Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven voor dummies

03-02-2019 12:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een feit: ik word grijs. Op mijn 16e de eerste grijze haar ontdekt en nu op mijn 31e zijn de grijze haren niet meer te tellen. Ik heb nu een aantal keer mijn haar bij de kapper laten verven en een aantal keer heb ik zelf thuis een poging gedaan. Ik merk nu dat de grijze haren steeds snelle tevoorschijn komen. Elke keer naar de kapper vind ik een beetje duur, dus ik wil het ook thuis goed kunnen.

Wie heeft tips and tricks voor goede grijsdekking? Om de hoeveel maanden/weken verven? Welke verf (merk)? Gewassen haar of niet?

Ik heb best donker haar en dat grijs vind ik zo lelijk en opvallend. Het staat zo onverzorgd vind ik.
Pipistrello schreef:
06-02-2019 15:02
Dan meeten we volgend jaar op Cruise in Noorwegen? :biggrin:
:rofl: Goed plan!
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
Ik verf ook al zeker 10 jaar zelf, zo gemakkelijk en snel. Heb haar tot net over mijn schouders. In 15 minuten aanbrengen, vooral de uitgroei langs mijn gezicht (dat wordt het eerste grijs) en bovenop, en dan 45 minuten in laten werken (met plastic zak eroverheen doe ik ook wel laatste tijd). Meestal eens per 6 weken.
Ik gebruik Garnier Nutrisse Crème , lichtbruin of goudbruin, ook wel O'real. De duurdere merken zijn nl fijner in gebruik , ruiken lekkerder. Ook de cremespoeling die erbij zit. Ik heb van mijzelf kastanjebruin haar. Ik spuit de vloeistof gewoon in mijn haar met het spuitje en werk helemaal niet met scheidingen of kammen. Gewoon telkens goed met vingertoppen aanbrengen en in masseren. Ik doe vooraf vettige crème langs haargrens gezicht/ oren. Dat het achter wat minder netjes is maakt mij niet uit, gaat me vooral om de grijze haren voor weg te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven