Mode & Beauty alle pijlers

Het leed dat bh's heet

20-07-2019 22:39 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: allen,

Het afgelopen jaar heb ik diverse cupmaten doorlopen wegens zwangerschap/bv/ontzwangeren etc. (Van bescheiden B cup naar maatje D/E) en terug naar A.

Bh's shoppen is nooit een hobby van me geweest maar nu is het dieptepunt wel bereikt. Ik heb al honderden euro's gespendeerd, diverse winkels doorlopen, advies gehad, alle maten/cup varianten wel gehad maar de conclusie blijft dat ik geen geschikte bh kan vinden. Meestal neem ik niet eens wat mee, en alles wat ik een kans geef wil ik na een uur al gillend uittrekken. Want; de beugel drukt pijnlijk op mijn borstbeen/beugel trekt over mijn cup heen na een poos dragen en de beugel duwt dan op een plek waar dat niet hoort/omvangdeel snijdt in huid/laat striemen achter of de cups wijken enorm en zijn aan de bovenkant leeg.

Met mijn huidige maat ben ik dus maar overgestapt naar bralettes. Daar ben ik tevreden over en doen bovenal geen zeer. Ik ben ook comfortabel met het feit dat mijn cup geslonken is. Maar ik wil toch een uiterste poging wagen tot het vinden van een beugel bh.. puur omdat dat soms net mooier/praktischer is voor onder bepaalde kleding.

Misschien kunnen jullie me helpen met tips voor ultieme pasvorm goeroes of een merk waar ik nog niet aan heb gedacht misschien.
Ik heb/had ook altijd ruzie met bh’s. Vooral omdat ik een lastige maat heb. Ook de achterkant die omhoog trok, knellende banden, verschuivende cups. Uiteindelijk twee maten smaller en twee cupmaten omhoog. Ik zweer bij passionata bh’s, die hebben smalle omvang, grote cupmaten en de pasvorm is voor mij ideaal. Geen geschuif en geprik meer, gewoon een bh die de hele dag goed zit! Overigens bestel ik altijd online omdat winkels meestal mijn maat niet of heel weinig hebben.

Misschien toch een iets smallere band en grotere cup.
Alle reacties Link kopieren
LevadeII schreef:
24-07-2019 10:17
Ik heb/had ook altijd ruzie met bh’s. Vooral omdat ik een lastige maat heb. Ook de achterkant die omhoog trok, knellende banden, verschuivende cups. Uiteindelijk twee maten smaller en twee cupmaten omhoog. Ik zweer bij passionata bh’s, die hebben smalle omvang, grote cupmaten en de pasvorm is voor mij ideaal. Geen geschuif en geprik meer, gewoon een bh die de hele dag goed zit! Overigens bestel ik altijd online omdat winkels meestal mijn maat niet of heel weinig hebben.

Misschien toch een iets smallere band en grotere cup.
Passionata.. livera heeft dat merk toch ook? Ik heb daar een bralettes van. Die is fijn! Maar misschien is dat weer net een ander merkje/anders geschreven?
Discover schreef:
23-07-2019 18:35

Ik denk niet dat ik een kleinere omvangmaat nodig heb. Gezien ik nu al de striemen erin heb staan met 70/75. Maar het nog eens uitmeten kan zeker geen kwaad. Bij veel van mijn eerdere bh's trok de band omhoog richting mijn nek. Wat zegt dat ? Het is inderdaad best zoeken. Zeker omdat de formaten en modellen onderling enorm verschillen zoals je zegt. Al zijn bh's daarin niet de enige zoektocht. In de ene rok verzuip ik in een xs nog en bij een volgende heb ik ineens een 38.. lastig lastig!
Op basis van jouw maten hier zou ik ook denken dat je een kleinere omvang moet hebben. Over het algemeen zijn BH's namelijk te klein als ze op je rug omhoog kruipen.
Ik vind het wel typisch dat ze bij jou omhoog kruipen en dat je striemen hebt. Zitten die striemen echt bij de band rondom of trek je je bandjes heel strak aan zodat het nog een beetje aansluit en krijg je daar striemen van? Dan zou je toch echt naar een kleinere omvang moeten kijken denk ik. Maar advies blijven van achter een laptop blijft lastig :)
Geen tips voor merken verder want ik heb een heel andere cupmaat. Maar het is voor mij vaak wel zoeken naar BH's die niet te wijd zijn.
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
24-07-2019 14:46
Op basis van jouw maten hier zou ik ook denken dat je een kleinere omvang moet hebben. Over het algemeen zijn BH's namelijk te klein als ze op je rug omhoog kruipen.
Ik vind het wel typisch dat ze bij jou omhoog kruipen en dat je striemen hebt. Zitten die striemen echt bij de band rondom of trek je je bandjes heel strak aan zodat het nog een beetje aansluit en krijg je daar striemen van? Dan zou je toch echt naar een kleinere omvang moeten kijken denk ik. Maar advies blijven van achter een laptop blijft lastig :)
Geen tips voor merken verder want ik heb een heel andere cupmaat. Maar het is voor mij vaak wel zoeken naar BH's die niet te wijd zijn.
Ik heb mijn bandjes liever losser dan strakker in de regel. Je kan na een uur of wat echt de afdruk vd bh en band in mijn huid zien staan.. een nog kleinere omvang voelt dan een beetje.. beangstigend hahaha.

Is ook lastig, zo achter een laptop. Vervelend dat het ook voor jou een zoektocht is.
De schouderbandjes moeten ook niet te strak, de steun moet uit de omvangsband komen. Zodat je beha geen ruimte krijgt om de verkeerde kanten op te hevelen, knellen, etc.
Ik heb met een te grote omvang dat mijn beha kantelt en ik pijn en rode plekken krijg midden op het borstbeen. Ik heb met een strakke beha nog geen 'blobjes' ontdekt.

Het klinkt toch alsof je een 65 en in enkele gevallen een strakke 70 nodig hebt. Het kan zijn dat een andere cup of soort beha ook helpt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet de goede maat bh. Als je de goede maat hebt, voel je amper dat je een bh aan hebt. Steun komt dan zoals genoemd uit de omvangsband en je bh sluit mooi aan en knelt nergens.

Lees anders dit blog eens:
https://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

Sinds ik op de punten genoemd in de blog let, kom ik altijd met een fijne bh thuis.

En ja bij mij was het uiteindelijk ook een kwestie van een smallere omvang en een grotere cup.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gedacht om een bh op maat te laten maken?

Hier een artikeltje https://www.deondernemer.nl/nieuwsberic ... l-bodyscan
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
24-07-2019 17:04
Ik heb mijn bandjes liever losser dan strakker in de regel. Je kan na een uur of wat echt de afdruk vd bh en band in mijn huid zien staan.. een nog kleinere omvang voelt dan een beetje.. beangstigend hahaha.

Is ook lastig, zo achter een laptop. Vervelend dat het ook voor jou een zoektocht is.
Goede beha's zijn erg elastisch. Stevig elastisch. Dat krijg je geen striemen van. Van de goedkope die te weinig rek hebben wel, want die moet je te strak aansnoeren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven