Mode & Beauty alle pijlers

Kan retro nog?

11-10-2017 20:47 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Sinds afgelopen seizoen valt het me op dat alle retro prints, vintage modellen en felle kleuren (blauw rood felgroen ) nagenoeg verdwenen zijn. Ik heb zo nog wel wat in de kast en zie die stijl ook graag. Twijfel dus of ik nog van dat spul (tweedehands) zou aanschaffen. Denk spullen a la wow to go en zo. Vinden jullie dit nog ok en kunnen?
Of niet meer aan beginnen omdat je er binnen een jaar mee voor gek loopt?

Ben niet meer op een leeftijd (40) dat ik.nog zomaar met alles weg kom. ..
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
11-10-2017 23:07

Een vriendin van mij heeft een eigen label en zelfs zij kijkt totaal niet naar 'wat er op de catwalks loopt'.
Wellicht bereikt ze 'de catwalk' hierdoor vanzelf?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
minionette schreef:
11-10-2017 22:48
:-)
Ik bedoel de dingen die tot pak een jaar geleden"in" waren.
Zoals bv zoe loveborn collectie lola liza. Jaren zeventig prints waar ik eerst aan moest wennen maar die ik nu wel leuk vind.
De huidige collectie is ook retro maar dan idd nineties. Zitten ook leuke dingen tussen met een licht deja vu gehalte (al liep ik er toen bij in indische gewaden en met combats :-D )
Zolang de epauletten maar niet terug komen :mrgreen:
Emoticons en co niet meer aan mij besteed.

King louie is wel meer tijdloos toch?
En neen ik zit nu op een moment dat ik niet goed meer weet of bepaalde dingennog kunnen. Ik denk altijd dat ik er nog jong voor mijn leeftijd uit zie maar hopen we dat niet allemaal ?:-)
Je hebt nu wel de wat 'afrikaanse' wat meer grafische prints die in zijn, en die lijken redelijk tijdloos.
Ik vind de prints van king louie ook in de nieuwere collectie die kant opgaan en erg leuk (meer abstract ipv de kersen zeg maar), maar de stoffen zijn mij vaak te tekenend.
JulienClerc schreef:
11-10-2017 23:07
Maar waarom moet iets 'in de mode' zijn?

Een vriendin van mij heeft een eigen label en zelfs zij kijkt totaal niet naar 'wat er op de catwalks loopt'.
Thankyouforthedays zegt toch juist dat dat niet hoeft? Ze geeft alleen aan dat alleen ómdat iets in de winkel hangt, dat niet betekent dat dat de mode is van dat moment.

Genoeg winkels die jaar in jaar uit min of meer dezelfde kleding verkopen, eventueel aangpast naar de mode qua kleuren, maar verder dezelfde snit etcetera. Niks mis mee, maar niet 'in de mode' . Nou ja, elke twintig jaar misschien per ongeluk een keer :)
Enn schreef:
11-10-2017 23:02
@catootje:
Gezien jouw voorkeuren qua kleding in snit, kleuren, stoffen en materialen (letterlijk te volgen hier op het forum) zie ik het echt anders. Verder geen issue voor in dit topic maar ik ben het dus echt niet met je eens. Ik ga weer verder. :)
Ik heb er vorig jaar een documentaire over zitten kijken op de Franse televisie. Er zijn op de wereld een paar grote bureaus die trendwatchen en alle modehuizen halen daar hun ideeën vandaan. Het is de normaalste zaak van de wereld dat de grote haute couture huizen bij hetzelfde bureau shoppen als de huizen die confectie produceren.

Mijn voorkeuren qua kleding heb ik hier nooit gepost, ik post wat in de confectie op dit moment voorhanden is en dat qua prijs/kwaliteit goed te doen is. Ik post mode en trends, geen eigen smaak.
Hoevaak ik je niet heb gelezen dat je dit en dat geweldig leuk vindt, met foto's erbij en dat je vanalles besteld hebt met foto's erbij....
Onzin dus, je post constant je eigen smaak. Sterker nog, een andere smaak wordt vaak als mindere smaak weggezet, immers, jij hebt klasse en bent pas echt smaakvol, want dat hoor je zo vaak van iedereen.
Perzina schreef:
11-10-2017 23:29
Hoevaak ik je niet heb gelezen dat je dit en dat geweldig leuk vindt, met foto's erbij en dat je vanalles besteld hebt met foto's erbij....
Onzin dus, je post constant je eigen smaak. Sterker nog, een andere smaak wordt vaak als mindere smaak weggezet, immers, jij hebt klasse en bent pas echt smaakvol, want dat hoor je zo vaak van iedereen.
Getver wat een onsympathieke post zeg, smaakvol ook.
Ik verwelkom iedereen die in dat topic wil posten en vind het juist leuk om verschillende smaken in het topic te zien.
Ben benieuwd naar de post die ik waar dan ook heb neergezet waar ik mezelf zo op de schouders klop dat het gerechtvaardigd is om me daar hier en nu mee te confronteren.
Wat ik wel heel leuk vind is dat de zaken die gepost worden ook worden gekocht, daar doe ik het voor.

Ten tweede draag ik kleding die niet mijn smaak is, maar me goed staat, dat heb je als het lijf niet meer meewerkt, dan moet je het doen met zaken die kunnen en dus niet spectaculair zijn en ja, daar ben ik dan blij mee. De tijd dat ik er spetterend uitzag in mijn Thiérry Muglers ligt al ver achter mij en daar zal ik het mee moeten doen, ik ben nu eenmaal geen jonge blom meer.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
11-10-2017 21:33
Retro is nu 90's.
Ik zag een tijdje terug een voorstelling van een cabaretiere en ik vond haar kledingstijl (wow achtig maar dan ook nog versleten) er echt mede voor zorgen dat ik haar ergerlijke voorstelling nog suffer vond.


Dit idee, ik droeg die printjes ook een tijd graag maar dat was wel even confronterend zeg.

Afbeelding
He, Katinka! Ik vind haar erg grappig. Niet haar kleding, wel haar shows.
Alle reacties Link kopieren
https://www.2dehands.be/kleding-accesso ... 14341.html

https://www.2dehands.be/kleding-accesso ... 14341.html

https://www.2dehands.be/kleding-accesso ... 20735.html

https://www.2dehands.be/kleding-accesso ... 68089.html
Voorbeeld van dat felblauw


Paar voorbeelden. Idd niet meer wat in is en twijfel of ik dit nog zou aanschaffen.
Ik volg topic over nieuwe mode ook overigens. Prachtige dingen!
Ik ben qua stijl een mengeling van retro en meer "gekleed" . Gescheurde broeken en bombers zijn niet echt aan mij besteed maar ben bv wel gek op merk expresso.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Wat de stoffen van King louie en wow to go betreft , klopt idd dat je geluk moet hebben met snit omdat ze vaak nogal aftekenen. Ik heb gelukkig maat 36 maar dan nog. Toch zie je die jurken van King louie erg vaak te koop staan in grote maten? Dus wordt wel verkocht ( en om die reden misschien weer verkocht:-))
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Veel 'retro' kleding heeft naar mijn idee een snit die erg klassiek is en altijd kan.

Ik hou persoonlijk niet zo van de, naar mijn mening, overdreven 'retro'. Met kersjes en polkadots en wijde onderrok (de Amerikaanse jaren 50). Maar in een effen kleur, wat meer aansluitend, een print die niet direct schreeuwt 'kijk, ik heb een nieuwe jurk aan die moet doen alsof hij uit de jaren 50 komt met kersjes e.d. maar niemand had dit ooit echt aan!' vind ik het altijd kunnen. Zéker na je 40ste. Ik denk dat niemand een goede aansluitende klassieke jurk en nette vestjes nou écht ooit voor schut kan vinden staan.
Alle reacties Link kopieren
Brejules schreef:
12-10-2017 10:34
Veel 'retro' kleding heeft naar mijn idee een snit die erg klassiek is en altijd kan.

Ik hou persoonlijk niet zo van de, naar mijn mening, overdreven 'retro'. Met kersjes en polkadots en wijde onderrok (de Amerikaanse jaren 50). Maar in een effen kleur, wat meer aansluitend, een print die niet direct schreeuwt 'kijk, ik heb een nieuwe jurk aan die moet doen alsof hij uit de jaren 50 komt met kersjes e.d. maar niemand had dit ooit echt aan!' vind ik het altijd kunnen. Zéker na je 40ste. Ik denk dat niemand een goede aansluitende klassieke jurk en nette vestjes nou écht ooit voor schut kan vinden staan.
Haha ik hou juist wel van kersjes en polkadots :heart: . Maar voor mij is het meer een levensstijl en niet een modetrend. Ik krijg er ook veel wisselende reacties op: van vrienden die commentaar leveren of je in je gezicht uitlachen tot compleet vreemde die je aanspreken omdat ze je een complimentje willen geven en andersom. Alleen doet het me niet veel meer want ik voel me zelf bijvoorbeeld absoluut niet op me gemak in een broek met standaard truitje. Dus als ik me zou kleden zoals andere willen voel ik mij ook niet gelukkig.

Daarnaast snap ik juist niet zo goed waarom mensen zo graag mee willen doen aan modetrends. Ik vind kleding vaak het mooist wanneer ze passen bij de persoon die ze draagt. En ik kan me niet voorstellen dat iemand ieder jaar een andere persoonlijkheid heeft, waardoor ze zo nodig hun stijl compleet moeten aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwElf schreef:
12-10-2017 13:50
Haha ik hou juist wel van kersjes en polkadots :heart: . Maar voor mij is het meer een levensstijl en niet een modetrend. Ik krijg er ook veel wisselende reacties op: van vrienden die commentaar leveren of je in je gezicht uitlachen tot compleet vreemde die je aanspreken omdat ze je een complimentje willen geven en andersom. Alleen doet het me niet veel meer want ik voel me zelf bijvoorbeeld absoluut niet op me gemak in een broek met standaard truitje. Dus als ik me zou kleden zoals andere willen voel ik mij ook niet gelukkig.

Daarnaast snap ik juist niet zo goed waarom mensen zo graag mee willen doen aan modetrends. Ik vind kleding vaak het mooist wanneer ze passen bij de persoon die ze draagt. En ik kan me niet voorstellen dat iemand ieder jaar een andere persoonlijkheid heeft, waardoor ze zo nodig hun stijl compleet moeten aanpassen.
Fijn dat je een stijl hebt gevonden die bij je past! Ik denk dat het nu wel erg zwart wit wordt bekeken, dus óf je hebt een eigen stijl, óf je doet klakkeloos met de mode mee. Hoe ik het zelf zie, is dat ik het leuk en interessant vind om te volgen wat er gebeurt in het mode-landschap. Het is tenslotte ook mijn werkveld. Maar ik heb zeker ook een eigen stijl. Als er een nieuwe trend opstaat, kijk ik of ik het mooi vind, of het me staat, en of het bij mijn stijl past. Soms sla ik een trend over, soms omarm ik hem volledig, en soms buig ik hem naar mijn eigen smaak. Mijn stijl is bijvoorbeeld sportief, klassiek en minimalistisch. Drukke prints en felle kleuren zal je mij niet in vinden. Als dit 'in' is, jammer dan. Maar de 90's trend
Vind ik dan wel weer leuk en verenigbaar met mijn stijl, op een niet-hysterische manier.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwElf schreef:
12-10-2017 13:50
Ik krijg er ook veel wisselende reacties op: van vrienden die commentaar leveren of je in je gezicht uitlachen tot compleet vreemde die je aanspreken omdat ze je een complimentje willen geven en andersom.
Dat is het denk ik een beetje met TO en ook met mij. Ik kan wat minder tegen aandacht, in welke vorm dan ook. Ik heb wat unieke items waar ik veel reacties op krijg, maar die trek ik enkel op bepaalde feesten aan omdat ik geen zin heb om de hele tijd aangesproken/aangekeken (hoe goed bedoelt ook) te worden in de supermarkt. Ik wil gewoon lekker rustig ongestoord mijn boodschapjes doen. :P
Ik denk dat 'waar men zichzelf het prettigst in voelt' daar ook mee te maken heeft. Iets opvallends aantrekken is niet voor iedereen weggelegd; door onzekerheid, met rust gelaten willen worden of gewoon meer gemak en comfort waarderen.
Ik vind die stijl overigens wel heel tof om te zien, bij rockabilly feesten helemaal, dan waan je je in een andere wereld! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Regula Ysewijn schreeuwt retro. Vind haar smaak 3x niks. Mode van vroeger met die van vandaag combineren kan echter prachtig zijn.
Veritas vos liberabit
Regula komt inderdaad zo van de topvintage website. Maar als je zo over the top gaat, vind ik dat het nogal snel een verkleedlook wordt. Daar komen niet zoveel mensen mee weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven