Mode & Beauty alle pijlers

Haar lichter maken, hoe!?

18-04-2012 00:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen winter heb ik mijn middenbruine haar donkerbruin geverfd, was hartstikke leuk voor de winter maar nu het zomer wordt wil ik toch weer iets lichter. De haarverf die ik van de winter heb gebruikt was permanent, maar ik heb het idee dat de kleur er al wel redelijk uit is en dat mijn eigen haarkleur zo goed als terug is.

Ik wil het maar een paar tinten lichter, of iets van highlights ofzo. Hoe pak ik dit aan, het liefst zonder al te grote geldbedragen uit te geven? Ik heb mijn haar tot nu toe zelf geverfd en dat is altijd goed gegaan..

Bedankt (:
Ik zou naar de kapper gaan. Iets te vaak gehoord dat mensen hun haar verkloot hadden met zelf van donker naar lichter verven. Ik zou het risico niet durven nemen.
Hmm, toen mijn haar te donker was en net geverfd, maar te donker, heb ik een grote bus Head&Shoulders gehaald. In laten trekken en aantal keer herhalen werkte heel goed.
Een paar tinten lichter dan zal je echt moeten ontkleuren.

Je kan wel highlights zetten maar de ondergrond blijft donker.

Ontkleuren altijd bij de kapper laten doen!
Head en shoulders werkt vooral als het haar net geverfd is. Je zult color out van subtil moeten gebruiken of idd highlights/helemaal ontkleuren..
Nooit (!) zelf van bruin naar blond gaan! Ik werd zo dus rood. Nu misstond het me niet dus ik heb het zo gelaten
Kappers hebben nog nooit fatsoenlijk mijn haar ontkleurd/geverfd.

Paar maanden terug wilde ik van donkerbruin naar licht/middenbruin. Is gelukt door Guhl oplichtend te gebruiken. Over 2 weken 3 maal een flesje erin gegooid, gemengd met conditioner, een nacht laten intrekken.

Om het af te maken haarverf erop (asbruin om de vrijgekomen warme tinten te neutraliseren). Mijn haar is lichter en ziet er goed uit!
Je kunt het beste naar de kapper gaan en er highlights in laten zeten. Als je dat door je hele haar last doen ben je een stuk lichter.

Als je het een egale kleur wil, moet het eerst ontkleurd worden en dat is veel slechter voor je haar.
Ik zou ook voor highlights gaan, misschien wel in 2 verschillende tinten. Dan zie je de uitgroei ook niet zo, als bij helemaal lichter maken. Zeg er wel even bij dat er (misschien) nog verf in je haar zit, misschien maakt dat nog wel uit.
quote:ster89 schreef op 18 april 2012 @ 08:27:

Nooit (!) zelf van bruin naar blond gaan! Ik werd zo dus rood. Nu misstond het me niet dus ik heb het zo gelaten

Ik heb zomaar het idee dat jij een hele leuke en knappe meid bent door je posts. Ook deze post vind ik weer zo leuk! Je maakt me altijd wel een beetje vrolijk.

On topic, je haar ontkleuren en dan de kleur erin doen die je wil. Maar ontkleur niet meer dan 3 tinten per keer (dus laat er 6 maanden tussen zitten). Ontkleuren is altijd slecht voor je haar , dus gebruik daarna meteen goede shampoo, conditioner en masker, niet meer föhnen, geen borstel, maar kam etc..

Ga zo weer mijn lokken zwart verven...
Ik lees veel het advies om highlights te nemen, maar wat doe je dan na een maand of 4 als die highlights eruit zijn 'gezakt'? Ik zie dat wel eens, en dat ziet er zo dom uit, lijkt net of er uitgezakte slingers in het haar zitten.

Ik neem aan dat je dan niet weer highlights kan nemen, dan zullen de toch al geblondeerde plukjes ook weer opnieuw geblondeerd worden totdat je snot overhoudt?
Wat lief Demissionair, ik ga er echt een beetje van blozen! hoe is het nu met jou? Ik lees af en toe mee in je topic en ben elke keer weer geroerd...
Niet blozen hoor ster! Maar staat vast goed bij je haar. ;) Zit je al helemaal mooi te zijn!

Gaat wel goed. Ik wil To's topic niet vervuilen en zal later vandaag een update doen op eigen topic.
Als je echt bruin haar hebt (en niet iets van koel donkerblond) dan kan je verwachten dat je haar donkeroranje, steenkleur tot peentjes, uitslaat als je je haar blondeert. Ik zou, wat je ook probeert, eerst testen op een proeflok en probeer iets simpels; citroensap of peroxide in shampoo.

Blader eens op youtube; het is talloze malen in beeld gebracht.
it's a big club and you ain't in it
quote:winkelfanaat schreef op 18 april 2012 @ 09:33:

Ik lees veel het advies om highlights te nemen, maar wat doe je dan na een maand of 4 als die highlights eruit zijn 'gezakt'? Ik zie dat wel eens, en dat ziet er zo dom uit, lijkt net of er uitgezakte slingers in het haar zitten.

Ik neem aan dat je dan niet weer highlights kan nemen, dan zullen de toch al geblondeerde plukjes ook weer opnieuw geblondeerd worden totdat je snot overhoudt?

Over het algemeen gebeurt dat wel ja. Na twee keer highlighten wordt er ook gelowlight. Als je het kan zien vind ik het niet mooi omdat het echt verf is.

Vroeger toen ik nog highlights had werkte ik ze alleen bij de scheiding bij, met een haaknaald of een penseeltje. Ik gebruikte daarvoor alleen de witte ontwikkelaar, die bij elke huiskleuring zit.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb net weer highlights laten zetten. In combinatie met de zon (als die ooit nog komt) wordt mijn haar vanzelf weer blonder. (ga altijd in de herfst donker en dan in de lente weer lichter dmv highlights).

Zelf proberen werd bij mij groen. Geen aanrader als je het mij vraagt, vooral omdat ik er door wildvreemden op werd gewezen en zelf eerst niets doorhad )
Van meisje hiernaast vind ik een mooie kleur,is ook donker met veel highlights.
Voor highlights zou ik naar de kapper gaan. Niet vanwege het kleuren opzich, maar het aanbrengen en verdelen van de highlights vergt wel wat oefening. Om dat zelf te doen lijkt me niet zo handig, omdat je ook geen zicht hebt op de achterkant van je hoofd.

Als je je haar geheel een of twee tinten lichter wil, dan kan je Guhl kleurversteviger oplichtend kopen. Is een klein flesje met waterachtig doorzichtig spul erin. Aanbrengen op handdoekdroog haar en laten zitten. Het licht je haar op.

Er zit wel een klein percentage waterstofperoxide in, dus heel erg goed voor je haar is het niet. Het geeft wel een heel mooi effect op bruin haar vind ik.
Wat ik zelf heb gedaan om mijn haar lichter te maken, ik heb er een asblonde kleur ( om precies te zijn 8.1 ) overheen gegooid ( heb zelf middenbruin haar met een warme gloed)

Nu is mijn haar twee tinten lichter, zonder oranje of rode gloed.
Bleek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven