Mode & Beauty alle pijlers

Het dragen van vrouwenkleding

17-12-2018 14:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik zit de laatste tijd ergens mee, in mijn vrije tijd als ik alleen thuis ben draag ik graag kleding die eigenlijk voor vrouwen bedoeld zijn. Denk hierbij aan legging/panty, jurkjes, bh en rokjes bijvoorbeeld. Ik zit hier best mee omdat het niet echt een normale bezigheid is...
Ik ben nog vrijgezel maar het zal er een keer van komen dat ik een relatie krijg en dit dus moet vertellen aan mijn toekomstige vriendin. Ik wil het zo snel mogelijk vertellen, openheid is belangrijk. Wat vinden vrouwen ervan als je mannelijke partner zoiets verteld? Op de engelse forums zijn de meningen verdeeld, hoe zit het bij de Nederlandse vrouwen?

Ook zag ik dat de kledingindustrie een van de meest vervuilende industrieën is. Daarom ook nog een klein verzoekje, als je in de randstand woont en je hebt kleding over voor iemand die het moeilijk vind om aan vrouwenkleding te komen, kan ik eventueel iets overnemen aan kleding?

Groetjes Jurkjesdrager

Edit: de functie van het dragen van vrouwenkleding bij mij is totale comfort. De stof en de fitting zijn beter, er zit voor mij niks sexueels aan vast.

Wat zou je doen als je vriend/man verteld dat hij (alleen) thuis graag vrouwenkleding draagt?

Totaal aantal stemmen: 73

Ik zou meteen bij hem weggaan (37%)
Ik zou er goed over praten en kijken of er een compromis te vinden is (14%)
Ik zou het hem verbieden om het te doen Geen stemmen
Hij mag het doen, maar ik hoef het niet te zien (25%)
Interessant, hier zou ik meer over willen ontdekken (8%)
Jaa, dit is superleuk! Ik ga hem zo goed mogelijk helpen (8%)
Geen mening/weet het echt niet (8%)
anoniem_380226 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 15:11
7.42% gewijzigd
Ik heb je een pb gestuurd, TO!
zeefietser1 schreef:
17-12-2018 18:38
Ach als zo'n beetje 1 op de 20 mannen travestiet doet/gedaan heeft. Zal toch ook 1 op de 20 vrouwen het leuk vinden. En een ander aantal het niet erg vinden zoals mijn vrouw.
12% op 34 stemmen. Dat valt best mee inderdaad.
Een man in een kilt heb ik geen bezwaar tegen.
Ook niet een man in een roze alpaca trui.
Maar zodra een man een vrouw probeert te imiteren, ook al is het alleen voor de gein, dan vind ik dat uiterst afstotelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
en te kijken wat wel en niet staat.
Het staat praktisch nooit, tenzij je er zo erg vrouwelijk uitziet dat je voor een vrouw kan doorgaan. Als je maar een heel klein beetje een grof voorkomen hebt (iets wat door de jarenlange inwerking van testosteron is veroorzaakt), dan vind ik je griezelig.

Dus dat het je mogelijk staat is een illusie die alleen maar in jouw hoofd zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
geen borsthaar en een push up bh. die hoef je dan soms niet eens op te vullen.
QueenArachnia schreef:
17-12-2018 18:56
Ik heb je een pb gestuurd, TO!
en waarom stuur jij hem een pb dan?
Als mijn vriend dat graag zou willen is daar vast wel een mouw aan te passen. Ik word er niet enthousiast van, maar ben ook niet afwijzend. Bij ons is alles bespreekbaar, dat dus ook.
ik wil een vriendje van 1.73 die hakjes draagt van ong 6 cm
Beste allemaal,
Zeer bedankt voor jullie tijd een respons. Ik ga alle reacties rustig nog een keer doorlezen. Heb je nog vragen mag je die natuurlijk altijd stellen. Ik denk dat het een goede zet is om dit soort dingen bespreekbaar te maken en te delen als iets waar mensen mee kunnen zitten.
Heb de hele discussie eens doorgelezen en wil er ook wat over zeggen. Ik begrijp de TO heel goed. Bij sommige mannen is het vrouwelijke gevoel wat sterker aanwezig. Ik draag zelf ook al jaren vrouwelijke kleding, hakken en accessoires. Mijn vriendin kent die kant van me en ondersteund me erin. Ik ga niet als vrouw over straat, maar draag het af en toe ook buiten. Sommige dingen moet je ook niet voor het comfort dragen, maar gewoon omdat het mooi staat. Waar ik zelf wel blij van word zijn coated broeken. Ik vind ze gewoon supermooi staan en ze zitten daarnaast ook nog erg lekker. Ben er nog niet aan toe om ermee naar buiten te gaan, maar dat komt nog wel. Als we een weekendje weg zijn, dan is mijn vriendin ook meer ermee bezig. Dan geeft ze me bijvoorbeeld een ring van haar om te dragen of we dragen beide dezelfde nagellak of gebruik ik wat makeup. Draag ook wel eens korte laarsjes onder mijn normale kleding omdat ik dat mooi vind staan. En dan heb ik aan het eind van de dag niet eens pijnlijke voeten :-) Ik snap de dames wel die gillend weg rennen, maar weet ook dat het gevoel niet zomaar weg is en dat je het beter kunt delen, dan dat je er achter komt dat alles stiekem is gegaan. Stel dat een vrouw graag een item wil dragen dat sociaal niet gewenst is, moeten de mannen dan ook gelijk rennen? Nee, maak het bespreekbaar en verleg je grenzen. Het versterkt je band!
Joh, een man in vrouwenkleren ziet er gewoon niet uit ... . Zeker als het gaat om jurkjes/ bh's/ pumps etc.. Je hoeft geen fashionista te zijn om dat te zien.
Ik mis de optie: het maakt mij geen donder uit, als hij er blij van wordt. Dat "ik hoef het niet te zien" herken ik niet, zou ik ook niet mee zitten.
PhoebeBananahammock schreef:
04-01-2019 17:45
Ik mis de optie: het maakt mij geen donder uit, als hij er blij van wordt. Dat "ik hoef het niet te zien" herken ik niet, zou ik ook niet mee zitten.
Is inderdaad nog een goede aanvulling, fijn dat mensen er ook zo over denken
Mijn vrouw is op de hoogte van mijn verlangens. Ze laat me er vrij in, maar ze heeft geen behoefte om me in vrouwenkleding te zien.
Een kwestie van heldere afspraken.

JoWhite
En hoe leg je die BH dan uit als het niks sexueels is?
mammezel schreef:
15-07-2019 21:26
Een BH is toch onderdeel van vrouwelijke kleding? Jij draagt toch ook bh's zonder seksuele redenen?
mammezel schreef:
15-07-2019 21:26
BH en dit aan sexueel koppelen?
Toch onderdeel van de vrouwelijke kleding. Daar zal bij de meeste mannen die misschien een BH dragen in het kader van omkleden geen sprake van zijn.
Jurkjesdrager schreef:
18-12-2018 09:40
Beste allemaal,
Zeer bedankt voor jullie tijd een respons. Ik ga alle reacties rustig nog een keer doorlezen. Heb je nog vragen mag je die natuurlijk altijd stellen. Ik denk dat het een goede zet is om dit soort dingen bespreekbaar te maken en te delen als iets waar mensen mee kunnen zitten.
Als je je voorkeur voor vrouwenkleding met je partner kunt bespreken, ben je op de goede weg.
Probeer samen een manier te vinden om er uit te komen. Maak afspraken, zodat je vrouw ermee kan dealen.
rozamunda schreef:
17-12-2018 23:40
en waarom stuur jij hem een pb dan?
Het heet niet voor niks privé bericht.
ik draag dagelijks bhs en pantys
Nou ik ben een man van 28 jaar Hetro en ik vind vrouwen kleding best mooi ik draag het zelf ook omdat het fijn zit en ik voel me er comfortabel in ik draag voornamelijk vrouwen leren broek of een legging of een jurk en af en toe een leuke bikini wat is daar mis mee ik voel me erg comfortabel en fijn in ik moet dat zelf weten maar niet iedereen kan dat accepteren of ze gaan haat zaaien Of iemand belachelijk maken nou en Met een leren broek durf ik wel openbaar te dragen en ja het is niet altijd makkelijk om met mensen erover te praten Ik kan hier ook wel weer commentaar op krijgen jullie dragen ook wel vrouwen kleding wat is daar mis mee wees vrij je moet doen wat je zelf prettig vind en niet zomaar oordelen bij mij is het onschuldig begonnen tot iets serieus
Ik denk dat als mijn man dat zou willen, ik eerst erg zou lachen en als dan blijkt dat hij het serieus bedoelt, ik er geen probleem in zou zien. Een strakke legging vind ik trouwens sexier dan een slobberbroek, dus misschien wel een win-win.
pantys zitten gewoon heel comfortabel , veel beter dan broeken , waarom is het zo onstaan dat mannen geen pantys dragen ? ik zou wel veel meer mannen in pantys willen zien . bij mij is het dan ook nog zo dat ik voor iemand van 54 ontzettend mooie strakke gladde benen heb . ik heb benen waar veel vrouwen trots op zouden zijn en daarom staat een panty mij ook heel mooi om mijn benen
ik draag altijd dikke huidkleurige pantys

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven