Mode & Beauty alle pijlers

horloges laten repareren

28-04-2010 16:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Heb twee merkhorloges een al minstens tien jaar oud eentje van guess is het glaasje van de wijzerplaat eruit. Een andere dkny zijn er een aantal steentjes weg van de band.

die van guess heb ik indertijd bij de v&d gekocht die van dkny bij de bijenkorf. Beide zit geen garantie meer op.

Wil ze allebei weer laten maken maar waar kan ik het beste terecht, zodat het niet in de papieren gaat lopen?

Wat zou een redelijk bedrag zijn?

Ik weet het beetje moeilijk, maar wellicht zitten hier andere meiden die wel ervaring hebben met het zoeken van een goede en betaalbare reparateur.

Groetjes,
De markt.

Alleen qua steentjes weet ik niet of ze er wat mee kunnen.
Heb laatst mijn Breill-horloge laten repareren. Stond ineens stil. Is toch vaak vrij prijzig hoor (was 115,-). Ik heb het bij Siebel laten doen, maar die sturen de horloges gewoon op naar de fabriek. Tijdje daarna krijg je dan een prijsopgaaf en kun je akkoord gaan of niet. Ligt er dus een beetje aan of je het horloge het waard vind.
Echt niet naar de markt gaan met je horloges. Vraag bij de juwelier wat het ongeveer gaat kosten.
Niks mis met de markt.

Je zou wel gek zijn 5 x zoveel te betalen bij een juwelier!
quote:Brown_Eyes schreef op 28 april 2010 @ 18:16:

Niks mis met de markt.

Je zou wel gek zijn 5 x zoveel te betalen bij een juwelier!

We hebben het wel over dure horloges..dan wil je toch weer de originele onderdelen erin lijkt me..staat wel zo mooi.

Voor batterijtjes is de markt prima...echte horloge reparatie: ga naar een vakman.
Nou die glimmende steentjes van dkny zijn niet in die kwaliteit op de markt te krijgen.

pfff en dat glaasje voor die guess.

Denk dat ik als ik in de stad ben maar eens ga vragen bij de warenhuizen hoeveel dat gaat kosten.

Vind wel dat het goed moet gebeuren, maar honderd euro of iets dergelijks per horloge wordt me te gek.
Een guesshorloge van 10 jaar oud is trouwens al best oud dus een nieuwe kopen is verstandiger.
Ga naar een juwelier. Zij hebben verstand van horloges maken, een vak apart. Een marktkoopman kan wellicht een bandje verwisselen maar een horloge repareren moet je door de vakman/vrouw laten doen.
Ja is oud maar verder is ie nog goed. + de emotionele waarde.

Volgende week ermee heen naar de v&d en/of bijenkorf. Ik laat wel even weten wat eruit is gekomen.

thanx
Steentjes zijn steentjes, merken kopen alles net zo goedkoop in.Met het oog zal niemand dat zien, hoor!

Een marktman kan OOK horloges repareren, ik heb er ervaring mee en kostte me niks.

Bij de juwelier zou het boven 100 euro worden, hahaha!

Hij doet het prima!
quote:Brown_Eyes schreef op 29 april 2010 @ 22:32:

Steentjes zijn steentjes, merken kopen alles net zo goedkoop in.Met het oog zal niemand dat zien, hoor!

Een marktman kan OOK horloges repareren, ik heb er ervaring mee en kostte me niks.

Bij de juwelier zou het boven 100 euro worden, hahaha!

Hij doet het prima!Over het algemeen kunnen ze op de markt horloges niet echt repareren. Als het daar gedaan wordt kun je het net zo goed zelf doen.
Dat is jouw mening, hanZie.

Die mannen hebben er verstand van (logisch)

Ik heb er baat bij en mijn portemonnee ook.
quote:Brown_Eyes schreef op 30 april 2010 @ 09:16:

Dat is jouw mening, hanZie.

Die mannen hebben er verstand van (logisch)

Ik heb er baat bij en mijn portemonnee ook.En jij hebt er duidelijk geen verstand van.
Brown Eyes

Kan best dat jij toevallig op de markt iemand hebt gevonden die heel goed is in het repareren van horloges. Soms vind ik ook wel eens een leuke jurk ofzo op de markt. Zal best soms een pareltje tussen zitten zeg maar, maar voor de rest is het 95% rotzooi wat ze er verkopen. Ik hou het toch maar liever bij fruit en groente.

Ik zou mijn horloge er zeker niet naar toe brengen. De kans dat ze er geen verstand van hebben is nogal groot toch?
quote:hanZie schreef op 30 april 2010 @ 09:21:

[...]

En jij hebt er duidelijk geen verstand van. De marktman wel, ik heb een ander vak.
Ivy; ik begrijp niet waarom ze er geen verstand van zouden hebben?

Het gaat hierbij om kleine dingetjes die niet veel voorstellen en die mensen hebben veel ervaring.

Als ze het niet kunnen zeggen ze het wel.

Je kunt het altijd vragen, ik ben blij dat ik er heen ben gegaan.
Hoi dames,

Wel eindelijk is het er eens van gekomen. Ben met beide horloges naar de Bijenkorf gegaan.

Het dkny horloge wordt nog steeds verkocht en ik heb 2 euro per nieuw steentje moeten betalen + wat extra steentjes aangeschaft omdat ze nu nog verkrijgbaar zijn.

Het guess horloge was lastiger. Moest naar de klantenservice en het wordt opgestuurd. Kost 7,50 en als het reparatiebedrag boven de 50 euro uitkomt dan krijg ik bericht of ik het nog wil laten repareren.

Hoop dat het onder de 50 euro valt want voor dat geld koop je nog geen nieuw guess horloge.

Al met al voor de helft al geslaagd.
Wel wel mijn guess horloge zit weer fijn om mn pols.

Glas vervangen in totaal kostte het 40 euro (incl 7.50). Ben er echt weer helemaal blij mee.

Als extra hebben ze er een nieuw batterijtje ingezet en hij loopt weer goed, ondanks dat hij jaren in de kast heeft gelegen.

Helemaal tevreden over de afwikkeling van de bijenkorf.

Voor de dkny heb ik nog wat losse steentjes aangeschaft, mocht er weer eentje uitgaan.
Dat zijn merkloze steentjes of?
Eerlijk gezegt nooit bij nagedacht. Zijn hetzelfde als die in de dkny horloge zaten.

bij de bijenkorf hebben ze allemaal zakjes met steentjes van veel merken.

Maar goed ze glanzen en zien er hetzelfde uit als die erin zitten dus ik ben tevreden. Kan ik nu het nog verkrijgbaar is en er valt er eens een uit die makkelijk vervangen.

Moet ook zeggen dat ik mijn horloge altijd om heb dus ook in de douche met zwemmen enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven