Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
@jane-ICE: fijn dat het een positieve ervaring is geweest.

OT: gevallen voor de hijgerige reclame van de Bij en de nieuwe Flawless foundation van Charlotte Tilbury gekocht. Voor het eerst de kleur laten bepalen door een MUA. Die gelijk versterking inriep van een tweede MUA. Nu blijk ik al jaren de verkeerde tint te gebruiken want ik bleek toch echt een Neutral te zijn. Ik moet zeggen dat de aanbevolen tint ook echt ontzettend veel beter past. Of hij beter is dan de Chanel velvet durf ik nog niet te zeggen. Qua gebruikersgemak scoort de Velvet hoger. Qua houdbaarheid gelijk en qua dekking is de CT beter.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, wat is jouw huidtype? Ik ben echt zwaar teleurgesteld in de Charlotte tilbury foundation. Bleef maar een uurtje mat op mijn huid. Ik bleef echt blotten (dweilen) :-o
Alle reacties Link kopieren
Vette huid. Iedere foundation moet ik sowieso fixeren met poeder. Maar dat moet ik met alles (m.u.v. mascara) ander glijd het spul zo langs mijn gezicht af. Sinds ik de video van Wayne Goss volg (zeker 8 minuten lang die foundation in de poriën ‘pressen’ met zo’n blenderding en daarna gelijk poederen) is het een stuk verbeterd. En dat werkt ook alleen met matterende (full coverage) foundation. Die sheer, glow en ‘your skin but better’ blijf ik ver bij weg.

Primers maken het alleen maar moeilijker in mijn ervaring.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe iedereen anders is. Afpoederen betekent bij mij altijd cakey. Dat benadrukt mijn textuur teveel. Primer wel echt nodig, maar ik ga er idd eerder van glanzen. Ik ben hierdoor ook altijd wel benieuwd of ik blij weg zou komen van een make-up artiest. Wat werkt voor de een werkt niet voor de ander. Al zou ik wel super graag mijn ogen eens laten opmaken door een pro. Iemand hier weleens zoiets gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Ik ben niet zo'n makeup junkie hoor en er zijn dagen dat ik helemaal niets opdoe maar ik heb zin in iets nieuws.

Ik ben ook een week of 6 geleden begonnen met het beter verzorgen van mijn huid omdat ik er erg moe en grauw uitzag. Verschillende producten van Paula's Choice aangesleept. Dat is nu al stukken beter. Maar nu is mijn makeup aan de beurt.

Ik heb een oogschaduwpalette van Laura Mercier besteld (iets met Paris nog wat), Verder heb ik 1 lippenstift (Mehr van Mac), tightliner (Laura Mercier) mascara (Clinique), wenkbrauw kit (dr. Hauschka) en gebruik ik de serum foundation van The Ordinary. Die is op zich wel okay maar eigenlijk zou ik heel graag een tinted moisturizer willen proberen maar die zijn best prijzig en iets met bomen en bos.

Welke zouden jullie aanraden voor mijn huid?
- achter in de 40, fijne lijntjes en wat diepere lijnen tussen de wenkbrauwen
- verder geen probleemhuid, niet vet niet droog
- geen last van rode plekjes of puistjes of andere oneffenheden
- budget: 30 a 40 euro (niets mis met Catrice maar liever niet)
lady_day wijzigde dit bericht op 16-10-2019 23:24
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Lady-Day: de spf dagcremes van Paula’s Choice (age resistant lijn) vind ik heel fijn. Helaas kan ik niet dagelijks synthetische filters smeren want die van Paula vind ik het fijnste. De minerale versie van Paula vind ik niet fijn. Ik smeer dus dagelijks Australian Gold moisturizing daycream tinted SPF 50 (is ook een stuk budgetvriendelijker per ml)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-10-2019 22:34
Grappig hoe iedereen anders is. Afpoederen betekent bij mij altijd cakey. Dat benadrukt mijn textuur teveel. Primer wel echt nodig, maar ik ga er idd eerder van glanzen. Ik ben hierdoor ook altijd wel benieuwd of ik blij weg zou komen van een make-up artiest. Wat werkt voor de een werkt niet voor de ander. Al zou ik wel super graag mijn ogen eens laten opmaken door een pro. Iemand hier weleens zoiets gedaan?
Ja vorige week nog voor een bruiloft. Maar dat is echt make-up voor de fotograaf zeg maar. Leuk op een foto maar IRL schrik je je lam van de plamuur. Die gast heeft ik weet niet hoeveel verschillende settingsprays gebruikt (maar eerlijk is eerlijk: na een hele avond feesten zat het nog als een huis).

Qua poeder: het heeft heel lang geduurd voordat ik de juiste poeder had. Merendeel van de losse poeder zorgt inderdaad voor zo’n ‘hey kijk eens naar al deze poriën’ look.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, ik heb de Resist dagcreme van PC. Ik vind em heel fijn. Alleen daar zit geen kleurtje in en dat kan ik wel gebruiken. Ik ga eens kijken naar Australian Gold. Ik ken dat merk helemaal niet. Dank voor de suggestie.

Waar ik ook heel benieuwd naar ben is de makeup van Glossier - helaas nog niet in NL verkrijgbaar begrijp ik.
Lady day probeer ook eens de Estée Lauder sheer tint release. Ik vind die super fijn en is niet al te prijzig (22,- voor 30 ml regelmatig met korting bij ici paris, zondeR korting 28,-)

Mooie producten heb je trouwens!
Lemoos fijn dat de tint zo goed past. Gek hoe je jaren met de verkeerde kleur kunt lopen hè.
Mooi spul idd Sjulia! Heb je de primer al geprobeerd? wat is dat met die sterretjes?

Ik gebruik geen primers, m’n poriën zitten zo al zo vol :cry:
Ben weer begonnen braaf elke avond de BHA gel van Paula te smeren. Daarna een voedende nachtcrème met calendula en gele oker.
Kent iemand deze al?


IT Cosmetics

Your skin but better SPF50

Is het wat? Komt voorbij in een reclame mail van de IcI Paris, het werkt want ik overweeg het te gaan testen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa daar ben ik ook zo benieuwd naar, de reviews zijn allemaal geweldig!
Ik ben hem nog niet "in het echt" tegengekomen, alleen nog maar online en er zijn zoveel kleuren, dat kan ik niet online bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Lady Day, dit is een fijne gekleurde moisturizer, Idealia van Vichy, met spf25.
Er staat BB creme, maar het is een lichtdekkende heel fijn uitsmerende creme met een licht glansje erin. Ik heb de kleur medium en een gecombineerde huid..

https://www.vichy.nl/gezichtsverzorging ... p7743.aspx

Mijn tube is lichtrose, maar deze is er denk ik pas voor in de plaats gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, hebben jullie het palet van Tati gezien? Echt heel mooi! Maar ja, alleen in Amerika te bestellen. Is 48 dollar, 10 dollar verzendkosten en dan moet je zeer waarschijnlijk ook nog douanekosten betalen.... Dat wordt een veel te duur grapje.... Maar hij is echt heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik trouwens ook achter ben (misschien wel de laatste op aarde), etos heeft een webshob! Het assortiment is veel uitgebreider! Van maybelline zocht ik al een poosje de tattoo liners oogschaduw. Die zijn wel te vinden op het net maar ergens hield het me tegen. Nu bij de Etos maybelline actie 1+1 gratis ging ik eens kijken op hun site en gelijk 2 stuks besteld naast de andere dingetjes die ik toch nodig had. Pakketje opgehaald in “mijn etos” wanneer ik tijd had, superhandig!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-10-2019 22:39
Mag ik meeschrijven? Ik ben niet zo'n makeup junkie hoor en er zijn dagen dat ik helemaal niets opdoe maar ik heb zin in iets nieuws.

Ik ben ook een week of 6 geleden begonnen met het beter verzorgen van mijn huid omdat ik er erg moe en grauw uitzag. Verschillende producten van Paula's Choice aangesleept. Dat is nu al stukken beter. Maar nu is mijn makeup aan de beurt.

Ik heb een oogschaduwpalette van Laura Mercier besteld (iets met Paris nog wat), Verder heb ik 1 lippenstift (Mehr van Mac), tightliner (Laura Mercier) mascara (Clinique), wenkbrauw kit (dr. Hauschka) en gebruik ik de serum foundation van The Ordinary. Die is op zich wel okay maar eigenlijk zou ik heel graag een tinted moisturizer willen proberen maar die zijn best prijzig en iets met bomen en bos.

Welke zouden jullie aanraden voor mijn huid?
- achter in de 40, fijne lijntjes en wat diepere lijnen tussen de wenkbrauwen
- verder geen probleemhuid, niet vet niet droog
- geen last van rode plekjes of puistjes of andere oneffenheden
- budget: 30 a 40 euro (niets mis met Catrice maar liever niet)
Misschien de Cityblock van Clinique eens proberen? Misschien niet het meest moisturizing maar verder wel heel fijn en geschikt denk ik.
Wat vind je van hun mascara? Die moet ik nog steeds proberen, heb hem van het weekend eindelijk teruggevonden.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van Laura Mercier gekregen om uit te proberen. Eerst maar even kijken hoe die uitpakt.

Ik vind de Clinique mascara echt heel fijn. Lange tijd geleden gebruikte ik er eentje van Mac, die rook naar rozen. Die was ook heel fijn. Toen ik onlangs bij de Mac counter was had de verkoper geen idee waar ik het over had.

Maar goed... nu ik weer een paar nieuwe dingen heb begint het te kriebelen. Ik heb nu zin in méér. Ik heb ook nog mijn BareMinerals foundation opgerakeld. Daar was ik ook altijd wel tevreden over en oh ja, ik heb dit weekend nog een oogschaduw palette van Smashbox gekocht (matte neutrals).

Volgens mij komen er binnenkort nieuwe lippenstiften van Lisa Eldridge aan. Daar ben ik ook heel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
oeh goed bezig zeg... :hihi: ik lees niks over blushers/bronzers/highlighters dus volgens mij is je collectie inderdaad nog niet compleet haha
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
De mac heeft haar feestdagen lijn net uit. Kon me niet inhouden en meteen een lippenstift gekocht. Berry met veel metallic en glitter, ben benieuwd!

Overigens: lees al een tijdje mee maar het is zo gezellig dat ik ook mee kom kletsen zo af en toe.
There's no such thing as too much glitter
Alle reacties Link kopieren
Ik heb blushers! Ik gebruik ze alleen nooit. Ik voel me al snel een clown in make-up. Bronzers/highlighters etc. ben ik nooit aan begonnen.

Afgelopen weekend keek ik op YT een filmpje van een 'clear out' waarbij iemand door haar oogschaduw palettes ging. Ze had er iets van 200 of zo... en volgens mij zo'n beetje de hele Natasha Denona collectie. Dan voel ik mij zeer minimalistisch :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hier vast wel terecht met mijn vraag. Ik heb een cadeaubon gekregen van de Ici Paris maar kom hier nooit.. (vind t personeel niks). Dus kom hier inspiratie op doen zonder dat ik die winkel inhoef. Hebben jullie een must-have verwen-je-zelf tip, die (alleen) bij de Ici Paris verkrijgbaar is? Ik denk zelf in de richting van een mooie gepigmenteerde oogschaduw of zoiets maar zie door de boment bos niet meer.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
07-11-2019 13:31
Ik kan hier vast wel terecht met mijn vraag. Ik heb een cadeaubon gekregen van de Ici Paris maar kom hier nooit.. (vind t personeel niks). Dus kom hier inspiratie op doen zonder dat ik die winkel inhoef. Hebben jullie een must-have verwen-je-zelf tip, die (alleen) bij de Ici Paris verkrijgbaar is? Ik denk zelf in de richting van een mooie gepigmenteerde oogschaduw of zoiets maar zie door de boment bos niet meer.
Wat is het budget? En wat zoek je qua kleur? Wat voor huidtype ben je zelf?
Alle reacties Link kopieren
De bon is 50€, maar mag iets meer zijn. Kleur...heb blauwe ogen, draag nu veel aardetinten of grijs. Gemengde huid met beginnende rimpels en wat rode vlekjes, maar niet gevoelig.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
misschien niet echt in stijl van dit topic maar ik zou juist met zo'n bon niet gaan voor oogschaduw, die kun je ook low-end redelijk goed scoren in een drogist of online dus om je hele bon daaraan uit te geven is misschien zonde. Ik zou zelf gaan voor een super mooie compact poeder... of een parfum toch
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven