Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 27 juni 2020 om 17:21
Ik heb van mintenz de kleur cashmere en suède al getest .
Suède matcht heel goed.
Ik vind het er mooi en natuurlijk uitzien.
Niet super dekkend maar ik vind dat er wel natuurlijk uit zien in de zomer.
Wel zie je mijn poriën nog wel erg.
Maar dat ligt niet zozeer aan mintenz, heb ik ook met andere foundation.
Iemand tips tegen grove poriën qua make up/ huidverzorging?
Suède matcht heel goed.
Ik vind het er mooi en natuurlijk uitzien.
Niet super dekkend maar ik vind dat er wel natuurlijk uit zien in de zomer.
Wel zie je mijn poriën nog wel erg.
Maar dat ligt niet zozeer aan mintenz, heb ik ook met andere foundation.
Iemand tips tegen grove poriën qua make up/ huidverzorging?

vrijdag 24 juli 2020 om 16:07
Ik heb de pixi tonic in rose gekocht en deze bevalt heel erg goed. Nu wil ik ook de gezichtsolie kopen maar ik twijfel.. is er iemand die beiden heeft en hebben ze dezelfde geur? Want ik vind de tonic heel mild qua geur en kan zo slecht tegen heel aanwezige geuren.
En heeft die ook dezelfde kalmerende eigenschappen? Mijn huid klaart enorm op opeens. Wie helpt?
En heeft die ook dezelfde kalmerende eigenschappen? Mijn huid klaart enorm op opeens. Wie helpt?
There's no such thing as too much glitter

zaterdag 25 juli 2020 om 12:43
Gebruiken jullie ook altijd highlighter?
Zo ja, welke?
Ik gebruik die van essence, bevalt goed, maar ik vind 'm soms wel erg licht. Soms zie ik bij vrouwen dat ze echt een soort glans op hun jukbeenderen hebben, dat ziet er dan echt uit als een soort blanke glans, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Heel mooi. Ik gebruik poeder, en zeker als ik bruiner ben in de zomer, vind ik 'm soms wat te licht.
Zo ja, welke?
Ik gebruik die van essence, bevalt goed, maar ik vind 'm soms wel erg licht. Soms zie ik bij vrouwen dat ze echt een soort glans op hun jukbeenderen hebben, dat ziet er dan echt uit als een soort blanke glans, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Heel mooi. Ik gebruik poeder, en zeker als ik bruiner ben in de zomer, vind ik 'm soms wat te licht.
zaterdag 25 juli 2020 om 14:24
^ Ik gebruik het wel vaak. Ik weet niet wat je precies bedoelt met een blanke glans, misschien helpt het om verschillende reviews op YouTube te kijken en te kijken of het gewenste effect erbij zit?
https://youtu.be/-s56RHNfN5w
Ik gebruik deze, maar dan in een andere kleur die meer een wat gouden glans geeft. Bij de kleur in dit filmpje denk ik meer aan 'blanke glans'. Hij is te koop bij Boozyshop, echt een goede highlighter verder! Heel tevreden over.
https://youtu.be/-s56RHNfN5w
Ik gebruik deze, maar dan in een andere kleur die meer een wat gouden glans geeft. Bij de kleur in dit filmpje denk ik meer aan 'blanke glans'. Hij is te koop bij Boozyshop, echt een goede highlighter verder! Heel tevreden over.

zaterdag 25 juli 2020 om 14:38
Zelf gebruik ik flawless hollywood filter van Charlotte tilbury.. dat geeft m’n huid een mooie natuurlijke glans. Highlighter ligt bij mij teveel op de huid.Georgia19zoveel schreef: ↑25-07-2020 14:33Dankjewel Vikhui,
Ik bedoel een glans die mooi natuurlijk oogt. Niet zweterig, niet wit, maar gewoon natuurlijk.
Misschien dat ik een highlighter moet gebruiken die wat donkerder is nu ik wat bruiner ben in de zomer.

zaterdag 25 juli 2020 om 14:44
ja, dat is meer wat ik bedoel, dat het er echt op ligt! Alsof je oogschaduw hebt gebruikt, beetje onnatuurlijk.
Ik ga eens zoeken op google naar jouw product. Dankje.

zaterdag 25 juli 2020 om 14:49
Ik gebruik het product als een highlighter, beetje op mijn neus en hoog op m’n wangen en bovenlip. Je hebt maar een beetje nodig dus je doet lang met zo’n flesje.Georgia19zoveel schreef: ↑25-07-2020 14:44ja, dat is meer wat ik bedoel, dat het er echt op ligt! Alsof je oogschaduw hebt gebruikt, beetje onnatuurlijk.
Ik ga eens zoeken op google naar jouw product. Dankje.
zondag 26 juli 2020 om 23:32

maandag 27 juli 2020 om 07:34
Mag ik hier even inbreken met een vraag? Misschien hebben jullie nog goede tips.
Ik draag meestal een subtiel donkerbruin lijntje boven mijn wimperranden. Nu zie ik wel eens filmpjes waarin ze 'tightlinen', dus een lijntje zetten op de wimperrand zelf. Dat vind ik zelf heel mooi staan. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik krijg het maar niet voor elkaar! Wat ik ook probeer, het luk me niet om een lijntje te zetten op deze rand. M'n wimpers zitten in de weg
Ik lees overal dat je zachte potloden moet gebruiken. Dat doe ik (Urban Decay) maar dit resulteert erin dat het halve potlood aan m'n wimperaanzet kleeft.
Wie heeft de gouden tip?
Ik draag meestal een subtiel donkerbruin lijntje boven mijn wimperranden. Nu zie ik wel eens filmpjes waarin ze 'tightlinen', dus een lijntje zetten op de wimperrand zelf. Dat vind ik zelf heel mooi staan. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik krijg het maar niet voor elkaar! Wat ik ook probeer, het luk me niet om een lijntje te zetten op deze rand. M'n wimpers zitten in de weg

Wie heeft de gouden tip?
maandag 27 juli 2020 om 10:32
Misschien wat experimenteren met verschillende potloden? Ik gebruik zelf No7 voor het tightlinen, maar weet niet of die in NL te krijgen is. Het moet redelijk zacht zijn en liefst waterproof anders geeft ie af op je onderste waterline.
Je kunt met je vinger je ooglid iets omhoog trekken om je wimpers wat uit de weg te halen, maar ik doe het inmiddels uit de losse pols, oefening baart kunst.
Kan ook met oogschaduw en een schuin borsteltje trouwens, maar dat vind ik zelf lastiger (zoek ook op Wayne Goss op YouTube for tutorials).
Je kunt met je vinger je ooglid iets omhoog trekken om je wimpers wat uit de weg te halen, maar ik doe het inmiddels uit de losse pols, oefening baart kunst.
Kan ook met oogschaduw en een schuin borsteltje trouwens, maar dat vind ik zelf lastiger (zoek ook op Wayne Goss op YouTube for tutorials).

maandag 27 juli 2020 om 20:38
Ik heb vandaag deze wenkbrauw “mascara” gekocht.
Is er in 5 kleuren dacht ik.
Je brengt het met een klein mascaraborsteltje op. Ik borstel het nog even door met een los borsteltje.
Essence Make Me Brow Eyebrow Gel Mascara 02
https://www.etos.nl/producten/essence-m ... 1EQAvD_BwE
Is er in 5 kleuren dacht ik.
Je brengt het met een klein mascaraborsteltje op. Ik borstel het nog even door met een los borsteltje.
Essence Make Me Brow Eyebrow Gel Mascara 02
https://www.etos.nl/producten/essence-m ... 1EQAvD_BwE
zondag 23 augustus 2020 om 13:31
Ik heb eerder de loftrompet geblazen over de oogschaduw paletten van L’oreal: - Color Rich quad met 4 kleuren die heel mooi blenden en lang houden. De ‘Nude Lingerie’ was mijn dagelijkse go-to. Was inderdaad want deze zijn eruit (al mijn favo’s gaan eruit
). Op zoek geweest naar een vervangend palette met dezelfde voordelen: mooie nude kleuren maar goed gepigmenteerd, die goed blenden en houden, en natuurlijk niet te duur (dit palette kostte zo’n 14€) en bij drogisterij verkrijgbaar. Heb duurdere paletten die goed zijn maar daar moet ik meer mee aan de slag/opbouwen dus geen tijd voor ‘s ochtends. Nieuwe paletten van L’oreal: niet de goede kleuren, essence/Catrice/Maybelline niet goed genoeg gepigmenteerd. Boots: wel goede kwaliteit maar net niet de juiste kleur (ik zocht een bronze-tint erbij). Ben nu uitgekomen bij het rose nudes palette van de Masterpiece lijn van Max factor.Meer kleuren wel per kleur minder inhoud. De kleuren zijn iets intenser zelfs en blenden mooi, wel is er iets meer fall out maar toch houdt deze het een dag uit dus goed bevonden voor de dagelijkse make-up. Wellicht heeft een ander nog iets aan mijn vergelijkend waren onderzoek

If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

vrijdag 28 augustus 2020 om 21:45
Monkeytown, via Beautybay.com zijn mooie kleine paletten met zes kleuren (ze hebben ook grotere) van Juvia's place te koop. Goede service, snelle levering, het merk is van goede kwaliteit en lijkt aan jouw eisen te voldoen. Deze bijvoorbeeld?
https://www.beautybay.com/p/juvias-plac ... s-palette/

vrijdag 28 augustus 2020 om 22:01
Hoi, echte make up liefhebber hier!
Gewoon even wat favorieten van het moment:
- foundation: Estee Lauder double wear, L'Oréal true match
- hoola bronzer van Benefit
- oogschaduw: ik ben erg blij met Norvina van Anastasia Beverly Hills, Tati Beauty, een palet van Juvia's Place en een mini van Viseart. Ik heb er meer, maar deze gebruik ik het meest.
- highlighter van Thebalm of Revolution reloaded
Verder zijn er nog wat producten waarvan het me niet zoveel uitmaakt of waarvan ik gewoon nog geen favoriete gevonden heb. Poeder bijvoorbeeld, of blush, of lippenstift. Die laatste categorie geeft de meeste miskopen.
Ik heb dit jaar vier lipsticks gekocht (dat valt voor mij best mee). Een dure Dior, achteraf te fel en iets te roze, dus niet super blij mee. Daar baal ik echt van. Een van Urban Decay, hij heet Vice, maar volgens mij is dat niet de naam van de kleur. Dat is een echte hit; een perfecte niet te lichte neutrale kleur die lang houdt, niet droog aanvoelt en gelijkmatig vervaagt. Topper. Ik heb een erg lichte huid, maar erg donkere ogen, en een te lichte nude lippenstift doet me er dood uitzien.
Dan nog twee hevig afgeprijsde exemplaren, een van Bourjoir, een luchtige matte perziktint. Mat, maar niet droog, iets transparant, lastig om perfect op te brengen, maar wel oké. En een lipolie met een tintje van L'Oréal. Ik wist eigenlijk wel dat dat niet echt mijn ding zou zijn, maar tegen 60% korting wilde ik het toch proberen. En ach....het glanst. Tintje is niet erg zichtbaar. Het smaakt en ruikt naar olijfolie. Het is er vrij snel weer af. En een groot nadeel, en dat had ik eigenlijk al verwacht, het kan niet echt over een andere (matte) lippenstift heen, want hij doet de onderliggende lippenstift 'smelten'. Ach, weten we dat ook weer.
Sowieso, op filmpjes zie ik heel vaak dat mensen een gloss over een lipstick aanbrengen. Als ik dat doe, gaat de onderliggende lipstick er net zo snel af als de gloss. Ook als het eigenlijk een langhoudende was. Alsof de lippenstift smelt met de gloss eroverheen. Hoe doen die mensen dat?
Gewoon even wat favorieten van het moment:
- foundation: Estee Lauder double wear, L'Oréal true match
- hoola bronzer van Benefit
- oogschaduw: ik ben erg blij met Norvina van Anastasia Beverly Hills, Tati Beauty, een palet van Juvia's Place en een mini van Viseart. Ik heb er meer, maar deze gebruik ik het meest.
- highlighter van Thebalm of Revolution reloaded
Verder zijn er nog wat producten waarvan het me niet zoveel uitmaakt of waarvan ik gewoon nog geen favoriete gevonden heb. Poeder bijvoorbeeld, of blush, of lippenstift. Die laatste categorie geeft de meeste miskopen.
Ik heb dit jaar vier lipsticks gekocht (dat valt voor mij best mee). Een dure Dior, achteraf te fel en iets te roze, dus niet super blij mee. Daar baal ik echt van. Een van Urban Decay, hij heet Vice, maar volgens mij is dat niet de naam van de kleur. Dat is een echte hit; een perfecte niet te lichte neutrale kleur die lang houdt, niet droog aanvoelt en gelijkmatig vervaagt. Topper. Ik heb een erg lichte huid, maar erg donkere ogen, en een te lichte nude lippenstift doet me er dood uitzien.
Dan nog twee hevig afgeprijsde exemplaren, een van Bourjoir, een luchtige matte perziktint. Mat, maar niet droog, iets transparant, lastig om perfect op te brengen, maar wel oké. En een lipolie met een tintje van L'Oréal. Ik wist eigenlijk wel dat dat niet echt mijn ding zou zijn, maar tegen 60% korting wilde ik het toch proberen. En ach....het glanst. Tintje is niet erg zichtbaar. Het smaakt en ruikt naar olijfolie. Het is er vrij snel weer af. En een groot nadeel, en dat had ik eigenlijk al verwacht, het kan niet echt over een andere (matte) lippenstift heen, want hij doet de onderliggende lippenstift 'smelten'. Ach, weten we dat ook weer.
Sowieso, op filmpjes zie ik heel vaak dat mensen een gloss over een lipstick aanbrengen. Als ik dat doe, gaat de onderliggende lipstick er net zo snel af als de gloss. Ook als het eigenlijk een langhoudende was. Alsof de lippenstift smelt met de gloss eroverheen. Hoe doen die mensen dat?
vrijdag 28 augustus 2020 om 22:01
Monkeytown, ik dacht dat ik er nog eentje (ongebruikt) had liggen maar helaas..
Hij is nog wel te koop hoor:
https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... gL-_fD_BwE
Hij is nog wel te koop hoor:
https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... gL-_fD_BwE

vrijdag 28 augustus 2020 om 22:15
Zucht....in mijn ervaring bestaat dat dus niet. Ik heb het in ieder geval nog niet gevonden dus ik hou me ook aanbevolen voor tips. Ik vind trouwens wel de dubbelzijdige lippenstift van Deborah Milano fijn. Ik heb hem in een mooie neutrale kleur, je brengt eerst de lipstick op, even laten drogen (deze wordt niet echt intens droog) en daar gaat de doorzichtige gloss van de andere kant overheen. Houdt niet helemaal feilloos, maar wel echt goed.
maandag 31 augustus 2020 om 23:45
Dank voor de tip, ken het niet maar zit zeker een kleurencombi bij die ik mooi vind (the warrior). Veel warme tinten. Lijken wel op de palettes van Morphe, die ook op mn lijstje staan.Jufjoke schreef: ↑28-08-2020 21:45Monkeytown, via Beautybay.com zijn mooie kleine paletten met zes kleuren (ze hebben ook grotere) van Juvia's place te koop. Goede service, snelle levering, het merk is van goede kwaliteit en lijkt aan jouw eisen te voldoen. Deze bijvoorbeeld?

dinsdag 1 september 2020 om 07:52
Ik heb ook twee paletten van Morphe. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van Juvia's place wel beter, maar ook met Morphe zul je vast blij zijn.MonkeyTown schreef: ↑31-08-2020 23:45Dank voor de tip, ken het niet maar zit zeker een kleurencombi bij die ik mooi vind (the warrior). Veel warme tinten. Lijken wel op de palettes van Morphe, die ook op mn lijstje staan.
zondag 6 september 2020 om 12:57
Ik heb inmiddels een heel ander palette gekocht
nl. De Sunset glow van Be Creative: https://www.iciparisxl.nl/nl/be-creati ... alette-1st. Was in de aanbieding en de aubergine kleur leek me mooi. Die kleur is ook heel mooi maar men....wat een pigmentatie! Je doet een klein beetje op en bam. Gelukkig laten de kleuren zich goed blenden en krijg je met de lichtere, glanzende kleuren een softer resultaat. Maar alsnog een beeetje overdreven zo op zondagochtend aan de ontbijttafel
. Heb verder geen opmerkingen gehad dus wellicht valt t mee, maar dit palette is zeker niet nude te noemen. Heb gekeken naar tutorials om dit palette op te brengen en kennelijk was sunset eye make-up een ding. Denk aan Jess van MAFS AU, die look kun je zeker creëren met dit palette. Maar ik mag van mezelf voorlopig even geen make up meer kopen