Mode & Beauty alle pijlers

Het trouwjurkentopic

24-11-2015 12:40 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rare afwijking: ik ben verzot op trouwjurken. Mooie, lelijke, bijzondere, ik vind het heerlijk om ernaar te kijken. Misschien zijn hier gelijkgestemden?

Plakken maar!
quote:Enora schreef op 30 november 2015 @ 20:46:

[...]

Heel mooi! Die kleurencombinatie is heel erg mooi. Jammer van het lint though.. Ik maak zelf dit soort taarten voor bruiloften e.d. en vind het een afknapper als vóór het aansnijden dat lint er af moet.Idd! Dit kan zo mooi met een randje fondant of marsepein 😁
Ooh ja inderdaad. Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Het is maar goed dat ik hier vast wat leer, voor ik ooit nog eens ga trouwen .

Enora, ik ben nu erg benieuwd naar jouw creaties! Wil je foto's delen van je taarten of liever niet ivm herkenbaarheid?
Sorry dat vind ik iets te herkenbaar .. Vroeger wel eens wat gepost hier. Maar inmiddels alweer een stuk beter geworden .
Begrijpelijk dat je dat niet doet, Enora.

Hierbij dan nog een prachtig sfeerplaatje; het huwelijk van sofia vergara (foto gejat van het topic "getrouwd/ gescheiden in showbizz-land)

quote:mendy schreef op 30 november 2015 @ 21:38:

Begrijpelijk dat je dat niet doet, Enora.

Hierbij dan nog een prachtig sfeerplaatje; het huwelijk van sofia vergara (foto gejat van het topic "getrouwd/ gescheiden in showbizz-land)

[afbeelding]

Wauw prachtig..

De bovenkant lijkt wel geschilderd!
quote:Enora schreef op 30 november 2015 @ 21:17:

Sorry dat vind ik iets te herkenbaar .. Vroeger wel eens wat gepost hier. Maar inmiddels alweer een stuk beter geworden .Ga je je eigen trouwtaart ook maken? Dat vond ik namelijk echt heel leuk om te doen.
tvp
Ook tvp voor mij

Verliefd geworden op de geposte Elie Saab jurk op een van de eerste pagina's...(geen trouwplannen)
Mijn toekomstige schoonzus gaat de cake maken . Het wordt een "naked cake" .

Oh naked cakes vind ik ook zo mooi!

Mocht ik ooit trouwen dan zou ik die ook willen. Vriend lust geen fondant en marsepein dus dan is dit een mooie oplossing!
Man man man, komt zoveel moois voorbij hier! Zo jammer dat ik niet meer hoef te trouwen. Ik zou wel een knalfeest willen geven als ik x jaar getrouwd ben, compleet met jurk en taart

Dan zou ik een naked cake nemen en een kanten jurk.
Oh wauw een naked cake..

Ik weet nog niet wat ik wil voor cake 😱. Uh wat wij willen.
Veel trouwtaarten die ik gezien heb zijn mij te veel gericht op de smaak van de bruid/vrouwelijke gasten. Manlief ziet me aankomen haha.

Over de caketopper zijn we het iig al eens, het wordt zo iets: http://www.fairyglen.com/ffx258.html?gc ... l1qi-I2cVd
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
quote:Trijntje84 schreef op 30 november 2015 @ 16:00:

Leuk topic! Ik ga even proberen wat leuke plaatjes te plakken.

En dit is mijn trouwjurk en boeket(je) van afgelopen 2 oktober

[IMG]http://i1291.photobucket.com/albums/b55 ... ggelvs.jpg[/IMG]Mag ik vragen waar je deze jurk had gevonden? Ik zoek eigenlijk precies zoiets!
Leuk topic! Ik ga trouwen in 2016 en heb laatst mijn jurk gekocht. Je ziet inderdaad heel veel kant in de bruidsmode zaken en dat heb ik ook gepast maar uiteindelijk zelf toch gekozen voor een wat eenvoudigere jurk. Kan hem hier helaas niet laten zien :(
Oh, die naked cake is zo mooi!

Hier geen echte bruidstaart, wel een ijsbruidstaart als dessert.. Kwam qua planning beter uit!

Een mooie taart, opgebouwd op een groot plateau met meerdere lagen.. En 5 smaken ijs! Jammie!

De topper zag ik pas thuis, totaal langs me heen gegaan dat die er ook nog op stond!
AnneX: ik heb de jurk gekocht bij De Sluier in Arnhem. Het merk is Special Day en het is eigenlijk een bruidsmeisjesjurk :-)
Dank je wel!

Arnhem, dat is nog wel in buurt! En bruidsmeisjes heb ik toch niet dus dat komt goed uit
Nog wat taarten;

En dan nog wat voor op je hoofd/ in het haar;

Zouden jullie gaan voor een tiara?

Een 'birdcage'-sluier (weet niet hoe dat in het Nederlands heet)?

Band in bohemian-stijl?

Of een kleinere haarsversiering?

Persoonlijk vind ik een birdcage heel leuk, maar bij mijn jurk was het te veel. Ik ben uiteindelijk voor een mooie haarclip met bling gegaan bij mijn opgestoken haar.

Sluier ook nog even geprobeerd, maar dat vind ik niet prettig zitten en stond ook niet leuk. Tiara's vind ik persoonlijk helemaal niets.
Of zouden jullie kiezen voor een sluier?

1)

2)

3)

Ik ben al getrouwd (en vind mijn trouwjurk nog steeds de allermooiste...), maar wat heerlijk om mee te kijken. Ik ben ook dol op 'say yes to the dress' en dat soort programma's.

@Mendy: Wat je op je hoofd draagt is heel erg afhankelijk van je jurk en de rest van de sfeer denk ik. Ik had een paar verse bloemen in mijn haar. Vind ik persoonlijk het mooist. Tiaras vind ik duizend keer niks. Een sluier kan mooi zijn, maar is voor mij te traditioneel. Ik was een 'hippe bruid' en onze bruiloft was ook erg losjes en informeel.
Ik vind bloemen heel mooi in het haar, of zo'n lage sluier die onder je haar hangt

Dit vind ik ook een geweldige taart.

Ik heb mijn inspiratie van Pinterest gehaald ( vooral fall en winter weddings ).

Hier een sluier overdag, met het haar opgestoken. Dit was mijn sluier:

Dit was mijn inspiratie voor het opsteken.

Daar kwam een sluier overheen, met daar weer twee kleinere vlechtjes overheen gelegd, zodat het allemaal mooi afgeewerkt was.

Zoiets als dit, maar dan dus de vlechten over de kam van de sluier heen..

's Avonds had ik het grotendeels los, met een mooie schuifspeld. Iets als dit..

En dit kapsel

Alles is denk ik afhankelijk van je jurk. Ik vond het zonde om mijn kanten rug en hals te bedekken met mijn lange haar.

's Avonds had ik een strapless jurk en kon mijn haar los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven