Mode & Beauty alle pijlers

hema producten

14-09-2011 13:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
ff een vraagje over de hema producten.Wie weet of er parfum in de dagcremes van de hema zitten?Aangezien ik allergisch ben voor parfum in cremes.En ik ben van plan om op hema producten over te stappen.Mijn huid is normaal maar wel een beetje vochtarm.
Ik denk dat je het beste even naar de klantenservice kan bellen. http://www.hema.nl/klantenservice/klantenservice.aspx
Staat het niet op de Hema-site?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, ik heb sinds kort ook te horen gekregen dat ik allergisch ben voor parfum en daarnaast ook voor wolalcoholen ( mischien beter bekend als lanoline), helaas zit dit ook in bijna alle creme's. Lastig zo om goede producten te vinden.

Ik lees mee
Hoewel ik je op je woord geloof dat je allergisch voor parfum bent, wil ik je toch even attenderen op het feit dat velen niet tegen andere zaken in crèmes kunnen. Zoals parabenen, paraffine liquidum (vloeibare parafine, aardolie, minerale oliën), dierlijke toevoegingen, etc.

Die doen méér kwaad over het algemeen dan enkel parfum. In het merk Zarqa bvb. zit dat spul allemaal niet. Dus ook geen parfum, het is dan ook geurloos. Hier verkopen ze het bij de drogist (klein dorp, dus zal zeker in de grote steden te verkrijgen zijn).

Ook Dr. Baumann heeft niets van dat al vervelende spul erin zitten. Al twijfel ik daar even over parfum. Dan heb je nog PlanteSystem, maar ook hierbij: geen idee wat parfum betreft.

Maar ik zou zeggen: loop eens een drogist binnen, of een natuurzaak. Dus mocht Hema niet lukken, dan heb je nog keuze gelukkig. :-)

Intussen Google ik even op 'Hema creme parfumvrij' en kom een link van Viva zelf tegen: HEMA verzorgingsproducten

Er is dus een parfumvrije lijn. Oh, en ook goed om te weten: het is dierproefvrij! :-)
Hm, heb hier een potje dagcrème van de Hema staan, maar daar staan geen ingrediënten op. Doosje heb ik al weggegooid.

Op de site zie ik het ook niet staan. Misschien kun je het beste maar even langsgaan en kijken.
En als alternatief misschien de producten van Lush? Zie www.lush.nl bij alle producten staan de ingrediënten
Ik heb nog geen parfumvrije producten gevonden bij Hema. Ook niet die lijn die niet genoemd is op een ander topic. Misschien dat het vroeger wel was, maar nu niet meer?

Er zijn gelukkig wel zat andere merken te vinden die parfumloos zijn.

Lush is toch niet parfumloos?

Hoe dan ook: het is een lastig probleem. Vooral shampoo is een drama. Niks is fijn. Of je haar wordt touw, of vet of het jeukt juist als de neten! Ik gebruik nu maar weer gewoon shampoo met parfum, dan maar wat eczeem op mijn handen... Ik heb het ervoor over.

Overigens bestaan er verschillende groepen parfum. Er wordt standaard op twee getest. Conserveringsmiddelen kunnen ook een probleem zijn bij een parfumallergie, maar ook daar wordt maar een klein deel van getest. Uitproberen is het beste.
Ik heb toevallig net een Hema-scrubmaskertje op gehad en heb even gekeken: zat geen parfum in.

Conserveringsmiddelen inderdaad, de parabenen en andere 'benen', zijn vaker een veroorzaker van klachten dan parfum zelf (zie mijn eerdere post).
quote:molly74 schreef op 14 september 2011 @ 19:40:

Ik heb toevallig net een Hema-scrubmaskertje op gehad en heb even gekeken: zat geen parfum in.

Conserveringsmiddelen inderdaad, de parabenen en andere 'benen', zijn vaker een veroorzaker van klachten dan parfum zelf (zie mijn eerdere post).Gebaseerd op???
quote:molly74 schreef op 14 september 2011 @ 14:29:

Hoewel ik je op je woord geloof dat je allergisch voor parfum bent, wil ik je toch even attenderen op het feit dat velen niet tegen andere zaken in crèmes kunnen. Zoals parabenen, paraffine liquidum (vloeibare parafine, aardolie, minerale oliën), dierlijke toevoegingen, etc.

En toch worden die niet allemaal opgenomen in een allergie-test, parfum zelss in meerdere vormen.

Aardolie bestaat tevens uit paraffine. Vloeibare paraffine is een mineralie olie....

Die doen méér kwaad over het algemeen dan enkel parfum. In het merk Zarqa bvb. zit dat spul allemaal niet. Dus ook geen parfum, het is dan ook geurloos. Hier verkopen ze het bij de drogist (klein dorp, dus zal zeker in de grote steden te verkrijgen zijn).

Ook Dr. Baumann heeft niets van dat al vervelende spul erin zitten. Al twijfel ik daar even over parfum. Dan heb je nog PlanteSystem, maar ook hierbij: geen idee wat parfum betreft.

Maar ik zou zeggen: loop eens een drogist binnen, of een natuurzaak. Dus mocht Hema niet lukken, dan heb je nog keuze gelukkig. :-)

Intussen Google ik even op 'Hema creme parfumvrij' en kom een link van Viva zelf tegen: HEMA verzorgingsproducten

Er is dus een parfumvrije lijn. Oh, en ook goed om te weten: het is dierproefvrij! :-)
Ik ben allergisch voor heul veul.. Dagcreme van de Hema gebruik ik altijd.. Maarja, of er wel/niet iets in zit, weet ik niet.. Heb er iig geen last van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven