Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag over de Palmers mousse. Is de mousse siliconenvrij?
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Voordat de Palmersmouse ook op bol.com uitverkocht......biedt het ook wat stevigheid? Of wordt het alleen maar zacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 10 mei 2017 @ 09:34:

[...]





En hoe zit het op dag 2? (ook altijd een cruciale dag )

Nog steeds mooi! Sorry dames

Ik ben niet snel enthousiast over een product maar nu...wow
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje2103 schreef op 10 mei 2017 @ 12:16:

Voordat de Palmersmouse ook op bol.com uitverkocht......biedt het ook wat stevigheid? Of wordt het alleen maar zacht?

Goede vraag van een echte kenner

Met zacht bedoel ik dat het niet hard opdroogt. Je hoeft er dus geen harde laag uit te knijpen. Ik gebruik normaal gel en dan moet ik dat door de regel wel. Dus zachte krullen met bounce en de hold van een goede gel. Ik ben 2c/3a en met de mousse meer 3a. De mousse is ook steviger dan gewone mousses (stom woord dit)
anoniem_324167 wijzigde dit bericht op 10-05-2017 13:26
Reden: Nog meer uitleg
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 10 mei 2017 @ 13:04:

[...]



Goede vraag van een echte kenner

Met zacht bedoel ik dat het niet hard opdroogt. Je hoeft er dus geen harde laag uit te knijpen. Ik gebruik normaal gel en dan moet ik dat door de regel wel. Dus zachte krullen met bounce en de hold van een goede gel. Ik ben 2c/3a en met de mousse meer 3a. De mousse is ook steviger dan gewone mousses (stom woord dit)Klinkt goed, klinkt goed nu nog ergens zien te vinden...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben om! Ga nu bestellen!
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 10 mei 2017 @ 14:19:

[...]



Klinkt goed, klinkt goed nu nog ergens zien te vinden...Bol heeft 'm. Benieuwd wat jullie ervan vinden. @VeryCherry thanks voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Besteld!! Blij met dit topic. Hopelijk morgen ook nog. 15 euro armer. Maar als het werkt....



Weet niet zo goed wat voor een krullentype ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Veel krullen maar een krult veel sterker dan de andere.
Alle reacties Link kopieren
Daantje, hier vind je meer info http://krullenwijzer.nl/2013/09/haartype/

Erg fijn en praktisch blog over krullen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mousse ook besteld! Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Palmers mousse toch voor 15,75 bij bol??
Alle reacties Link kopieren
Geen dank geen dank dames
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Zoo, weer even bericht. Simcha is niet gelukt, was toch niet handig ivm reistijd en werk. Ben naar Salon B gegaan. Ze heeft het goed geknipt en wat ik ook hen genomen is een Olaplex behandeling! Er worden twee goedjes in je haar gedaan die een tijd moeten inwerken. Het herstelt beschadigd haar. Nu een week later is mijn haar mooier dan ooit. Als ik aan een krul trek stuitert hij helemaal terug, super! Ik hoop nu dat mijn haar de kans krijgt om te groeien zonder dat het tussendoor slijt en afbreekt. Misschien ook een aanrader voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh daar was ik al een tijdje benieuwd naar, die olaplex-behandeling. Heb jij ook nr 3 voor thuis?
Alle reacties Link kopieren
Cadance schreef:
18-05-2017 16:50
Oh daar was ik al een tijdje benieuwd naar, die olaplex-behandeling. Heb jij ook nr 3 voor thuis?
Ja heb ik ook, nog niet gebruikt. Staat morgen op de agenda.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe vraag aan de dames met slag/krullen. Laten jullie je haar in laagjes knippen? Ik heb zelf ongeveer 2b haar. Maar dan moet ik wel moeite doen in de zin van aan de slag met krullencreme of mousse o.i.d. Ongeveer een half jaar geleden heb ik de laagjes er min of meer uit laten knippen. Maar ik twijfel of ik daar goed aan heb gedaan. Het ziet er een beetje slierterig uit.
Het "probleem" bij laagjes vond ik dat de onderkant er wat dunnig uit van ging zien. Maar misschien ligt dat aan de manier waarop de laagjes geknipt worden?

Hebben jullie als ervaringsdeskundigen advies? 1 lengte of laagjes.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Zeker wel in lagen anders zakt de krul uit en krijg je geen volume maar ik laat de kapper haar gang gaan en bespreek hooguit de lengte. Een goede krullenkapper zou jou moeten adviseren lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik praat even mee! Ik weet niet of dit al genoemd is, zelf gebruik ik af en toe kokosolie voor mijn droge haar (krullen). Ruim voor het douchen inbrengen en uitspoelen. Andere dagen gebruik ik gewone shampoo, crèmespoeling en vervolgens breng ik een haarmasker in en laat ik deze zitten. Mijn haar is namelijk echt heel droog. Was het advies van een kapper en dit werkt prima en ruikt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Palmers mousse besteld bij Bolletje. Ben heel benieuwd, ik heb ook al zoveel geprobeerd....
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede-krullers,
Ik zoek een nieuwe shampoo aangezien ik die van de Tuinen toch niet zo goed vind reinigen en mijn haar futloos/zwaar maakt. Mijn haar is krullend, type 2 C/ 3 A, maar ook dun, en de helft van mijn krullen zijn wat pluizig, en als een shampoo te verzorgend of gladmakend is komt er weinig krul in. Welke shampoo raden jullie aan?

Ik twijfel tussen:
REF Weightless Volume shampoo
verkooppraatje: REF Weightless Volume Shampoo reinigt het haar op een grondige maar toch milde manier dankzij de natuurlijke ingrediënten. Zo bevat de shampoo onder andere extracten van witte moerbeibladeren en vlaszaad, maar ook arganolie en tamanu olie. De shampoo is verzorgend en revitaliserend. Hierdoor zullen delen in het haar worden gelift en krijgt het haar een mooie volumeboost. Het volume wordt vastgehouden, wat zorgt voor een langdurig model in het haar. REF Volume Shampoo is vrij van parabenen en sulfaten.

Redken redken curvaceous high foam shampoo

Redken HairCare Curvaceous High Foam Shampoo is een lichtgewicht shampoo voor alle krul typen.
Ideaal voor natuurlijke en bouncy krullen.
De shampoo is sterk reinigend en werkt niet verzwarend.
Het verwijdert onzuiverheden zonder benodigd vocht uit het haar te halen.
De krullen blijven sterk en worden niet verzwaard.
Sulfaat vrij en parabenen vrij.

Ik denk dat beide dan wel siliconen hebben? Maar ik kan geen krulshampoo vinden zonder siliconen.

Tip voor styling:
de Curl Power creme van REF is voor mij de hoily grail!! Mousse heeft vaak alcohol en droogt uit
Alle reacties Link kopieren
Krulshampoo zonder siliconen: Curly Wurly van Lush. Healing moisture shampoo van l'Anza.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
25-08-2017 00:42
Krulshampoo zonder siliconen: Curly Wurly van Lush. Healing moisture shampoo van l'Anza.
Curly Wurly lijkt me heerlijk ruiken! Alleen ik lees dat er stukjes cocos inzitten die lastig uit je haar gaan? En het eerste ingredient is een sulfaat ;)
Een shampoo zonder sulfaten/silicones/parabenen voor krullend haar is een gat in de markt volgens mij :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
amsterdamse_29 schreef:
25-08-2017 13:36
Curly Wurly lijkt me heerlijk ruiken! Alleen ik lees dat er stukjes cocos inzitten die lastig uit je haar gaan? En het eerste ingredient is een sulfaat ;)
Een shampoo zonder sulfaten/silicones/parabenen voor krullend haar is een gat in de markt volgens mij :sherlock:
Dan kan ik je deze zeker aanraden:

http://www.garnier-be.com/nl-be/haar/be ... ow-shampoo

Ongeveer hetzelfde resultaat als de Curly Wurly maar dan zonder het verstopte doucheputje ;)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Oeij Avocado, super lekker! Deze ziet er goed uit en Garnier is ook nog een betaalbaar merk. Gebruik jij deze en reinigt deze ook goed?
Ik gebruik nu een reinigende conditioner maar daar krijg ik mijn oude stylingscreme niet mee uit mijn haar,
MrsNiceGuy schreef:
25-08-2017 15:15
Dan kan ik je deze zeker aanraden:

http://www.garnier-be.com/nl-be/haar/be ... ow-shampoo

Ongeveer hetzelfde resultaat als de Curly Wurly maar dan zonder het verstopte doucheputje ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven