Mode & Beauty alle pijlers

Kerastase Shampoo

09-03-2018 23:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met de shampoo van Kerastase? Wat vind je ervan?
Welke uit de lijn? Ik heb het gehad toen mijn haar erg beschadigd was. Fantastisch spul.
Ik heb de resistance lijn die ik afwisseling met oleo relax.
Onmisbaar voor mijn stugge Aziatische haar.
Het is het geld meer dan waard.
Lucylucille schreef:
10-03-2018 00:02
Ik heb de resistance lijn die ik afwisseling met oleo relax.
Onmisbaar voor mijn stugge Aziatische haar.
Het is het geld meer dan waard.

Ik heb me deze door mijn kapper laten aansmeren, maar voor mijn droge hollandse haar doet het niks. Hij ruikt lekker, dat wel. Maar voor een shampoo van €15 vind ik dat een nogal magere uitkomst.
Ik gebruik de Kerastase Resistance Bain Force nu driekwart jaar. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Heb wel het idee sta mijn hara veel minder uitvalt en gezonder aanvoelt, mara ligt dit aan de shampoo of aan de vitamines die ik slik?
Maar jullie zijn dus erg enthousiast...Zou het dan toch de shampoo zijn? ;-)
Hoelang gebruiken jullie het al?
Sorry, typ op mijn IPhone...
Hele fijne shampoo de sensitive ze zijn wel prijzig als je het vergelijkt me drogisterij shampoo Andrelon. Maar je doet er zolang mee en je hebt er heel weinig van nodig.
Ik al jaren.
Een paar keer wassen met Andrélon en ik heb een verlepte kop met haar.

Dus ja, was het een maandje met wat anders. Dan weet je het.
Verhip schreef:
10-03-2018 00:08
Ik heb me deze door mijn kapper laten aansmeren, maar voor mijn droge hollandse haar doet het niks. Hij ruikt lekker, dat wel. Maar voor een shampoo van €15 vind ik dat een nogal magere uitkomst.
Bij de resistance lijn is het wel noodzakelijk dat je de conditioner er ook bij gebruikt. De shampoo is basisch, dus dat zet de haarschubben open. Als je die niet afsluit met de verzorging wordt je haar alleen maar droger.
heel goeie maar dat is een shampoo die je maximaal 2 keer per week mag gebruiken (volgens kapper) omdat het best wel sterk spul is voor je haar
Lucylucille schreef:
10-03-2018 00:16
Bij de resistance lijn is het wel noodzakelijk dat je de conditioner er ook bij gebruikt. De shampoo is basisch, dus dat zet de haarschubben open. Als je die niet afsluit met de verzorging wordt je haar alleen maar droger.
Ik gebruik inderdaad ook de conditioner erbij.
Lucylucille schreef:
10-03-2018 00:16

Aha... Het was fijn geweest als de kapper dat dan ook verteld had. :-[
Ik kan het proberen natuurlijk. Ik gebruik nu steeds een 1-minuut haarmasker van Andrelon. Dan doet de Kerastase shampoo in ieder geval niks.
Superhuisvrouw schreef:
10-03-2018 00:12
Hele fijne shampoo de sensitive ze zijn wel prijzig als je het vergelijkt me drogisterij shampoo Andrelon. Maar je doet er zolang mee en je hebt er heel weinig van nodig.
Het is inderdaad heel zuinig in gebruik. Heb toentertijd een 1 literfles aangeschaft (vorig jaar juli) en zit nu nog voor meer dan de helft vol. Heb er toen volgens mij €50 voor betaald.
Verhip schreef:
10-03-2018 00:23
Aha... Het was fijn geweest als de kapper dat dan ook verteld had. :-[
Ik kan het proberen natuurlijk. Ik gebruik nu steeds een 1-minuut haarmasker van Andrelon. Dan doet de Kerastase shampoo in ieder geval niks.
De conditioner bevalt bepalen zuren die de zwakke plekken in de zwavelbruggen in het haar opvult, als een soort van cement.

Dit kan niet zonder dat de haarschubben iets open staan, wat de shampoo dus doet. De shampoo heeft geen zin zonder conditioner, en andersom. Bij de andere lijnen van Kerastase is dat overigens niet zo, die zijn wel onafhankelijk van elkaar te gebruiken.

Mijn beste vriendin is werkzaam op het onderzoekslab van Kerastase, inside information dus :proud:
Lucylucille schreef:
10-03-2018 00:33
De conditioner bevalt bepalen zuren die de zwakke plekken in de zwavelbruggen in het haar opvult, als een soort van cement.

Dit kan niet zonder dat de haarschubben iets open staan, wat de shampoo dus doet. De shampoo heeft geen zin zonder conditioner, en andersom. Bij de andere lijnen van Kerastase is dat overigens niet zo, die zijn wel onafhankelijk van elkaar te gebruiken.

Mijn beste vriendin is werkzaam op het onderzoekslab van Kerastase, inside information dus :proud:
Ik wilde al vragen of je kapster was of iets dergelijks.... ;)
Lucylucille schreef:
10-03-2018 00:33

Handig, zo'n vriendin. Ik ga het proberen. Bedankt voor de tip!
Vond het tegenvallen. Kreeg er zelfs een schilferige hoofdhuid van en heb meerdere soorten geprobeerd. Ook die voor een gevoelige hoofdhuid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven