Mode & Beauty alle pijlers

Kantoor kleding

11-08-2015 16:12 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik vind het erg moeilijk om me netjes en goed te kleden in de zomer op kantoor. Je hoeft je hier op kantoor niet al te formeel te kleden, lees: geen 3-delig kostuum of mantelpakjes. Op warme dagen, kleed ik me nog steeds met een lange spijkerbroek, topje, pumps en colbertje terwijl we geen airco op kantoor hebben en het al snel de 32+ graden bereikt.

Ik ben een meid, midden 20, 1.80m en ik heb confectiemaat 38-40 waardoor de extra smalle jurken al snel afvallen. Ik zou toch graag een keer me netjes kleden door middel van een jurkje en/of rok maar ik vind of alles te netjes of te casual.

Kunnen jullie mij helpen met een aantal voorbeelden wat ik zou kunnen aantrekken op kantoor maar wel netjes en afgekleed?
quote:MarianneDavids schreef op 11 augustus 2015 @ 16:39:

Sandalen kunnen niet op kantoor, spijkerbroek hangt af van de aard van het kantoor, zolang het er niet uitziet als een legging zullen weinig mensen er een probleem mee hebben.Dat hangt net zo goed af van het kantoor natuurlijk. Waar ik werk kunnen nette sandalen prima.
Bedankt voor de leuke voorbeelden! Het probleem is met de rokken waar de blouse 'bij in zit' of de jurken met riempje dat ik daar te brede heupen voor heb en bijna geen taille. Ik heb een vreemd figuur en daardoor waarschijnlijk ook moeite om de juiste rok of jurk te vinden.

Heeft iemand tips of websites waar ik de knielange jurken of rokken kan vinden? Alles wat lang lijkt op afbeeldingen komt bij mij al snel boven de knie.
Een colbert heet gewoon een jasje.
verba volant, scripta manent.
quote:MCV__ schreef op 11 augustus 2015 @ 16:45:

Bedankt voor de leuke voorbeelden! Het probleem is met de rokken waar de blouse 'bij in zit' of de jurken met riempje dat ik daar te brede heupen voor heb en bijna geen taille. Ik heb een vreemd figuur en daardoor waarschijnlijk ook moeite om de juiste rok of jurk te vinden.

Heeft iemand tips of websites waar ik de knielange jurken of rokken kan vinden? Alles wat lang lijkt op afbeeldingen komt bij mij al snel boven de knie.

H&M, Zara, Esprit, Asos,...

Asos heeft ook een specifieke lijn voor lange mensen, de 'Tall' lijn.
Dankjewel Nephthys! Eerlijk is eerlijk, ik heb een hekel aan shoppen en doe dus ook alles via internet en heb al jaren geen kleding meer gekocht specifiek voor het werk.
[img]http://www.bonprix.nl/product/midi-jurk ... 9823#image[/img]

Zoiets? Heel eenvoudig jurkje zonder décolleté, heeft een nette lengte, en zit niet strak om het lijf.
Mag ik je vragen waarom bij 1,80 en maat 38-40 strakkere kleding niet kan?

Je schrijft vanwege de mannelijke collega's, maar toch hopelijk niet omdat je vind dat je daar de maat niet naar heb. Want volgens mij ben je prachtig met die maten en neig je naar een modellenlook.

Zo, stop dat compliment maar in je zak!! Want ik meen het!
quote:gismo72 schreef op 11 augustus 2015 @ 16:31:

[...]

Zo representatief vind ik een spijkerbroek overigens niet.Dit!
Een spijkerbroek op de juiste wijze gecombineerd kan heel representatief zijn hoor.

Ik draag veel spijker, en moet representatief zijn. Dus ik weeg af...spijkerbroek, of nette pantalon of een mooie jurk. Voor iedere gelegenheid prima te combineren tot een representatieve look.
quote:troelalaaaatje schreef op 11 augustus 2015 @ 17:14:

Een spijkerbroek op de juiste wijze gecombineerd kan heel representatief zijn hoor.

Ik draag veel spijker, en moet representatief zijn. Dus ik weeg af...spijkerbroek, of nette pantalon of een mooie jurk. Voor iedere gelegenheid prima te combineren tot een representatieve look.Bij klantencontact vind ik jeans echt een no go.
Ik vind een spijkerbroek bij klanten contact ook niet kunnen, maar dat is mijn mening.

Het bedrijf waar ik werk heeft netjes gekleed (niet perse een pak oid maar gewoon geen jeans/sneakers en dergelijke) doordeweeks en dan casual Friday.

Overigens vind ik dat je wel heel secuur bent TO. Er zijn zoveel leuke dingen die je kan dragen zonder bang te zijn dat ze te strak of te vrouwelijk zijn oid?

Natuurlijk kom je niet in mini rok en stiletto hakken op het werk maar alle voorbeelden die ik voorbij heb zien komen van rokjes en jurkjes en blousjes zijn heel leuk.

Als je bij asos op 'dresses' klikt kan je daarna selecteren op 'work' dan krijg je alleen jurkjes te zien die geschikt zijn voor op kantoor
quote:MCV__ schreef op 11 augustus 2015 @ 16:39:

Gismo72; zoals in mijn starttopic te lezen is hoeft er geen 3-delig pak gedragen te worden. Ik kan absoluut niet naar kantoor gaan op slippers, sneakers of ballerina's. Een laag uitgesneden shirtje of een mini rokje. Mijn mannelijke collega's (die boven mij staan), dragen ook een spijkerbroek met een colbert of overhemd.Als dat zo is, dan is de outfit die als eerste werd geplaatst, met de maxirok met sandaal en hemdjes, toch ook helemaal niet gepast? Als je zo op kantoor kwam waar ik nu werk, zou dat echt helemaal niet gepast zijn.
Wat eten we vanavond?
quote:SilverShadow schreef op 11 augustus 2015 @ 16:16:

[img]http://www.boohoo.com/content/ebiz/booh ... ult_xl.jpg[/img]

Maxi rok met gympen of sandaaltje er onder, topje er op. Netjes zonder meteen te chic te zijn. Als je dit te casual vindt kun je er een sandaal met een hakje onder doen, meteen een andere uitstraling

Dit vind je netjes? Ik vind het strandkleding, zeker niet geschikt voor een kantoorbaan waarin je representatief moet zijn.

TO, weet je welke modellen je staan? Anders zou ik eens verschillende soorten jurken passen. Er zijn genoeg jurken te koop die niet te netjes en niet te casual zijn.
La Dress is een leuk merk als je nette jurken zoekt. Kun je bij de Bijenkorf passen.

En voor ze zomer ben je als vrouw heel snel en gemakkelijk klaar met een rok met top of blouse en daaroverheen een jasje.

En ja, ik begrijp dat spijkerbroek niet altijd representatief is. En als ik klantcontact heb draag ik minder snel een spijkerbroek, tenzij het een reeds bekende en goede klant is....afgaande op de cultuur die binnen klants bedrijf heerst. Als dat informeel is pas ik me daar aan aan. Als dat formeel is pas ik me daar ook aan aan.

Maar dat is koffiedik kijken want we weten niet wat TO voor werk doet.
quote:SilverShadow schreef op 11 augustus 2015 @ 16:16:

[afbeelding]

Maxi rok met gympen of sandaaltje er onder, topje er op. Netjes zonder meteen te chic te zijn. Als je dit te casual vindt kun je er een sandaal met een hakje onder doen, meteen een andere uitstralingDit vind ik te casual... net of je een dagje gaat shoppen of je naar het strand gaat.
never a failure, always a lesson
Dit kan echt niet op kantoor. Je gaat niet naar een picknick of het strand. Jersey is sowieso niet netjes, geen mouw, een knoop in je hemd (een hemd is ondergoed) en schoenen die te veel aan slippers doen denken. Alleen leuk als je niets ambieert of wanneer je op een reklamebureau werkt.quote:SilverShadow schreef op 11 augustus 2015 @ 16:16:

[afbeelding]

Maxi rok met gympen of sandaaltje er onder, topje er op. Netjes zonder meteen te chic te zijn. Als je dit te casual vindt kun je er een sandaal met een hakje onder doen, meteen een andere uitstraling

Kleed je naar de functie die je ambieert.

Vooral de eerste en de derde foto:

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een wikkeljurk kleed ook mooi af en is netjes met een jasje of een vestje. Ik heb altijd een jasje of vestje bij mij voor een bespreking of bezoek van een klant en die hangt in mijn kamer op de stoel of aan de kapstok.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een spijkerbroek kan in sommige functies niet vooral in bepaalde functies bij banken en bij makelaars vaak een no-go. Bij een dag zonder klanten kan het soms weer wel.
mooie voorbeelden viva-amber, dat soort outfits had ik ook in mijn hoofd maar kan nog geen plaatjes plakken

Wikkeljurkje is ook heel mooi inderdaad en heel flatterend voor het figuur.

Ik krijg zin in shoppen van dit soort topics!
Banken hanteren vaak bedrijfskleding.

Makelaars die ik ken dragen spijkerbroeken, weliswaar goed gecombineerd.

De voorbeelden van Viva Amber spreken mij aan.
Dank je wel. Ik heb recruitment gedaan voor makelaars vroeguh...bij sommige kantoren kan het echt niet. Zelf bij banken gewerkt en bij Nederlands grootste elektronica bedrijf, nou een spijkerjasje was al te wild voor de vrijdag.

Had ik een goede kandidaat, top CV, gaat hij/zij in zijn spijkerbroek naar het gesprek...direct exit. Rabobank idem...vooral bij de wat hogere functies wordt geen bedrijfskleding gedragen en een frivole hobby trekken ze ook niet...alleen dat soort dingen zeggen zij nooit in het gezicht van een kandidaat.

Er zijn zat sectoren waar het wat relaxter is.
quote:viva-amber schreef op 11 augustus 2015 @ 19:06:

Dank je wel. Ik heb recruitment gedaan voor makelaars vroeguh...bij sommige kantoren kan het echt niet. Zelf bij banken gewerkt en bij Nederlands grootste elektronica bedrijf, nou een spijkerjasje was al te wild voor de vrijdag.

Had ik een goede kandidaat, top CV, gaat hij/zij in zijn spijkerbroek naar het gesprek...direct exit. Rabobank idem...vooral bij de wat hogere functies wordt geen bedrijfskleding gedragen en een frivole hobby trekken ze ook niet...alleen dat soort dingen zeggen zij nooit in het gezicht van een kandidaat.

Er zijn zat sectoren waar het wat relaxter is.

Zucht, ik ken het. Geen recruitement gedaan als in kandidaten ergens plaatsen maar veel sollicitatie gesprekken moeten voeren toen ik nog in Nederland werkte..het aantal kandidaten wat in spijkerbroek binnen komt. Verschrikkelijk, heb er ook geen sympathie voor eigenlijk want mijn eerste (en tot nu toe enige) officiele sollicitatie gesprek was toen ik 18 was en zelfs ik kon bedenken om niet in een spijkerbroek op te komen dagen.

Als ik nu terug kijk zag ik er niet zo hip uit haha maar dat terzijde :P
wat is een frivole hobby?

ik loop altijd in spijkerbroek maar ik werk dan ook in bouw, staat mooi bij mijn megawerkschoenen
never a failure, always a lesson
Bij een sollicitatiegesprek kijk je ook een wie er achter in die spijkerbroek zit. Lijkt een kandidaat geschikt dan kun je altijd nog aanroeren dat spijkerbroeken, sneakers en sandalen minder gewenst zijn.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ook bij verschillende banken gewerkt en daar heb ik nog nooit iemand in spijkerbroek gezien. Degenen die bij een makelaar werkten liepen allemaal in pak. Jersey vind ik overigens niet per definitie niet netjes, zoals viva amber aangeeft. Het hangt van de kwaliteit af. Ik heb een jasje met bijpassende rok in hele mooie jersey. Het leuke daarvan is dat het niet zo'n heel zakelijk, stijf mantelpakje is, maar heel netjes en toch leuk, zeker met een mooie blouse eronder. TO geeft aan dat een mantelpakje niet hoeft, maar wel netjes, dus kan prima vind ik. TO, wat vind je van zoiets? Ook jersey, creeert een taille is jersey maar van goede kwaliteit.

http://www.carolavanbenth ... B5.07.115/night-blue-1427

Rokken hoeven echt niet heel lang te zijn, een stukje boven de knie kan prima en vormen hoef je niet te verbergen, ik werk ook met heel veel mannen. Het is prima er vrouwelijk uit te zien, maar smaakvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven