Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nooit eyeliner bij. Essence blijft bij mij de hele dag zitten. Ik gebruik de normale dagelijks en als ik ga zwemmen de waterproof versie. Zelfs die hoef je dan niet bij te werken. Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw zelfs na het zwemmen niet. Dat klinkt toch wel heel goed! Voor nog geen 3 euro kan ik het idd wel eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik als eyeliner onder mijn ogen de opdraaibare stift van Essence (longlasting). Blijft ook de hele dag mooi.
Shiverrr schreef:
24-02-2020 10:05
@Elizaar & Eviva: Mijn ervaring met essence of goedkopere make up is dat het toch niet zo lang blijft zitten als ik zou willen. Iig dat gaat wel op voor mn lippenstift en oogpotlood.
Blijft die eyeliner ook echt een hele dag goed zitten of moet je een keer bijwerken?
Rimmel blijft de hele dag op zn plaats zitten.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-02-2020 10:13
Ik werk nooit eyeliner bij. Essence blijft bij mij de hele dag zitten. Ik gebruik de normale dagelijks en als ik ga zwemmen de waterproof versie. Zelfs die hoef je dan niet bij te werken. Afbeelding
Dit is topspul. Het kwastje is ook zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-02-2020 10:13
Ik werk nooit eyeliner bij. Essence blijft bij mij de hele dag zitten. Ik gebruik de normale dagelijks en als ik ga zwemmen de waterproof versie. Zelfs die hoef je dan niet bij te werken. Afbeelding
hier ook een fan, ik vind het kwastje ook zeer prettig, ik kan met die eyeliner stiften niet uit de voeten op een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
24-02-2020 10:05
@Elizaar & Eviva: Mijn ervaring met essence of goedkopere make up is dat het toch niet zo lang blijft zitten als ik zou willen. Iig dat gaat wel op voor mn lippenstift en oogpotlood.
Blijft die eyeliner ook echt een hele dag goed zitten of moet je een keer bijwerken?
Ik werk het echt nooit bij. Ik zal er morgen eens extra voor je op letten, dan zal ik een wing zetten. Ik kom er op terug 😉
Alle reacties Link kopieren
Elizaar schreef:
24-02-2020 23:21
Ik werk het echt nooit bij. Ik zal er morgen eens extra voor je op letten, dan zal ik een wing zetten. Ik kom er op terug 😉
Bedankt! Ben benieuwd.

Ik vind zelf een stift fijner werken dan een kwastje denk ik. Al is het ook maar wat je gewend bent. Maar zag dat essence ook stiften had. Zaterdag ben ik in de stad dus wil dan eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal make up, maar ik zag nu bij kruidvat van olay een masker stick.

https://www.kruidvat.nl/olay-masks-pore ... /p/4992422

Heeft iemand hier ervaring mee of een andere tip voor een goed masker?
Alle reacties Link kopieren
Lovely_Meghan schreef:
14-03-2020 20:37
Niet helemaal make up, maar ik zag nu bij kruidvat van olay een masker stick.

https://www.kruidvat.nl/olay-masks-pore ... /p/4992422

Heeft iemand hier ervaring mee of een andere tip voor een goed masker?
Hier ben ik toen het net uitkwam een week lang naar op zoek geweest maar was overal uitverkocht. Bij de keer dat het eindelijk op voorraad was werd het voor mij minder aantrekkelijk door die 50% korting wat nu maanden later dus nog steeds zo blijkt. Heb het idee dat je betaalt voor de stick (nieuwe manier van masker aanbrengen) maar dat de werking verder niet anders is dan de bekende kleimaskers.
Alle reacties Link kopieren
Lady's, ik besef nu pas hoe Douglasverslaafd ik ben en hoe gelukkig een Douglas testbezoekje me maakt. Voor het eerst een foundation besteld zonder te testen, de Studio Fix Soft Matte Stick Foundation van MAC. Ik heb een droge huid met af en toe hier en daar een pukkeltje en hou niet van volledige dekking. Ik had niet verwacht dat het zo mooi en egaal uit te blenden/deppen was en de kleurkeuze was natuurlijk een gok, ik ben verrast! Ik poeder het daarna nog heeeeel lichtjes af met de Studio Fix Powder & Foundation Poeder.

Ik heb net boven mijn linker wenkbrauw een pigmentvlek. Zonder make-up lijkt die wenkbrauw daardoor hoger (beetje schaduw effect). PC ben ik nu zo een half jaar aan het gebruiken zonder positief resultaat op die ene pigmentvlek (verder wel heel tevreden met PC). Nu lees ik op internet dat appelazijn heel goed helpt bij het vervagen/verdwijnen van pigmentvlekken. Iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, Milaay, misschien een Koreaans / Japanse bleek-crème gebruiken? Zou ik denk ik doen. Niet dat ik daar wel ervaring mee heb hoor maar ze schijnen er erg effectief spul te verkopen.
Je blijdschap na een douglas bezoekje herken ik wel :) denk de meesten op dit topic wel.

Ik heb het topic speciaal opgezocht om te laten weten dat ik ook de Mintenz test set foundation heb besteld, nu de bodem van mijn potje Clarins Skin Illusion loose powder in zicht is en mijn kleur van die foundation online overal uitverkocht blijkt. Heb die al tijden staan en pas de laatste weken dagelijks gebruikt, ben helemaal blij met hoe m’n huid eruit ziet! Nu dus tussendoor m’n vloeibare foundations opmaken maar ik ga definitely over op mineral powders.

Afgelopen week kwam via zalando mijn Bobbi Brown eye shadow palette binnen. Práchtig! Zo blij mee dat 2 andere goedkope paletten direct in de ‘verkleedkist-make-up-koffer’ zijn beland. Weggooien vind ik zonde zeker met poeders die blijven zo lang goed, is leuk voor mijn kind om mee te spelen als ze wat groter is :proud:
Alle reacties Link kopieren
Leuk die testset van Mintenz.
Ik gebruik altijd Bare Minerals, maar dit lijkt ongeveer hetzelfde.
Als je wilt weten hoe je minerale poederfoundation op moet brengen, is het handig even een youtube filmpje te bekijken van Bare Minerals.
Je moet in elk geval niet je kwast in de poeder dopen.
Emma95 schreef:
19-04-2020 18:17
Leuk die testset van Mintenz.
Ik gebruik altijd Bare Minerals, maar dit lijkt ongeveer hetzelfde.
Als je wilt weten hoe je minerale poederfoundation op moet brengen, is het handig even een youtube filmpje te bekijken van Bare Minerals.
Je moet in elk geval niet je kwast in de poeder dopen.
In de oude skin illusion verpakkingen van Clarins (die ik dus nog heb) zit een kwast los in het deksel.
Er zit een los raster over de afdichting van het potje. Ik pak wat poeder met de kwast uit het potje (dopen dus ;-) ) en dan ga ik met de kwast over het raster zodat de poeder over de kwast verdeeld wordt n het teveel eraf valt. Dat restant is ruim voldoende voor de volgende dag.
Dus die applicatiewijze vond ik wel fijn en werkt goed. Nu nog even testen hoe ik dat met de nieuwe producten ga doen idd.
Hoe doe jij het?
Alle reacties Link kopieren
Ik schud een heel klein beetje poeder (bij mij zit het in een plastic potje met gaatjes bovenin) in een klein schaaltje en draai daar de kwast in tot alle poeder weg is.
En dan breng ik het op, ronddraaiend.
Je kan er nog een laagje overheen doen eventueel, maar nooit in één keer een heleboel.

Een bronzer heb ik ook. Is erg mooi als je die langs je haargrens naar je jukbeenderen en dan langs je kaak opbrengt. Een soort drie en omgekeerde drie.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook bareMinerals en precies zoals Emma95 beschrijft.
Ah oke, duidelijk, bedankt voor de uitleg. Gaat zeker goedkomen hier.
Bronzer heb ik nog, ingebruikname de rimmel 3in 1 palet met bronzer , highlight en blush van Kate Moss. Die gebruik ik al jaren en heel tevreden over :)
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de liefhebbers:

Gratis L'Oréal Paris mascara.
Bij aankoop van een Wehkamp Cadeaukaart. OP = OP

https://www.wehkamp.nl/wehkamp-cadeauka ... ate&BC=PHG
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
28-04-2020 19:03
Tip voor de liefhebbers:

Gratis L'Oréal Paris mascara.
Bij aankoop van een Wehkamp Cadeaukaart. OP = OP

https://www.wehkamp.nl/wehkamp-cadeauka ... ate&BC=PHG
Sja, nu zijn ze op :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
28-04-2020 22:28
Sja, nu zijn ze op :biggrin:

Niet waar. Leugenaar. :furious:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
28-04-2020 22:45
Niet waar. Leugenaar. :furious:
:HA:
Wat een leuk topic!

Ik hou van make-up, maar vind het soms lastig om kleuren bij elkaar te combineren.
Ik doe elke dag blush op en draag vaak veel gekleurde blousjes en shirtjes.
Vind het dan vaak niet mooi om ook nog lipgloss op te doen omdat ik me dan net zo'n clown voel.

Doen jullie dat wel?

Elke dag draag ik:

- Wenkbrauwen ( permanent)
- Foundation
- Mascara
- Highlighter
- blanke lipgloss
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet voor een mooie kleur lippenstift kiezen die bij je kleding past? Als ik wegga draag ik bijna altijd lippenstift en kies een kleur die bij mn kleding past of een neutrale kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag altijd lippenstift. Nooit lipgloss. En meestal in een knalkleur, rood is favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mooie rode lipstick😍.

Ik gebruik nu een soort lipstick/balm van YSL, knalroze. Omdat hij het midden is tussen een lipstick en een gloss is het niet té fel, maar juist fris!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven