Mode & Beauty alle pijlers

Kleding tips bij afvallen

25-03-2011 11:19 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb graag wat tips van jullie.

Ik ben sinds begin 2011 aan het lijnen.

Netjes onder begeleiding van de dietiste en inmiddels is er zo'n 14 kg af. Heel fijn natuurlijk, maar ik loop voor lul.

Ik ben nog lang niet op mijn streefgewicht, en om nu al een hele nieuwe garderobe aan te schaffen, dat is een dure hobby (en dat geld heb ik op dit moment niet)

Ik heb vorige week mijn kast opgeruimd en daar vond ik 3 linnen broeken die ik deze zomer waarschijnlijk wel weer pas. Maar ik ga nu nog niet in een linnen broek lopen.

Leggings en treggings is geen gezicht, ik ben gezegend met een lelijke mee-rij-reed, x benen en gewoon geen mooie benen. (daarbij passen mijn laarzen nog niet)

En nu? Wie heeft er tips voor mij om niet meer als een slons erbij te lopen. Mijn broeken zitten heel erg los, mijn riem is te groot en mijn onderbroeken zakken af.

Ik heb geen groot shop budget en wil ook niet al te veel geld uitgeven aan kleding omdat ik spaar voor een nieuwe garderobe als ik op mijn streefgewicht ben.
zal ik je mijn mail adres geven?

is dat handig?
Ja graag, dan zal ik je mailen wat ik gevonden heb.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Allereerst gefeliciteerd met je behaalde resultaten so far!

Ik zou zeggen: De betere 2e hands winkels voor merkspul, kun je altijd weer kwijt via MP/ebay. Bijv. Second Hand Rose a/d Mauritskade, of die in n steeg verstopt aan het eind vh Noordeinde (vanaf het centrum gezien)

Succes!
wikkeljurken in rekbare stof!
Belbe: viva.barbabella@gmail.com

Tijgermeisje, die zaken hebben geen grote maten
Ik heb hem opgeschreven! ga je morgen mailen als ik mijn kast heb uitgezocht!
je bent een schat!!!

Wat ontzettend lief van je
Goed zeg!

Bij M&S zijn er nu stretch broeken in de aanbieding voor 10 euro. Tot maat 52. In het zwart en bruin. 2 Kopen voor 20 euro en je kan er weer een tijdje tegen.

Bij Vogele verkopen ze ook stretch broeken, 2 voor 30 euro. Die passen perfect en gaan goed lang mee, ook als je afvalt zitten ze nog goed.

Ga zo door. Als het goed is volg ik je voorbeeld vanaf maandag.

M.
quote:_Barbabella_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:30:

Ik woon in het westen en ik dnek dat ik maandagmiddag even bij de miss etam outlet in Den haag langs ga

Weet alleen niet zeker of die er nog zit

Je bedoelt die winkel in de buurt van de V&D/C&A? (ben niet zo goed in straatnamen). Die zit er nog.

Ik ken het probleem dat je hebt. Zelf ben ik de afgelopen jaren door medicijngebruik en daarna zwangerschappen (ontzwangeren) heel vaak van maat veranderd. Ik werd er helemaal gek van, heb alles tussen maat 36 en maat 42 in de kast hangen. Het kost je ook klauwen vol met geld om steeds opnieuw een garderobe op te bouwen. Gelukkig lijkt het erop dat ik nu gestabiliseerd ben. Het is nu eindelijk weer leuk om kleding te kopen, omdat ik vermoed dat ik er nu wat langer mee kan doen.

Ik kocht in elke maat altijd een blauwe spijkerbroek, een zwarte spijkerbroek en een niet-spijkerbroek en daarmee varieerde ik. Jouw maat is wat moeilijker, maar zorg in ieder geval voor een aantal goedkope basisstukken in neutrale kleuren totdat je denkt dat je je definitieve maat bereikt hebt.

Succes met het bereiken van je streefgewicht!
anoniem_97633 wijzigde dit bericht op 25-03-2011 13:26
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
die winkel bedoel ik inderdaad (tegenover de broodjes balie van La Place )

Goed te horen dat die er nog zit.

Ik wil inderdaad een aantal basisstukken hebben.

2 spijkerbroeken kunnen nog net (beginnen wel bij mijn billen te zwabberen, maar zakken af door slechte riem, ga ik ook een nieuwe voor kopen)
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar heb gelukkig een schoonmoeder die heel handig is met naald en draad, en die heeft dus veel broeken/rokken voor mij ingenomen. Ken jij niet zo iemand?
Nee helaas, moeder en schoonmoeder hebben beiden niet eens een naaimachine

En ikzelf ook niet.
Geen turkse kleermaker in de buurt?
Wat goed!

Als je aan maat 44/46/48 toe bent, heb ik een heleboel kleding voor je! Het hangt op dit moment toch maar in mijn kast en als ik er iemand blij mee kan maken... Veel nog niet eens zo oud, want ik ben 9 maanden geleden begonnen met afvallen (ruim 28 kg kwijt), heb tussendoor wat kleding in maat 44 gekocht, maar dat is inmiddels ook te groot.
Nou rouge, wat een lief aanbod. En wat goed dat jij al in maat 42 past.

Petje af!

Ik vind vaak de periode tussen 2 maten heel vervelend. Worst in de kleine maat en slobber in de grote.
Ja dat vind ik ook heel irritant! Ik zit met shirtjes nu precies tussen 38 en 40, en met broeken tussen 40 en 42... Heb ook nog eens een smalle taille en grote borsten. Dat is een ramp met shirtjes en jurkjes.

Ik heb vanmiddag mijn kast uitgeruimd (was het al van plan, maar jij hebt het even versneld ) en kwam ook nog dingen in maat 50 tegen! Ik heb een zooi op marktplaats gezet, kijk anders maar even of er iets tussen zit. Staat bij de grote maten rubriek (ik ben gebruiker uit Alkmaar), voor jou of gratis af te halen of tegen verzendkosten op te sturen.
Je hebt, eindelijk, mail!
Belbe, heb je terug gemaild.

Rouge, ik ga even kijken
Semi on topic: ik word tureluurs van die maatverschillen. Onlangs kocht ik n bloes v Sutherland, XXL. En vandaag had ik n rok aan vd Zeeman, maat 36! (oke hij zat nogal strak)

En zo heb ik bijv. ook n XXL hardloopjack en n XS grofgebreid bolerovestje vd H&M, enz.

Dus als iemand vraagt wat voor maat ik heb, dan ik zeg 42-44, maar in mijn kast liggen de maten mijlenver uit elkaar. (Ook van wat me nu past dus. Ben 5 kg afgevallen en ik wil er nog 5 a 10 kg kwijt)
Tijgermeisje, ja dat herken ik wel, ik heb mijn 1e 38 aan gehad na veel kilo's afvallen, maar kom soms niet eens in een 42...

Barbarella, zeg het maar als je iets wilt hebben, kleding loopt best aardig!
Barbabella,

Ten eerste: super van je! Wat goed dat je actie bent gaan ondernemen. Je zult nu je zeker al heel goed voelen!

Wat ik zelf nu doe (zit in hetzelfde dubio) is 2 nieuwe (tusse) spijkerbroeken aanschaffen, niet te duur of in een actie/uitverkoop. En de oude broeken voor het weekend of het poetsen laten voorlopig. Deze wil ik pas echt wegdoen als ik mijn streefgewicht heb en een gehele nieuwe garderobe.

Shirtjes kun je bij H&M en inderdaad Miss Etam halen, kost zo weinig en je loopt er evengoed hartstikke leuk bij! Ik loop er nu ook totaal niet leuk bij, maar kijk nu al uit naar die laatste 6 kilo. Want dan kan ik helemaal los met mijn nieuwe lijf!
Barbarella, wat goed dat je zoveel bent afgevallen!

Knap hoor, ik zou willen dat ik zoveel karakter had, helaas geef ik toch altijd weer aan de verleiding toe.

wat doet de dieetist? alleen voedingsadvies of ook iets anders, en moet je zelf betalen of wordt het vergoed?
Het is Barbabella!!

Maar... als ze op haar streefgewicht komt, ziet ze er zo uit:

(toch?? Goed bezig meis, kei goed van je!!!)
Ik zou eens kijken of je wat basisproducten in de uitverkoop kunt vinden. Niet zo duur, dus minder zonde om straks weer weg te doen.

En ik vind eigenlijk dat iedere vrouw een jurk kan dragen, dus ik kaart hem toch nog maar even aan
Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!

En ik ben het met theekop eens. Iedere vrouw kan een jurk dragen. Sterker nog, ik vind, maar dat is mijn persoonlijke mening, hoe dikker je bent, hoe lelijker broeken staan en hoe mooier jurken. Ik heb zelf maat 44 en heb bijna nooit een broek aan en vooral veel jurken. Staat echt veel mooier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven