Mode & Beauty alle pijlers

Jurk van linnenmix

20-07-2019 14:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb online een leuke jurk gezien van 'linnenmix'. Wat is het verschil met gewoon linnen?
Want gewoon linnen kreukt heel erg en dat vind ik niet fijn. Is dat met linnenmix hetzelfde?
Een mix met wat anders dan?
Alle reacties Link kopieren
Zoals de omschrijving al aangeeft is 'linnenmix' een mix van linnen en iets anders. Meestal katoen, soms nylon. Staat dat niet in de productbeschrijving erbij?

Aangezien katoen ook kreukt, is de kans vrij groot dat de linnenmix dat ook doet. Maar dat weet je pas als je weet wat er precies in zit en hoeveel daarvan linnen is. 95% linnen en 5% katoen is ook linnenmix. Maar de verhouding kan ook heel anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja Gizzmo, er staat verder alleen niets bij.
Dacht dat het misschien eenzelfde term was waarbij men weet wat er bedoeld wordt ;-)
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
20-07-2019 14:43
Zoals de omschrijving al aangeeft is 'linnenmix' een mix van linnen en iets anders. Meestal katoen, soms nylon. Staat dat niet in de productbeschrijving erbij?

Aangezien katoen ook kreukt, is de kans vrij groot dat de linnenmix dat ook doet. Maar dat weet je pas als je weet wat er precies in zit en hoeveel daarvan linnen is. 95% linnen en 5% katoen is ook linnenmix. Maar de verhouding kan ook heel anders zijn.
Klinkt logisch! Dankje.
Er staat verder niets bij, dus dat is onhandig.
Dan ga de jurk eerst wel in het echt bekijken.
Heb je een linkje?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
20-07-2019 14:47
Heb je een linkje?
https://www.ullapopken.nl/model/jurk-ov ... ecode=1128

Ik vind het model erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-07-2019 14:50
https://www.ullapopken.nl/model/jurk-ov ... ecode=1128

Ik vind het model erg leuk.
Er staat toch echt: 55% linnen, 45% viscose....
Twee materialen die meestal erg kreuken. Ik gok dat de viscose er wel voor zorgt dat de jurk niet zo krimpt.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-07-2019 14:53
Er staat toch echt: 55% linnen, 45% viscose....
:rofl:
Oké, ik slaap nog.
Je hebt gelijk, topic had niet geopend hoeven worden :proud:
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-07-2019 14:53
Er staat toch echt: 55% linnen, 45% viscose....
Inderdaad, lijkt mij toch echt een kreukding.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-07-2019 15:00
:rofl:
Oké, ik slaap nog.
Je hebt gelijk, topic had niet geopend hoeven worden :proud:
Ach, iedereen kijkt wel eens ergens overheen ;-)

Ikzelf zou er vooral heel erg in gaan zweten..... Ik zag aan de glim van de jurk al dat het geen natuurlijke mix zou zijn....
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-07-2019 15:05
Ach, iedereen kijkt wel eens ergens overheen ;-)

Ikzelf zou er vooral heel erg in gaan zweten..... Ik zag aan de glim van de jurk al dat het geen natuurlijke mix zou zijn....
Ja inderdaad.
Ach, ik laat hem voorbij gaan. Ik hou er niet van als het heel erg kreukt :)
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-07-2019 15:05
Ach, iedereen kijkt wel eens ergens overheen ;-)

Ikzelf zou er vooral heel erg in gaan zweten..... Ik zag aan de glim van de jurk al dat het geen natuurlijke mix zou zijn....
Zowel linnen als viscose is een natuurlijke vezel. Géén zweetstof, dan bedoel je misschien polyester?
minnimouse schreef:
20-07-2019 15:00
:rofl:
Oké, ik slaap nog.
Je hebt gelijk, topic had niet geopend hoeven worden :proud:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mooie jurk! Kreuken zal hij wel doen, zweetstof is het absoluut niet, beter dan viscose en linnen kun je het niet krijgen wat dat betreft.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
20-07-2019 15:11
Zowel linnen als viscose is een natuurlijke vezel. Géén zweetstof, dan bedoel je misschien polyester?
Viscose staat misschien bekend als natuurlijke vezel, maar de behandeling voor veel kleding behelst veel chemische behandelingen, waardoor het alsnog een zweetstof wordt. Ik ga er in ieder geval vaak alsnog enorm in stinken (en die kleding stinkt dan ook echt) Laatst weer in een leuk shirtje getrapt.....
Met 100% katoen of 100% linnen is dat niet zo. Ja, zweten doe ik net zo hard hoor, daar niet van, maar die stof/ik gaat niet stinken ;-)
Hij lijkt zo dik en stug, volgens mij enorm warm. Zelf zie ik er in zo’n model uit als schoonmaakster in een hotel, maar misschien ligt dat aan mijn hoofd/figuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag altijd viscose omdat ik plak in polyester. Draagt echt heerlijk en kreukt juist helemaal niet. 100 procent linnen kreukt wel.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-07-2019 15:05
Ach, iedereen kijkt wel eens ergens overheen ;-)

Ikzelf zou er vooral heel erg in gaan zweten..... Ik zag aan de glim van de jurk al dat het geen natuurlijke mix zou zijn....
In viscose en linnen ga je juist niet zweten. Viscose draagt net als katoen en linnen is heel luchtig. Al moet ik zeggen dat ik het jurkje van de foto er niet erg luchtig uit vindt zien. Bij het model zit de jurk ook erg lelijk bij de borsten.
Viscose is gemaakt uit houtvezel. Maar het eindresultaat na diverse chemische processen is een kunststof en dus géén natuurlijk materiaal. Het is vergelijkbaar met andere kunststoffen zoals polyester. Het is een erg milieu-onvriendelijk productieproces.

Geldt ook voor bamboe overigens. Dat is tegenwoordig heel hip en zogenaamd groen, maar ook dat is een viscose, maar dan gemaakt uit bamboe. Ook dat is een zeer milieu-onvriendelijk geproduceerde kunststof.
Alle reacties Link kopieren
Maar beiden voelen heel fijn, ademend aan, in tegenstelling tot polyester.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven