Help! Heb een te klein hoofd...
zaterdag 18 juli 2015 om 14:13
Nou ja, voor een nieuwe bril dan. Iemand hier op het forum schreef laatst dat een heel kort kapsel alleen leuk is als je een 'klein elfenhoofdje' hebt. Dat vond ik een mooie omschrijving van mijn hoofd: klein en smal.
Nou heeft mijn moeder dat een makkelijke bevalling opgeleverd, maar ik zit met het probleem dat ik een nieuwe bril moet aanschaffen. Tien jaar geleden was dat geen probleem, maar nu de brillenmode op Nana Mouskouriformaat zit, is het wel een uitdaging. Werkelijk alles is de groot en de zwaar voor mij.
Kinderbrillen zijn geen oplossing (al heb ik van die afdeling wel een mooie goedkope Ray Ban), want die zijn me te kleurrijk. Vandaag heb ik bij Specsavers gekeken, daar hebben ze ook nog een puberafdeling (kleine maat, maar meer volwassen brillen), maar daarbij zat niets wat me stond. De andere ketens hebben geen puberafdeling.
Bij dure winkels kun je brillen wel in een kleinere maat laten komen, maar ik heb geen zin om te betalen voor een montuur waarvan ik niet honderd procent zeker weet dat het me staat. Bovendien draag ik die bril alleen 's avonds, dus heel veel zin om meer dan 150 euro te betalen, heb ik ook niet.
Iemand nog een tip voor een goede opticien? Volgens mij ben ik alleen niet bij Hans Anders geweest, hebben die wel een puberassortiment?
zaterdag 18 juli 2015 om 14:19
Wanneer je niet veel geld uit wilt geven en het alleen toch voor 's avonds is, dan koop je toch een kinderbril?
Persoonlijk ga ik wel naar een onafhankelijke opticien. Misschien iets duurder, maar veel betere service en meer keuze en veel betere kwaliteit.
Persoonlijk ga ik wel naar een onafhankelijke opticien. Misschien iets duurder, maar veel betere service en meer keuze en veel betere kwaliteit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 18 juli 2015 om 14:23
Mijn opticien besteld een tussenmaat. als ik de bril niet wil gaat hij de winkel in. Dus geen extra kosten voor mij. Uiteraard bestel ik er geen 20 maar het geeft mij altijd wel de optie om te proberen. Hij geeft ook goed advies. Inmiddels ben ik er al dik 10 jaar klant. Nu wil hij ook wel eens op beurzen voor me kijken. Dan geef ik aan dat ik een nieuwe bril zoek en dan neemt hij iets mee van een beurs waarvan hij denkt dat het me staat. (Laatste keer was dat een schot in de roos. Heeft me een prachtbril opgeleverd)
zaterdag 18 juli 2015 om 14:25
zaterdag 18 juli 2015 om 14:34
Aha, ik zie dat meerdere mensen Eyes and more aanbevolen hebben. Even kijken of die hier in de stad zitten.
En ik vind 150 euro echt geen waanzinnig laag bedrag. Mijn laatste twee brillen kosten ongeveer zoiets (bij Specsavers) en daar heb ik heel lang mee gedaan. Ik hoef geen ontspiegeld glas of andere ongein. En bij duurdere opticiens heb ik vooral het idee dat ik voor het merk van het montuur betaal. En ik zit er voornamelijk mee voor de tv.
En ik vind 150 euro echt geen waanzinnig laag bedrag. Mijn laatste twee brillen kosten ongeveer zoiets (bij Specsavers) en daar heb ik heel lang mee gedaan. Ik hoef geen ontspiegeld glas of andere ongein. En bij duurdere opticiens heb ik vooral het idee dat ik voor het merk van het montuur betaal. En ik zit er voornamelijk mee voor de tv.
zaterdag 18 juli 2015 om 15:07
Ik heb ook een klein hoofd, en doe eigenlijk precies hetzelfde als hoelahoepla. Ik ga naar een goede lokale opticien, en vertrouw volledig op zijn advies. Hij heeft ook wel eens een montuur in een andere kleur besteld, vrijblijvend. Niet alle modellen passen me, maar ik slaag toch altijd wel. Maar het voordeel van een bril is, je ziet hem zelf toch niet (vaak). Dus als je er alleen thuis mee zit, who cares? Koop een kinderbril die lekker zit en klaar!
zaterdag 18 juli 2015 om 15:19
150 euro kan prima inderdaad. Ik heb meerdere keren een bril gekocht bij de opticien voor minder dan dat.
Heb trouwens hetzelfde probleem als jij, nu ook weer omdat ik een nieuwe zonnebril nodig heb. Zo lastig!! Allemaal superleuke brillen in het schap, maar als ik ze opzet verdwijnt mijn hele hoofd erachter
Dus helaas geen tips, maar ik lees mee!
Heb trouwens hetzelfde probleem als jij, nu ook weer omdat ik een nieuwe zonnebril nodig heb. Zo lastig!! Allemaal superleuke brillen in het schap, maar als ik ze opzet verdwijnt mijn hele hoofd erachter
Dus helaas geen tips, maar ik lees mee!
zaterdag 18 juli 2015 om 15:22
Ik heb zelf een paar jaar geleden een glasbril gekocht bij eyes & more (dacht ik). Dat is een bril zonder montuur rond de glazen. In de glazen worden de gaatjes geboord voor neusbrug en pootjes. Toen ik afgelopen jaar alleen de glazen wilde laten vervangen, bleek dat alleen de glazen duurder waren dan een complete bril, exact dezelfde hing toen nog gewoon in het rek.
Is dat nog een optie? Een beetje goede zaak kan ook een glasbril aanpassen. Dat is lastig voor hen, omdat de glaasjes die erin zitten als mal worden gebruikt. Maar het kán dus wel.
Of contactlenzen .
Is dat nog een optie? Een beetje goede zaak kan ook een glasbril aanpassen. Dat is lastig voor hen, omdat de glaasjes die erin zitten als mal worden gebruikt. Maar het kán dus wel.
Of contactlenzen .
zaterdag 18 juli 2015 om 15:42
zaterdag 18 juli 2015 om 16:35
Casalinga: Overdag heb ik dus al contactlenzen. Dat trucje ken ik al.
Ik ben echt niet de kinderachtig voor de kinderafdeling (daar komt mijn zonnebril ook vandaan). Maar ik ben gewoon een tuthola die heel veel dingen niet mooi vind. Story of my life. Ik zie hier allemaal goede tips gaan, dus ik ga deze week toch nog eens de stad in. Misschien helpt het als ik geen twee zeurende kinderen aan mijn been heb hangen bij het winkelen.
Ik ben echt niet de kinderachtig voor de kinderafdeling (daar komt mijn zonnebril ook vandaan). Maar ik ben gewoon een tuthola die heel veel dingen niet mooi vind. Story of my life. Ik zie hier allemaal goede tips gaan, dus ik ga deze week toch nog eens de stad in. Misschien helpt het als ik geen twee zeurende kinderen aan mijn been heb hangen bij het winkelen.