Mode & Beauty alle pijlers

(jouw) dagelijkse make úp?

12-11-2012 12:41 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke ochtend op het schoolplein verbaas ik me erover hoeveel vrouwen er make-up loos rondlopen.

Ik gebruik elke dag:

dagcreme

foundation

mascara(3 laagjes,blonde wimpers)

lippotlood

lipstick

Ik ben elke ochtend om 8u al helemaal ín de makeup',(en heb overal lipsticks liggen om tussendoor bij te werken.)

Dit is elke ochtend echt maar 5 minuten werk.

Ik ben bijna 38,en kan echt niet meer zonder makeúp de deur uit,10 jaar geleden nog wel.

Wie ook?
Dagcrème, maar dat is geen make-up.

In de wintermaanden meng ik dat met een beetje gekleurde dagcrème of foundation.

Verder alleen mascara. Soms met oogpotlood. En soms een beetje bruin poeder, als het nodig is.

Op mijn lippen doe ik nooit iets.

Hangt er bij mij dus helemaal vanaf hoe ik er die dag uit zie en of ik zin heb om me op te maken.
ik gebruik (bijna) elke dag:

bbcream,

oogschaduwbasis,

oogschaduw,

eyeliner en

mascara

5 minuutjes werk en ik voel me er zelfverzekerder door.

ik verbaas me niet over wat anderen doen, ieder moet dat zelf weten.
Poeder tegen het glimmen en mascara. Soms oogschaduw en eyeliner. Soms niets. Maar net waar ik (geen) zin in heb.
Meestal niets en soms oogschaduw en mascara. Ik heb echt geen zin om dit vakaer te doen omdat ik het te veel werk vind 's ochtends opbrengen en 's avonds eraf halen.
Ik verbaas me erover dat je maar 5 minuten nodig hebt om de boel dicht te plamuren.

Met alleen mascara ben ik al meer dan 5 minuten bezig, maar dan zit het ook perfect.

Ben benieuwd hoe 'geweldig' je eruit ziet in zo'n korte tijd...
Elke dag:

Dagcrème

Mascara

Heel soms (feestje):

Foundation

Eyeliner

Oogschaduw

Lippotlood

Lippenstift

Nagellak

Ik verbaas me er niet over als mensen geen of veel make-up opdoen (boeie!!), maar ik vind het voor mezelf niet nodig. Vind mezelf er prima uitzien zonder veel make-up en ik heb er gewoon geen zin in om al dat spul op mijn gezicht te smeren.
quote:kettle schreef op 12 november 2012 @ 12:56:

[...]

Ik vind het vooral gebrek aan zelfvertrouwen al dat gesmeer.

Douchen doe je om schoon te worden, tanden poetsen voor gezond gebit, maar waar plamuur jij voor?

Vind je alle makeup "plamuren"? Goed aangebrachte makeup geeft alleen effect maar is zelf niet zichtbaar.

Ik vind het professioneel staan. Geeft (mij) "power".
Maareh, als ik blonde wimpers had zou ik ook iedere dag mascara opdoen of ze laten verven want blonde wimpers zijn niet fraai.
Mascara en lotion tegen droge huid.
quote:sandy1974 schreef op 12 november 2012 @ 12:54:

Als jullie zo tegen makeúp zijn,wat doe je dan op een beauty forum?

Ik vind make up net zo normaal als elke dag douchen&tanden poetsen.

ook zonder make-up kun je mooi zijn, leeftijd doet daar ook niks aan af.

Ik ben ook zeker niet tegen make-up, maar gebruik het ook niet dagelijks. ik heb ook geen zin om 's ochtends als het al zo druk is in huis ook nog te moeten make-uppen. Maar goed, ik heb het voordeel van een baan die vaak pas 's middags begint. Dan ga ik als kind op school zit thuis douchen en evt make-up opdoen. En soms doe ik niks met make-up. Net waar ik zin in heb.
Hier elke dag, ook als ik thuisblijf:

* concealer om plekjes weg te werken

* foundation

* poeder

* heel dun streepje eyeliner

* mascara

* lipstick en lipgloss, maar dan wel het meeste er weer afgeveegd zodat er een subtiel kleurtje en glans achterblijven

Ik houd het zo onopvallend en naturel mogelijk, hoewel er dus best veel op gaat elke dag. Aan bijwerken doe ik niet, alleen als het er 's ochtends al op zit en ik 's avonds nog weg moet.
Goede makeup staat professioneel??

Shit... En ik altijd maar denken dat professionaliteit voortkomt uit gedrag, kennis en vaardigheden en de manier waarop je die zaken inzet binnen je vakgebied...
quote:Liv_1 schreef op 12 november 2012 @ 12:50:

Als ik me opmaak dan sowieso nooit lippenstift en al helemaal geen lippotlood. Van dat laatste heb ik sowieso echt nog nooit het nut ingezien.Dank u! Ik ook niet!
ik verbaas me nergens over op het schoolplein. Wél over hoe sommige vrouwen zich presenteren, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en dit zie ik niet alleen op t schoolplein maar ook in de Appie, op straat of waar dan ook.

En dit is nou al de tweede keer op de mode en beautypijlerT dat iemand roept dat je niet op een bepaalde pijler hoort te komen als je zelf geen make up gebruikt, de mode niet volgt zoals de bladen dat graag willen, o.i.d

Wat is dat voor iets achterlijks? Ik maak zelf wel uit waar ik post, dat is niet voorbehouden aan of ik wel of niet voldoe aan de norm van de meute.

Posten en laten posten graag.
quote:plofkipje84 schreef op 12 november 2012 @ 13:03:

Shit... En ik altijd maar denken dat professionaliteit voortkomt uit gedrag, kennis en vaardigheden en de manier waarop je die zaken inzet binnen je vakgebied...Hahaha, ook lekker belangrijk, professioneel op het schoolplein staan
quote:xxxxgirl2 schreef op 12 november 2012 @ 12:50:

Groene concealer (indien nodig)

Wat doet groene concealer dan voor je in vergelijking met witte/huidkleurig?
quote:sandy1974 schreef op 12 november 2012 @ 12:54:

Als jullie zo tegen makeúp zijn,wat doe je dan op een beauty forum?

Ik vind make up net zo normaal als elke dag douchen&tanden poetsen.Je hebt niet per se al die make-up nodig om er mooi en verzorgt uit te zien.
ik gebruik:

dagcreme

oogschaduw

mascara

oogpotlood

lipgloss (niet altijd)

Altijd, ik ga zelden zonder dit de deur uit. Maa rik vind het heerlijk een luie zondag te hebben en me niet op te maken. Overigens ben ik ook in een paar minuutjes klaar
quote:plofkipje84 schreef op 12 november 2012 @ 13:03:

Shit... En ik altijd maar denken dat professionaliteit voortkomt uit gedrag, kennis en vaardigheden en de manier waarop je die zaken inzet binnen je vakgebied...

Té veel gegeneraliseerd van mij.

Ligt er aan wat je vakgebied is. Ik heb een representatieve baan en dan vind ik het professioneel en verzorgd staan. Voor mij is een beetje makeup net zo vanzelfsprekend als het feit dat ik geen gasten ontvang in een slobbertrui en kaplaarzen.

Dat is inderdaad goed voor mijn zelfvertrouwen, dan durf ik meer en straal dat uit. Maar ik ga als ik vrij ben gerust in trainingspak en met piekhaar naar de supermarkt of koffiedrinken bij de buurvrouw.
Op werkdagen gebruik ik mascara en oogschaduw. Als ik uitga ook.

Als ik een dagje thuis ben, maak ik me meestal niet op.

Als ik ga sporten schmink ik me eerst helemaal af, ik vind de combi makeup en zweet nl. niet zo geslaagd.
Ik gebruik trouwens mascara, lippenstift, oogpotlood en foundation gemengd met dagcrème.
Iedere ochtend:

Zonne dagcreme

Klein beetje foundation voor de vlekjes

Bruine eyeliner

Mascara

Labello
Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar wat mij te wachten staat op het schoolplein over 2 jaar.
quote:sunlight schreef op 12 november 2012 @ 13:06:

ik verbaas me nergens over op het schoolplein. Wél over hoe sommige vrouwen zich presenteren, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en dit zie ik niet alleen op t schoolplein maar ook in de Appie, op straat of waar dan ook.

En dit is nou al de tweede keer op de mode en beautypijlerT dat iemand roept dat je niet op een bepaalde pijler hoort te komen als je zelf geen make up gebruikt, de mode niet volgt zoals de bladen dat graag willen, o.i.d

Wat is dat voor iets achterlijks? Ik maak zelf wel uit waar ik post, dat is niet voorbehouden aan of ik wel of niet voldoe aan de norm van de meute.

Posten en laten posten graag.

eens.

Ik heb het idee dat TO dacht dat ze even lekker met gelijkgestemden kon zaniken over 'al die schoolpleinmoeders' die zo verslonst zijn nadat ze man en kind binnen hadden. Jammer dan.
Ook make-up zit bij mij in m'n ochtend ritueel

Dat bestaat uit een primer onder de ogen, een bb creme, poeder, blusher en mascara. Soms voeg ik daar nog een vrolijke oogschaduw aan toe. Op mijn vrije dagen gebruik ik vaak alleen een bb creme en mascara. Helemaal zonder make-up ga ik eigenlijk ook de deur niet uit. Ik verbaas me alleen niet over vrouwen zonder make-up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven