Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Bronze Goddes Estee Lauder is wel een aanrader (zelf net gekocht).

Funny Moschino is ook wel een geur die erg lang blijft hangen en Chance Chanel ook!

Succes!!
Dalida, ik heb net een paar samples besteld bij fragrancex.com, ze hadden alleen maar van 3 geuren samples.

De volgende:

Broadway Nite

Saks Fifth Avenue

Riverside Drive

Ze kosten hier EUR 2,18, en ik weet niet of je bekend bent met deze site, maar als je FREE invult bij de couponcode, is verzenden gratis.

Voor deze prijs wil ik deze wel proberen :-)

Taylor; de Bronze goddes lijkt mij ook heel lekker, volgens mij heb ik deze eens een keer geroken op Schiphol, en er staat me bij dat je deze ook alleen op Schiphol kunt kopen ?
Taylor, bedoel je de Chance eau fraiche die lang blijft hangen of de gewone Chance? Want die gewone is niet heel fris toch of wel? Die andere twee heb ik nog nooit geroken, ken wel Emerald Dream van EL en die is ook fris en blijft vrij goed hangen.
Kunnen jullie me een luchtje aanraden? ik wil weer een nieuwe maar vind het altijd zo moeilijk...m'n vorige luchtjes waren: in2you van Calvin Klein en die appel (rode)

iemand ideeen/tips?
Curly, ik bedoelde idd Chance. Estee Lauder heeft idd goede geuren die erg lang blijven hangen!!

Bronze Goddess is te koop bij parfumweb. Niet alleen op schiphol gelukkig
Liz, mss de L Éau van Miss Dior? Ik weet niet meer wie het vroeg maar dit is echt een heeeerlijke geur voor de zomer..bergamot, heerlijk fris!
quote:snoopy1969 schreef op 24 maart 2009 @ 21:12:

Dalida, ik heb net een paar samples besteld bij fragrancex.com, ze hadden alleen maar van 3 geuren samples.

De volgende:

Broadway Nite

Saks Fifth Avenue

Riverside Drive

Ze kosten hier EUR 2,18, en ik weet niet of je bekend bent met deze site, maar als je FREE invult bij de couponcode, is verzenden gratis.

Voor deze prijs wil ik deze wel proberen :-)

Snoopy, dank je voor de tip!
Nog een aantal nieuwe zomergeuren:

- Van Yves Saint Laurent: Elle Shocking. Met oa. mandarin, ginger, peony, freesia, jasmine, raspberry, musk, cedar en patchouli.

- Van Loewe: I Loewe You Tonight. Een fruity-floral met oa. bergamot, mandarin, blackcurrant, pear zest, jasmine, carnation, cyclamen, peony, magnolia, lily of the valley, patchouli, sandalwood, ambergris en musk.

- Van Les Parfums de Rosine een zomervariant op de geur La Rose de Rosine: La Rose Légère. Een fris-bloemige geur met oa. wild strawberry, blackcurrant, bergamot, neroli, violet, rose, ylang ylang, lily of the valley, amber, sandalwood en white musk.

- Van Hugo Boss: Boss Orange.

In July 2009, the house of Hugo Boss will launch a new fragrance Boss Orange, which will be presented by the famous actress Sienna Rose Miller.

- Van La Prairie twee varianten op Silver Rain: Silver Rain Sheer Mist en Midnight Rain Sheer Mist.

- Van The Body Shop een (limited edition) zomervariant op White Musk: White Musk White Hot Summer. Met oa. pink pepper, bergamot, violet leaf, rose, carnation, heliotrope, orris en musk.

- Van Avon: Wish of Luck. Een fresh-floral met oa. green apple, citrus, lily, cyclamen, musk en vanilla.

- Ook van Avon: Today Tomorrow Always Heart. Een fruity-oriental met oa. mandarin blossom essence, carambola, paprika, neroli, iris, woody accords en musk.

- Van L'Artisan Parfumeur: Côte d'Amour. Een salty-aquatic met oa. green tangerine, pink grapefruit, rosemary, dune immortel flower, cypress, rose, broom, gorse blossom, heather en pine.

Leuke update's Dalida!!

Zou de (nieuwe) White Musk al te krijgen zijn bij de BS?
Taylor, ik ga morgen even kijken bij The Body Shop, ben heel benieuwd!
Ja, het lijkt mij wel wat! Een iets frissere variant!
Oeh die ga ik ook proberen bij de BS. White musk is sowieso een favo bij mij

Maar die van YSL-> Elle shocking lijkt me ook wel erg apart!

Even een 'tussendoor' vraagje aan de kenners hier. Ik wil namelijk een geurtje aan mijn vriend geven en hij heeft zo'n fantastische PH waarde dat echt (bijna) alle geuren lekker zijn bij hem, dus dat is fijn. Hebben jullie een advies wat een lekker(duh), fris maar toch 'spicy' (of noem het wat krachtiger of aparter dan al die coolwater achtige 'water' geurtjes) geurtje voor hem kan zijn?

Mijn dank is groot!
Jeune, kijk eens bij: wat voor parfum draag ik vandaag? Staan een hoop leuke tips!!
Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaring met de volgende 2 damesgeuren. Incredible Me van Escada en 212 Sexy van Caroline Herrera.

Ik weet natuurlijk dat zo'n geur bij iedereen weer anders ruikt maar ben dus toch benieuwd naar jullie meningen en ervaringen

@Jeune

Burberry London vind ik een erg lekkere mannengeur.
Witch, je hebt ws niets aan mijn ervaring met deze geuren maar ík vind ze niet lekker, vooral de 212 is mega overheersend.

Maar wat je al schreef: geur ruikt vaak bij iedereen anders.
Wat betreft Incredible Me: ik geloof dat ik die nog nooit getest heb.

De 212 Sexy vond ik niet zó geweldig.
Taylor, ik vind het leuk om te lezen of men hier bekend is met deze geuren en of men deze dan lekker of niet lekker vind. Verder is het ook goed om te horen van mensen die deze geuren wel lekker vinden of de geur een beetje lang blijft hangen dus jouw ervaring is ook leuk om te lezen

Wel grappig om van jullie te horen dat jullie 212 sexy overheersend en niet zo lekker vonden. Ik heb deze geur op mijn hand gespoten vandaag en moet zeggen dat hij best goed blijft hangen en ik 'em juist niet overheersend vind :P maargoed mijn mening wil ook weleens verschillen :P De ene keer vind ik een geur best lekker terwijl ik die een andere keer toch niks vind.
Nog een paar nieuwe geuren!

- Van Givenchy een zomervariant op Very Irrésistible: Very Irrésistible Summer Sorbet. Een fruity-floral met oa. bilberry, cranberry, icy notes, star anise, rose, violet blossom en woody notes.

- Van Lancôme een zomervariant op Trésor: Trésor Sheer Fragrance.

Een fruity-floral met oa. Italian bergamot, white pepper, Mate essences, rose, freesia en sandalwood.

- Ook van Lancôme: een zomervariant op Miracle: Miracle Tendre Voyage. Een fresh-floral met oa. mandarin, violet, rose, peony, cedar en musk. (Een limited edition travel-retail).

- Van Celine Dion de limited edition Spring in Provence.

Een fruity-floral met oa. passion fruit, bergamot, coriander, honeysuckle, fig flower, violet, mimosa, ambrette, vetiver en musk.

- Van Comptoir Sud Pacifique vier nieuwe geuren: Aoud de Nuit, Aouda, Nomaoud en Oud Intense (serie: Voyages to the Orient).

Aoud de Nuit: bergamot, blackcurrant, rose, iris, vanilla, cardamom, saffron, cedar, caramel, patchouli, sandalwood, aoud, Tonka bean, animalistic accord en musk.

Aouda: rose, geranium, chamomile, amyris, Niaouli, Copahue balm, cedar, Tolu balm, aoud en patchouli.

Nomaoud: saffron, ylang ylang, rose, labdanum, cedar, cashmeran, aoud, amyris, sandalwood, amber, leather en black musk.

Oud Intense: blackcurrant, lemon, rose, patchouli, amber, cedar, pine needle en musk.

anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 22-04-2010 16:32
Reden: -
% gewijzigd
Bij mijn nieuwe jaren '20 bob-haar en parels hoort eigenlijk niets anders dan Chanel nr 5. Vind het zelf lekker ruiken, maar vraag me af...ben ik daar met 30 jaar niet te jong voor?

Wat zijn alternatieve, echt 'klassieke" geuren?
Life is too short not to be chique!
Edina, klassieke geuren die ik, naast No.5, graag draag zijn: Liu van Guerlain, Shalimar van Guerlain en sinds kort ook Le Dix van Balenciaga.

Met 30 jaar ben je zeker niet te jong voor deze geuren (vind ik).
Dank voor de tips! Die ga ik eens opzoeken.

(Moet me ook niks aantrekken van wat mijn vriendinnen vinden natuurlijk...zij steigeren al bij die parelketting...ik ga gewoon mijn neus achterna)
Parels draag ik ook (echt en nep). Gewoon doen waar jij je goed bij voelt :-)
Het leven is te kort om niet chique te zijn! ;)
Hahaah, gewoon doen waar je zin in hebt....even OT **er zijn zat mensen die mijn college sjaals vreselijk vinden..megakak noemen ze dat..nou én? ** Maakt mij niet uit.

Tips van Dalida zijn heel goed! Vast wel wat voor jou, sluit ik daarbij even aan Le Parfum - Lalique.
Wie heeft de nieuwe Gucci al geroken ? Is het wat ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven