Mode & Beauty alle pijlers

Kantoor kleding

11-08-2015 16:12 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik vind het erg moeilijk om me netjes en goed te kleden in de zomer op kantoor. Je hoeft je hier op kantoor niet al te formeel te kleden, lees: geen 3-delig kostuum of mantelpakjes. Op warme dagen, kleed ik me nog steeds met een lange spijkerbroek, topje, pumps en colbertje terwijl we geen airco op kantoor hebben en het al snel de 32+ graden bereikt.

Ik ben een meid, midden 20, 1.80m en ik heb confectiemaat 38-40 waardoor de extra smalle jurken al snel afvallen. Ik zou toch graag een keer me netjes kleden door middel van een jurkje en/of rok maar ik vind of alles te netjes of te casual.

Kunnen jullie mij helpen met een aantal voorbeelden wat ik zou kunnen aantrekken op kantoor maar wel netjes en afgekleed?
Gewoon wat bij elkaar passen bij Zara of h&m? Keus genoeg toch? Je moet gewoon wat aanzien bij jezelf.

Maxi rok met gympen of sandaaltje er onder, topje er op. Netjes zonder meteen te chic te zijn. Als je dit te casual vindt kun je er een sandaal met een hakje onder doen, meteen een andere uitstraling
Vind je? Te strakke rokken vind ik weer niet kunnen en te wijde rokken vind ik niet zakelijk genoeg. Ik kom er echt niet uit; daardoor loop ik nu al vijf zomers lang braaf in me spijkerbroek en colbertje.
Silvershadow: ja? Dat moet dus wel gewoon kunnen een lange rok waar de vormen toch wel redelijk zichtbaar in zijn? Zucht, misschien twijfel ik ook wel teveel.
quote:MCV__ schreef op 11 augustus 2015 @ 16:18:

Silvershadow: ja? Dat moet dus wel gewoon kunnen een lange rok waar de vormen toch wel redelijk zichtbaar in zijn? Zucht, misschien twijfel ik ook wel teveel.Dat zeg ik, gewoon wat aanpassen!
Natuurlijk mogen je vormen zichtbaar zijn, dat zijn ze ook als je een spijkerbroek aan hebt. Bij mij op kantoor ook veel vrouwen/meiden met maxirok of jurk, staat leuk. Ik heb er zelf ook een paar, heerlijk op die warme dagen.

Als je een sandaaltje aan hebt zorg dan in ieder geval voor nette voeten, geen lagen eelt of lange teennagels.
Naast extra smalle jurken heb je toch nog zoveel andere soorten modellen? Ga een keer naar de steps of de esprit, daar hebben ze genoeg kleren die er wat gekleder uit ziet. Mooie hak eronder, eventueel een vestje en klaar.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Een midi rok met luchtige blouse of blousetop?

Wat dragen je andere vrouwelijke collega's op warme dagen?
Dragen je collega's rokken/jurken die jij leuk vindt?
En waarom niet een iets lichtere broek dan jeans? Er zijn nu toch genoeg zomerbroeken te krijgen in leuke kleurtjes die ook wel gepast zijn voor het werk? Katoen, linnen,...
Waarom mogen je vormen niet zichtbaar zijn?
Ik ben achter in de twintig en hier op kantoor kan je redelijk casuel voor de dag komen. Ik ga vaak gekleed in een spijkerbroek met open sandaaltjes en een luchtig shirt van een nette stof. Qua jurkjes ben ik goed geslaagd bij de steps. Daar verkochten ze een aantal jurkjes die niet te zakelijk waren maar wel gekleed genoeg. Maar ik heb geen idee of dit merk met jou lengte goed uitkomt.
Bedankt voor de vele reacties al!

Ik werk in een mannenwereld, met slechts 3 mannelijke collega's en veel klantencontact waardoor het erg belangrijk is dat ik representatief ben. Door het vele contact met eigenlijk 95% mannen wil ik niet al te strakke kleding aan, voel ik me niet prettig in en heb het idee dat het snel afleid. Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.

@nephthys: dat vind ik erg leuke voorbeelden. Random van google afgeplukt of toevallig van een kledingwebsite?

Jurkjes vallen allemaal lang. Dus op de knie en onder.
Eerste dingen die ik postte waren Esprit, laatste H&M
Nephthys post eigenlijk alles wat ik ook zou zeggen: waarom geen katoenen of linnen broek ipv spijkerbroek, met een mooie top of blouse, en waarom geen rok met een top?

quote:MCV__ schreef op 11 augustus 2015 @ 16:27:

Ik werk in een mannenwereld, met slechts 3 mannelijke collega's en veel klantencontact waardoor heut erg belangrijk is dat ik representatief ben. Door het vele contact met eigenlijk 95% mannen wil ik niet al te strakke kleding aan, voel ik me niet prettig in en heb het idee dat het snel afleid. Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.

@nephthys: dat vind ik erg leuke voorbeelden. Random van google afgeplukt of toevallig van een kledingwebsite?Zo representatief vind ik een spijkerbroek overigens niet.
quote:MCV__ schreef op 11 augustus 2015 @ 16:27:

Ik werk in een mannenwereld, met slechts 3 mannelijke collega's en veel klantencontact waardoor het erg belangrijk is dat ik representatief ben. Door het vele contact met eigenlijk 95% mannen wil ik niet al te strakke kleding aan, voel ik me niet prettig in en heb het idee dat het snel afleid. Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.

@nephthys: dat vind ik erg leuke voorbeelden. Random van google afgeplukt of toevallig van een kledingwebsite?Ik werk ook veel met mannen. Daar stem ik mijn kleding niet op af hoor. In een jurk of rok (knielang bijv) met leuke blouse of een mooi shirt en een jasje of vest kun je er leuk en representatief uitzien. Je hoeft niet meteen een decollete tot op je navel of een strak rokje waar je billen bijna onderuit komen. Die mannen waar jij mee werkt zien toch wel eens vaker vrouwen?
Sandalen kunnen niet op kantoor, spijkerbroek hangt af van de aard van het kantoor, zolang het er niet uitziet als een legging zullen weinig mensen er een probleem mee hebben.
verba volant, scripta manent.
Met een colbertje over:

Gismo72; zoals in mijn starttopic te lezen is hoeft er geen 3-delig pak gedragen te worden. Ik kan absoluut niet naar kantoor gaan op slippers, sneakers of ballerina's. Een laag uitgesneden shirtje of een mini rokje. Mijn mannelijke collega's (die boven mij staan), dragen ook een spijkerbroek met een colbert of overhemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven