Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Hobbelster schreef:
11-11-2019 21:57
Goed dat je eruit gaat weer, Jane! Zal echt niet altijd makkelijk zijn. Maar sociale contacten zijn zo essentieel voor je mentale welzijn. Fijn dat je lekker gegeten (en gedronken) hebt.

Het is iets met Ruby Tuesday.
Maar hij is me te oranje-helrood, ik had m dieper verwacht.

Edit;
Deze dus.
Afbeelding

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik verder alleen mascara droeg toen ik m op deed (en daarna gelijk eraf haalde)
Ook maar eens proberen op een full face, zal anders staan iig.
Hij blijft wel goed zitten, ging er maar lastig af.
Nog even over deze.
Vandaag met rest van make up gedragen en ben erg blij mee ook qua kleur.
Te snel geoordeeld dus en Heftige lipstick op een ‘kaal’ gezicht staat me niet.

Vandaag de aqua blush van bourjois getest in Nude.
Amper pigment dus kan wat mij betreft de prullenbak in. Jammer, had er meer van verwacht. Ik mis mijn oude Max factor Cream blush.
Wie vergeel Max factor met actrice hierboven? Voel me beledigd, MF al jaren 1 van mijn favo merken en hun crème foundation en vooral hun masterpiece mascara blijf ik kopen.
Nu dus ook fan van de Elixir lipstick.

Catrice is troep. Nooit iets van gehouden dat ik wilde gebruiken na impuls aankoop en 1x testen. Koop het ook nooit meer. Dan liever nog Essence of NYC.
Lady day, Essence of 1 van die andere cheap Kruidvat merken heeft ook lichter / donker drops voor in je foundation.
Ik heb het nooit gebruikt. Benieuwd hoe en of het je bevalt. Ik meng momenteel 2 kleuren Lancôme teint idole maar de zomerkleur gaat langzaam aan achterin de kast verdwijnen voorlopig. Tenzij ik nog eens een zelfbruiner er overheen ga gooien misschien.

Heftig zomaar een doos met make up nog vinden zeg. Zulke dingen gebeuren hier niet. Ik ben redelijk opruimerig daarmee. Heb ergens 1 toilettas met ‘carnaval’ make up. De rest past in m’n spiegelkastje , in zo’n doorzichtig make up houder van de action. Plus op een plankje daarboven voor de potjes en palettes.
Past het niet erbij? Dan moet er iets weg.
Voorraad vast producten uitgezonderd. Mascara en Kohl potlood bijv. Dat koop ik in met korting.

Sjulia spannend een huizen zoektocht. Benieuwd wat het gaat worden. Best hoge eisen zo te lezen (terecht hoor) zal het er niet makkelijker op maken.
Wij wachten met kopen tot de markt in klapt (huren momenteel en hoeven niet weg) :hihi:
Hobbelster schreef:
12-11-2019 22:53
Leuk voor op YouTube, insta, theater of tv. Niet in dagelijks leven. Hooguit wat bronzer en highlighter. Niet zwaar contouren, gewoon niet. Tenzij je als drag door het leven wil (ik kan die associatie maar niet los maken sorry)
(Het komt trouwens wel serieus uit de drag wereld, oorspronkelijk. Zodat man op vrouw lijkt. Als vrouw dus hoogst onnodig. )
Hobbeliger, het ontstaan ken ik. Maar gelukkig ook de evolutie hierin. Ben een vrouw, dus sowieso minder shape werk. Daarom vraag ik naar ervaringen
Ik ga sowieso een afspraak maken bij Mac. Het gaat mij om accenten te zetten die neus of kaaklijn beter uit laten komen. Volgens mij is daar het shapewerk op gericht nu.
Heb bij Bobbi Brown ook al eerder bij een product wat shape lessen gehad en is erg helpend!
Als je op YouTube kijkt dan zie je inderdaad volledige maskers, maar dat is eigenlijk meer stage make up.
Hobbelster, ik heb mijn huis verkocht eerder dit jaar en had al veel oud spul weg gedaan. Ik had nog een doos over met 'goed' spul maar ja, dat zat inmiddels ook al meer dan een half jaar in een doos. En alles was al open. Een Chanel quad die ik 8 jaar geleden gekocht heb, dr. Haushka poeders en oogmake up wat nauwelijks pigment heeft... hmmmm weg ermee.

Ik heb alles vervangen behalve de foundation. Ik heb nu een aantal flesjes van The Ordinary serum foundation besteld. Ik vind dit echt lastig. Al meerdere keren in een winkel iets aangesmeerd gekregen wat uiteindelijk toch niet 'het' is. Ik vind de serum foundation fijn, ik heb alleen niet de juiste kleur in huis.

Op YT al meerdere filmpjes bekeken over de juiste kleur vinden en ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn gezicht is veel lichter dan de rest van mijn lichaam (met dank aan SPF denk ik). Foundation is al snel te donker wat ik eigenlijk heel gek vind want ik ben van Zuid-Europese afkomst en ben een 'donker' type.

Geen ervaring met contouren hier. Ik heb wel wat filmpjes op YT gekeken en ik vind het echt wel gaaf wat je met makeup kunt doen maar ik ben daar zelf niet zo handig in/mee.
Hobbelster schreef:
12-11-2019 22:57

Wie vergeel Max factor met actrice hierboven? Voel me beledigd, MF al jaren 1 van mijn favo merken en hun crème foundation en vooral hun masterpiece mascara blijf ik kopen.
Nu dus ook fan van de Elixir lipstick.

Catrice is troep. Nooit iets van gehouden dat ik wilde gebruiken na impuls aankoop en 1x testen. Koop het ook nooit meer. Dan liever nog Essence of NYC.
Oh dat was ik! o_o Ik vind MF ook niet slecht hoor. Maar voor de vette huid werken foundations gewoon heel anders. Op een normale huid blijft iets misschien zitten, maar als ik een MF foundation opsmeer en ik was 's avonds mijn gezicht, zit er niks meer op het watje.
Op een vette huid dragen dat soort dingen gewoon niet goed.

Dus wanneer een dure high end foundation, die beweert voor de vette huid te zijn en matterend te werken, niet doet wat het belooft vind ik dat anders, vooral om het prijskaartje. Voor mij is er een heel verschil qua drogisterij foundations en de duurdere, puur omdat de drogisterij foundations niet zo lang dragen op mijn huidtype. Eigenlijk is Loreal pro matte daar de enige uitzondering in.

En die masterpiece mascara is zeker mooi, heel natuurlijk.
Hobbelster schreef:
12-11-2019 23:03
Lady day, Essence of 1 van die andere cheap Kruidvat merken heeft ook lichter / donker drops voor in je foundation.
Ik heb het nooit gebruikt. Benieuwd hoe en of het je bevalt. Ik meng momenteel 2 kleuren Lancôme teint idole maar de zomerkleur gaat langzaam aan achterin de kast verdwijnen voorlopig. Tenzij ik nog eens een zelfbruiner er overheen ga gooien misschien.

Heftig zomaar een doos met make up nog vinden zeg. Zulke dingen gebeuren hier niet. Ik ben redelijk opruimerig daarmee. Heb ergens 1 toilettas met ‘carnaval’ make up. De rest past in m’n spiegelkastje , in zo’n doorzichtig make up houder van de action. Plus op een plankje daarboven voor de potjes en palettes.
Past het niet erbij? Dan moet er iets weg.
Voorraad vast producten uitgezonderd. Mascara en Kohl potlood bijv. Dat koop ik in met korting.

Sjulia spannend een huizen zoektocht. Benieuwd wat het gaat worden. Best hoge eisen zo te lezen (terecht hoor) zal het er niet makkelijker op maken.
Wij wachten met kopen tot de markt in klapt (huren momenteel en hoeven niet weg) :hihi:
Ik denk dat wij ook nog wel lang zoeken, stiekem wel fijn want ik vind het best spannend, dat hele samenwonen. Ik geniet wel erg van mijn rust en tijd alleen.
En hij heeft trouwens ook trouwringen en dat soort dingen gegoogeld. Maar daar is hij al op aangesproken. :-D
Dat shapen vind ik trouwens niet perse draq hoor. Maar het ligt eraan hoe je het doet. Sommige vrouwen hebben al zulke mooie neusjes, ik snap niet waarom die dan nog dunner gemaakt moeten worden, zo scherp.
En als je al een heel slank gezicht hebt (moi) krijg je zo'n ingevallen bekkie met uitstekende jukbenen wanneer je je gezicht zo uitholt.
Maar een beetje bronzer is wel een ander verhaal natuurlijk.
Hallo, ik kom even binnenvallen.
Heb alleen de laatste pagina's gelezen en geen idee of het al 5x voorbij gekomen is maar ik heb dus laatst een testsetje Mintenz minerale poeder (foundation) besteld. Zag het op FB tot vervelens toe langskomen :biggrin:

5 kleine zakjes met verschillende kleuren om te proberen.

Ik ben er zo blij mee!
Vandaag komt met de post een grote pot met de kleur die ik uiteindelijk het best bij me vind passen.

Kennen jullie het? Gebruikt(e) iemand het hier?*

https://www.mintenz.nl/product-category ... ester-set/

*nee geen aandelen.
Poes, ik ken dit merk niet maar ik gebruik wel de mineral foundation van bareMinerals en vind die erg prettig. Wel heel fijn dat je kunt testen met 5 verschillende kleuren. Hmmmmzz... heb ik net een aantal flesjes van The Ordinary besteld om op mijn gemak te kunnen testen.

En de prijs is ook helemaal niet gek. Ik mag eigenlijk van mezelf even niets meer kopen want heb heel veel gekocht de laatste weken. Nu twijfel ik!
Lady_Day schreef:
13-11-2019 14:06

En de prijs is ook helemaal niet gek. Ik mag eigenlijk van mezelf even niets meer kopen want heb heel veel gekocht de laatste weken. Nu twijfel ik!

Ik geef nooit heel veel geld aan make-up uit en vond €20 voor foundation wel veel :-O$
En pas vanaf 30 euro gratis verzenden.

Ik heb er nog een groene concealer bijbesteld (€12,95) en dan geen verzendkosten. Kwam net al met de post.
Heel mooi verpakt en nog een tester erbij en een cadeautje.
Hopelijk is de concealer geen miskoop.

Afbeelding
20 euro voor een loose mineral foundation is een goede prijs. Die van bareMinerals zijn iets van 30 a 35 euro en die van Jane Iredale iets van 50.

Hier kwam eerder de Charlotte Tilbury Pillow Talk binnen. Ik vind de kleur echt bijna hetzelfde als Mac Velvet Teddy. Hij brengt wat fijner aan, dat wel. En het potlood is echt fantastisch maar 35 euro voor een lipstick... mwoah... doe ik niet zo snel weer.
Oef das idd erg aan de prijs voor een lipstick Jane Ice! Fijn dat ie wel fijn is maar de kleur voegt weinig toe dus aan je collectie? Wel fijn om overal een goede kleur te hebben liggen (badkamer, handtas, werk etc) Dus dubbel is nooit zo’n probleem.

Snap dat je de laag gepigmenteerde make up die sowieso oud is, weggedaan hebt, zou ik ook doen!
Foundation blijft lastig idd.
Ik probeer er niet teveel uit.

Hi poesinboots! :hello:
Minerale foundation poeder is ook mooi, zelf Heb ik de clarins loose powder. In zo’n gek potje met geïntegreerd kabuki kwastje in deksel. Wel heel erg mooie overigens, is al mijn 2e potje hiervan. Wel wat duurder dan €20,- trouwens.
Benieuwd hoe je de concealer vindt. Is die ook poeder of crème?

Vanlippebiesterfeld, succes ermee!

Sjulia hoe weet jij zijn Google historie??!!! :sherlock:
Is ook spannend hè maar gaat vast goedkomen. En ik snap je probleem vwb het eraf glijden van de foundation. Doet ie bij mij ook op de vette t zone. Moet dus bijwerken als ik die draag op werk. Geen probleem. Sponsje zit in de deksel, en heb een oude L’Oréal compact powder foundation voor noodgevallen liggen. Die matteert en dekt als een gek, toen ie uit de handel ging heb ik direct 3 stuks in voorraad ingeslagen!
Hobbelster schreef:
13-11-2019 17:29

Hi poesinboots! :hello:
Minerale foundation poeder is ook mooi, zelf Heb ik de clarins loose powder. In zo’n gek potje met geïntegreerd kabuki kwastje in deksel. Wel heel erg mooie overigens, is al mijn 2e potje hiervan. Wel wat duurder dan €20,- trouwens.
Benieuwd hoe je de concealer vindt. Is die ook poeder of crème?

Ik heb de Clarins even opgezocht. Gaaf die kwast erbij. En idd wel duurder maar ook meer inhoud. 13 gram. (en mijn potje is 8 gram)

De concealer is ook poeder. Ga ik morgen proberen.
https://www.mintenz.nl/product/concealer/
Ik gebruik al jaren Bare Minerals. Heb er foundation in twee kleuren van en die kun je ook mengen, bronzer, concealer en glow poeder.
Echt fantastisch en je doet erg lang met een potje.
Wow, die Clarins ziet er mooi uit zeg. En een mooie grote pot ook. BareMinerals is ook 8 gram.

Poes, ik ben heel benieuwd wat je van je foundation en concealer vindt. Als mijn bare Minerals op is ga ik denk ik een proefsetje bestellen. De foundation die ik nu heb is net ietsje te licht voor mij dus moet sowieso aan een andere kleur.

Iemand hier gaf mij de tip voor die druppels om een foundation lichter/donkerder te maken. Ik vond ze inderdaad gewoon bij de Etos. 2 euro (in de opruiming). Nog even bij de make-up gekeken maar kom niet in de verleiding. Er staat mij iets bij dat er vroeger nog wel Bourjois make up te koop was bij de Etos maar ook dat zag ik niet meer staan. In mijn beleving was dat nog wel aardig spul.
Emma95 schreef:
13-11-2019 20:17
Ik gebruik al jaren Bare Minerals. Heb er foundation in twee kleuren van en die kun je ook mengen, bronzer, concealer en glow poeder.
Echt fantastisch en je doet erg lang met een potje.
Oh, dat mengen is inderdaad ook een goed idee. Het lastige van bareMinerals is dat ik niet weet waar je de poeder in levende lijve kunt testen. Althans nergens bij mij in de buurt. Ik had zo'n startersetje besteld (foundation, mineral veil, primer en mini kabuki) en die hadden ze maar in 2 kleuren. Ik had de Fairly Light besteld want de Medium is zeker te donker voor mij.
Heb ook even naar de Clarins gekeken. Is niet echt mineral powder. Daar zitten maar hooguit 5 ingredienten in.

In die van Clarins zit veel meer. En ook talc, wat ik niet wil.
Lady_Day schreef:
13-11-2019 20:44

Poes, ik ben heel benieuwd wat je van je foundation en concealer vindt. Als mijn bare Minerals op is ga ik denk ik een proefsetje bestellen. De foundation die ik nu heb is net ietsje te licht voor mij dus moet sowieso aan een andere kleur.

De foundation is echt geweldig. Die gebruik ik nu al 2 weken met de proefzakjes. Alle 5 de kleuren meerdere keren geprobeerd en nog is er zat over.
Die heb ik na het testen door elkaar heen gegooid in een apart potje. Is nu een mix van de 5 mediumproefjes en iets lichter dan de kleur die ik uiteindelijk gekozen heb. Ach, het zit erg dicht bij elkaar allemaal.

De concealer ben ik nog niet heel enthousiast over. Misschien gebruik ik het wel niet helemaal goed maar ik heb rode wangen en kin en die heb ik eerst een dun laagje gegeven voor ik de foundation erover deed.
Ik vind de foundationkleur nu valig (door de groenige ondergrond) en voel me wat geplamuurd ofzo.
Lady_Day schreef:
13-11-2019 20:51
Oh, dat mengen is inderdaad ook een goed idee. Het lastige van bareMinerals is dat ik niet weet waar je de poeder in levende lijve kunt testen. Althans nergens bij mij in de buurt. Ik had zo'n startersetje besteld (foundation, mineral veil, primer en mini kabuki) en die hadden ze maar in 2 kleuren. Ik had de Fairly Light besteld want de Medium is zeker te donker voor mij.

Douglas verkoopt het. Zit die niet in de buurt?

https://www.douglas.eu/b/bareminerals/face-make-up/
Zonde dat de concealer (nog) niet je-van-het is, maar wel fijn dat je zo blij bent met de foundation Poes!
Ik ben er ook erg benieuwd naar, vooral vanwege alle jubelverhalen hier op Viva!

Vandaag heb ik de Clarins weer eens op (ik gebruik het niet vaak, hooguit keer of 10 per maand) en valt me als ik in spiegel kijk toch wel op dat ie héél erg mooi is

Ik draag het als finishing touch over mijn (Dunne laagje) Lancôme teint idole foundation. Daarna blush en highlight en dan fixing spray (Etos eigen merk hydraterend).
Blijft echt zo ontzettend goed, deze combi.
Poes, ik zat me ook al af te vragen hoe dat dan werkt. Ik gebruikte nooit concealer maar heb het wel nodig. Als ik mijn bareMinerals foundation gebruik zie ik de plekjes er nog goed doorheen. Ik heb mijn concealer nog niet binnen (een cheapo besteld via LookFantastic) maar die is vloeibaar.

Mijn huid is niet goed momenteel. Ik vrees dat ik mezelf helemaal rood ge-exfolieerd heb. Ben maar even gestopt met de AHA/BHA.
Hobbelster schreef:
14-11-2019 17:24

Ik ben er ook erg benieuwd naar, vooral vanwege alle jubelverhalen hier op Viva!

Voor €3,95 heb je 5 proefzakjes thuis :idee:
Ik denk dat ik teveel heb gebruikt. Ik lees net dit op de website:

Groen: De groene concealer neutraliseert roodheid in het gezicht.
Een lichtgroene kleurcorrector om ongewenste roodheid in de huid te verminderen. Je hebt slechts weinig van het product nodig om resultaat te zien en is gemakkelijk op te bouwen in dunne laagjes. Let op! Bij teveel gebruik (in een keer) kan het grauwig worden.
PoesinBoots schreef:
14-11-2019 17:23
Douglas verkoopt het. Zit die niet in de buurt?

https://www.douglas.eu/b/bareminerals/face-make-up/
Huh? Ik ben er een paar weken geleden nog geweest en zag het niet liggen. Ik zal nog eens goed kijken. Volgende week ga ik sowieso een dag naar een grotere stad waar een grote Douglas is.

Ik snap gewoon echt niet dat ik geen idee heb welke kleur ik moet hebben. Had vandaag wat testers van Charlotte Tilbury's foundation gebruikt en dan zie ik gewoon echt niet goed welke het beste is als ik de swatches op mijn wang/nek smeer. Echt heel bizar. Ik heb ook geen makeuppige vriendinnen die zich daar mee bezig houden, helaas.
Lady_Day schreef:
14-11-2019 17:27
Poes, ik zat me ook al af te vragen hoe dat dan werkt. Ik gebruikte nooit concealer maar heb het wel nodig. Als ik mijn bareMinerals foundation gebruik zie ik de plekjes er nog goed doorheen. Ik heb mijn concealer nog niet binnen (een cheapo besteld via LookFantastic) maar die is vloeibaar.

Mijn huid is niet goed momenteel. Ik vrees dat ik mezelf helemaal rood ge-exfolieerd heb. Ben maar even gestopt met de AHA/BHA.
Mocht je alsnog een goede andere zoeken, ik ben helemaal fan van de Estée Lauder double wear concealer. Zelfs onder de ogen doet die het goed bij mij en normaal kruipt daar alles tussen de lijntjes.

Rustig aan even met de exfoliants idd zo te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven