Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 13 november 2021 om 17:50
Ah echtJufjoke schreef: ↑13-11-2021 17:31Ja, ik heb de Singles Day actie bij Douglas niet kunnen laten. En eigenlijk ook om de verkeerde redenen ook. Het was een emo-aankoop. Ik was verdrietig en gefrustreerd, en toen kwam de banner en voor ik het wist had ik dit gekocht:
https://www.patmcgrath.com/products/mth ... 2029207621
Ik kan hem al niet meer vinden op Douglas. Maar hij kostte nu 'maar' €48,-. En oohh wat is hij prachtig.
En nu ben ik nog steeds verdrietig en gefrustreerd, maar wel ook erg blij met dit palet.
(Helaas weer niet zo'n goed nieuws gehad over de gezondheid van mijn zoon)

zondag 14 november 2021 om 11:26
Ik heb meerdere dingen van Trinny besteld en je krijgt het razendsnel binnen. Erg goede ervaringen mee.Supersas09 schreef: ↑13-11-2021 13:41Ik ook Trinny. Maar mij houdt al dat invoer-gedoe me tegen. VB even googelen hoor…..![]()
Je bestelt en binnen een week is het binnen, leuk ingepakt en wel.

zondag 14 november 2021 om 11:27

zondag 14 november 2021 om 11:30
Ik heb het idee dat Trinny vooral de liefhebbers van een naturelle look als doelgroep heeft. Dat zijn er natuurlijk heel veel, maar ik hoor daar niet echt bij. Niemand hoeft bij mij te twijfelen: draagt ze nou make up of niet?
De producten spreken me dan ook niet echt aan, hoewel ze ongetwijfeld goed zullen zijn.
Ik ben nou eenmaal niet zo van de barely there make up.
De producten spreken me dan ook niet echt aan, hoewel ze ongetwijfeld goed zullen zijn.

zondag 14 november 2021 om 11:43
zondag 14 november 2021 om 11:44
Haha jufjoke, and the not-barely-there-look staat jou goed!
Ik ben wel fan van de barely there look. Een wat meer uitgesproken lipstick vind ik nog wel mooi bij mij staan maar te uitgesproken oogschaduw gaat er bij mij uitzien alsof ik in mijn gezicht geslagen ben. Groot fan van de Viseart Neutral Mattes hier. Ik denk dat de meeste mensen die mij nooit zonder makeup zien denken dat ik zo goed als niets draag.
Dat gezegd hebbende, kan ik het erg druk hebben met mijn 'no make-up make-up'
Ik ben wel fan van de barely there look. Een wat meer uitgesproken lipstick vind ik nog wel mooi bij mij staan maar te uitgesproken oogschaduw gaat er bij mij uitzien alsof ik in mijn gezicht geslagen ben. Groot fan van de Viseart Neutral Mattes hier. Ik denk dat de meeste mensen die mij nooit zonder makeup zien denken dat ik zo goed als niets draag.
Dat gezegd hebbende, kan ik het erg druk hebben met mijn 'no make-up make-up'

zondag 14 november 2021 om 11:56
Leuk!Koffieverkeerd schreef: ↑14-11-2021 11:43Leef je uit! Schitterende oogmake- up
https://www.assem.nl/blog/persoonlijke- ... orbeelden/
Ik ben niet van de zware eyeliner omdat ik daar de oogvorm niet voor heb, maar ik ben wel altijd gefascineerd door wat je met oogschaduw kan bereiken. Mooie voorbeelden!

zondag 14 november 2021 om 12:13
Dat denk ik ook. Gelukkig zijn er vele merken en dus voor ieder wat wils. Ik vind zwaar opgemaakte ogen schitterend, zou het ook graag willen. Maar dat staat enorm over the top bij mij. Kan ook komen doordat ik er niks van kan. Ik begin nu pas make- up te gebruiken, als 45 plusserJufjoke schreef: ↑14-11-2021 11:30Ik heb het idee dat Trinny vooral de liefhebbers van een naturelle look als doelgroep heeft. Dat zijn er natuurlijk heel veel, maar ik hoor daar niet echt bij. Niemand hoeft bij mij te twijfelen: draagt ze nou make up of niet?
zondag 14 november 2021 om 12:15
zondag 14 november 2021 om 12:32
zondag 14 november 2021 om 13:11
Ik ben ook van van the barely there look en verbaas hoeveel ik er toch uiteindelijk op moet smeren om die look te bereiken.
Ik ben met name geïnteresseerd in huid make up vandaar de interesse in Trinny bff en de bff eye. Met oogschaduw doe ik zelf niets meer. Waar ik vroeger bijvoorbeeld looks namaakte uit een boek van Kevin Aucoin ( ik had in de jaren 90 een boek van hem), ben ik er nu simpelweg te lui voor, want ik vind het wel leuk.
Ik kijk heel graag naar filmpjes van mensen die zichzelf opmaken en ik denk dat ik daarom ook zo geïnteresseerd ben geraakt in de make up van Trinny. Ik kan er echt van genieten om haar filmpjes te kijken (dit klinkt heel suf volgens mij, haha).
Ik ben met name geïnteresseerd in huid make up vandaar de interesse in Trinny bff en de bff eye. Met oogschaduw doe ik zelf niets meer. Waar ik vroeger bijvoorbeeld looks namaakte uit een boek van Kevin Aucoin ( ik had in de jaren 90 een boek van hem), ben ik er nu simpelweg te lui voor, want ik vind het wel leuk.
Ik kijk heel graag naar filmpjes van mensen die zichzelf opmaken en ik denk dat ik daarom ook zo geïnteresseerd ben geraakt in de make up van Trinny. Ik kan er echt van genieten om haar filmpjes te kijken (dit klinkt heel suf volgens mij, haha).

zondag 14 november 2021 om 15:56
Fijn dat het je helpt. Maar je doet ook veel voor de forummers hier, snel reageren, dingen checken en dan goede adviezen geven. Zijn we blij mee.
Lees heel vaak dat iemand dankzij dit topic goede resultaten heeft bereikt en dit dankzij oa jouw advies, ook mijn huid ziet er veel beter uit.
Ook van mijn kant sterkte.

zondag 14 november 2021 om 16:08
Juliette schreef: ↑14-11-2021 15:56Fijn dat het je helpt. Maar je doet ook veel voor de forummers hier, snel reageren, dingen checken en dan goede adviezen geven. Zijn we blij mee.
Lees heel vaak dat iemand dankzij dit topic goede resultaten heeft bereikt en dit dankzij oa jouw advies, ook mijn huid ziet er veel beter uit.
Ook van mijn kant sterkte.

zondag 14 november 2021 om 16:29
Jufjoke, sterkte met het slechte nieuws. Emo-aankopen zouden meer gestimuleerd moeten worden!
Gelukkig kijken jullie ook naar allerlei filmpjes en leer je nog steeds. Ondanks mijn natuurlijke make-up look, ben ik toch wel even bezig met de smeersels. Eerst was het zo, foundation smeren en extra aandacht voor oog make-up, nu is het andersom.
Gouden tip van Ali vind ik het hergebruik van mascara borsteltje voor foutjes bij aanbrengen mascara of voor extra kammen van wimpers met mascara.
We zitten weer in relatie geschenken tijd. Heb aan m’n man uitgelegd hoe leuk adventkalenders zijn. Dus voor zijn relaties een mooie adventkalender met iedere dag choco gevuld met drank. Ik mocht ook uitzoeken. Dus ik heb er 2 uitgezocht en inmiddels binnen. Eentje van Shiseido met allerlei make-upjes en smeersels. Een andere van Babor, 24 ampullen voor 24 daagde kuur. Deze vond ik later pas en te leuk om te laten liggen.
Ik heb mezelf schaamteloos verwend, maar 2021 was echt niet makkelijk. In december heb ik iedere dag een paar cadeautjes, terwijl ik dan ook m’n chemo kuur afrond.
Heb voor mijn nichtjes en zusje dus ook hele mooie adventkalenders gekocht. Voor hun kinderen heb ik dan weer allerlei muziekinstrumenten gekocht voor sinterklaas
Gelukkig kijken jullie ook naar allerlei filmpjes en leer je nog steeds. Ondanks mijn natuurlijke make-up look, ben ik toch wel even bezig met de smeersels. Eerst was het zo, foundation smeren en extra aandacht voor oog make-up, nu is het andersom.
Gouden tip van Ali vind ik het hergebruik van mascara borsteltje voor foutjes bij aanbrengen mascara of voor extra kammen van wimpers met mascara.
We zitten weer in relatie geschenken tijd. Heb aan m’n man uitgelegd hoe leuk adventkalenders zijn. Dus voor zijn relaties een mooie adventkalender met iedere dag choco gevuld met drank. Ik mocht ook uitzoeken. Dus ik heb er 2 uitgezocht en inmiddels binnen. Eentje van Shiseido met allerlei make-upjes en smeersels. Een andere van Babor, 24 ampullen voor 24 daagde kuur. Deze vond ik later pas en te leuk om te laten liggen.
Ik heb mezelf schaamteloos verwend, maar 2021 was echt niet makkelijk. In december heb ik iedere dag een paar cadeautjes, terwijl ik dan ook m’n chemo kuur afrond.
Heb voor mijn nichtjes en zusje dus ook hele mooie adventkalenders gekocht. Voor hun kinderen heb ik dan weer allerlei muziekinstrumenten gekocht voor sinterklaas