Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zondag 6 september 2020 om 13:02
Wat leuk, Monkeytown! Prachtige kleuren! Ik vind dit soort kleuren bijna iedereen mooi staan. Wat voor kleur ogen heb je?
Ik heb zelf erg donkere ogen en een lichte huid, en bij mij staan die kleuren goed, terwijl ik ze bij blauwe of groene ogen ook prachtig vind.
Leuk om iets te lezen over dit merk. Ik ben er wel eens nieuwsgierig naar geweest; het is makkelijk verkrijgbaar en niet erg duur, dus wie weet? Ik heb er zelf een highlighter van. Prima, maar niet wereldschokkend of zo.
Maar inmiddels ben ik er wel achter dat highlighters onderling niet zo verschrikkelijk veel verschillen als ze eenmaal op je jukbeen hebt.
Ik heb zelf erg donkere ogen en een lichte huid, en bij mij staan die kleuren goed, terwijl ik ze bij blauwe of groene ogen ook prachtig vind.
Leuk om iets te lezen over dit merk. Ik ben er wel eens nieuwsgierig naar geweest; het is makkelijk verkrijgbaar en niet erg duur, dus wie weet? Ik heb er zelf een highlighter van. Prima, maar niet wereldschokkend of zo.
Maar inmiddels ben ik er wel achter dat highlighters onderling niet zo verschrikkelijk veel verschillen als ze eenmaal op je jukbeen hebt.
zondag 6 september 2020 om 18:14
Dat is grappig want ik heb blauwe ogen met iets warmte erin. Mn ogen spatten er echt uit door de kleuren. Al neig ik zelf meer naar de brons kleuren uit dit palette. De aubergine kleur is wat lichter dan ik dacht, meer cyclaam en voor mezelf toch minder mooi omdat ik al wat rimpels heb en dat icm met die kleur al snel vermoeid oogt. Heb je een jongere huid is dat denk ik geen issue. Het blijft heel goed zitten en is echt van goede kwaliteit en als alle make up van Be Creative zo is, is het echt de koop waard. Op basis van dit palette zeg ik: mooie verpakking, super gepigmenteerd en goede kwaliteit.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

dinsdag 8 september 2020 om 16:12
Mooi palette! Vind zo’n kleiner palette veel fijner dan bijv die mega paletten van morphe ofzo.
Ik heb gisteren 2 liquid eyeshadows van catrice gekocht in Pearly 010 en Metallic 050 en ben blij verrast! Ze blijven gedurende de dag mooi zitten. Het is goed zichtbaar maar wel subtiel, ik hou daarvan als ik naar mijn werk ga of dagelijkse dingen doe. https://www.etos.nl/producten/catrice- ... gLfR_D_BwE
Ik heb gisteren 2 liquid eyeshadows van catrice gekocht in Pearly 010 en Metallic 050 en ben blij verrast! Ze blijven gedurende de dag mooi zitten. Het is goed zichtbaar maar wel subtiel, ik hou daarvan als ik naar mijn werk ga of dagelijkse dingen doe. https://www.etos.nl/producten/catrice- ... gLfR_D_BwE

dinsdag 8 september 2020 om 18:59
Oeh, daar ben ik ook benieuwd naar. Review t.z.t.?Getaway_Car_59 schreef: ↑08-09-2020 16:57Ik heb vandaag het Urban Decay Born to Run palette besteld, ik ben heel benieuwd.

dinsdag 8 september 2020 om 19:00
Wat ik me altijd afvraag bij die liquid eyeshadow: is dat wel gebruiksvriendelijk? Beetje makkelijk te vervagen? Ik weet niet of ik het wel handig zou vinden. Aan de andere kant, zo duur zijn ze niet, het is het proberen waard.Cactus33 schreef: ↑08-09-2020 16:12Mooi palette! Vind zo’n kleiner palette veel fijner dan bijv die mega paletten van morphe ofzo.

dinsdag 8 september 2020 om 19:31
Je kunt het het beste aanbrengen met je vingertoppen, zo kreeg ik het snel En gelijkmatig opgebracht. Je moet dus wel even je handen wassen erna.
dinsdag 8 september 2020 om 19:36
Ik heb hem maar gebruik hem weinig. De bovenste rij zijn neutrals maar wel behoorlijk warm en liggen dicht bij elkaar. Ik mis wat meer matte tinten in de donkere en koelere tinten voor diepte, dimensie en voor in de crease. Sommige kleuren zijn ook wat vlekkerig en missen pigment.Getaway_Car_59 schreef: ↑08-09-2020 16:57Ik heb vandaag het Urban Decay Born to Run palette besteld, ik ben heel benieuwd.

dinsdag 8 september 2020 om 22:59
Ah, oké. Nou, ik ga het meemaken. Ik las veel goede revieuws, dus vandaar.MrsDuck schreef: ↑08-09-2020 19:36Ik heb hem maar gebruik hem weinig. De bovenste rij zijn neutrals maar wel behoorlijk warm en liggen dicht bij elkaar. Ik mis wat meer matte tinten in de donkere en koelere tinten voor diepte, dimensie en voor in de crease. Sommige kleuren zijn ook wat vlekkerig en missen pigment.
Ik zou trouwens heel graag iets van Fenty Beauty willen kopen, maar het is in NL moeilijk verkrijgbaar. Heeft iemand ervaring met dit merk?

woensdag 9 september 2020 om 07:27
Ik heb de Sun Stalkr bronzer in shady biz en die is heel mooi van kleur, helemaal niet warm of oranje. Ik had ‘m gekocht in Duitsland bij de sephora. Ik vond dat alle producten kwaliteit uitstralen qua verpakking, het ziet er degelijk uit allemaal. Ik wilde ook de Cream bronzer en de lipgloss maar ik heb me in kunnen houden!Getaway_Car_59 schreef: ↑08-09-2020 22:59Ah, oké. Nou, ik ga het meemaken. Ik las veel goede revieuws, dus vandaar.
Ik zou trouwens heel graag iets van Fenty Beauty willen kopen, maar het is in NL moeilijk verkrijgbaar. Heeft iemand ervaring met dit merk?
woensdag 9 september 2020 om 07:42
Ik heb de lipgloss van Fenty en de kleur Fussy is een kleur die veel mensen goed staat. Het is een wat dikkere formule maar zit echt mooi.Getaway_Car_59 schreef: ↑08-09-2020 22:59Ah, oké. Nou, ik ga het meemaken. Ik las veel goede revieuws, dus vandaar.
woensdag 9 september 2020 om 21:06
Ik heb het palet ook en ben er erg blij mee! Heel veelzijdig en goede blend hoor (vind ik). Het enige wat ik erin mis is een mooi lichte highlight voor in de ooghoek. Maar dat is niet onoverkomelijk uiteraard als make up junkie....Getaway_Car_59 schreef: ↑08-09-2020 22:59Ah, oké. Nou, ik ga het meemaken. Ik las veel goede revieuws, dus vandaar.
Ik heb nu trouwens mijn oog laten vallen op het nieuwe palet van UD, stoned vibes. Morgen eens gaan kijken in de stad!

donderdag 10 september 2020 om 14:13
Klinkt goed! Het schijnt inderdaad een mooi en goed merk te zijn. Hopelijk komt het nog eens een keer naar Nederland.Cactus33 schreef: ↑09-09-2020 07:27Ik heb de Sun Stalkr bronzer in shady biz en die is heel mooi van kleur, helemaal niet warm of oranje. Ik had ‘m gekocht in Duitsland bij de sephora. Ik vond dat alle producten kwaliteit uitstralen qua verpakking, het ziet er degelijk uit allemaal. Ik wilde ook de Cream bronzer en de lipgloss maar ik heb me in kunnen houden!

donderdag 10 september 2020 om 14:16
Ik heb die Stoned Vibes ook voorbij zien komen, die glitters zien er echt heel gaaf uit. Ben benieuwd of het palette in het echt ook zo mooi is.Supersas09 schreef: ↑09-09-2020 21:06Ik heb het palet ook en ben er erg blij mee! Heel veelzijdig en goede blend hoor (vind ik). Het enige wat ik erin mis is een mooi lichte highlight voor in de ooghoek. Maar dat is niet onoverkomelijk uiteraard als make up junkie....
Ik heb nu trouwens mijn oog laten vallen op het nieuwe palet van UD, stoned vibes. Morgen eens gaan kijken in de stad!

zondag 27 september 2020 om 13:21
Ik heb al een tijdje dat ik niet meer zo makkelijk uit de voeten kan met poeder. Toen ik jonger was, maakte het eigenlijk niet zo veel uit welke poeder ik gebruikte, maar nu ik 43 ben, luistert het nauw en ben ik niet meer overal tevreden over. Helemaal zonder poeder heb ik geprobeerd, maar kan ik niet aan wennen.
Opeens, zo lijkt het, is er met elke poeder wel wat mis. Waar loop ik tegen aan:
- een echte transparante poeder is vaak te wit. Ik heb weliswaar een vrij lichte huid, maar als poeder het nog lichter maakt, oogt het op één of andere manier ook wat droger.
- de stap daarboven, dus niet transparant maar de lichtste tint, is dan vaak weer aan de donkere kant, omdat de meeste mensen met een lichte huid voor transparant kiezen.
- een poeder is vaak óf te droog óf maakt mijn huid cakey.
Ik heb ooit die hele populaire van Laura Mercier gehad, dus ik dacht die nog eens opnieuw te proberen. Maar deze keer ben ik er niet erg blij mee. Is het spul veranderd? Of mijn huid? Of mijn voorkeuren? Of misschien allemaal?
Enfin, ik maak het heus wel op, maar een echte hit is het niet.
Ik heb er nu één van Clinique gekocht, deze:
https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Po ... 80415.html
En die bevalt op zich wel goed. Maar ik kreeg een monsterje van de Estee Lauder futurist Hydra rescue foundation mee, en de poeder maakte die wel net een piepklein beetje donkerder. Maar de foundation was op zich licht genoeg, dus geen drama.
Ik vind het maar lastig hoor, dat producten die je eerst gewoon zonder nadenken van een plank kon pakken, nu zo'n zoektocht zijn.
Opeens, zo lijkt het, is er met elke poeder wel wat mis. Waar loop ik tegen aan:
- een echte transparante poeder is vaak te wit. Ik heb weliswaar een vrij lichte huid, maar als poeder het nog lichter maakt, oogt het op één of andere manier ook wat droger.
- de stap daarboven, dus niet transparant maar de lichtste tint, is dan vaak weer aan de donkere kant, omdat de meeste mensen met een lichte huid voor transparant kiezen.
Ik heb ooit die hele populaire van Laura Mercier gehad, dus ik dacht die nog eens opnieuw te proberen. Maar deze keer ben ik er niet erg blij mee. Is het spul veranderd? Of mijn huid? Of mijn voorkeuren? Of misschien allemaal?
En die bevalt op zich wel goed. Maar ik kreeg een monsterje van de Estee Lauder futurist Hydra rescue foundation mee, en de poeder maakte die wel net een piepklein beetje donkerder. Maar de foundation was op zich licht genoeg, dus geen drama.
Ik vind het maar lastig hoor, dat producten die je eerst gewoon zonder nadenken van een plank kon pakken, nu zo'n zoektocht zijn.

zondag 27 september 2020 om 15:56
Is deze wellicht iets voor je: https://www.maccosmetics.nl/nl/nl/produ ... sh-natural?Jufjoke schreef: ↑27-09-2020 13:21Ik heb al een tijdje dat ik niet meer zo makkelijk uit de voeten kan met poeder. Toen ik jonger was, maakte het eigenlijk niet zo veel uit welke poeder ik gebruikte, maar nu ik 43 ben, luistert het nauw en ben ik niet meer overal tevreden over. Helemaal zonder poeder heb ik geprobeerd, maar kan ik niet aan wennen.
Ook 40+ en heeft niets uitdrogend noch cakeys.