Mode & Beauty alle pijlers

Kantoor kleding

11-08-2015 16:12 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik vind het erg moeilijk om me netjes en goed te kleden in de zomer op kantoor. Je hoeft je hier op kantoor niet al te formeel te kleden, lees: geen 3-delig kostuum of mantelpakjes. Op warme dagen, kleed ik me nog steeds met een lange spijkerbroek, topje, pumps en colbertje terwijl we geen airco op kantoor hebben en het al snel de 32+ graden bereikt.

Ik ben een meid, midden 20, 1.80m en ik heb confectiemaat 38-40 waardoor de extra smalle jurken al snel afvallen. Ik zou toch graag een keer me netjes kleden door middel van een jurkje en/of rok maar ik vind of alles te netjes of te casual.

Kunnen jullie mij helpen met een aantal voorbeelden wat ik zou kunnen aantrekken op kantoor maar wel netjes en afgekleed?
quote:MCV__ schreef op 11 augustus 2015 @ 21:59:

Toevallig dat mensen beginnen over bijvoorbeeld een functie in de makelaardij, ik werk inderdaad in de vastgoedwereld! Voornamelijk op kantoor niet (veel) buiten kantoor.

Laat ik het anders vragen, wat vinden jullie, in zo'n functie representatief, ik lees veel uit een lopende reactie's.Dat ligt eraan heb je veel face-to-face contact met klanten?
Ik heb niet veel ervaring met echt zakelijke kleding. Bij een vorig bedrijf zag ik de (jongere) dames van het management in zomer met pantalons en simpele basic shirts of blousjes rondlopen.

Grappig om de verschillende meningen ten aanzien van kleding te lezen. Ik ben afgelopen voorjaar voor het eerst gaan werken in een kantoorfunctie. Speciaal voor dit werk wat nettere kleding aangeschaft. Bij mijn gesprekken had ik al gezien dat iedereen in netter casuel rondliep. Dus ik heb speciaal nette donkere spijkerbroeken enzo gekocht.. Kwam ik er in de eerste week achter dat de meiden gewoon met scheuren in hun spijkerbroeken rondlopen en directie heeft regelmatig hippe sneakers aan. Nu zal ik niet met scheuren rond gaan lopen maar ik trek wel gerust mijn all stars aan.
quote:pejeka schreef op 11 augustus 2015 @ 20:49:

[...]

Ga eens op een gemiddeld kantoor in Nederland kijken en dán op een gemiddeld kantoor in het buitenland. Daar zie je echt niet van dat soort vrijetijdskleding dat men hier "wel OK vindt" voor naar het werk.Blij dat ik in Nederland werk dan.
Ik snap het probleem niet? Met jouw lengte en maten kun je toch alle kanten op?
Beter een half motto....

[...]

Ga eens op een gemiddeld kantoor in Nederland kijken en dán op een gemiddeld kantoor in het buitenland. Daar zie je echt niet van dat soort vrijetijdskleding dat men hier "wel OK vindt" voor naar het werk.Gelul! Ik leip vandaag langs het kantoor van produktieleider, is de Manager van 300 man. En die zat gewoon in polo, korte broek en blote voeten achter zijn bureau. En ik werk niet in NL.
Als ik dit soort topics zo teruglees geneer ik me met terugwerkende kracht kapot.

Werd altijd overal maar aangenomen maar netjes was voor mij tot voor kort een king louie jurk.

Zat als twintiger doodleuk als uitzendkracht in mijn netste mini spijkerrok en sixties laarzen (ze hadden gezegd geen broek geen gympen, nou, dat snapte ik heus wel!)

Later speciaal een rok bij de h&m gekocht die ikzelf reuze netjes vond, een soort tweedstof met goud erin, leuk voor bij de goudkleurige glanspanty en de blokhakken .

Het maakte dus geen klap uit, en nog steeds niet. Als ze je willen hebben zeggen ze iets in de trant van: Wij zijn hier wat anders gewend.

En deed ik mijn best maar nu ik dit zo lees sloeg het nog nergens op. Maargoed een advocaten kantoor bleef bijvoorbeeld specifiek om mij vragen omdat ik mijn werk blijkbaar wel goed deed.

Misschien andere tijden?

Ben ondertussen druk mental notes aan het maken.

[...]

Ga eens op een gemiddeld kantoor in Nederland kijken en dán op een gemiddeld kantoor in het buitenland. Daar zie je echt niet van dat soort vrijetijdskleding dat men hier "wel OK vindt" voor naar het werk.Ik kom bij beide regelmatig en ik ben het niet met je eens. Geen herkenning!
tweede nick na 15 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven