(jouw) dagelijkse make úp?
maandag 12 november 2012 om 12:41
Elke ochtend op het schoolplein verbaas ik me erover hoeveel vrouwen er make-up loos rondlopen.
Ik gebruik elke dag:
dagcreme
foundation
mascara(3 laagjes,blonde wimpers)
lippotlood
lipstick
Ik ben elke ochtend om 8u al helemaal ín de makeup',(en heb overal lipsticks liggen om tussendoor bij te werken.)
Dit is elke ochtend echt maar 5 minuten werk.
Ik ben bijna 38,en kan echt niet meer zonder makeúp de deur uit,10 jaar geleden nog wel.
Wie ook?
Ik gebruik elke dag:
dagcreme
foundation
mascara(3 laagjes,blonde wimpers)
lippotlood
lipstick
Ik ben elke ochtend om 8u al helemaal ín de makeup',(en heb overal lipsticks liggen om tussendoor bij te werken.)
Dit is elke ochtend echt maar 5 minuten werk.
Ik ben bijna 38,en kan echt niet meer zonder makeúp de deur uit,10 jaar geleden nog wel.
Wie ook?
maandag 12 november 2012 om 13:15
quote:hanZie schreef op 12 november 2012 @ 13:13:
Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar wat mij te wachten staat op het schoolplein over 2 jaar.
Ach van alles.
Oma's of opa's die kleinkinderen wegbrengen.
Moeders en vaders die strak in (mantel)pak de kinderen wegbrengen.
Verslonsde ouders die in hun joggingbroek en haar in coupe vogelnest de kinderen 5 minuten te laat komen brengen.
En alles ertussenin. Het zijn net mensen die ouders van tegenwoordig.
Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar wat mij te wachten staat op het schoolplein over 2 jaar.
Ach van alles.
Oma's of opa's die kleinkinderen wegbrengen.
Moeders en vaders die strak in (mantel)pak de kinderen wegbrengen.
Verslonsde ouders die in hun joggingbroek en haar in coupe vogelnest de kinderen 5 minuten te laat komen brengen.
En alles ertussenin. Het zijn net mensen die ouders van tegenwoordig.
maandag 12 november 2012 om 13:16
Hier nog zo iemand!
Ik werk op de Universiteit op een statistiek afdeling en dat is niet echt vol met goed geklede en ge-makeupte mensen zeg maar. Ik stoor me er niet aan, maar ik doe zelf wel het tegenover gestelde.
Ik draag:
primer
foudation
concealer
blush
bronzer
oogschaduw primer
oogschaduw twee kleuren
mascara
rode lippenstift
soms oogpotlood
Ik werk op de Universiteit op een statistiek afdeling en dat is niet echt vol met goed geklede en ge-makeupte mensen zeg maar. Ik stoor me er niet aan, maar ik doe zelf wel het tegenover gestelde.
Ik draag:
primer
foudation
concealer
blush
bronzer
oogschaduw primer
oogschaduw twee kleuren
mascara
rode lippenstift
soms oogpotlood
maandag 12 november 2012 om 13:16
Ik vind het juist jammer als vrouwen zich elke dag vol plamuren en hun ogen bijna niet meer ogen kunnen doen omdat ze zo zwaar zijn van de mascara.
Ik gebruik ook heus wel make-up, meestal wel mascara, niet altijd. En met feestjes smeer ik er nog wat oogpotlood en heel af en toe oogschaduw bij. Best leuk, maar vind het ook heerlijk om gewoon een 'schoon' gezicht te hebben.
Ik gebruik ook heus wel make-up, meestal wel mascara, niet altijd. En met feestjes smeer ik er nog wat oogpotlood en heel af en toe oogschaduw bij. Best leuk, maar vind het ook heerlijk om gewoon een 'schoon' gezicht te hebben.
maandag 12 november 2012 om 13:18
Ik gebruik alleen een dagcreme. Eigenlijk alleen maar omdat de huid daardoor minder droog aanvoelt.
Verder gebruik ik geen make-up. Ik vind het lelijk, zowel bij mijzelf als bij anderen. Maar het is niet zo dat ik mij erger aan het make-upgebruik van andere vrouwen. Meestal niet tenminste, als het echt heel veel en dik aangezet is en in combinatie met zonnebankgezicht dan vind ik het ongelooflijk lelijk, maar andersom zullen zij mijn make-uploze gezichtje ook lelijk vinden. Leven en laten leven.
Verder gebruik ik geen make-up. Ik vind het lelijk, zowel bij mijzelf als bij anderen. Maar het is niet zo dat ik mij erger aan het make-upgebruik van andere vrouwen. Meestal niet tenminste, als het echt heel veel en dik aangezet is en in combinatie met zonnebankgezicht dan vind ik het ongelooflijk lelijk, maar andersom zullen zij mijn make-uploze gezichtje ook lelijk vinden. Leven en laten leven.
maandag 12 november 2012 om 13:18
quote:brandy38 schreef op 12 november 2012 @ 12:59:
Ik verbaas me erover dat je maar 5 minuten nodig hebt om de boel dicht te plamuren.
Met alleen mascara ben ik al meer dan 5 minuten bezig, maar dan zit het ook perfect.
Ben benieuwd hoe 'geweldig' je eruit ziet in zo'n korte tijd...
Alleen mascara meer dan 5 minuten? Dat kost me nog geen minuutje. En dan zit het de hele dag keurig.
Ben jij dat meisje dat laatst tegenover me in de metro zat en de hele rit van Beurs naar Zuidplein over haar mascara en lipgloss deed? Ik heb er met verbazing naar gekeken
Ik verbaas me erover dat je maar 5 minuten nodig hebt om de boel dicht te plamuren.
Met alleen mascara ben ik al meer dan 5 minuten bezig, maar dan zit het ook perfect.
Ben benieuwd hoe 'geweldig' je eruit ziet in zo'n korte tijd...
Alleen mascara meer dan 5 minuten? Dat kost me nog geen minuutje. En dan zit het de hele dag keurig.
Ben jij dat meisje dat laatst tegenover me in de metro zat en de hele rit van Beurs naar Zuidplein over haar mascara en lipgloss deed? Ik heb er met verbazing naar gekeken
maandag 12 november 2012 om 13:23
Als ik een dagje thuis blijf doe ik geen make-up op, als ik de deur uit ga is het mascara met eyeliner of oogschaduw. In de winter heb ik nog poeder om het bleke uit mijn gezicht te halen.
Als ik make-uploos de deur uit stap en ik kom bekenden tegen vragen ze standaard of ik moe/ziek ben, soms erg vervelend!
Als ik make-uploos de deur uit stap en ik kom bekenden tegen vragen ze standaard of ik moe/ziek ben, soms erg vervelend!
maandag 12 november 2012 om 13:25
Ik heb ook altijd make up op, ook als ik nergens heen hoef.
Dit heeft niks te maken met onzekerheid of iets maar ik viel mijzelf mooier met make up.
Ik heb echt geen geplamuurd gezicht maar alles mooi subtiel.
Ik gebruik dagelijks:
Dagcreme, foundation, oogschaduw, mascara, wenkbrauwpotlood en meestal wat lipgloss.
Ik doe er denk ik ongeveer 5 minuten over. Heb ook dagelijks dezelfde make up dus het is zo gedaan alleen voor een feestje gebruik ik meestal andere kleuren en iets dikker opgemaakt maar ook dan nog steeds netjes en niet geplamuurd of ordinair.
Dit heeft niks te maken met onzekerheid of iets maar ik viel mijzelf mooier met make up.
Ik heb echt geen geplamuurd gezicht maar alles mooi subtiel.
Ik gebruik dagelijks:
Dagcreme, foundation, oogschaduw, mascara, wenkbrauwpotlood en meestal wat lipgloss.
Ik doe er denk ik ongeveer 5 minuten over. Heb ook dagelijks dezelfde make up dus het is zo gedaan alleen voor een feestje gebruik ik meestal andere kleuren en iets dikker opgemaakt maar ook dan nog steeds netjes en niet geplamuurd of ordinair.
maandag 12 november 2012 om 13:25
Ik gebruik elke dag behalve als ik de hele dag thuis blijf:
dagcrème
make-up basis
concealer
foundation
compact powder
blusher
face mist/skin drink
eyeliner
mascara
wenkbrauwpotlood
wenkbrauwgel/haarlak
oogschaduwbasis
oogschaduw
labello
lippenstift
lipgloss
Ben hier ongeveer 20 a 30 minuten mee bezig en ik weet dat het veel is, maar ik ben verslaafd aan make-up en ik houd ervan om mezelf op te tutten.
dagcrème
make-up basis
concealer
foundation
compact powder
blusher
face mist/skin drink
eyeliner
mascara
wenkbrauwpotlood
wenkbrauwgel/haarlak
oogschaduwbasis
oogschaduw
labello
lippenstift
lipgloss
Ben hier ongeveer 20 a 30 minuten mee bezig en ik weet dat het veel is, maar ik ben verslaafd aan make-up en ik houd ervan om mezelf op te tutten.
maandag 12 november 2012 om 13:26
Wat verstaan jullie onder dichtplamuren?
De stijl van Barbie/Samantha? In mijn ogen het absolute dieptepunt in makeupgebruik. Die oranje huid, die witte lipstick, gruwel....
Een goede foundation zie je nl. niet. Die maakt alleen maar een niet zo egale teint egaal en zie je niet zitten. Als foundation wél zichtbaar is dan is het óf niet de goede tint óf niet de goede structuur.
Maar goed, als ik een mooie jonge huid had zonder vlekken, dan zou ik het ook niet gebruiken. Zonder foundation zie ik er vlekkerig en flets uit.
De stijl van Barbie/Samantha? In mijn ogen het absolute dieptepunt in makeupgebruik. Die oranje huid, die witte lipstick, gruwel....
Een goede foundation zie je nl. niet. Die maakt alleen maar een niet zo egale teint egaal en zie je niet zitten. Als foundation wél zichtbaar is dan is het óf niet de goede tint óf niet de goede structuur.
Maar goed, als ik een mooie jonge huid had zonder vlekken, dan zou ik het ook niet gebruiken. Zonder foundation zie ik er vlekkerig en flets uit.
maandag 12 november 2012 om 13:31
quote:SeptemberGirl schreef op 12 november 2012 @ 13:17:
[...]
Moet je dan een donkerdere foundation nemen, omdat je 'm mengt? Of is dit jouw kleur en kan je 'm ook 'puur' gebruiken?Nee ik neem mijn eigen kleur. Het enige verschil is nu dat je iets minder dekkend effect krijgt, maar wel het lichter/minder opvallend maken van sproetjes en oneffenheden. Ik kan met mijn sproetjes niet gewoon foundation opsmeren, dat ziet er werkelijk niet uit
[...]
Moet je dan een donkerdere foundation nemen, omdat je 'm mengt? Of is dit jouw kleur en kan je 'm ook 'puur' gebruiken?Nee ik neem mijn eigen kleur. Het enige verschil is nu dat je iets minder dekkend effect krijgt, maar wel het lichter/minder opvallend maken van sproetjes en oneffenheden. Ik kan met mijn sproetjes niet gewoon foundation opsmeren, dat ziet er werkelijk niet uit
maandag 12 november 2012 om 13:32
quote:hamerhaai schreef op 12 november 2012 @ 13:31:
Alleen water. En iedereen maar zeggen dat ik zo'n goede/mooie huid heb. Niets dure crèmes etc gewoon genoeg water drinken en met lauw water. Dit werkt al 48 haar goed. En ik heb een voltijdbaan waar ik er ook gewoon netjes uit moet zien. Alleen heel soms een beetje mascara en oogpotlood, maar soms maanden niet en dan 2 x per week. Voordeel is wel dat ik s morgens snel klaar ben, s avonds ook en een stuk goedkoper. :Imao:Je boft dat je zo'n makkelijke huid hebt.
Alleen water. En iedereen maar zeggen dat ik zo'n goede/mooie huid heb. Niets dure crèmes etc gewoon genoeg water drinken en met lauw water. Dit werkt al 48 haar goed. En ik heb een voltijdbaan waar ik er ook gewoon netjes uit moet zien. Alleen heel soms een beetje mascara en oogpotlood, maar soms maanden niet en dan 2 x per week. Voordeel is wel dat ik s morgens snel klaar ben, s avonds ook en een stuk goedkoper. :Imao:Je boft dat je zo'n makkelijke huid hebt.
maandag 12 november 2012 om 13:34
quote:sandy1974 schreef op 12 november 2012 @ 12:54:
Als jullie zo tegen makeúp zijn,wat doe je dan op een beauty forum?
Ik vind make up net zo normaal als elke dag douchen&tanden poetsen.
Och toch, beetje op je teentjes getrapt?
Ik gebruik zelden make up.
Kan vrouwen met make up wel mooi vinden mits er niet teveel op zit.
Als jullie zo tegen makeúp zijn,wat doe je dan op een beauty forum?
Ik vind make up net zo normaal als elke dag douchen&tanden poetsen.
Och toch, beetje op je teentjes getrapt?
Ik gebruik zelden make up.
Kan vrouwen met make up wel mooi vinden mits er niet teveel op zit.
maandag 12 november 2012 om 13:34
quote:amarna schreef op 12 november 2012 @ 13:18:
[...]
Haha nee ik zit nooit in een metro.
En ja, ik doe er idd langer over dan 5 minuten, incl uitgeschoten veegjes verwijderen. Ik doe 2 keer mijn wimpers, juist om klontertjes weg te krijgen en geen spinnenpoten te hebben.
Juist om het subtiel te houden doe ik er langer over...is dat raar?
[...]
Haha nee ik zit nooit in een metro.
En ja, ik doe er idd langer over dan 5 minuten, incl uitgeschoten veegjes verwijderen. Ik doe 2 keer mijn wimpers, juist om klontertjes weg te krijgen en geen spinnenpoten te hebben.
Juist om het subtiel te houden doe ik er langer over...is dat raar?
maandag 12 november 2012 om 13:35
Ik vind mezelf naturel erg mooi , en met make up ook. Vooral mascara kan ik erg waarderen.
Ik maak me voor mijn werk altijd op, ik vind dat geen moeite of probleem, maar in het weekend gaat er vaak niks op, dan geef ik mijn huid rust.
Sproeten vind ik trouwens een van de zeven schoonheden, net zoals kuiltjes in je wangen (ben ik gewoon jaloers op )
Ik maak me voor mijn werk altijd op, ik vind dat geen moeite of probleem, maar in het weekend gaat er vaak niks op, dan geef ik mijn huid rust.
Sproeten vind ik trouwens een van de zeven schoonheden, net zoals kuiltjes in je wangen (ben ik gewoon jaloers op )
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
maandag 12 november 2012 om 13:35
maandag 12 november 2012 om 13:36