Kleding voor werk
donderdag 23 augustus 2012 om 16:44
donderdag 23 augustus 2012 om 17:19
quote:nienie2 schreef op 23 augustus 2012 @ 16:44:
Wat voor kleding is gepast voor een leidinggevende vrouw?
Er is geen pakken cultuur en als je klanten bezoekt dan is het gebruikelijker om je netter te kleden dan de wanneer je de hele dag op kantoor zit.
Bijvoorbeeld, wat is een nette spijkerbroek.
Welke merken?
Graag jullie hulp.
Maar in welke sector werk je en wie zijn dan die klanten die je bezoekt?
Zo is het nogal vaag en lastig om iets over te zeggen.
ben je bv leidinggevende van een thuiszorgorganisatie en ga je bij bejaarden langs of ben je een leidinggevende op een bank en ga je bij bedrijven langs.
...zit verschil in hé.
Wat voor kleding is gepast voor een leidinggevende vrouw?
Er is geen pakken cultuur en als je klanten bezoekt dan is het gebruikelijker om je netter te kleden dan de wanneer je de hele dag op kantoor zit.
Bijvoorbeeld, wat is een nette spijkerbroek.
Welke merken?
Graag jullie hulp.
Maar in welke sector werk je en wie zijn dan die klanten die je bezoekt?
Zo is het nogal vaag en lastig om iets over te zeggen.
ben je bv leidinggevende van een thuiszorgorganisatie en ga je bij bejaarden langs of ben je een leidinggevende op een bank en ga je bij bedrijven langs.
...zit verschil in hé.
donderdag 23 augustus 2012 om 17:23
In wat voor branche werk je Nienie2? Want waar je bij het ene bedrijf mee weg komt daar hoef je bij het andere bedrijf niet eens op vrijdag in aan te komen.
En spijkerbroeken (ik werk zelf in de zorg, maar niet aan het bed) daar ga ik niet mee op familiebezoek en ook geen zakelijke bespreking mee in. Maar goed daar kan iedereen anders over denken.
En spijkerbroeken (ik werk zelf in de zorg, maar niet aan het bed) daar ga ik niet mee op familiebezoek en ook geen zakelijke bespreking mee in. Maar goed daar kan iedereen anders over denken.
donderdag 23 augustus 2012 om 17:28
Ik lees mee! Vraag het me ook wel eens af. Werk in patiëntenzog bij huisartsen en op een poli. Kan een spijkerbroek dan niet? Draag ik heel vaak, nooit commentaar gehad of het idee dat patiënten er last van hebben. Maar misschien zijn mensen ook te aardig of beleefd om er wat van te zeggen en zeggen ze thuis, nou die polimedewerkster had een spíjkerbroek aan, dan kan echt niet.
donderdag 23 augustus 2012 om 17:41
Ah, leuk, de spijkerbroekendiscussie is er weer!
Ik denk dat een spijkerbroek binnen de zorg prima kan. Voor meer formele besprekingen, zou ik het dan wel houden op een donkerblauwe spijkerbroek. Die ogen netter dan lichtere of gekleurde broeken. En dan inderdaad een net recht model zonder scheuren of gebleekte delen. Te laag op de heupen of te strak, een boyfriend cut of heel erg bell-bottumed zou ik ook niet doen.
In veel branches kunnen nette donkere spijkerbroeken trouwens prima, ook voor leidinggevenden. En er zijn ook branches waarin zelfs de minder nette spijkerbroeken volledig geaccepteerd zijn (bijv. sport, reclame en media ed).
Alleen in echte pakken-omgevingen (bijv accountants, advocatuur, banken, etc) kan het echt niet.
Ik denk dat een spijkerbroek binnen de zorg prima kan. Voor meer formele besprekingen, zou ik het dan wel houden op een donkerblauwe spijkerbroek. Die ogen netter dan lichtere of gekleurde broeken. En dan inderdaad een net recht model zonder scheuren of gebleekte delen. Te laag op de heupen of te strak, een boyfriend cut of heel erg bell-bottumed zou ik ook niet doen.
In veel branches kunnen nette donkere spijkerbroeken trouwens prima, ook voor leidinggevenden. En er zijn ook branches waarin zelfs de minder nette spijkerbroeken volledig geaccepteerd zijn (bijv. sport, reclame en media ed).
Alleen in echte pakken-omgevingen (bijv accountants, advocatuur, banken, etc) kan het echt niet.
donderdag 23 augustus 2012 om 19:53
donderdag 23 augustus 2012 om 20:37
Ik zit in techniek toegepast in de zorg. Wat ik nu zelf vaak draag is een donkere spijkerbroek met een blouse van cavallaro of nette broek van vanilia met shirtje. Ik heb altijd een pak jasje bij me, maar niet in pak vorm.
Ik Draag met name merken: summum, vanilia, cavallaro, Hans ubbing, cg, Beatrice, Claudia strater. Meng ik vaak met goedkopere merken.
Broeken is lastig, heb buikje overgehouden van zwangerschap.
Schoenen: pumps of platte ( ja hoe noem je ze) mannen pak schoenen ha ha.
Ik wilde geen discussie uitlokken over spijkerbroeken, bedrijfscultuur staat dit toe.
Mannen in management dragen altijd een nette spijkerbroek met blouse en
Pakschoenen. Alleen directie loopt in pak.
Ik Draag met name merken: summum, vanilia, cavallaro, Hans ubbing, cg, Beatrice, Claudia strater. Meng ik vaak met goedkopere merken.
Broeken is lastig, heb buikje overgehouden van zwangerschap.
Schoenen: pumps of platte ( ja hoe noem je ze) mannen pak schoenen ha ha.
Ik wilde geen discussie uitlokken over spijkerbroeken, bedrijfscultuur staat dit toe.
Mannen in management dragen altijd een nette spijkerbroek met blouse en
Pakschoenen. Alleen directie loopt in pak.
donderdag 23 augustus 2012 om 20:55
Kijk eens bij de mango, daar hebben ze heel veel werkachtige dingen. Zowel wat meer casual als echt hele nette kleren. Ook veel rokjes en jurkjes enzo.
Ik vind een spijkerbroek, ook al is 'ie donker, eigenlijk ook nooit echt professioneel overkomen. Doe dan liever een gewone donkerblauwe broek (er bestaan ook best nette chino's) bijvoorbeeld, of een leuk rokje met een donkere panty.
Ik vind een spijkerbroek, ook al is 'ie donker, eigenlijk ook nooit echt professioneel overkomen. Doe dan liever een gewone donkerblauwe broek (er bestaan ook best nette chino's) bijvoorbeeld, of een leuk rokje met een donkere panty.
donderdag 23 augustus 2012 om 22:42
Ha, hier wilde ik zelf ook al een topic over openen. Zelf werk ik ook in de techniek in een leidinggevende functie. Collega's (mannen) dragen meestal nette spijkerbroek of dockers, polo of geruit overhemd, met nette schoenen.
Rokjes en jurkjes draag ik met mooi weer wel, maar omdat bijna al mjn collega's mannelijk zijn, voel ik me wel enigszins een exotische diersoort. Ook combineren ze niet zo charmant met veiligheidsschoenen...
Meestal draag ik een spijkerbroek met een shirt of bloesje en daarover heen een vestje. Nadeel is dat ik vaak halverwege 20 geschat word (ben begin 30). Met echt nette kleren lijk ik wel ouder, maar val ik nogal uit de toon in mijn werkomgeving.
Iemand nog tips voor kleding met een casual doch volwassen uitstraling?
Rokjes en jurkjes draag ik met mooi weer wel, maar omdat bijna al mjn collega's mannelijk zijn, voel ik me wel enigszins een exotische diersoort. Ook combineren ze niet zo charmant met veiligheidsschoenen...
Meestal draag ik een spijkerbroek met een shirt of bloesje en daarover heen een vestje. Nadeel is dat ik vaak halverwege 20 geschat word (ben begin 30). Met echt nette kleren lijk ik wel ouder, maar val ik nogal uit de toon in mijn werkomgeving.
Iemand nog tips voor kleding met een casual doch volwassen uitstraling?
vrijdag 24 augustus 2012 om 09:02
Klopt helemaal Antikleia, het is hier ook voornamelijk een mannen cultuur. Daarnaast zijn er veel vrouwen in onze organisatie niet goed gekleed en dat wil ik zelf niet vandaar mijn vraag. Ik wil ook best wat uitgeven aan kleding want als het mooi gemaakt is of met goede stoffen dan oogt het ook netter. Ik ben bij Mango geweest maar kwalitatief vond ik dat niet zo goed. Wel heel jammer.
Pasvorm voor mannen is ook veel makkelijker dan vrouwen. In een jasje moeten je borsten passen en dan is met een blouse ook zo, het wijken bij de knopen vind ik niet mooi.
Pasvorm voor mannen is ook veel makkelijker dan vrouwen. In een jasje moeten je borsten passen en dan is met een blouse ook zo, het wijken bij de knopen vind ik niet mooi.
vrijdag 24 augustus 2012 om 09:59
Een donkere skinnyjeans met een blouse erin, colbert en hakken kan in bepaalde branches zeker wel! Ik werk zelf ook in de zorg en zolang de broek donker is en het geheel (dus ook haar etc) er verzorgd uit ziet kan het zeker professioneel overkomen!
Overigens ben ik van mening dat professionaliteit met kennis en vaardigheden te maken heeft en niet met kleding, maar helaas werkt het in real life niet zo.... En kom ik mensen tegen die er op en top zakelijk uitzien, maar de plank qua inhoud compleet misslaan...
Overigens ben ik van mening dat professionaliteit met kennis en vaardigheden te maken heeft en niet met kleding, maar helaas werkt het in real life niet zo.... En kom ik mensen tegen die er op en top zakelijk uitzien, maar de plank qua inhoud compleet misslaan...
vrijdag 24 augustus 2012 om 10:09
vrijdag 24 augustus 2012 om 10:26
@Eddie
Een skinny vind ik dan wel echt weer iets wat is voorbehouden aan bepaalde omgevingen en wat zeker niet binnen alle omgevingen zou kunnen.
Verder eens dat kleding niet veel zegt over kwaliteiten. Wel zorgt het voor een andere uitstraling en dat kan in sommige omgevingen zeer gewenst zijn en in andere omgevingen zorgt het er juist voor dat je totaal niet serieus meer genomen wordt. En dat geldt net zo goed voor iemand in spijkerbroek in een pakkenomgeving, als iemand in pak in een spijkerbroekenomgeving.
Een skinny vind ik dan wel echt weer iets wat is voorbehouden aan bepaalde omgevingen en wat zeker niet binnen alle omgevingen zou kunnen.
Verder eens dat kleding niet veel zegt over kwaliteiten. Wel zorgt het voor een andere uitstraling en dat kan in sommige omgevingen zeer gewenst zijn en in andere omgevingen zorgt het er juist voor dat je totaal niet serieus meer genomen wordt. En dat geldt net zo goed voor iemand in spijkerbroek in een pakkenomgeving, als iemand in pak in een spijkerbroekenomgeving.