Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval door de pil?

25-08-2010 14:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een maand verschirkkelijke last van haaruitval het valt echt met bosjes uit en van mijn dikke bos haar lijkt niets meer over te zijn. Gauw naar de huisarts geweest heb een bloedonderzoek laten doen alle vitamientjes zijn in orde dus ik kom niets tekort.

Nou heb ik 2 maanden achter elkaar de pil geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Zou het daar door kunnen komen al dat haaruitval?

Ik eet namelijk heel gezond en kom niets tekort.
Hoi Yaszmin,

Kijk eens op de website van het nederlands bijwerkingen centrum lareb. Hier kun je ook zien welke bijwerkingen eerder gemeld zijn en zelf ook een melding insturen.

Succes Ik hoop dat je haar snel weer terugkomt!
o ja: www.lareb.nl
Ik heb de pil 8 maanden achter elkaar geslikt en niets geen haaruitval gehad.

Heb je last van stress? Of andere veranderingen in je leefpatroon?
Zoek even hier in het viva forum. Daar wordt dit onderwerp al uitvoerig besproken.

(rechtsboven in het venstertje 'zoeken' ..de term haaruitval typen.)
Ik slik de diana pil nu al 3 jaar en heb het 2 maanden achter elkaar doorgeslikt ( de afgelopen maanden ). Heb nooit eerder last van haaruitval gehad.

Ik heb niet echt last van stress, heb wel vaker stressvolle periodes meegemaakt maar dat heeft geen effect op mijn haar.

Ik heb wel een maandje heel slecht gegeten, maar sinds kort let ik heel goed op mijn voeding en de bloedonderzoek is goed.
O ja ik zie het al daar worden allerlei tips gegeven maar mijn vraag was eigenlijk of het kan komen doordat ik de pil heb doorgeslikt.

Maar dat lijkt mij niet.
ja dat kan wel. Lees die onderwerpen maar eens door. Elke homoonverschuiving kan uitval veroorzaken. Dat is dan tijdelijk.
ja, ik kreeg ook haaruitval van de pil. Werd steeds erger ook, na het stoppen weer goed gekomen.
Hoe lang heb je de pil geslikt?
Ongeveer 9 jaar, de laatste 5 jaar kreeg ik geleidelijk meer haaruitval. (dus niet binnen twee maanden gehalveerd ofzo)

Maar in totaal had ik op het laatst zeker de helft minder haar dan eerst! Anderen viel het ook op.
Het kan daar dus ook aan liggen ik slik het al 3 jaar maar heb er nu pas last van gekregen. Welke pil heb je geslikt als ik vragen mag?
zelfde als jij! vandaar, ik denk dat er best een kans is dat je haaruitval daardoor veroorzaakt is. Maar ik moest 'm vanwege acné, jij wellicht ook? Want het is een vrij 'zware' pil..
Ja inderdaad mijn acne is helemaal verdwenen inmiddels. Toen je gestopt was is je acne weer teruggekeerd?

Ik hoor altijd dat je acne weer terugkomt en dat je dan juist haaruitval krijgt..
Ik slikte ook de diane (maar dan de merkloze variant). En mijn haar is ook een stuk dunner geworden in de jaren. (In augustus 2008 was ik daarmee gestopt vanwege kinderwens. Nu heb ik een gezond meisje op de wereld gezet en wil ik weer aan de pil).

Maar ik slikte de pil ook heel vaak door, soms wel 2 3 maanden achter elkaar. Als het daar aan zou kunnen liggen? Maar had mijn haar dan niet alweer een stuk voller moeten zijn, aangezien het al 2 jaar geleden is dat ik gestopt ben?

Ik ben gister dan bij de dokter geweest en nu ga ik aan de microgynon 20. Ben benieuwd hoe die bevalt!
Acné kwam helaas wel terug ja. Maar mijn haar dus ook

Dus als het bij jou inderdaad net zo werkt als bij ...hoef je niet bang te zijn dat je nóg meer haaruitval krijgt hoor..
Lieke: tijdens of na zwangerschap kan je ook haaruitval krijgen en wie weet duurt het dan langer voor het teruggroeit? Bij mij groeide het binnen 6 maanden na stoppen weer helemaal terug.
Wat ik ook heel vaak hoor is dat je door de diana pil juist geen haaruitval krijgt.

Als de acne weer terug komt durf ik het even niet aan om te stoppen. Ik heb namelijk flinke littekens overgehouden die nu nog steeds zichtbaar zijn.

Als ik zou moeten kiezen tussen acne en haaruitval is mijn keuze snel gemaakt.
quote:Yaszmin schreef op 25 augustus 2010 @ 16:36:

Wat ik ook heel vaak hoor is dat je door de diana pil juist geen haaruitval krijgt.

maar dat geldt dus niet voor iedereen ;)

Je moet inderdaad tussen twee kwaden kiezen, wel vervelend hè. Wie weet ..komt het toch ergens anders door en gaat je haaruitval vanzelf weer over.
Je moet een pil kiezen, die niet-androgeen is. Microgynon is dat helaas wel.

Wat voor acne geldt, geldt globaal ook voor haaruitval. Van anticonceptie online:

Bij lichtere vormen van acne dient de voorkeur te worden gegeven aan anticonceptiemiddelen die eveneens een gunstig effect op de huid hebben, zoals de Yasmin en de preparaten met desogestrel (Marvelon of Mercilon) of gestodeen (Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet). Hierbij dient men zich te realiseren, dat gestodeen relatief iets meer androgeen effect heeft dan desogestrel. Norgestimaat (in Cilest) en levonorgestrel (in Microgynon 30/Stediril 30, Microgynon 50/Neo-Stediril en Neogynon 21/Stediril-d) hebben een relatief hoge intrinsieke androgene werking en dienen dan ook bij patiënten met ‘puistjes’ zoveel mogelijk te worden vermeden. Kijk evt. voor de samenstelling van twee- en driefasenpreparaten op het overzicht.

Vam:

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven