Haar verven voor dummies
zondag 3 februari 2019 om 12:33
Het is een feit: ik word grijs. Op mijn 16e de eerste grijze haar ontdekt en nu op mijn 31e zijn de grijze haren niet meer te tellen. Ik heb nu een aantal keer mijn haar bij de kapper laten verven en een aantal keer heb ik zelf thuis een poging gedaan. Ik merk nu dat de grijze haren steeds snelle tevoorschijn komen. Elke keer naar de kapper vind ik een beetje duur, dus ik wil het ook thuis goed kunnen.
Wie heeft tips and tricks voor goede grijsdekking? Om de hoeveel maanden/weken verven? Welke verf (merk)? Gewassen haar of niet?
Ik heb best donker haar en dat grijs vind ik zo lelijk en opvallend. Het staat zo onverzorgd vind ik.
Wie heeft tips and tricks voor goede grijsdekking? Om de hoeveel maanden/weken verven? Welke verf (merk)? Gewassen haar of niet?
Ik heb best donker haar en dat grijs vind ik zo lelijk en opvallend. Het staat zo onverzorgd vind ik.
zondag 3 februari 2019 om 12:47
Als je eigen haarkleur licht is kun je ze ook lichter laten verven , wat highlights dan valt het minder op . Er is ook een spray van Lóreal Magic Retouch ik weet niet of dat wat is maar je kunt het proberen
te snel gereageerd ik zie nu dat je donker haar hebt.
zelf verven kan wel ,op schoon pas gewassen haar pakt het sowieso minder goed
en het kan echt wel ; er lopen miljoenen mensen rond met donker haar die eigenlijk zo grijs zijn als een dakduif
te snel gereageerd ik zie nu dat je donker haar hebt.
zelf verven kan wel ,op schoon pas gewassen haar pakt het sowieso minder goed
en het kan echt wel ; er lopen miljoenen mensen rond met donker haar die eigenlijk zo grijs zijn als een dakduif
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
zondag 3 februari 2019 om 12:52
Iedere zes weken laat ik bij de kapper mijn uitgroei bijwerken en eens in de zoveel tijd wordt het helemaal geverfd om de kleur op te frissen. Een aanslag op mijn budget maar zelf verven vond ik behoorlijk teleurstellend en als ik het bij de kapper laat doen is het resultaat wel mooi.
Grijs haar verven is nou eenmaal lastig omdat er helemaal geen pigment meer inzit. Bovendien vond ik het lastig om te doen want uitgroei verven moet echt laagje voor laagje en alleen is dat eigenlijk niet te doen, vooral de achterkant niet.
Grijs haar verven is nou eenmaal lastig omdat er helemaal geen pigment meer inzit. Bovendien vond ik het lastig om te doen want uitgroei verven moet echt laagje voor laagje en alleen is dat eigenlijk niet te doen, vooral de achterkant niet.
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
zondag 3 februari 2019 om 13:02
Gaat prima hoor, hier haar tot over Mn schouders en doe het zelf. Eerst de uitgroei en dan de rest. Ja het komt er iets sneller door dan bij de kapper maar ik weiger 70 euro neer te tellen voor een enkele kleur. Ik haal de verf bij de action of Kruidvat in de aanbieding. Seios, schwarzkoph, eigen merk. Lukt prima. Belangrijk is de tijd er voor nemen, en een goede spiegel voor de achterkant. Als alles gedaan is masseer ik altijd nog wat extra in zoals ik shampoo in masseer. Huid rond haarrand insmeren met vaseline dan poets je een gekorste druppel zo weg. Ik verf het meestal eens in de 5-7 weken. De ene keer kan ik die grijze haar wat langer tolereren dan een andere keer
zondag 3 februari 2019 om 13:03
Ik verf al bijna 30 jaar zelf. Eerst omdat blauwzwart hip was en later omdat ik mijn eigen roodbruine kleur wilde maar dan zonder grijs.
Ik ben nu 47 en moet echt wel iedere 5 weken de uitgroei verven.
Ik heb de kunst afgekeken bij de kapper en maak de verf dan in zo'n bakje aan en breng het met kwast en kam aan alleen op de uitgroei.
De laatste 10 minuten ook de rest van het haar.
Ik koop de verf als het in de aanbieding is en zo ben ik voor onder de €5 per maand netjes gekleurd.
Voor eventuele uitgroei als ik nog geen tijd/zin aan verven heb gebruik ik zo'n spuitbusje.
Goed opletten dat je verf koop waar grijsdekking opstaat.
Ik gebruik zelf het liefste die van Poly (Poly Color en Poly Palette wissel ik af)

(online voor weinig te vinden. Bv hier: https://www.drogisterij.net/verzorging/ ... serie=Poly )
Ik ben nu 47 en moet echt wel iedere 5 weken de uitgroei verven.
Ik heb de kunst afgekeken bij de kapper en maak de verf dan in zo'n bakje aan en breng het met kwast en kam aan alleen op de uitgroei.
De laatste 10 minuten ook de rest van het haar.
Ik koop de verf als het in de aanbieding is en zo ben ik voor onder de €5 per maand netjes gekleurd.
Voor eventuele uitgroei als ik nog geen tijd/zin aan verven heb gebruik ik zo'n spuitbusje.
Goed opletten dat je verf koop waar grijsdekking opstaat.
Ik gebruik zelf het liefste die van Poly (Poly Color en Poly Palette wissel ik af)

(online voor weinig te vinden. Bv hier: https://www.drogisterij.net/verzorging/ ... serie=Poly )
zondag 3 februari 2019 om 14:23
Smaken verschillen.
Ik vind grijs afschuwelijk bij niet-bejaarden. En een grijze uitgroei nog veel erger.
zondag 3 februari 2019 om 14:32
Als je het zelf wilt doen pak je een verf die overeen komt met je eigen haarkleur,
Voor jou donker zeg je van jezelf. Dan kun je een natuurtint nemen of met goud erin of rode gloed. Op ongewassen haar aanbrengen. Gebruik zelf de verf van schwarzkopf. Wil je niet te vaak verven zou je kunnen overwegen om met highlights te werken en dan de stukken grijs niet te verven. Zo ga je steeds wel lichter worden en ga je om de 3 maanden naar de kapper.Maar je moet dan wel van het lichtere blond zijn en een as kleurige toner erover heen.Bij sommigen staat het prachtig maar bij mij helaas niet.
Voor jou donker zeg je van jezelf. Dan kun je een natuurtint nemen of met goud erin of rode gloed. Op ongewassen haar aanbrengen. Gebruik zelf de verf van schwarzkopf. Wil je niet te vaak verven zou je kunnen overwegen om met highlights te werken en dan de stukken grijs niet te verven. Zo ga je steeds wel lichter worden en ga je om de 3 maanden naar de kapper.Maar je moet dan wel van het lichtere blond zijn en een as kleurige toner erover heen.Bij sommigen staat het prachtig maar bij mij helaas niet.
zondag 3 februari 2019 om 16:27
Ik ook!
Verven is makkelijk. Eerst haar borstelen. Verf klaarzetten. Met een kam een scheiding in je haar maken, dan verf op de uitgroei, met kwastje of kam zorgen dat er verf op al het grijs zit. Dan met de kam een halve of hele centimeter daarnaast weer een scheiding trekken en zo alle uitgroei behandelen. Het kost mij met douchen daarna ongeveer een uur.
Cum non tum age
zondag 3 februari 2019 om 17:33
Helemaal mee eens. Het ziet er gewoon niet uit.Pipistrello schreef: ↑03-02-2019 14:23Smaken verschillen.
Ik vind grijs afschuwelijk bij niet-bejaarden. En een grijze uitgroei nog veel erger.
cat |kat| n.
zondag 3 februari 2019 om 19:28
zondag 3 februari 2019 om 19:49
Na 20 jaar zelf verven denk ik het aardig in de vingers te hebben.
Bijna alle verf van de drogist zal pakken, ik vind het verschil tussen huismerk en A-merk voornamelijk hoe agressief het is voor je hoofdhuid. Ook vind ik de kleuren van A-merk subtieler. Met 2=1 valt het best mee wat je betaald.
Persoonlijke favoriet is Guhl.
Iets anders dan permanente kleuring pakt niet of nauwelijks op grijs haar.
In geval van twijfel: altijd de lichtste kleur!
Hoevaak: +/- om de 6 weken zit je zeker wel aan, misschien zelfs vaker gezien het grote contrast.
Techniek: Oud t-shirt, vuilniszak in de wasbak, even een goede lik wat vettere dagcreme smeren langs je haarlijn. Een puntkam is een handig extra gereedschap.
Begin waar je je scheiding normaal hebt en leg een streeptje parralel ongeveer een cm naast de scheiding, wrijf met een behandschoende hand in.
trek (met de puntkam) een nieuwe scheiding een cm (ongeveer) verderop en herhaal tot je bij je oor bent. Begin dan weer bij je eerste scheiding en werk naar je andere oor. De achterkant doe ik met horizontale scheidingen.
Tegen de tijd dat je klaar bent met de uitgroei smeer je de rest van je haar in. Goed 'shampooen' en dan in een knotje draaien. Ik doe er daarna vaak een plastic zakje omheen zodat ik zonder te druppelen op de bank kan zitten.
Extra tip: gebruik niet te weinig. Met niet overdreven dik haar dat bijna op mijn schouders valt kan ik toe met 1 verpakking, maar een cm of 5-10 meer dan zit je al op anderhalf/ dik haar 2.
Bijna alle verf van de drogist zal pakken, ik vind het verschil tussen huismerk en A-merk voornamelijk hoe agressief het is voor je hoofdhuid. Ook vind ik de kleuren van A-merk subtieler. Met 2=1 valt het best mee wat je betaald.
Persoonlijke favoriet is Guhl.
Iets anders dan permanente kleuring pakt niet of nauwelijks op grijs haar.
In geval van twijfel: altijd de lichtste kleur!
Hoevaak: +/- om de 6 weken zit je zeker wel aan, misschien zelfs vaker gezien het grote contrast.
Techniek: Oud t-shirt, vuilniszak in de wasbak, even een goede lik wat vettere dagcreme smeren langs je haarlijn. Een puntkam is een handig extra gereedschap.
Begin waar je je scheiding normaal hebt en leg een streeptje parralel ongeveer een cm naast de scheiding, wrijf met een behandschoende hand in.
trek (met de puntkam) een nieuwe scheiding een cm (ongeveer) verderop en herhaal tot je bij je oor bent. Begin dan weer bij je eerste scheiding en werk naar je andere oor. De achterkant doe ik met horizontale scheidingen.
Tegen de tijd dat je klaar bent met de uitgroei smeer je de rest van je haar in. Goed 'shampooen' en dan in een knotje draaien. Ik doe er daarna vaak een plastic zakje omheen zodat ik zonder te druppelen op de bank kan zitten.
Extra tip: gebruik niet te weinig. Met niet overdreven dik haar dat bijna op mijn schouders valt kan ik toe met 1 verpakking, maar een cm of 5-10 meer dan zit je al op anderhalf/ dik haar 2.
maandag 4 februari 2019 om 19:35
noa schreef: ↑03-02-2019 16:27Ik ook!
Verven is makkelijk. Eerst haar borstelen. Verf klaarzetten. Met een kam een scheiding in je haar maken, dan verf op de uitgroei, met kwastje of kam zorgen dat er verf op al het grijs zit. Dan met de kam een halve of hele centimeter daarnaast weer een scheiding trekken en zo alle uitgroei behandelen. Het kost mij met douchen daarna ongeveer een uur.
Uitgroei nog wel,maar het zetten van een balayage,of highlights laat ik toch liever aan een kapper over.
dinsdag 5 februari 2019 om 22:09
woensdag 6 februari 2019 om 11:14
Calamitycat schreef: ↑03-02-2019 17:33Ik vind het echt knap dat jullie dat zelf doen. Ik voel me nu echt een haarverfdummy![]()
Gewoon proberen, je wordt er vanzelf handig in.
Ik heb gewoon echt geen zin om iedere 5 weken zo lang bij de kapper te zitten en heel veel geld kwijt te zijn als ik het op zaterdagochtend met de krant en een kopje koffie thuis kan doen voor een paar euro
woensdag 6 februari 2019 om 11:15
victoria_87 schreef: ↑04-02-2019 18:31Dank voor alle tips, iedereen! Ik heb gelijk via de site van Pipistrello een voordeelpakket gekocht.
Succes!
woensdag 6 februari 2019 om 13:27
Dit klinkt wel heel aantrekkelijk jaPipistrello schreef: ↑06-02-2019 11:14Gewoon proberen, je wordt er vanzelf handig in.
Ik heb gewoon echt geen zin om iedere 5 weken zo lang bij de kapper te zitten en heel veel geld kwijt te zijn als ik het op zaterdagochtend met de krant en een kopje koffie thuis kan doen voor een paar euro![]()
Ik ga het, n.a.v. de positieve reacties in dit topic, inderdaad maar eens zelf proberen! Iedere zes weken 70 tot 80 euro uitgeven bij de kapper is op jaarbasis een bedrag waar ik heerlijk van op vakantie zou kunnen bedenk ik me nu
cat |kat| n.
woensdag 6 februari 2019 om 15:02
Calamitycat schreef: ↑06-02-2019 13:27Dit klinkt wel heel aantrekkelijk ja![]()
Ik ga het, n.a.v. de positieve reacties in dit topic, inderdaad maar eens zelf proberen! Iedere zes weken 70 tot 80 euro uitgeven bij de kapper is op jaarbasis een bedrag waar ik heerlijk van op vakantie zou kunnen bedenk ik me nu![]()
Dan meeten we volgend jaar op Cruise in Noorwegen?
woensdag 6 februari 2019 om 15:07
Ik ook, highlights enzo vergt echt wel techniek.Superhuisvrouw schreef: ↑04-02-2019 19:35Uitgroei nog wel,maar het zetten van een balayage,of highlights laat ik toch liever aan een kapper over.
Cum non tum age