Mode & Beauty alle pijlers

High en lowlights kapper

29-09-2012 16:44 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi medeforummers,

Even een haartopic....

Ik laat al jaren meerdere keren per jaar wat blonde plukken kleuren. Highlights, dus niet alles blond. Nu is het na de zomer wel zo dat zo 'n beetje alles blond is... Door de combinatie van kleuren bij de kapper en de zon. Ik vind dit niet zo mooi, beetje onnatuurlijk en de uitgroei bij je hoofdhuid is ook geen gezicht :-)!

De kapster adviseerde de volgende keer high en lowlights te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt het dan natuurlijker? En hoeveel verschillende kleuren is mooi en natuurlijk om te nemen?

Ik ben benieuwd en hoor t graag!
Bij combinatie high&low lights kun je kiezen vanaf 2 á 3 verschillende tinten die voor bovenop word aangezet.

Laat dit wel door een goed kapper doen zodat je geen strepen effect krijg.

Als je haar vrijwel egaal is alleen met uitgroei, kun je er ook voor kiezen (als je het blond mooi vind) alleen de uitgroei te doen. En daarna 1 tint low light erdoor heen (tintje donkerder of meer goudblond)

Hou jij rekening met je kapsel per seizoen ?
Ja, ik wil ook altijd wel alleen de uitgroei laten doen. Maar bij de kapper adviseren ze toch ook iets van de rest van het haar mee te nemen omdat je anders kleurverschil ziet. De kleur die al zit is immers ook weer verkleurd door de zon....

Maar alleen daar wat lowlights erdoor is een goeie tip.

Strepen zijn idd heel lelijk....!! Lijkt me niets.

Nee, ik houd geen rekening met m'n kapsel per seizoen, hele jaar hetzelfde haar zal ik maar zeggen.
Ik heb ook high en lowlights. Hierdoor valt uitgroei minder goed op, want die zes geadviseerde weken tussen kleurbeurten zijn zo voorbij voor mij.

Ik heb middenblond haar, en neem vrij lichte highlights en roodbruine lowlights. Mijn kapster mengt de kleuren zelf en roept wel iets over caramel, maar daar vind ik het te roodbruin voor persoonlijk.

Het enige nadeel is dat je echt twee uur bezig bent en dat vind ik zo lang. Alles moet met een kam gespleten worden in hele kleine plukjes en dan twee kleuren bewerken. Daarna gaat ze alle aluminiumfolies tellen. Meestal heb ik geen toning nodig, anders komt dat er ook nog bij. Bij mijn kapster maakt het niet uit of je een of twee kleuren doet qua prijs en zonder knippen ben ik voor een half scalp ongeveer 140 euro kwijt.
Fijn, ik hoopte al dat je de uitgroei minder goed zou zien. Maar wat vaak joh, een keer in de zes weken.... Ik ga 3x per jaar.

De kleuren die je noemt lijken me mooi. Zit een van de kleuren dan ook dicht bij je eigen kleur, zodat de uitgroei minder opvalt?

Ja, folies zetten duurt eindeloos idd. Maar dan ben je ook weer helemaal op de hoogte van alle roddels (privé, story)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven