedankt voor de reacties!
Geen dank, we horen graag het resultaat!
Oh haha... ik dacht dat iemand zijn haar aan jou had gedoneerd ('haar geverd', dus een gever +d van haar) en dat dat grijs was. En dat jij dus baalde dat je een grijze pruik moest laten maken.

Serieus.

Leuke twist dus, voor mij :-) Sterkte met de behandeling!
Ik zou niet zomaar weer gaan verven hoor,dat lijkt me heel slecht voor je haar en hoofdhuid.
Dat je nu grijs bent geworden... heeft vaak te maken met de kleur van je haar voor je gaat verven... je haar was lichter van kleur neem ik aan(lichtblond)? Dat kun je niet zo maar donkerder verven, ook al is het donkerblond. Het beste is om er nu iets tegenaan te gooien met veel warmtekleur erin.

Als je niet helemaal zo donker wil als bruin, zou ik eerst een blonde kleur met veel warmte proberen. Bv 8.34 van Loreal. of 8-4 van Syoss. Daarna kun je altijd weer donkerder doen als 8.34 niet goed uitpakt. Of je ontkleurt de hele boel 1 of 2 keer (ontkleuren, niet blonderen!), net hoeveel er nodig is om na de ontkleuring de haarkleur naar keuze te bepalen.

Of het slecht is voor je haar ligt aan de conditie ervan en wat voor haar je hebt. Ik kan altijd verschrikkelijk veel met mijn haar (en hoofdhuid), zonder echt schade te krijgen. Maar mijn haar is dik en gezond en ik heb erg veel haar. Heb net ook weer een kleursessie achter de rug van rood naar 2 keer ontkleuren en nu een lichte asblonde kleur er overheen. Mijn hoofdhuid is onbeschadigd en mijn haar ziet en voelt nog goed.

Mijn ervaring is trouwens dat de haarkleur altijd donkerder uitvalt dan op de verpakking staat, ik kies dus eigenlijk altijd de kleur een tint lichter uit.
Ik heb het gisteravond nog 2x gewassen met anti roos shampoo, en 5 min de blondeer consitioner, en het is goddank blonder geworden. Het is nu weer een beetje mijn oude kleur, incl de uitgroei die ik ervoor had, dat dan weer wel.....

Wacht nog wel een week ofzo met opnieuw verven denk ik, omdat dat inderdaad beter is voor mijn haar. Even een kokosmasker tussendoor om mijn haar op te peppen...

Hiervoor had ik dezelfde kleur, maar dan 1 tint lichter. Scheelde niet heel veel dus.
Jij blij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven