Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Euphoria Spring Temptation van Calvin Klein.

Vanille Intense van Parfums de Nicolaï.

Leuke update's Dalida!!

Hoe is het eigenlijk met Zoefie! en Jasmine? Nog nieuwe geuren gekocht/geroken?

Jasmine: als je in de gelegenheid bent moet je Serge Lutens Fleur de Citronniers eens gaan ruiken..geweldige geur!!
Enkele nieuwe zomergeuren:

- Van Morgan: Psychedelice. Een fresh-floral-fruity met oa. pomegranate, green mandarin, kaffir lime, magnolia, freesia, jasmine, vanilla, musk en sandalwood.

- Van Jean Paul Gaultier een variant op Ma Dame: Ma Dame Eau Fraiche. Met oa. grenadine, orange zest, raspberries, pink grapefruit, rose, musk en cedarwood.

April 2009.

- Van Kenzo een nieuwe Amour: Amour Florale. Een fresh-floral met oa. neroli, cardamom, grapefruit, black currant, frangipani, rose, gardenia, white musk en cedar.

April 2009.

- Van Naomi Campbell: Cat Deluxe with Kisses. Een fresh-floral-oriental met oa. cardamom, pink pepper, bergamot, red berries, clementine, red apple, black currant, rose petals, peony, jasmine, vetiver, incense, tonka bean en vanilla.

April 2009.

- Van Chanel: Cristalle Eau Vert. Een fresh-floral met oa. bergamot, Sicilian lemon, neroli, magnolia accord, jasmine absolute, iris en white musk.

Hé Taylor, Dalida en alle anderen: ik ben hier lang niet geweest. Qua parfum nog steeds dezelfde: Tiempe Passate van Antonia's Flowers heb ik eigenlijk dagelijks op. Alle andere geuren die ik heb draag ik eigenlijk nauwelijks. Ik heb nog wel een verlanglijstje: Pure Grace van Philosophy en Essenza del Tiempo van Trussardi vind ik ook heerlijk. En verder vind ik het (bij winkels als Douglas) eigenlijk allemaal niet zoveel bijzonders....Hoe is het met jullie ? Alweer een nieuwe succes-geur gekocht of misschien nog wensen ?
Zoefie, leuk om weer van je te horen!

Ik heb er een paar mooie geuren bij. Van Guerlain drie stuks, namelijk Insolence Eau Glacée, L'Instant Magic Elixir en Cologne du 68.

En van Lorenzo Villoresi een o zo lekkere poederige geur, Teint de Neige.

Een verlanglijstje heb ik ook, maar eerst maar eens het één en ander opmaken. Ben altijd bang dat de geuren anders in kwaliteit achteruit gaan, als ze te lang staan.

anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 22-03-2010 15:23
Reden: -
% gewijzigd
Oh leuk ! Lorenzo Villoresi ken ik niet, waar koop je die ?
Ik heb 'm besteld bij Celeste Parfums in Den Haag, maar Lianne Tio heeft 'm ook.

Een echte aanrader voor als je van héél poederig houdt!
Oh, dan ga ik zeker eens ruiken in de Annick Goutal boutique !
Haiiiii Zoefie, leuk dat je weer 's van je laat horen!!
Nog een paar nieuwe zomergeuren:

- Van Comptoir Sud Pacifique: Coco Figue. Met coconut, fig, vanilla sugar, vanilla flower, tonka bean en caramel.

- Van Cacharel een nieuwe Amor Amor: Amor Amor Sunrise. Een fruity-floral met oa. grapefruit, raspberry sorbet, pineapple, rose en patchouli.

- Van Estée Lauder de Pleasures Splash Collection: Baie Rose Peony Splash, Jasmine Violet Splash en Sandalwood Amber Splash.

- Van Alfred Sung: Always. Een fresh-floral met oa. water lily, kumquat, neroli, pink peony, honeysuckle petals, orris absolute, sandalwood, patchouli en ambrette seeds.

- Van Miller Harris: Fleurs de Bois. Een fresh-floral met oa. galbanum, grass, lemon, green mandarin, rosemary, rose, jasmine, iris, oakmoss, patchouli, sandalwood, vetiver en birch.

- De eerste geur van Avril Lavigne: Black Star. Met oa. pink hibiscus, black plum en dark chocolate.

- Van Christian Dior: Escale à Pondichéry. Een oriëntaalse geur.

Zou er nog een variatie komen op de geur van Estee Lauder: Azuree Soleil? Dat is een fijne geur!!
Wat vinden jullie van "I love love" van Moschino?

Ik vind het een heerlijk geurtje. Tenminste bij mijn vriendin. Ik heb het nu ook besteld.
Lijkt heel erg op Light Blue van D&G.

Ik heb de geur gehad maar doet het nu vreselijk op mijn huid, maar de geur is lekker fris...als je daar van houdt natuurlijk
Hi Ladies,

Lees met belangstelling dit topic. En ben inmiddels zeer benieuwd naar bepaalde geuren!! Kennen jullie misschien een site waar je proefjes cq. miniaturen kunt bestellen?

Bedankt alvast (f)
Hoi Natas, ik ken geen Nederlandse site waar je proefjes kunt bestellen. Wel een Amerikaanse site:

http://theperfumedcourt.com/

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar enkele andere dames wel.
O, ik herinner me wel een Nederlandse site waar je miniaturen kunt bestellen, ik ga even op zoek.

Dit is 'm:

http://www.parfumflacons.de/nl1.htm

En hier verkopen ze ook miniaturen:

http://www.parfumcenter.n ... main_page=index&cPath=356
Leuke topic dit !

Ik begin net een beetje de geuren van Annick Goutal te ontdekken, heb laatst wat proefjes besteld bij fragrancex.com om er een paar te proberen.

Verder heb ik laatst een dupe van Bond no.9 Chinatown besteld, een parfumolie met deze geur.

Heerlijk !!!

Ik zou graag de originele willen kopen, maar die is duuuuuur !

(rond de EUR 130,= voor 100 ml. bij fragrancex.com, op Ebay en Strawberrynet nog duurder....)
Thanx Dalida!!

Ga meteen even checken.
Snoopy, ik kijk ook al steeds naar de geuren van Bond no.9, er zitten een paar geuren tussen die mij erg lekker lijken, zoals Central Park, West Side, New Haarlem, Chinatown, Andy Warhol Lexington Avenue en Bleecker Street.

Misschien ga ik binnenkort eens wat proefjes bestellen.
Mijn favoriet is sinds een jaartje Jean Paul Gaultier Classique (eau de parfum!) lekker zoet, en tegelijk met een krachtige persoonlijkheid. Krijg vaak complimentjes als ik m opdoe. Gebruik m zelfs als deo:):)
Cem, dat is inderdaad een heerlijke geur!
Wat vinden jullie van de nieuwe L'eau van Miss Dior?

Ik vond hem echt heerlijk op een proefje in een magazine...wil hem wel gaan aanschaffen denk ik, heerlijk fris ook zo met de zomer in aantocht .
quote:curlygurly schreef op 23 maart 2009 @ 20:21:

Wat vinden jullie van de nieuwe L'eau van Miss Dior?

Ik vond hem echt heerlijk op een proefje in een magazine...wil hem wel gaan aanschaffen denk ik, heerlijk fris ook zo met de zomer in aantocht .Ben heel benieuwd, ik ga 'm deze week even testen.
Ik ga hem denk ik kopen zodra het weer 20% korting is bij DA! Anders wordt het een ander zomers luchtje, de Chance eau fraiche ofzo. Wel een frisse geur die je lang ruikt, meestal ruiken geuren van Dior wel lang. Jullie nog tips voor een frisse geur die je lang blijft ruiken (geen Escape CK)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven