Mode & Beauty alle pijlers

Hoe snel bruin

06-05-2016 14:42 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo heb huidtype 3, lig nu half uur in de zon in bikini. Geen zonnebrandcrème gebruikt. Moet nu helaas weg. Kan ik resultaat zien al.
I'm Doing Me
Om bruin te worden zal je toch wat meer dagen in de zon moeten liggen. Een half uurtje is echt te kort, misschien zie je wel wat verkleuring maar veel zal dat niet zijn. Het beste is gewoon goed insmeren en elke dag een uurtje of zo in de zon, dan bouw je langzaam een bruinere huid op. Niet insmeren, is met deze felle zon en wat wind, echt af te raden als je geen kreeft wil worden.
Als je snel bruin wil worden, moet je je insmeren met olie. Werkt als een malle, maar zeer onverstandig
Het allersnelste resultaat bereik je met een zelfbruiner. Binnen een uurtje of vier een zonnig tintje. Ik ben al lekker gekleurd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waarom willen mensen bruin worden? Vraag ik mij echt af: serieuze vraag hoor!
Ik heb altijd het advies gehad om 10 min zonder zonnebrandcreme te lopen 's morgens voor de Vit. D. En na deze 10 min.... insmeren en nog eens insmeren. De factor bepaalt hoeveel keer. Hier gaat er een flesje met het gezin per week doorheen. 1 flesje per zomer hoor ik wel eens, dan smeer je echt veeeeeelste weinig! Of je moet als kluizenaar binnen zitten de gehele zomer, dan kan het natuurlijk wel.
Ook maar gelezen hoor......

"....,Door je huid te lang aan de brandende zon bloot te stellen verhoog je de kans op verbranding waardoor de kans op bijvoorbeeld huidkanker zal verhogen. De slimme cosmetische industrie beloofd de kans op huidkanker te verlagen door zonnebrandcrème te gebruiken zodat de huis niet langer meer kan verbranden.

Echter wat er niet wordt verteld is dat zonnebrandcrème bestanddelen bevat die de kans op huidkanker alleen maar vergroot. 4 dagen geleden stond er nog een uitgebreid artikel in het AD. Hierin staat vermeld dat zonnebrand creme die het stofje zinkoxide een chemische reactie kan veroorzaken wanneer dit wordt blootgesteld aan de zon.

Uit deze reactie ontstaan vrije radicalen. Deze hebben het effect dat ze cellen kunnen beschadigen wat de kans op verschillende soorten kanker (huidkanker) verhoogt.

Hoe langer je in de zon ligt, des te meer vrije radicalen indirect worden aangemaakt door de zinkoxide..."
Dus toch maar niet insmeren? Ben ik even blij dat ik altijd bruin ben.
Tja ik weet t ook niet. De 1 zegt dit, de ander dat...

Weet wel dat kennissen van me aan de andere kant van de wereld wonen en hun kleine kinderen nooit insmeren. T blijkt dat je huid aan de zon went...? Wel oppassen natuurlijk en ukkies niet in de volle zon laten spelen
Ik smeer mij nooit in, net als de rest van de familie. Nog nooit verbrand en in de familie is ook nog nooit een geval van huidkanker geweest. En zoals eerder gezegd; zonnebrand crème beschermd niet tegen alle uv straling.
Ik ben heel heel donker. En reken maar dat ik smeer en de kinderen ook. Ik krijg er net als blanke mensen gewoon nog steeds een ouwe kop door.
Overigens vind ik het wel erg lekker dat ik me werkelijk nooit hoef bezig te houden met 'bruin worden of bakken'. Ik kan die tijd op vakantie besteden aan leuke dingen doen ipv blijven keren ;)
quote:prik schreef op 06 mei 2016 @ 15:10:

[...]

Dermatologen adviseren om altijd zonnebrandcrème te gebruiken, en dus zeker als je in je bikini in de zon gaat liggen. Ook al is het maar een half uur. Heel stom wat je doet. Blijkbaar vind je je uiterlijk belangrijker dan je gezondheid.De dermatoloog van m'n moeder adviseert om een half uur per dag in de zon te gaan zitten zonder zonnebrandcrème vanwege het vit D gehalte. Rond 11 uur is de zon sterk genoeg om vitamine D op te kunnen bouwen.
Zelf gebruik ik een mix van kokosolie en rode palmolie en ga niet langer dan een uur per dag "bakken".
Jezelf met cola insmeren ipv zonnebrandproducten schijnt goed te helpen. Heb begrepen dat je er snel en heel mooi bruin van wordt. Of het ook zo gezond is, is weer een andere vraag. Geen idee.
quote:Kwallenbal schreef op 07 mei 2016 @ 22:15:

[...]

De dermatoloog van m'n moeder adviseert om een half uur per dag in de zon te gaan zitten zonder zonnebrandcrème vanwege het vit D gehalte. Rond 11 uur is de zon sterk genoeg om vitamine D op te kunnen bouwen.Nou dan zat ik toch niet zo fout ! Vooral als je een getinte huidskleur hebt is vitamine D heel belangrijk en neem je dat minder goed op.
I'm Doing Me
De kans op huidkanker is groter (en kan ernstigere gevolgen hebben) dan die op een tekort aan vitamine D. Mocht je daar toch bang voor zijn: vitamine D kun je ook via je voeding binnenkrijgen.

Lees anders dit atikel over dit onderwerp eens.
Ik zon liever met mate en smeer mij in met natuurlijke middelen dan dat ik zonnebrandcrème, wat puur troep is op smeer.

Je huid in je grootste orgaan die je hebt. Je drinkt toch ook geen chemische rotzooi dus waarom smeer je het dan op je lijf?
quote:Moemoe64 schreef op 06 mei 2016 @ 16:39:

Waarom willen mensen bruin worden? Vraag ik mij echt af: serieuze vraag hoor!

Misschien omdat sommige mensen een bruiner kleurtje mooier vinden staan?

Ik vind de echt in en in bleke mensen vaak ziek en ongezond er uit zien.

Ik heb nog nooit iemand gezien die mooi wit (blank) is.
quote:Orangetree schreef op 07 mei 2016 @ 16:46:

Ik ben heel heel donker. En reken maar dat ik smeer en de kinderen ook. Ik krijg er net als blanke mensen gewoon nog steeds een ouwe kop door.Ik ben niet heel donker maar bruin in de zomer wel bij. Maar ik lig ook nooit te bakken in de zon. Ik krijg altijd hoofdpijn in de zon dus ik blijf liever in de schaduw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven