Mode & Beauty alle pijlers

Hipsters

28-08-2012 09:12 224 berichten
Naar aanleiding wat ik veel op internet lees het volgende.

Veel mensen schijnen een soort 'haat' te hebben tegen hipsters (en dan bedoel ik de subcultuur onder veelal 18-35 jarigen, niet het ondergoed ). Dit zou komen door hun arrogantie, zich verheven voelen boven de rest, niet bij de mainstream willen horen en ook, hun kledingstijl.

Ik heb pas een paar weken geleden gelezen over hipsters (ik heb blijkbaar onder een steen gelegen), maar kom tot de conclusie dat ik me qua uiterlijk wel heel erg als een hipster kleed. Ook vind ik de kleding en uiterlijk van hipster mannen ontzettend aantrekkelijk. Ik kleed me dus zelf al jaren vrij apart en ben qua mannen aangetrokken tot een beetje de 'vreemde vogels', maar realiseer me dus nu pas dat ik me dus voornamelijk aangetrokken voel tot hipster achtige types.

Maar ben ik dan, naast de hipsters zelf natuurlijk, de enige die er zo over denkt? Los dus van het arrogantie en verheven voelen boven de rest verhaal, puur kijkend naar kleding (en muzieksmaak, die ik overigens ook deel).

Los van de reacties hier, ik ben helemaal happy met hoe ik me kleed en eruit zie, voel me niet beter dan de rest en ben echt een allemansvriend. Ben gewoon benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze 'stijl' ook leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:Edina schreef op 29 augustus 2012 @ 14:02:

Dat lijkt me allemaal wel hipster-waardige muziek ja.

En vergeet de Asteroids Galaxy Tour niet: is echt exemplarisch, ook de styling

Maar ik ben niet zo thuis in de hedendaagse popmuziek (ken het alleen omdat ik in vintage winkel werkte, waar we de hele dag muziek draaiden). Daar zag ik natuurlijk hele colonnes hipsterstudenten aan me voorbij trekken.

Ja ik dacht ook aan de asteroids galaxy tour, zangeres lijkt natuurlijk ook op die van de ting tings. Verder: Soulwax, 2ManyDJs, Belgische bandjes in het algemeen, Chef'special (?), Moke, Radiohead, Arcade Fire, Paolo Nutini, en vast nog veel meer.

Ik heb wel iets met de hipsters, leuke meisjes ook.
Ik heb soms beetje moeite met hipsters. Wijsneuzerig en beetje arrogant, maar ik twijfel of ze zich ook écht verdiepen in kunst, filosofie en wetenschap. Op grond van hun mega-interessante uiterlijk en bezigheden zou je denken van wel, maar lijkt toch vrij oppervlakkig en imago-gedreven. Met je apple in de koffietent zitten en festivalletjes en dergelijke bezoeken. Maar of het ook écht ergens over gaat en er bepaalde idealen en visies aan ten grondslag liggen? Geen idee.

Maar dit kan mijn grumpy instelling zijn, omdat ik de 35 nader en dan sowieso niet meer met hen mee mag doen Bovendien ben ik te dik en is mijn haar te kort om in een knot te doen.
Life is too short not to be chique!
Ik ben ook halverwege de dertig en niet (meer) bezig met er interessant uitzien (wel verzorgd natuurlijk) of mensen te imponeren met gedichten van Baudelaire. Ik denk dat ik me wel ok bij ze voel omdat ze er alternatievig uitzien, van alternatieve muziek houden en niet macho zijn, net als ik dus. Ik voel dus wel een raakvlak, en dat heb ik bij sjonnie's en anita's, kakkers en hippe Amsterdamse Jordaanyuppen veel minder. Sowieso ben ik nooit een groepenmens geweest, ik ben vooral bevriend met individuen en ben meer van het groepen observeren dan erin opgaan.
Hipsters zijn ontzettend bezig met spullen. Heel materialistisch en bezig met uiterlijk. Ze kopen hun imago, maar verdiepen zich niet. Wat Edina al zegt. Het zijn posers. Qua muziek lopen jullie al wat jaren achter, dubstep is het helemaal. Skrillex enzo, of misschien is dat ook alweer achterhaald inmiddels, haha.

De diehard hipsterman is geen lekkere baard hoor, dat zijn meer de indiefolkmannen ( ja, die hebben we ook nog!) hipsterman wil er lelijk uitzien en loopt met snor, vies trainingsjasje en heuptasje. Minstens.
quote:Edina schreef op 29 augustus 2012 @ 14:12:

Ik heb soms beetje moeite met hipsters. Wijsneuzerig en beetje arrogant, maar ik twijfel of ze zich ook écht verdiepen in kunst, filosofie en wetenschap. Op grond van hun mega-interessante uiterlijk en bezigheden zou je denken van wel, maar lijkt toch vrij oppervlakkig en imago-gedreven. Met je apple in de koffietent zitten en festivalletjes en dergelijke bezoeken. Maar of het ook écht ergens over gaat en er bepaalde idealen en visies aan ten grondslag liggen? Geen idee.

Hahaha rake observatie. Zo zie ik ze ook, het zijn volgens mij vaak wannabees.
De knot is ook al lang weermainstream, hipstermeisjes hebben vaak korter haar, aan een kant opgeschoren, aan de andere kant een lok. Tulbanden, ook errug hip. En de palladiumschoen is weer terug, kennen we 'm nog, 90's mensen?

En wil je weten wat hier hip wordt: ga naar berlijn. Daar doet de hipster inspiratie op.
Mijn stad stikt trouwens van de hipsters, nu ik er op ben gaan letten, vooral in de bediening van hippe tenten.
Ok dan zijn het misschien indiefolk mannen die ik zie in de Nieuwe Anita in Amsterdam. Ik maak ook liedjes met mn gitaar, ben ik dus ook een indiefolk man. De snor en trainingsjasje, echt? Zijn dat die mensen die naar die ironische verkleedparties gaan die je in Amsterdam zoveel hebt?

Skrillex heb ik eens geluisterd, vond ik lelijke herrie, maar dat is ook de bedoeling want ik ben ver boven de dertig.
quote:DeKenau schreef op 29 augustus 2012 @ 15:04:

De knot is ook al lang weermainstream, hipstermeisjes hebben vaak korter haar, aan een kant opgeschoren, aan de andere kant een lok. Tulbanden, ook errug hip. En de palladiumschoen is weer terug, kennen we 'm nog, 90's mensen?

En wil je weten wat hier hip wordt: ga naar berlijn. Daar doet de hipster inspiratie op. ik lach me echt slap bij dit topic, net of we allemaal exotische diersoorten aan het classificeren zijn. Zijn hier ook sociologen en antropologen aanwezig?!?
quote:DeKenau schreef op 29 augustus 2012 @ 15:04:

En wil je weten wat hier hip wordt: ga naar berlijn. Daar doet de hipster inspiratie op.

Dat a-symetische haar (bleh!): check, maar nog geen tulbanden gezien. Is dat à la Erykah Badu?

De "ik kom uit Afrika"-look
quote:wdr schreef op 29 augustus 2012 @ 15:06:

[...]

ik lach me echt slap bij dit topic, net of we allemaal exotische diersoorten aan het classificeren zijn. Zijn hier ook sociologen en antropologen aanwezig?!?Hahaha ik zie er net eentje gaan. Stt zachtjes, zodat we haar niet verstoren in haar natuurlijk habitat .
Volgens mij zijn de indiefolkmannen en vrouwen een afsplitsing binnen de hipsters geworden, haha. Die vind ik nog wel leuk (jawel, val Elf ook aardig in die categorie)

De echte die-hard hipster ziet er echt raar uit. Snor dus. Sowieso een snor. Vrouwen hoge jaren 80 broeken en dingen met poezen. Vooral alles wat lelijk was in de jaren 80 en 90 aantrekken. hoe fouter, hoe hipper.
Volgens mij zijn ze wat lager, ik spotte ze voorak in amsterdam, hier in utrecht zijn ze nog niet echt doorgedrongen gleuf ik
quote:DeKenau schreef op 29 augustus 2012 @ 15:09:

De echte die-hard hipster ziet er echt raar uit. Snor dus. Sowieso een snor. Vrouwen hoge jaren 80 broeken en dingen met poezen. Vooral alles wat lelijk was in de jaren 80 en 90 aantrekken. hoe fouter, hoe hipper.Aha zogenaamd ironisch. Vermoeiend hoor .
Ik moet echt om jouw laatste posts lachen Kenau. Qua modegevoel lijkt het echt op de duisterste tijden van de jaren 80 zeg.

(Iris, sssst, ik heb hier een schepnet. Gaan we haar vangen en ter observatie meenemen naar het lab)
quote:DeKenau schreef op 29 augustus 2012 @ 15:11:

Volgens mij zijn ze wat lager, ik spotte ze voorak in amsterdam, hier in utrecht zijn ze nog niet echt doorgedrongen gleuf ikIk zal er ook gaan letten, maar het zijn dus blanke meisjes die native gaan doen? Pfttt that's next?
De blijven-hangen-in-de-jaren-90 alto pik je er nog zo uit, haha. In de vriendenkring van mijn vriend lopen er ook aardig wat rond. Zelf was hij er ook een, nu redelijk doorgeevalueerd in een man met houthakkersblouse en baard.
quote:wdr schreef op 29 augustus 2012 @ 15:13:

(Iris, sssst, ik heb hier een schepnet. Gaan we haar vangen en ter observatie meenemen naar het lab)

Ja en dan laten we haar paren met een Indierockman .

Ik dacht trouwens dat die allang weer uit waren. Is dat weer retro?
quote:DeKenau schreef op 29 augustus 2012 @ 15:14:

De blijven-hangen-in-de-jaren-90 alto pik je er nog zo uit, haha. In de vriendenkring van mijn vriend lopen er ook aardig wat rond. Zelf was hij er ook een, nu redelijk doorgeevalueerd in een man met houthakkersblouse en baard.Dat had mijn vader in de jaren 70 .
Oeps, is Indierock trouwens iets anders dan Indiefolk?
quote:DeKenau schreef op 29 augustus 2012 @ 15:14:

De blijven-hangen-in-de-jaren-90 alto pik je er nog zo uit, haha. In de vriendenkring van mijn vriend lopen er ook aardig wat rond. Zelf was hij er ook een, nu redelijk doorgeevalueerd in een man met houthakkersblouse en baard.Ik heb sinds kort ook weer blokjesoverhemden (type stoer niet kak), halflang haar en stoppelbaard van paar dagen, redelijk doorgebakkenëvalueerd dus...
quote:wdr schreef op 29 augustus 2012 @ 11:01:

[...]

Precies. Dat ging flink los! En dan denk ik aan die keer dat ik met een vriend naar een concert ging en hij ging stagediven, zijn arm brak en we de hele nacht dronken naar een ziekenhuis zochten... jeugdzonden en onverantwoordelijk gedrag, wie koestert de herinneringen niet?!?

Er zijn nog hipsters hoor!

Ik wil het niet van mezelf zeggen, maar afgaande op de check-listjes van hierboven scoor ik hoog dusseh ..

- grote brillen: check (en nodig! ik ben gehandicapt!)

- skinnies met herenschoentjes

- knotjes op het hoofd

- een heel scala aan glitter/oma-truien van de tweedehands

Maar gelukkig! Heb ik geen ironische snor

P.s. waar zijn de echte Hipsters in dit topic gebleven? Nu is het ex-notsters en 90s alto's wat de klok slaat. Oh nee, hipsters vinden zichzelf geen hipster hé, dus die komen natuurlijk niet op een topic dat over henzelf gaat.
quote:iris1969 schreef op 29 augustus 2012 @ 15:16:

Oeps, is Indierock trouwens iets anders dan Indiefolk?

Folk is meestal een lijdende man met semiakoestische gitaar. Denk Lucky Fonz, Jeff Buckley, Nick Drake, Ben Howard, Ed Sheeran en de mensen van de beste songwriter van Nederland.

Indie rock zijn bandjes, ik hou het niet meer echt bij maar denk Arcade Fire en allemaal nieuwe hippe bandjes die komen en gaan voordat je je ogen hebt geknipperd en BOE hebt geroepen.
Indiefolk is.. De naam zegt het al: folk! Folkmuziek is weer hip, joh. Onder jongeren en begin dertigers. Superleuk.
quote:wdr schreef op 28 augustus 2012 @ 09:48:

Hipsters zijn niet ongeïnteresseerd. Ze willen graag intellectueel en ironisch overkomen met die grote brillen, anorakken, vintage kleding en kekke kapsels.Treffende omschrijving!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven