Innemen plooirok
dinsdag 18 augustus 2015 om 14:45
Ik heb dit rokje aangeschaft, maar hij is wat te wijd en moet dus worden ingenomen. Ben bij een naaiatelier geweest en daar zeiden ze dat het beste is om hem aan één zijkant in te nemen (ongeveer 3-4 cm). De plooien die aan die zijkant zitten worden daardoor natuurlijk wel iets minder breed dan de overige plooien.
Ik heb de rok aangehad toen ze hem afspelden en ze gaan hem op deze manier innemen. Begin nu te twijfelen of het op deze manier wel mooi wordt, of moet ik vragen of ze alle plooien aanpassen? Help!
Ik heb de rok aangehad toen ze hem afspelden en ze gaan hem op deze manier innemen. Begin nu te twijfelen of het op deze manier wel mooi wordt, of moet ik vragen of ze alle plooien aanpassen? Help!
dinsdag 18 augustus 2015 om 14:55
Oh sorry, link vergeten
http://uk.tommy.com/Hilar ... 1M87651096,en_GB,pd.html#!color%3D403%26size%3D6
http://uk.tommy.com/Hilar ... 1M87651096,en_GB,pd.html#!color%3D403%26size%3D6
dinsdag 18 augustus 2015 om 15:21
dinsdag 18 augustus 2015 om 16:22
quote:vogeltje85 schreef op 18 augustus 2015 @ 15:21:
Ik heb de kleinste maat gekocht die ik kon vinden (mt 34) Is helaas lastig kleding kopen met maat 32
Ik vind hem op het plaatje idd ook niet mooi. Hij ziet er in het echt een stuk beter uit
Misschien toch maar teruggaan en vragen of ze alle plooien kunnen aanpassen...
Als je alle plooien wilt laten aanpassen, zou ik eerst naar de prijs vragen. Als de tailleband eraf gehaald moet worden om dat te kunnen doen, is het best veel werk.
Ik snap trouwens niet dat ze hem aan één kant kunnen aanpassen, er zitten zakken in. Dan trekt heel de rok toch scheef?
Ik heb de kleinste maat gekocht die ik kon vinden (mt 34) Is helaas lastig kleding kopen met maat 32
Ik vind hem op het plaatje idd ook niet mooi. Hij ziet er in het echt een stuk beter uit
Misschien toch maar teruggaan en vragen of ze alle plooien kunnen aanpassen...
Als je alle plooien wilt laten aanpassen, zou ik eerst naar de prijs vragen. Als de tailleband eraf gehaald moet worden om dat te kunnen doen, is het best veel werk.
Ik snap trouwens niet dat ze hem aan één kant kunnen aanpassen, er zitten zakken in. Dan trekt heel de rok toch scheef?
anoniem_227503 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 16:26
Reden: aanv.
Reden: aanv.
% gewijzigd
dinsdag 18 augustus 2015 om 16:42
Neem zo snel mogelijk contact op met dat atelier. Als je het laat doen zoals zij voorstellen ziet het er niet uit. Waarschijnlijk zien zij er teveel werk in ivm de zak in de zijnaad. En zit er misschien ook nog een rits in de zijnaad.
Ik zou het aan beide zijnaden innemen en desnoods de zak laten vervallen. Als er een rits zit, helaas die moet er dan opnieuw worden ingezet.
Als je het teveel aan ruimte in de plooien weg wilt werken, moeten de plooien opnieuw geperst worden. Grote kans dat je de oude persnaden blijft zien.
Vind het trouwens onvoorstelbaar dat een atelier dit durft voor te stellen.
Ik zou de rok ophalen en het ergens anders proberen.
Ik zou het aan beide zijnaden innemen en desnoods de zak laten vervallen. Als er een rits zit, helaas die moet er dan opnieuw worden ingezet.
Als je het teveel aan ruimte in de plooien weg wilt werken, moeten de plooien opnieuw geperst worden. Grote kans dat je de oude persnaden blijft zien.
Vind het trouwens onvoorstelbaar dat een atelier dit durft voor te stellen.
Ik zou de rok ophalen en het ergens anders proberen.
dinsdag 18 augustus 2015 om 17:08
dinsdag 18 augustus 2015 om 17:40
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben teruggegaan en we hebben nog eens naar de rok gekeken. De twee plooien in het midden zijn wat breder dan de buitenste plooien. Ze gaan nu de naad in het midden (zowel voor als achter) innemen waardoor de middelste twee plooien gelijk(er) worden aan die aan de zijkanten. De zakken zouden al weggehaald worden. In één van de zijkanten zit idd een rits.
Woon helaas niet in Nederland, anders had ik graag adressen gehad
Het wordt op deze manier wel wat duurder, maar een scheve rok ziet er natuurlijk niet uit. Nu maar hopen dat het resultaat er mag zijn!
Ik ben teruggegaan en we hebben nog eens naar de rok gekeken. De twee plooien in het midden zijn wat breder dan de buitenste plooien. Ze gaan nu de naad in het midden (zowel voor als achter) innemen waardoor de middelste twee plooien gelijk(er) worden aan die aan de zijkanten. De zakken zouden al weggehaald worden. In één van de zijkanten zit idd een rits.
Woon helaas niet in Nederland, anders had ik graag adressen gehad
Het wordt op deze manier wel wat duurder, maar een scheve rok ziet er natuurlijk niet uit. Nu maar hopen dat het resultaat er mag zijn!