Haarcrisis
maandag 11 februari 2019 om 22:47
Hoihoi!
Zoals de titel al zegt zit ik in een haarcrisis. Ik weet niet zo goed meer wat ik met mijn haar aan moet. Toen ik heel erg klein was had ik allemaal pijpenkrulletjes. Dat zakte uit en het werd een soort van pluizige zwerver bende. Mijn haar heeft geen mooie slag, het heeft een soort van ?deukjes?. Op advies van de kapper föhn ik het met een ronde borstel na het wassen zodat ik alle pluis er zeg maar uit föhn. Dit doe ik al bijna een half jaar, maar ik wordt er gewoon gek van. 1 keer een druppeltje regen, en POEF. Ook droogt het snel uit en de hitte kan gewoon niet goed zijn voor m'n haar. Het is ook gewoon niet mijn natuurlijke stijl, die stijle lokken met aan de onderkant wat slag. En wanneer ik m'n haar laat opdrogen aan de lucht dan is de voorkant een beetje krullend maar super pluizig en droog, en de achterkant blijft gewoon stijl.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Ik was m'n haar sowieso niet meer dan 2 keer per week
- "hairplopping", maar het blijft droog en zakt uit
- Fohnen met een diffuser, gebeurd het zelfde als met hairplopping
- Duizenden verschillende verzorgingsproducten
Iemand die hier een trucje voor weet? Ik lijk op een zwerver
Zoals de titel al zegt zit ik in een haarcrisis. Ik weet niet zo goed meer wat ik met mijn haar aan moet. Toen ik heel erg klein was had ik allemaal pijpenkrulletjes. Dat zakte uit en het werd een soort van pluizige zwerver bende. Mijn haar heeft geen mooie slag, het heeft een soort van ?deukjes?. Op advies van de kapper föhn ik het met een ronde borstel na het wassen zodat ik alle pluis er zeg maar uit föhn. Dit doe ik al bijna een half jaar, maar ik wordt er gewoon gek van. 1 keer een druppeltje regen, en POEF. Ook droogt het snel uit en de hitte kan gewoon niet goed zijn voor m'n haar. Het is ook gewoon niet mijn natuurlijke stijl, die stijle lokken met aan de onderkant wat slag. En wanneer ik m'n haar laat opdrogen aan de lucht dan is de voorkant een beetje krullend maar super pluizig en droog, en de achterkant blijft gewoon stijl.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Ik was m'n haar sowieso niet meer dan 2 keer per week
- "hairplopping", maar het blijft droog en zakt uit
- Fohnen met een diffuser, gebeurd het zelfde als met hairplopping
- Duizenden verschillende verzorgingsproducten
Iemand die hier een trucje voor weet? Ik lijk op een zwerver
maandag 11 februari 2019 om 22:58
Betere kapper zoeken.
Ik heb ook een beetje slag en snel kroesend haar. Te weinig slag om mooi te zijn. Na diverse kappers eindelijk eentje die het wel kan. Ze knippen het droog en dan letten ze erg op de verkeerde knikjes. Ik hoef nu alleen met fohn en mijn handen te fohnen met wat haar olie of krullencreme kneden en het zit mooi.
Ik heb ook een beetje slag en snel kroesend haar. Te weinig slag om mooi te zijn. Na diverse kappers eindelijk eentje die het wel kan. Ze knippen het droog en dan letten ze erg op de verkeerde knikjes. Ik hoef nu alleen met fohn en mijn handen te fohnen met wat haar olie of krullencreme kneden en het zit mooi.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 23:01
17.47% gewijzigd
maandag 11 februari 2019 om 23:07
in laagjes laten knippen en er Cantu in smeren.
https://www.google.com/search?client=fi ... W54UcPzfQM:
ik heb dik haar met Krul/slag, maar als ik het op 1 lengte heb ziet het er niet uit.
ik heb dik haar met Krul/slag, maar als ik het op 1 lengte heb ziet het er niet uit.
wij slapen nooit.
maandag 11 februari 2019 om 23:17
Ik ga dat Cantu zeker eens halenvalentinamaria schreef: ↑11-02-2019 23:07in laagjes laten knippen en er Cantu in smeren.
maandag 11 februari 2019 om 23:29
Als je de curly girl methode gaat proberen met de juiste producten, plopping, diffuser etc. Duurt het een maand of 3 voordat je krul/slag patroon weer mooi gaat vallen. Verder is het een kwestie van de juiste producten gebruiken. Die cantucreme zou voor mijn haar bijv. te zwaar zijn waardoor mijn krul/slag uitzakt. Wat bij jou past is lastig oordelen door een beeldscherm, dus zoals eerder benoemd zoek een betere kapper.
dinsdag 12 februari 2019 om 07:57
Bij mij helpt maar een ding en dat is een keratinebehandeling , wat ben ik daar blij mee alleen beetje droogblazen en klaar . Geen geföhn met borstels , stijltangen etc . Geen andere verzorging meer in mijn haar . Na jaren lange ergernis zo blij dat ik het gedaan heb nu al vier maanden geen ellende.
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 08:42
0.83% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 08:36
Als je het ervoor over hebt; in een klein minidorpje dat Grevenbicht heet (in Zuid-Limburg), schijnt een ongelofelijk goede krullenkapster te werken. Vraag mij niks verder (ik heb geen krullen dus nooit verder geinformeerd).
En met jouw haar zou een ´afro-kapper´ misschien ook nog wel raad weten.
Anders een keer in je eigen stad zoeken naar een vrouw met dezelfde soort krulletjes waarbij het haar wel goed zit, en die aanspreken. Er zijn maar weinig mensen die het niet leuk vinden om een complimentje te krijgen en de kans dat ze je wil vertellen bij welke kapster ze altijd haar haar laat doen is vrij groot.
En met jouw haar zou een ´afro-kapper´ misschien ook nog wel raad weten.
Anders een keer in je eigen stad zoeken naar een vrouw met dezelfde soort krulletjes waarbij het haar wel goed zit, en die aanspreken. Er zijn maar weinig mensen die het niet leuk vinden om een complimentje te krijgen en de kans dat ze je wil vertellen bij welke kapster ze altijd haar haar laat doen is vrij groot.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 12 februari 2019 om 08:40
Ik lees mee TO. Ik heb ook onhandelbaar, pluis, dik en droog haar. Vreselijk. En het is altijd erg in de ochtend als ik 's nachts geslapen heb. Krijg mijn haar vaak niet in model. Ik gebruik zelf de wat duurdere merken maar het helpt allemaal niks. Van Cantu had ik nog nooit gehoord. Ga dat eens googlen.
En ja keratine. Wil ik ook doen maarja de prijs. Ik geloof ook wel dat dat de enige oplossing is voor mijn haar. Even sparen dus.
En ja keratine. Wil ik ook doen maarja de prijs. Ik geloof ook wel dat dat de enige oplossing is voor mijn haar. Even sparen dus.
It's 5 o'clock somewhere
dinsdag 12 februari 2019 om 08:41
dinsdag 12 februari 2019 om 10:04
Klopt maar was het nu alleen nog met sulfaatvrije shampoo van de Hema a 1,75€ en verder geen uitgaves meer aan producten die toch niets voor me doen .poppetje2006 schreef: ↑12-02-2019 08:40Ik lees mee TO. Ik heb ook onhandelbaar, pluis, dik en droog haar. Vreselijk. En het is altijd erg in de ochtend als ik 's nachts geslapen heb. Krijg mijn haar vaak niet in model. Ik gebruik zelf de wat duurdere merken maar het helpt allemaal niks. Van Cantu had ik nog nooit gehoord. Ga dat eens googlen.