Koorstlip Drama HELP
zondag 20 januari 2013 om 11:48
Precies een week geleden kreeg ik een koortslip. Bij de tintelingen al begonnen te smeren. De blaarsjes kwamen op zondag. Op maandag was er al een korst. Ik heb er niet aan gezeten. Nu is die korst gisteren met het douchen afgevallen. Anyway nu is het een felrode plek. Er zit geen korst meer op het is echt heel rood. Is dit nu een litteken? En wat moet ik doen? Ergste is dat het tussen mijn neus en mond zit. Precies in het midden van cupidoboog van je lippen. Lekker opvallend dus. Het is al erg genoeg dat mijn lipcontouren zijn aangetast door koortslippen maar dat ik nu met dit moet rondlopen. Ik weet dat er ergere dingen zijn maar ik zit hier echt mee.
Is dit een litteken? Kan het nog weggaan. Wat moet ik doen erop smeren?
Is dit een litteken? Kan het nog weggaan. Wat moet ik doen erop smeren?
Tek time you gon fine ants belly
zondag 20 januari 2013 om 11:53
Het trekt vanzelf weg! En voor de toekomst: slik L-Lysine wanneer je de eerste tintelingen voelt! Dat is een aminozuur dat helpt bij koortslip, normaal geloof ik niet in die dingen maar mijn koortslippen waren zo vreselijk dat ik zelfs dit ben gaan proberen, en echt, het helpt!
Zodra ik het voel slik ik 3 a 4 van die pillen per dag, heb sindsdien nooit meer een uitbraak gehad.
Zodra ik het voel slik ik 3 a 4 van die pillen per dag, heb sindsdien nooit meer een uitbraak gehad.
zondag 20 januari 2013 om 11:55
quote:maria_90 schreef op 20 januari 2013 @ 11:53:
Het trekt vanzelf weg! En voor de toekomst: slik L-Lysine wanneer je de eerste tintelingen voelt! Dat is een aminozuur dat helpt bij koortslip, normaal geloof ik niet in die dingen maar mijn koortslippen waren zo vreselijk dat ik zelfs dit ben gaan proberen, en echt, het helpt!
Zodra ik het voel slik ik 3 a 4 van die pillen per dag, heb sindsdien nooit meer een uitbraak gehad.Dat heb ik vaker gehoord. Toch maar gaan proberen, geeft hoop. Ik heb elke 6 maanden wel een koortslip.
Zodra ik het voel slik ik 3 a 4 van die pillen per dag, heb sindsdien nooit meer een uitbraak gehad.Dat heb ik vaker gehoord. Toch maar gaan proberen, geeft hoop. Ik heb elke 6 maanden wel een koortslip.
Tek time you gon fine ants belly
zondag 20 januari 2013 om 12:12
zondag 20 januari 2013 om 15:04
quote:fille schreef op 20 januari 2013 @ 12:12:
Je hebt er nu niks aan maar idd voor de toekomst: L-lysine! Ik heb het een tijd dagelijks geslikt, maar heb nu zelden koortslippen. Slik het soms als het nodig kan zijn (festivals zijn bijvoorbeeld een geweldige koortslip-trigger). En tip 2: Tea-tree-balsem. Smeren als je tinteling voelt.
Ik slik het niet dagelijks maar neem een 'overdosis' zodra ik het voel opkomen. Op de verpakking staat maximaal 1 per dag, maar toch slik ik er dan 3 of 4, zover ik weet kan het geen kwaad en plas je het overige weer uit. Het helpt iig, en ik heb geen koortslippen meer!
Met tea-tree-balsem heb ik nog geen ervaring, bedankt voor de tip!
Je hebt er nu niks aan maar idd voor de toekomst: L-lysine! Ik heb het een tijd dagelijks geslikt, maar heb nu zelden koortslippen. Slik het soms als het nodig kan zijn (festivals zijn bijvoorbeeld een geweldige koortslip-trigger). En tip 2: Tea-tree-balsem. Smeren als je tinteling voelt.
Ik slik het niet dagelijks maar neem een 'overdosis' zodra ik het voel opkomen. Op de verpakking staat maximaal 1 per dag, maar toch slik ik er dan 3 of 4, zover ik weet kan het geen kwaad en plas je het overige weer uit. Het helpt iig, en ik heb geen koortslippen meer!
Met tea-tree-balsem heb ik nog geen ervaring, bedankt voor de tip!
zondag 20 januari 2013 om 15:49
Ik gebruik(te) Zovirax, maar heb de ervaring dat er altijd iets van een klein rood vlekje achtergebleven is, soms wel / niet zichtbaar.
Heeft iemand dit ook?
In het begin heeel veel last van gehad, elke maand wel. Nu niet meer gehad -even afkloppen- maar heb gehoord dat je in het begin veel last kan hebben, maar dat dit op den duur verminderd.
Die rode vlek is normaal. Probeer het lekker vet te houden!
Heeft iemand dit ook?
In het begin heeel veel last van gehad, elke maand wel. Nu niet meer gehad -even afkloppen- maar heb gehoord dat je in het begin veel last kan hebben, maar dat dit op den duur verminderd.
Die rode vlek is normaal. Probeer het lekker vet te houden!