Mode & Beauty alle pijlers

Koopjes van de Koopman.

29-06-2022 19:59 19 berichten
Ik loop om de zoveel tijd de Koopman binnen en loop dan meestal meteen door naar de kelder voor de koopjes. Ik sla de rekken met "klachten" en "fabrieksfoutjes" altijd over tenzij me echt iets opvalt wat nog wel gewoon goed is en waar ik geen fout aan kan ontdekken, zo had ik laatst een heel leuk shirt voor 2,50. Maar ik vraag me wel eens af wie koopt er nou iets van de "klachten" en "fabrieksfoutjes" rekken? Een kapotte rits of een los naadje kun je nog wel maken maar er hangt ook kleding tussen met hele grote gaten, scheuren en vlekken waarbij ik denk dat verkoopt toch niet meer?! Gooi gewoon in de prullenbak! Want echt goedkoop zijn die dingen dan ook niet, in vergelijking met bijvoorbeeld een kringloop. Dan zie je een leuk rokje met kapotte rits voor 5 euro maar je moet dan natuurlijk ook de rits nog kopen enzo.

Heeft iemand wel eens wat uit die rekken gekocht? Hier kleurt je kelder echt steeds meer rood qua bordjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog nooit van de Koopman gehoord, dus nog nooit geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ook nog nooit van gehoord
Koopman zegt mij ook niks 🙃 maar verder all for dingen hergebruiken en ik neem aan dat het verkocht wordt anders waren ze er wel mee gestopt
Even gegoogeld, ziet er wel goed uit.
Ik ken die helemaal niet. Het zou niets voor mij zijn. Maar mensen met minder te besteden, of creatievelingen kunnen er vast wat mee!
Ooit 1 keer iets gekocht, had ik beter niet kunnen doen. Hele slechte kwaliteit, vond het ook een rommelige winkel.
Brrrr wat een afschuwelijke winkel vind ik dat.
Veel te veel, ik raak er helemaal overprikkeld en de kwaliteit vind ik ook niks.
Ik kan het me wel voorstellen, zeker voor creatieve mensen.

Mijn dochter had ooit een jurkje waar ze hele dol op was. Na de eerste paar keer dragen heb ik een winkelhaak gemaakt in het lijfje.

Later kon ik dat jurkje voor de helft van de prijs kopen in een veel kleinere maat. Van het rokje heb ik toen een nieuw lijfje kunnen maken.

Met een extra zelfde overhemd heb ik wel eens een spijkerbroek iets langer gemaakt. Was toen een heel leuke matchende set geworden.
Vergelijkbaar met De Korenbeurs in Groningen?
Maar die verkoopt geen kapotte kleding, gewoon restpartijen en internetretouren. Een geopende doos maakt mij niet uit.

Ik heb er hele fijne TheNorthFace jassen gekocht met 70% korting.

https://www.dekorenbeurs.nl/
Of course your opinion matters. Just not to me.
Ik dacht dat het een landelijke keten was maar het is onderdeel van The Sting. Zie er ook wel eens dingen van Costes enzo.
Ik koop altijd van het rek 'besmeurd met kots en slachtafval'.
Nog nooit van gehoord maar natuurlijk kan je een leuk lapje over een gat naaien. Een hippe festonsteek en je krijgt een heel origineel "zelf gerepareerd" effect. Niemand zal je dan meer van consumentisme betichten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als een rits kapot is kan je die vaak zelf repareren; het heeft wat aandacht en een goede bril nodig om hem weer in het gareel te krijgen. Lukt het niet zet er dan wat knoopjes aan en maak gehaakte lusjes aan de andere kant.

Wat ook hip is dat zijn gespijkerde knopen (die je ook aan de spijkerbroek vindt). Bij de discount kan je zo'n tang kopen met een voorraad knopen of drukkers erbij. Een middagje knutselen, hier en daar nog eenzelfde knoop voor de sier en je hebt een zelfgemaakt kledingstuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar jij slaat die rekken toch juist niet over? Je kijkt of iets nog goed is en waar je geen fabrieksfoutjes in kan ontdekken. Ik denk dat meer mensen dat doen. Soms kan je de fabrieksfoutjes nauwelijks zien en dan is een korting mooi meegenomen. Ik heb zelf het idee dat bijvoorbeeld Otrium ook dingen verkoopt met kleine foutjes. Alles wat ik daar heb gekocht mankeert wel iets. Bijvoorbeeld espadrilles waar een klein haaltje in de hak zit of een broek waar de stof van de broekzakken wat gerimpeld is. Ik weet niet of Otrium echt b keuze verkoopt hoor. Misschien is het meer mijn kritische blik.
sende schreef:
30-06-2022 08:19
Maar jij slaat die rekken toch juist niet over? Je kijkt of iets nog goed is en waar je geen fabrieksfoutjes in kan ontdekken. Ik denk dat meer mensen dat doen. Soms kan je de fabrieksfoutjes nauwelijks zien en dan is een korting mooi meegenomen. Ik heb zelf het idee dat bijvoorbeeld Otrium ook dingen verkoopt met kleine foutjes. Alles wat ik daar heb gekocht mankeert wel iets. Bijvoorbeeld espadrilles waar een klein haaltje in de hak zit of een broek waar de stof van de broekzakken wat gerimpeld is. Ik weet niet of Otrium echt b keuze verkoopt hoor. Misschien is het meer mijn kritische blik.
Ik heb een keer op het punt gestaan om daar te bestellen en vraag me nu af of dat ook echt klopt.

En ja ik denk ook dat de meeste gewoon daar tussen kijken om te zien of het defect iets is wat ze zelf op kunnen lossen/niet erg vinden. Of wellicht inderdaad om er een deel van te gebruiken of zelf wat ervan maken maar dan denk ik ook meteen zijn die dingen daar dan niet te duur voor? Bedenk me net dat ik laatst wel een rokje van de Costes heb gepast die een fabrieksfout was en die was echt veel te groot. Misschien was dat wel de fabrieksfout, verkeerd maatlabeltje. Maar echt ik kan er soms echt geen chocola meer van maken als ik die scheuren en grote gaten zie. Of heel veel vlekken waarvan je niet weet of ze eruit gaan maar waarschijnlijk niet want dat zal die persoon die het terug bracht al wel geprobeerd hebben.
Bedankt voor de Korenbeurs tip😊
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Beerlover schreef:
29-06-2022 22:16
Ik koop altijd van het rek 'besmeurd met kots en slachtafval'.

Hilarisch :sigh:
sende schreef:
30-06-2022 08:19
[…] Ik heb zelf het idee dat bijvoorbeeld Otrium ook dingen verkoopt met kleine foutjes. Alles wat ik daar heb gekocht mankeert wel iets. Bijvoorbeeld espadrilles waar een klein haaltje in de hak zit of een broek waar de stof van de broekzakken wat gerimpeld is. Ik weet niet of Otrium echt b keuze verkoopt hoor. Misschien is het meer mijn kritische blik.
Mijn ervaring ook hoor. Drie tassen daar gekocht, eentje zonder hengsel, tweede met vlek, derde met (kleine) beschadiging in het leer. Weerhoudt me (zeker vanwege de verzendkosten) ervan om daar nog dingen te kopen.

OT; Op zich overigens prima als winkels dit soort dingen willen verkopen, maar ik verbaas me vaak ook nog over de prijzen die ze durven vragen. Ik kocht ooit een laserprinter bij Amazon Warehouse die uiteindelijk zoveel (essentiële) onderdelen mistte dat het goedkoper was gewoon een nieuwe te kopen i.p.v. die losse onderdelen bij te bestellen. Uiteindelijk maar die paar tientjes verlies genomen omdat ik dat enorme ding niet terug wilde sturen, maar baalde wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven