Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
MissPientje schreef:
05-09-2019 11:33
Eindelijk weer een berichtje van mij. Lang geduurd, ondertussen nog op vakantie geweest. Vlak voor mijn vakantie pakketje van Tarte ontvangen met daarin de timeless smoothing primer (tip van Sjulia) en een palletje (samenwerking tussen Tarte en Whitney Simmons). En ben super blij met beide producten. Primer lijkt echt optisch de rimpeltjes te verzachten. En het palletje is gewoon heel fijn in gebruik. Oogschaduw blend als een tierelier en de bijbehorende blush en highlighter zijn gewoon echt mooi. Er zat ook nog een travel size mascara bij (maneater). En deze mascara doet wat het beloofd. Mooie volle wimpers, brengt super makkelijk aan en ik krijg er geen pandaogen van. Oftewel ik ben gewoon superblij met mijn aankoop. Bedankt Sjulia!
Wat leuk!!! Fijn dat jij het ook een prettig product vind. Die primer is denk ik ook wel 1 van mijn favorieten. Echt mooi.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
31-08-2019 14:12
Ik ben laatste tijd wat minder met make up bezig, heb wel producten aangeschaft die ik nog niet ken en ook gewoon mijn vaste producten ingeslagen.
Maar allemaal budget spullen en niks spannends.

Wel ben ik veel bezig geweest met skincare producten.
Heb ook weer een exfoliant van PC gehaald en heel veel testers, vooral toners.
Maar hoe meer ik met skincare bezig ben hoe meer ik ontevreden ben met mijn huid...opeens zie ik meer rimpels/ fijne lijntjes/ vlekjes etc etc etc :@
Niet door de producten wat ik gebruik hoor daar ligt het niet aan. Zo fuserend!
Ik vind dit droevig om te lezen. En ook wel herkenbaar hoor. Maar dat is wel het moment dat je wat afstand moet nemen van je make-up hobby, wanneer het je ontevreden of onzeker maakt.



Ik heb slecht nieuws voor de retinol lovers.. Vanaf 2020 veranderd de EU wetgeving betreft retinol. De toegestane hoeveelheid retinol die je zomaar kan kopen is dan slechts 0,3 procent. De 1 procent retinol van Paula (die ik al jaren gebruik :steam: ) gaat er dus uit. Je kan een hogere dosis retinol alleen nog via de huisarts krijgen geloof ik. Dus voorgeschreven.

Vind het echt shit nieuws. Gelukkig ( :-D ) gaat Engeland uit de EU en verkopen zijn ook PC. Ik ga dus even een mannetje of vrouwtje uit Engeland moeten hebben die mij de paula 1 % kan opsturen..

Hopelijk gaat de wetgeving niet ook veranderen in de US. Niet blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb al jaren tretinoïne 0,05 i.p.v. retinolproducten.

Dacht de eerste twee jaar dat het niet bijzonder veel deed maar laatst eens foto’s vergeleken van vijf jaar geleden en nu. De ‘halve 11’ (1 streepje links) tussen de wenkbrauwen is weg. En er is niets bijgekomen. En de pigmentvlekken zijn weg.

Dus mocht iemand een recept halen overwegen, ga dan gelijk voor tretinoïne.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-09-2019 19:57
Heb al jaren tretinoïne 0,05 i.p.v. retinolproducten.

Dacht de eerste twee jaar dat het niet bijzonder veel deed maar laatst eens foto’s vergeleken van vijf jaar geleden en nu. De ‘halve 11’ (1 streepje links) tussen de wenkbrauwen is weg. En er is niets bijgekomen. En de pigmentvlekken zijn weg.

Dus mocht iemand een recept halen overwegen, ga dan gelijk voor tretinoïne.
Welke gebruik jij dan? Want ik kan alleen maar tretinoïne crèmes vinden met enorme hoge dosis alcohol erin.
Alle reacties Link kopieren
Bijenkorf verkoopt nu HOURGLASS. Zalando verkoopt nu make-up. Spannend allemaal :-D Wil echt graag een foundation en highlighter van hourglass kopen, ik zit op mijn handen. Eerst even wat andere dingen verkopen voor ik los ga.
lemoos2 schreef:
06-09-2019 19:57
Heb al jaren tretinoïne 0,05 i.p.v. retinolproducten.

Dacht de eerste twee jaar dat het niet bijzonder veel deed maar laatst eens foto’s vergeleken van vijf jaar geleden en nu. De ‘halve 11’ (1 streepje links) tussen de wenkbrauwen is weg. En er is niets bijgekomen. En de pigmentvlekken zijn weg.

Dus mocht iemand een recept halen overwegen, ga dan gelijk voor tretinoïne.
Zou ik graag willen, maar je krijgt toch niet zomaar een recept van je huisarts, behalve als je misschien huidproblemen hebt?
Ik zou het het liefst gewoon online ergens willen bestellen.
Alle reacties Link kopieren
In Spanje schijn je het gewoon bij de apotheek te kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
06-09-2019 20:08
Welke gebruik jij dan? Want ik kan alleen maar tretinoïne crèmes vinden met enorme hoge dosis alcohol erin.
Acid A vit. Ingrediënten zijn tretinoïne, glycerolstearaat/Ceteareth 20, sorbitoloplossing (E 420), cetylesterwas, perhydrosqualeen, butylhydroxyanisol (E 320), Na EDTA, magnesiumsulfaat, benzoëzuur (E 210) en gezuiverd water.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
08-09-2019 01:40
Zou ik graag willen, maar je krijgt toch niet zomaar een recept van je huisarts, behalve als je misschien huidproblemen hebt?
Ik zou het het liefst gewoon online ergens willen bestellen.
Er zijn huisartsen die het na overleg willen voorschrijven. Ik heb inderdaad een huidaandoening (niet in mijn gezicht) dus ik krijg het gewoon voorgeschreven.

Vriendinnen slaan gewoon groot in tijdens vakanties (of we gaan een zaterdag op en neer naar Frankrijk, wat redelijk is te doen vanuit Limburg) op doortocht in Frankrijk. In Frankrijk is Acid A ook op recept, maar de A313 (oude Avibon) niet. En het is m.u.v. de hulpstoffen exact hetzelfde. (Acid A is wat korreliger, A313 is hetzelfde als de merkloze tretinoïne FNA crème).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ga het onthouden. Voordeel van arts te zijn :-$
lemoos2 schreef:
08-09-2019 14:10
Er zijn huisartsen die het na overleg willen voorschrijven. Ik heb inderdaad een huidaandoening (niet in mijn gezicht) dus ik krijg het gewoon voorgeschreven.

Vriendinnen slaan gewoon groot in tijdens vakanties (of we gaan een zaterdag op en neer naar Frankrijk, wat redelijk is te doen vanuit Limburg) op doortocht in Frankrijk. In Frankrijk is Acid A ook op recept, maar de A313 (oude Avibon) niet. En het is m.u.v. de hulpstoffen exact hetzelfde. (Acid A is wat korreliger, A313 is hetzelfde als de merkloze tretinoïne FNA crème).
Wow, je gaat er echt speciaal voor op en neer naar Frankrijk? Moet ik ook maar eens gaan doen dan!
Alle reacties Link kopieren
No way dat mijn arts dit aan mij zal voorschrijven. Hij stuurt me direct weg denk ik. Maar een tripje naar Frankrijk gaat er sowieso wel in. Dus wie weet. :-D
Alle reacties Link kopieren
Allemaal vragen en antwoorden van een arts over tretinoine crème

https://www.drvelthuis.nl/tretinoine-00 ... 005-creme/
Dag make-up liefhebsters!
Mag ik even inbreken?
Ik kocht dit https://www.iciparisxl.be/nl/guerlain/a ... -glow-30ml en omdat het zo'n duur item was ging ik ervan uit dat het genoeg zou voeden.
Maar met foundation en bijhorend kwastje
https://www.iciparisxl.be/nl/guerlain/l ... -wear-30ml
https://www.iciparisxl.be/nl/guerlain/l ... nkwast-1st
had ik een verschrikkelijke droge, schilferende en jeukende huid.
De verkoopster heeft me nadien nog aangeraden om een dagcrème te gebruiken maar ook dat biedt geen soelaas.
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n kwastje?
En eventueel de Bee Glow?
Ik moet erbij zeggen, als ik de foundation met zo'n sponsje aanbreng na mijn normale dagcrème (van het Kruidvat huismerk nota bene) dat het de hele dag lekker zit en niet uitdroogt of trekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik echt nooit een kwast om foundation aan te brengen, ik vind het dan nooit mooi samensmelten met de huid. En het kan er idd droger uitzien. Ik gebruik altijd het liefst mijn vingers. En een sponsje heeft een beetje hetzelfde effect. Helaas betekent duur niet altijd geweldig. Heb beiden producten nog nooit gebruikt maar het klinkt alsof ze niet mooi samenwerken, helaas. En dat van hetzelfde merk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gebruik je van één van de twee te veel.
Als ik vloeibare foundation gebruik, gebruik ik echt maar een druppel. Van serums ook.
Of de Abeille past niet bij je huid of je kunt het ‘s avonds proberen en overdag andere dagcreme.
Sjulia schreef:
20-09-2019 09:39
Ik gebruik echt nooit een kwast om foundation aan te brengen, ik vind het dan nooit mooi samensmelten met de huid. En het kan er idd droger uitzien. Ik gebruik altijd het liefst mijn vingers. En een sponsje heeft een beetje hetzelfde effect. Helaas betekent duur niet altijd geweldig. Heb beiden producten nog nooit gebruikt maar het klinkt alsof ze niet mooi samenwerken, helaas. En dat van hetzelfde merk.
Het erge eraan is dat ici paris xl op de website de foundation aanbeveelt met net die twee dingen erbij.
Geen plumping effect zoals beloofd :facepalm:
Voorheen een hele pot foundation met enkel KV dagcrème en héél tevreden :roll:
Wel met een sponsje, de Miracle complexion sponge van Real Techniques en die is goed bij mij.
@ Emma: inderdaad: duur is in dit geval niet beter :@@:
Bedankt voor de input dames :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand zin om met mij mee te denken?
Ik wil graag nieuwe foundation. Normaal gesproken gebruik ik mineral powder, maar in de winter wil ik graag vloeibaar, omdat mijn huid dan wat droger is. Ik draag nu The Ordinary Serum Foundation (2.0P) en die bevalt prima, maar wil een nieuwe, gewoon zin in.
Ik heb via een comparison website mijn kleur gevonden van een aantal merken, maar welke te kiezen....?
Ik hou van medium cover, niet te mat en wat ik al zei, mijn huid kan wat droog zijn naarmate de dag vordert zeg maar.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig zonder eerst te proberen. Ik zou in een winkel proefjes vragen en testen. Ook wat betreft de kleur.

Zelf gebruik ik altijd minerale make up.
Een tijdje geleden heb ik weer eens een flesje vloeibare, hele mooie, foundation gekocht omdat er zo over gejubeld werd, maar ik voel het toch zitten en aan het eind van de dag zit het ook niet meer zo mooi.

Ik ken de foundations die je noemt zelf niet.
Double wear is volgens mij heel erg dekkend.
En Ivory en Beige zijn verschillende kleuren.

Je zou ook een andere dagcreme onder je mineral powder kunnen doen in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik zelf. Is wel erg mooi. Is Koreaans.

https://www.ebay.com/itm/VDL-Perfect-La ... 2749.l2649
Alle reacties Link kopieren
Ik heb half Korea aan serums en cremes hier in de badkamer staan :lol: behalve makeup dan!
Ja, het is ook lastig, ik neig zelf naar de bovenste twee. Misschien van het weekend inderdaad even wat samples scoren.
Alle reacties Link kopieren
Double wear is dekkend maar ook makkelijk minder dekkend te maken. Blijft hele dag op zijn plaats. Helaas wel een poederfoundation die opdroogt.. dus voor de echt droge huid is dit niks. Ik vond de silk crème van Laura mercier in ieder geval verschrikkelijk. Vervelend aan te brengen, lelijke dekking.. vlekkerig. Maar dat is mijn ervaring en sommige zweren erbij. Misschien zou je de revlon colorstay voor de normale tot droge huid kunnen overwegen. Een hele mooie natuurlijke foundation die niet uitdroogt maar ook goed blijft zitten. Dekking is medium en de finish is satijn achtig. En de foundation is niet duur, terwijl ik het toch echt wel een high end performance vind. De double wear nude is ook mooi, maar ik heb een vette huid dus zulke foundations blijven bij mij nooit zitten.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
09-09-2019 08:31
No way dat mijn arts dit aan mij zal voorschrijven. Hij stuurt me direct weg denk ik. Maar een tripje naar Frankrijk gaat er sowieso wel in. Dus wie weet. :-D
A313 kun je ook bij Amazon kopen
Alle reacties Link kopieren
Het is hier doodssss. Jammer, maar al het begrip. Binnenkort laat ik mijn huid (van die gesprongen adertjes/spinnetjes) weg laseren en ik ben wel een beetje zenuwachtig. Zal hier een voor en na foto delen tegen die tijd. Ik geniet nog even van de grote rode stip op mijn neus, over een maandje is ze weg. Toch zo’n 10 jaar mee samen geleefd. :-D Ik heb een primer van estee lauder besteld, the smoother. Komt morgen binnen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
26-09-2019 12:03
Heeft iemand zin om met mij mee te denken?
Ik wil graag nieuwe foundation. Normaal gesproken gebruik ik mineral powder, maar in de winter wil ik graag vloeibaar, omdat mijn huid dan wat droger is. Ik draag nu The Ordinary Serum Foundation (2.0P) en die bevalt prima, maar wil een nieuwe, gewoon zin in.
Ik heb via een comparison website mijn kleur gevonden van een aantal merken, maar welke te kiezen....?
Ik hou van medium cover, niet te mat en wat ik al zei, mijn huid kan wat droog zijn naarmate de dag vordert zeg maar.

Afbeelding
Ik ben erg tevreden over Yves Saint Laurent (encre de peau all hours) en Lancôme (teint idole ultra wear) foundations. Uit jouw lijstje ken ik de double wear light, die heeft een matte en sterke cover. De foundations die ik noem hebben veel pigment en daardoor heb je er weinig van nodig voor een mooi effect. Ook bare minerals (bare pro) heeft dat.

Clinique vond ik niet fijn, die trekt in de lijntjes.
mermedina wijzigde dit bericht op 01-10-2019 20:39
2.81% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven