Mode & Beauty alle pijlers

Koorstlip Drama HELP

20-01-2013 11:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Precies een week geleden kreeg ik een koortslip. Bij de tintelingen al begonnen te smeren. De blaarsjes kwamen op zondag. Op maandag was er al een korst. Ik heb er niet aan gezeten. Nu is die korst gisteren met het douchen afgevallen. Anyway nu is het een felrode plek. Er zit geen korst meer op het is echt heel rood. Is dit nu een litteken? En wat moet ik doen? Ergste is dat het tussen mijn neus en mond zit. Precies in het midden van cupidoboog van je lippen. Lekker opvallend dus. Het is al erg genoeg dat mijn lipcontouren zijn aangetast door koortslippen maar dat ik nu met dit moet rondlopen. Ik weet dat er ergere dingen zijn maar ik zit hier echt mee.

Is dit een litteken? Kan het nog weggaan. Wat moet ik doen erop smeren?
Tek time you gon fine ants belly
Wordt vanzelf minder en gaat dan weg
Relax! Trekt vanzelf weg.
Is gewoon verse huid. Die is in het begin roze/rood. Niet aan komen en dan komt het vanzelf goed.
Het trekt vanzelf weg! En voor de toekomst: slik L-Lysine wanneer je de eerste tintelingen voelt! Dat is een aminozuur dat helpt bij koortslip, normaal geloof ik niet in die dingen maar mijn koortslippen waren zo vreselijk dat ik zelfs dit ben gaan proberen, en echt, het helpt!

Zodra ik het voel slik ik 3 a 4 van die pillen per dag, heb sindsdien nooit meer een uitbraak gehad.
I hope so. Gewoon met rust laten dus, of met iets smeren?
quote:maria_90 schreef op 20 januari 2013 @ 11:53:

Het trekt vanzelf weg! En voor de toekomst: slik L-Lysine wanneer je de eerste tintelingen voelt! Dat is een aminozuur dat helpt bij koortslip, normaal geloof ik niet in die dingen maar mijn koortslippen waren zo vreselijk dat ik zelfs dit ben gaan proberen, en echt, het helpt!

Zodra ik het voel slik ik 3 a 4 van die pillen per dag, heb sindsdien nooit meer een uitbraak gehad.Dat heb ik vaker gehoord. Toch maar gaan proberen, geeft hoop. Ik heb elke 6 maanden wel een koortslip.
Eventueel nog een koortslippatch op doen, dat zorgt bij mij voor een snellere genezing. Of lekker invetten met bijv 8 hr cream.

Ik heb er zelf nog nooit een definitief litteken aan overgehouden, dus maak je geen zorgen.
Ik maak me zorgen omdat ik ze normaal op mijn lippen zelf krijg. Dit is de eerste keer dat het op mijn huid is. Jullie stellen me wel gerust, was echt bang voor een litteken. Geduld dus.
Waar is dat verkrijgbaar L-Lysine? Ik heb er nooit eerder van gehoord.....
Je hebt er nu niks aan maar idd voor de toekomst: L-lysine! Ik heb het een tijd dagelijks geslikt, maar heb nu zelden koortslippen. Slik het soms als het nodig kan zijn (festivals zijn bijvoorbeeld een geweldige koortslip-trigger). En tip 2: Tea-tree-balsem. Smeren als je tinteling voelt.
quote:Ruby67 schreef op zondag 20 januari 2013 12:11 Waar is dat verkrijgbaar L-Lysine? Ik heb er nooit eerder van gehoord.....Bij de Tuinen.
Sorry hoor, maar "drama" is van een heel andere orde dan een koortslip. Waar maak je je druk om????
Heftig drama zeg. Zijn de alarmdiensten al ingeschakeld?

*relax*
quote:fille schreef op 20 januari 2013 @ 12:12:

Je hebt er nu niks aan maar idd voor de toekomst: L-lysine! Ik heb het een tijd dagelijks geslikt, maar heb nu zelden koortslippen. Slik het soms als het nodig kan zijn (festivals zijn bijvoorbeeld een geweldige koortslip-trigger). En tip 2: Tea-tree-balsem. Smeren als je tinteling voelt.

Ik slik het niet dagelijks maar neem een 'overdosis' zodra ik het voel opkomen. Op de verpakking staat maximaal 1 per dag, maar toch slik ik er dan 3 of 4, zover ik weet kan het geen kwaad en plas je het overige weer uit. Het helpt iig, en ik heb geen koortslippen meer!

Met tea-tree-balsem heb ik nog geen ervaring, bedankt voor de tip!
gaat gewoon weer weg. Idd evt nog even dagje patch plakken, dat helpt bij mij altijd om t soepel te houden, anders barst/scheurt t zo snel weer en ben je langer bezig met genezen (en t doet pijn). Of gewoon smeren met iets vets.
Ik gebruik(te) Zovirax, maar heb de ervaring dat er altijd iets van een klein rood vlekje achtergebleven is, soms wel / niet zichtbaar.

Heeft iemand dit ook?

In het begin heeel veel last van gehad, elke maand wel. Nu niet meer gehad -even afkloppen- maar heb gehoord dat je in het begin veel last kan hebben, maar dat dit op den duur verminderd.

Die rode vlek is normaal. Probeer het lekker vet te houden!
De vlek is er nog steeds maar wel heel licht zichtbaar. Hoop dat het helemaal wegtrekt. Heb meteen L-lysine in huis gehaald.
echinacea tabletten werken ook goed om het te voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven