Mode & Beauty alle pijlers

Kan retro nog?

11-10-2017 20:47 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Sinds afgelopen seizoen valt het me op dat alle retro prints, vintage modellen en felle kleuren (blauw rood felgroen ) nagenoeg verdwenen zijn. Ik heb zo nog wel wat in de kast en zie die stijl ook graag. Twijfel dus of ik nog van dat spul (tweedehands) zou aanschaffen. Denk spullen a la wow to go en zo. Vinden jullie dit nog ok en kunnen?
Of niet meer aan beginnen omdat je er binnen een jaar mee voor gek loopt?

Ben niet meer op een leeftijd (40) dat ik.nog zomaar met alles weg kom. ..
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Vintage is oud, retro betekent nieuw in een oude stijl.

Draag waar je je goed in voelt.
Alle reacties Link kopieren
* teveel offtopic
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 21:36
Welke webwinkels bezoek je?
Zalando, Wehkamp, H&M etc.
Alle reacties Link kopieren
Draag waar jij je prettig in voelt. Ik vind het soms waanzinnig mooi staan als een vrouw mooie prints draagt.

Ik ben juist ontzettend blij met de huidige minimalistische(r) mode -- iig qua kleuren. Mooie, ingetogen kleuren (olijf, donkergroen, navy, bordeaux) alleen waarom is alles zo super oversized?? Ik ben niet zo groot en ik verzuip zo'n beetje in elke trui. Waar is de taille gebleven? Hopelijk is die volgend jaar ook 'retro' :)
Wat maakt het uit? Als je het leuk vindt draag je het gewoon. Hell, je maakt het maar gewoon weer hip.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2017 21:53
Zalando, Wehkamp, H&M etc.
Het hangt dan denk ik een beetje van de definitie van 'retro' af. Wat TO noemt, Wow to go, dat vind ik echt niet terug op die sites en in het modebeeld van nu (op subtiele invloeden na). Maar als je jaren 90 trends zoals mom jeans, ronde zonnebrillen, plateausneakers en dat soort dingen bedoelt, en inderdaad spullen zoals bij episode, dan is retro juist heel erg van nu.
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 21:59
Het hangt dan denk ik een beetje van de definitie van 'retro' af. Wat TO noemt, Wow to go, dat vind ik echt niet terug op die sites en in het modebeeld van nu (op subtiele invloeden na). Maar als je jaren 90 trends zoals mom jeans, ronde zonnebrillen, plateausneakers en dat soort dingen bedoelt, en inderdaad spullen zoals bij episode, dan is retro juist heel erg van nu.
De stijl van Wow to go is op dit moment volop te vinden bij Wehkamp, bijna ieder merk heeft er wel iets van.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2017 22:10
De stijl van Wow to go is op dit moment volop te vinden bij Wehkamp, bijna ieder merk heeft er wel iets van.
Dat het te vinden is op een commerciele webshop, betekent niet dat het in de mode is. Maar ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen wat 'high fashion' is, wat de jongere generaties dragen, en wat wat oudere vrouwen dragen. Winkels zoals Steps, Miss Etam en Esprit lopen ook altijd een stuk achter op wat er op de catwalks loopt, maar hun doelgroep is dan ook heel anders. Sowieso zijn trends geen verplichting om klakkeloos te volgen dus iedereen moet lekker dragen wat hij/zij mooi vindt.
Cateautje schreef:
11-10-2017 22:10
De stijl van Wow to go is op dit moment volop te vinden bij Wehkamp, bijna ieder merk heeft er wel iets van.
Je kunt als je zin hebt ook van bijna ieder merk dit soort Afbeelding

outfits kopen, maar dat wil alleen maar zeggen dat er een markt voor is. Niet dat het mode is.
Niet dat dat uitmaakt want de mensen die dar dragen dragen het met trots en plezier maar dat was de vraag van to niet.
Alle reacties Link kopieren
Ach.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een retro kreet is: de vtouw maakt de mode.
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 22:16
Dat het te vinden is op een commerciele webshop, betekent niet dat het in de mode is. Maar ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen wat 'high fashion' is, wat de jongere generaties dragen, en wat wat oudere vrouwen dragen. Winkels zoals Steps, Miss Etam en Esprit lopen ook altijd een stuk achter op wat er op de catwalks loopt, maar hun doelgroep is dan ook heel anders. Sowieso zijn trends geen verplichting om klakkeloos te volgen dus iedereen moet lekker dragen wat hij/zij mooi vindt.
Het is juist mijn ervaring dat de catwalk achterloopt op de confectie. Het is nog altijd het straatbeeld dat de high fashion bepaalt, dat is waar de trendwatchers naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2017 22:37
Het is juist mijn ervaring dat de catwalk achterloopt op de confectie. Het is nog altijd het straatbeeld dat de high fashion bepaalt, dat is waar de trendwatchers naar kijken.
Straatbeeld is weer heel anders dan confectie. Confectie is puur kleding die is ontworpen naar het voorbeeld van de catwalks. Het straatbeeld wordt ook weer bepaald naar hoe bepaalde items worden gecombineerd, wie wat draagt, wat wel en niet wordt gekocht van die confectie, en ook door maatschappelijke tendensen. Trendwatchers kijken dus inderdaad naar straatbeeld, maar ook naar globale trends die niet direct met mode te maken hebben, zoals crises, milieuproblematiek, of politieke stromingen.

Was getekend: een trendwatcher ;-D
anoniem_183904 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 22:44
Reden: Te snel verstuurd
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2017 21:06
Zoals ik al stelde, de laatste trends zijn vooral voor jonge blommen. Een vrouw van 40 en ouder draagt waar zij zich mooi in voelt ongeacht of haar kleding onlangs op de catwalk te zien was. Een vrouw van 40 en ouder weet wat zij mooi vindt en wat haar goed staat terwijl jonge blommen bereid zijn vreselijk voor gek te lopen omdat hetgeen zij dragen toevallig high fashion is.

:facepalm:

Wat een onzin. Pubers van 13 misschien, die dragen wat de H&M hen voorschrijft. Verder zijn het toch vooral mensen die niet al te intelligent zijn die klakkeloos de 'mode' volgen, ongeacht leeftijd. Genoeg vrouwen in de 50 die op vreselijk lelijke Nikes komen aankakken.

En veel vrouwen van 40 weten totaal niet hoe zich te kleden en lopen er 80% van de tijd als een hobbezak bij.

Overigens vind ik modieus en de trend volgen ook niet hetzelfde hoor. Modieus vind ik tijdloos.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
11-10-2017 22:45
:facepalm:

Wat een onzin. Pubers van 13 misschien, die dragen wat de H&M hen voorschrijft. Verder zijn het toch vooral mensen die niet al te intelligent zijn die klakkeloos de 'mode' volgen, ongeacht leeftijd. Genoeg vrouwen in de 50 die op vreselijk lelijke Nikes komen aankakken.

En veel vrouwen van 40 weten totaal niet hoe zich te kleden en lopen er 80% van de tijd als een hobbezak bij.

Overigens vind ik modieus en de trend volgen ook niet hetzelfde hoor. Modieus vind ik tijdloos.
Modieus is per definitie niet tijdloos, omdat het betekent dat je je kleedt volgens de mode, en mode is tijdsgebonden. Maar ik begrijp wat je bedoelt, denk dat je meer 'stijlvol' bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
:-)
Ik bedoel de dingen die tot pak een jaar geleden"in" waren.
Zoals bv zoe loveborn collectie lola liza. Jaren zeventig prints waar ik eerst aan moest wennen maar die ik nu wel leuk vind.
De huidige collectie is ook retro maar dan idd nineties. Zitten ook leuke dingen tussen met een licht deja vu gehalte (al liep ik er toen bij in indische gewaden en met combats :-D )
Zolang de epauletten maar niet terug komen :mrgreen:
Emoticons en co niet meer aan mij besteed.

King louie is wel meer tijdloos toch?
En neen ik zit nu op een moment dat ik niet goed meer weet of bepaalde dingennog kunnen. Ik denk altijd dat ik er nog jong voor mijn leeftijd uit zie maar hopen we dat niet allemaal ?:-)
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2017 22:37
Het is juist mijn ervaring dat de catwalk achterloopt op de confectie. Het is nog altijd het straatbeeld dat de high fashion bepaalt.
Euh... nee.
Waarmee ik niet zeg dat iemand niet zou kunnen dragen waar hij/zich goed in voelt, integendeel. Ieder moet lekker doen wat hij/zij zelf wil.Maar beweren dat de catwalk achterloopt op confectie slaat wat mij betreft als een tang op een varken.
enn wijzigde dit bericht op 11-10-2017 22:52
0.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LaFolie schreef:
11-10-2017 22:45
:facepalm:

Wat een onzin. Pubers van 13 misschien, die dragen wat de H&M hen voorschrijft. Verder zijn het toch vooral mensen die niet al te intelligent zijn die klakkeloos de 'mode' volgen, ongeacht leeftijd. Genoeg vrouwen in de 50 die op vreselijk lelijke Nikes komen aankakken.

En veel vrouwen van 40 weten totaal niet hoe zich te kleden en lopen er 80% van de tijd als een hobbezak bij.

Overigens vind ik modieus en de trend volgen ook niet hetzelfde hoor. Modieus vind ik tijdloos.
Misschien speken we geen van beide voor onszelf.
Enn schreef:
11-10-2017 22:50
Euh... nee.
Waarmee ik niet zeg dat iemand niet zou kunnen dragen waar hij/zich goed in voelt, integendeel. Ieder moet lekker doen wat hij/zij zelf wil.Maar beweren dat de catwalk achterloopt op confectie slaat wat mij betreft als een tang op een varken.
Wat nu allemaal op de catwalk te zien is is allang gespot in het straatbeeld hoor. Komt ook bij dat grote huizen zich bijna allemaal hebben aangesloten bij dezelfde trendwatchers en niet elk groot huis maakt haute couture, er zijn ook huizen die confectie maken.
Enn schreef:
11-10-2017 22:50
Euh... nee.
Waarmee ik niet zeg dat iemand niet zou kunnen dragen waar hij/zich goed in voelt, integendeel. Ieder moet lekker doen wat hij/zij zelf wil.
Maar beweren dat de catwalk achterloopt op confectie slaat wat mij betreft als een tang op een varken.
Inderdaad. Zoals door thankyouforthedays ook al aangegeven: eerst de catwalk en vervolgens worden meer draagbare versies voor de confectie geproduceerd.

Ik vermoed maar zo dat een Isabel Marant niet na een middagje shoppen in Hennes, van Haren en Veromoda heeft gedacht 'goh, laat ik voor deze winter eens wat enkellaarzen met gespen, oversized truien met wijd uitlopende mouwen en parka's ontwerpen voor de nieuwe wintercollectie :lightbulb: '.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 23:04
1.96% gewijzigd
Maar om terug te komen op to: Die outfits die je bedoelt dan wow etc, daarvan persoonlijk vind ik de stoffen vaak niet zo vriendelijk voor de minder strakke types. Het tekent nogal.
Daarom draag ik het niet zo graag meer. Er is 1 jurkje wat me erg goed doet maar de rest is de stof zo dun. Heb het allemaal weggedaan op dat jurkje na.
Alle reacties Link kopieren
@catootje:
Gezien jouw voorkeuren qua kleding in snit, kleuren, stoffen en materialen (letterlijk te volgen hier op het forum) zie ik het echt anders. Verder geen issue voor in dit topic maar ik ben het dus echt niet met je eens. Ik ga weer verder. :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 22:16
Dat het te vinden is op een commerciele webshop, betekent niet dat het in de mode is. Maar ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen wat 'high fashion' is, wat de jongere generaties dragen, en wat wat oudere vrouwen dragen. Winkels zoals Steps, Miss Etam en Esprit lopen ook altijd een stuk achter op wat er op de catwalks loopt, maar hun doelgroep is dan ook heel anders. Sowieso zijn trends geen verplichting om klakkeloos te volgen dus iedereen moet lekker dragen wat hij/zij mooi vindt.
Maar waarom moet iets 'in de mode' zijn?

Een vriendin van mij heeft een eigen label en zelfs zij kijkt totaal niet naar 'wat er op de catwalks loopt'.
Alle reacties Link kopieren
:heart: Isabel Marant

On topic: dragen waar jij je prettig in voelt TO. Als je zo twijfelt over een bepaalde stijl, kijk dan welk 'gehalte' van die stijl dan wel in jouw comfortzone ligt. Het is niet of-of. Ik ben eind dertig en ik gruwel van die back to the nineties trend. Ga echt niet voor de tweede keer in mijn leven op van die spicegirls schoenen strompelen. In een bomberjack wilde ik als 16-jarige al niet dood gevonden worden laat staan nu. Ook al vind ik het bij anderen soms heel leuk staan, het is niets voor mij. Ik vind die panterprintjes stiekem heel leuk maar ik beperk dat tot bijvoorbeeld mijn schoenen of een sjaal.

Verder vind ik een statement maken met kleding juist geschikt voor de wat rijpere vrouw. Zo'n Iris Apfel is wel een extreem voorbeeld maar die look staat als een huis bij haar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
11-10-2017 23:07
Maar waarom moet iets 'in de mode' zijn?

Een vriendin van mij heeft een eigen label en zelfs zij kijkt totaal niet naar 'wat er op de catwalks loopt'.
Van mij hoeft niemand zich aan de mode te houden, maar het is er wel, en veel mensen vinden het leuk/belangrijk om zich daarmee bezig te houden (zoals ik). En een label kan ook kiezen om niet de hoofdstroming van mode te volgen, maar een eigen richting op te gaan. Dit kan soms heel groots uitpakken, waardoor veel mensen het gaan dragen en het 'mode' wordt, of het houdt een eigen doelgroep die een andere smaak heeft. Als iemand vraagt of iets nog 'kan': is het dus de vraag of het nog in de mode is, en dat is dus niet per se het geval. Aan ieder zelf de keus of dat doorslaggevend is om het alsnog te dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven