Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 15 april 2021 om 17:16
Maar prijzige spulletjes kopen en er dan geen gebruik van maken, is ook zonde. Beauty producten zijn niet eeuwig houdbaar en je doet er lang mee. Wanneer heb jij voor het laatst een blush, oogschaduw of lipstick helemaal opgemaakt?
Daarnaast wil ik ook oefenen, niet dat ik met een duur lookje een modderfiguur sla op een feestje omdat de kleuren toch anders werken of staan als gedacht.
Daarnaast wil ik ook oefenen, niet dat ik met een duur lookje een modderfiguur sla op een feestje omdat de kleuren toch anders werken of staan als gedacht.

donderdag 15 april 2021 om 17:34
Ja, zo sta ik er ook in. De meeste make up producten gaan eeuwig mee, ik ben echt niet bang dat het snel op is. Ik koop het om plezier te beleven aan het gebruik.MrsDuck schreef: ↑15-04-2021 17:16Maar prijzige spulletjes kopen en er dan geen gebruik van maken, is ook zonde. Beauty producten zijn niet eeuwig houdbaar en je doet er lang mee. Wanneer heb jij voor het laatst een blush, oogschaduw of lipstick helemaal opgemaakt?
Geniet er juist van!
donderdag 15 april 2021 om 18:44
Ik maak mijn make up altijd helemaal op. Sinds een aantal jaar let ik erg op wat ik verbruik en koop ik niet zomaar meer vanalles voor de heb.MrsDuck schreef: ↑15-04-2021 17:16Maar prijzige spulletjes kopen en er dan geen gebruik van maken, is ook zonde. Beauty producten zijn niet eeuwig houdbaar en je doet er lang mee. Wanneer heb jij voor het laatst een blush, oogschaduw of lipstick helemaal opgemaakt?
En een 'lookje' voor een feest hoef ik niet te oefenen. Ik heb genoeg ervaring met make up.
Ik zit nou eenmaal niet thuis in mijn joggingbroek met mijn foundation van €50 op mijn gezicht. Jij wel. Allemaal prima.

donderdag 15 april 2021 om 19:33
Ik ook. Heb aan het begin van de lockdown speciaal NYX foundation en concealer gekocht, omdat ik dag en uur thuis zit en werk.
Als ik in het weekend een uitje heb of voor een enkele keer naar kantoor slinger ik die Lancôme en Mac er weer op.
De enige uitzondering die ik hierop maak is voor mijn Sensai mascara, maar dat is omdat ik dat niet allern de mooiste, maar ook prettigste mascara vind die er is. Zo ongeveer de enige mascara bij mij die niet smudged, zwaar aanvoelt of er met geen mogelijkheid af te krijgen is.

donderdag 15 april 2021 om 20:56

donderdag 15 april 2021 om 21:06
Ik kon het niet laten om ook dit palet te bestellen:
https://colourpop.com/products/boudoir- ... up-palette

donderdag 15 april 2021 om 21:12
Ook mooi!!Jufjoke schreef: ↑15-04-2021 21:06Ik kon het niet laten om ook dit palet te bestellen:
![]()

donderdag 15 april 2021 om 21:17
Oh die is mooi! Ik heb heel erg getwijfeld maar toch blue moon (de blauwe) niet besteld. En ook limoncello niet.Jufjoke schreef: ↑15-04-2021 21:06Ik kon het niet laten om ook dit palet te bestellen:
![]()
Heb wel een order met de hydraulic foundation en een lip oil. En een order met een highlight en een andere lipgloss.

donderdag 15 april 2021 om 21:20

donderdag 15 april 2021 om 21:49
Limoncello vond ik wat licht, ik heb liever wat meer keuze in ook donkere tinten. En juist weer niet al te donkere shimmers. Maar mooi is hij wel.
Blue moon gebruik ik niet vaak, puur omdat ik niet vaak voor blauw ga. Als ik wel voor blauw ga, komt hier altijd een mooie look uit, dus ik ben toch heel blij dat ik hem heb.
Die lip oil ken ik niet, maar meestal ben ik niet zo'n fan van dat soort producten.
Mooie actie zo!
vrijdag 16 april 2021 om 07:06
Ik heb the Child ook besteld. Ik ben op zich geen Star Wars fan, maar de kleurtjes van dit palette spreken mij aan.
Verder heb ik nog 2 verpakkingen van de tinted moisterizer besteld, dan kan ik vooruit. Ik was al aan het mopperen dat mijn mini die ik nog had, bijna op was. Ik gebruik zelden een dekkende foundation. Mijn huid heeft dat niet nodig, egalisatie is genoeg.
Ook is er een blush aan mijn vingers blijven kleven. Uiteraard in verschillende bestellingen om onder de 22 euro te blijven.
Verder heb ik nog 2 verpakkingen van de tinted moisterizer besteld, dan kan ik vooruit. Ik was al aan het mopperen dat mijn mini die ik nog had, bijna op was. Ik gebruik zelden een dekkende foundation. Mijn huid heeft dat niet nodig, egalisatie is genoeg.
Ook is er een blush aan mijn vingers blijven kleven. Uiteraard in verschillende bestellingen om onder de 22 euro te blijven.

vrijdag 16 april 2021 om 08:31
Leuk! Ja, herkenbaar, ik moet zelf ook nog wat beter worden in eerst dingen opmaken. Qua huidverzorging gaat dat vrij goed, qua make up is dat dramatisch....Surebaby schreef: ↑15-04-2021 21:20Even wat anders maar wat ik ook een aanrader vind: de night recovery van kiehls.
Ik had een monstertje. Je smeert het op en het is moddervet. Je wordt wakker en je huid voelt zo fijn aan.
Ik vind het alleen wel duur om zo te kopen en moet eerst nog andere dingen opmaken.

vrijdag 16 april 2021 om 08:32
MrsDuck schreef: ↑16-04-2021 07:06Ik heb the Child ook besteld. Ik ben op zich geen Star Wars fan, maar de kleurtjes van dit palette spreken mij aan.

vrijdag 16 april 2021 om 08:38
Ja die tinted moisturizer vind ik ook fantastisch, alleen was die op in mijn tint.MrsDuck schreef: ↑16-04-2021 07:06Ik heb the Child ook besteld. Ik ben op zich geen Star Wars fan, maar de kleurtjes van dit palette spreken mij aan.
En the child is echt een succes, zo mooi die kleuren.
vrijdag 30 april 2021 om 15:49
Mijn Child is binnen en het is een plaatje. De overige pakjes zullen morgen of volgende week dan wel komen.
Ik zit nu te kwijlen over de nieuwste tinten lipstick van Charlotte Tilburry. Ik vind ze alle 4 mooi, maar 35 euro per stuk... Toch eens op Temptalia kijken of ik al dupes heb. Maar ik ben bijna jarig en moederdag
zijn al twee redenen.

Ik zit nu te kwijlen over de nieuwste tinten lipstick van Charlotte Tilburry. Ik vind ze alle 4 mooi, maar 35 euro per stuk... Toch eens op Temptalia kijken of ik al dupes heb. Maar ik ben bijna jarig en moederdag