Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Leuk, al die dingen die jullie gescoord hebben :-)

Ergens wil ik ook weer, maar nadat vorige week de poging Markt een ramp was (niemand die nog afstand probeert te bewaren lijkt het!) durf ik niet zo heel goed.
Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de kringloopwinkel is. Als het een ruime winkel is, dan vind ik het geen punt om er te gaan kijken.
Als het een hele benauwde winkel is, waar je niet kunt passeren zonder elkaar aan te raken, ga ik er voorlopig niet naar toe!
iones schreef:
16-07-2020 19:34
Onlangs in de kringloop een sjaal gekocht van echt zijde voor 1 euro. Een lampekap en een heel mooie verzilverd potje met gaas bovenin waar je bloemen in kunt doen. Ik weet helaas niet de naam van zo'n ding. Was maar 2,95, op brocante markten zie je ze ook wel eens en dan zijn ze iets van 20 euro.
Ik ken dat als een flower frog. Geen idee wat het Nederlandse woord is.
Milonga schreef:
17-07-2020 15:24
Klopt! Ik ben op dit woord gaan googelen en dit is een gelijkend voorwerp van wat ik gevonden heb:
https://assets.catawiki.nl/assets/2019/ ... 00b078.jpg

Bloemkikker letterlijk vertaald, maar ik weet niet of het in het Nederlands ook zo genoemd wordt, en of er in het Nederlands uberhaupt een term voor is.
Geen kleding, wel voor €2 mijn vakantie weer wat gevuld bij de kringloop;

https://www.mupload.nl/img/r5fwsq6d.jpg
:heart:
Timetraveler schreef:
18-07-2020 10:56
Geen kleding, wel voor €2 mijn vakantie weer wat gevuld bij de kringloop;

https://www.mupload.nl/img/r5fwsq6d.jpg
:heart:
Leuk ja.
Dat ding voor theezakjes is een miskoop...
Het droge standaard zakje kan er in, maar na gebruik is het te klein. Maar voor onderscheid maken van wie het kopje is. Daarvoor nog wel bruikbaar.
Gelukkig zijn de wasknijpers met magneet er in wel de 25 cent waard.
Speciale aanbieding 1 + 1 gratis.

Vlak voor sluiting op bepaalde dagen. Dan wil ik er nog wel eens in en uit lopen.
Ze gaan koken en eten tijdstippen. Gewoon meteen weer weg als het te druk is.
Zie je al aan de parkeer.
Pumps_italiaans schreef:
19-07-2020 15:01
Dat ding voor theezakjes is een miskoop...
Het droge standaard zakje kan er in, maar na gebruik is het te klein. Maar voor onderscheid maken van wie het kopje is. Daarvoor nog wel bruikbaar.
Ja, daarom komen sommige dingen bij de kringloper terecht. Ooit theeglazen gekocht, waren ze niet stapelbaar, lastig in het keukenkastje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
19-07-2020 16:14
Ja, daarom komen sommige dingen bij de kringloper terecht. Ooit theeglazen gekocht, waren ze niet stapelbaar, lastig in het keukenkastje
Ik heb net een marjolein bastin mok doen sneuvelen... :cry: Met bloemen en die muisjes.
Flinterdun porselein. Ik ben blij dat ik daar niet de volle mep voor betaalde. Maar in winkel staan die jaren lang te koop.
Maar ik zie nu dat ze normaal meerdere euro kosten... Ik betaalde er 25 cent voor.
Ik ga wel voor ongebruikt of schoon. Anders hoef ik het niet.
Dan blijft het liggen. Is om te voorkomen dat ik een verzamelaar wordt. Is het te kostbaar voor normaal gebruik.
Maar zonder oortje kan het een lepelvaasje worden... :)

Misschien was het ook bestemd om prikkertjes in te doen...
ik heb die marjolein Bastin mokken ook wel eens bij de action gezien voor redelijke prijs
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, maar niet deze en dit formaat en kwaliteit. Die zijn echt wel een stuk minder.
Ik heb er nog eentje en drinkt heerlijk.
Afbeelding
Ik weet niet of het plaatje lukt, maar deze is het in andere opdruk.

Maar ... het kringetje is rond. Daarom ga ik wel eens bij de Kringloop kijken. :)
Milonga schreef:
17-07-2020 15:24

Ik zou het aanzien voor een potpourrie-bakje.
Ik ben gek op oud glas. Van die mooie oude schaaltjes, mooi geslepen. Wel zonder kleur, zilver of goud.
Een hele leuke kringloop vind ik "Vind-iets" in Maastricht.

Oja en tweedehands speelgoed voor kleinkind is ook fijn.
iones schreef:
17-07-2020 22:02
Klopt! Ik ben op dit woord gaan googelen en dit is een gelijkend voorwerp van wat ik gevonden heb:

Bloemkikker letterlijk vertaald, maar ik weet niet of het in het Nederlands ook zo genoemd wordt, en of er in het Nederlands uberhaupt een term voor is.
Dit lijkt me inderdaad een potpourri bakje officieel.
iones schreef:

Dit lijkt me inderdaad een potpourri bakje officieel.
iones schreef:

Rozensteker
Dinsdag moest in in Rdam zijn en ik wilde even langs de Piekfijn in de Metaalhof (?). Die is dicht, op de deur zit een slordig papier dat ze 'vanwege corona t/m mei (?) dicht zijn....'

Gelukkig zijn in mijn woonplaats de Kringloops gewoon open, soms iets beperkter.
Lily77 schreef:
07-08-2020 09:41
Rozensteker
Net even op gegoogled en jij hebt de juiste naam te pakken denk ik.
Ik ben gek op de kringloop! Bij mij in de straat zit een lekker grote, twee verdiepingen en netjes gesorteerd. Mijn vondsten van recent: twee blouses van zijde, zo goed als nieuw, een heel fijn spijkerjackje, een seventies slacentrifuge en een leren riem.

Eigenlijk kom ik er elke twee weken wel een keer. Verderop in de stad is ook een hele grote kringloop, maar daar kom ik door de afstand minder. Die is heel leuk om meubels te scoren. Heel veel van mijn huisinrichting en kleding is tweedehands. Ik kijk bij kleding wel heel goed of het helemaal heel is, geen vlekken, losse naden, pukkelig of verkleurd. Mag het nog zo goedkoop zijn, dan koop ik het niet.
Ik vind het fijn om regelmatig iets 'nieuws' aan te trekken, heb een belachelijk volle kledingkast. Ik doe ook regelmatig weer iets weg, en dat vind ik dan minder bezwaarlijk dan iets wegdoen wat je voor veel geld hebt aangeschaft. Mijn vriendinnen vinden winkelen met mij meestal niks aan, omdat ik maximale bedragen in mijn hoofd heb wat iets mag kosten. Broeken, bloezen, truien: maximaal 10 euro per stuk, jurken: maximaal 15 euro, jassen idem. Dat lukt nieuw alleen maar in de uitverkoop (of bij de Lidl) en dat is minder leuk shoppen.

Ik neem ze wel eens mee naar mijn favoriete kringloopwinkels, waar ze zich dan verbazen over de lage prijzen, maar vervolgens dan toch niets kopen. Gelukkig ga ik ook wel eens op strooptocht met een paar dames die er wel van houden, maken we er een dagje uit van. Bij sommige kringlopen kun je inbrengen, en dan krijg je een bonnetje voor 1 ding gratis uitzoeken als je er drie inbrengt. Vind ik ook leuk!
Vanavond ga ik via marktplaats een wafelijzer halen om "kniepertjes" te bakken. Nog nieuw in doos. 10 euro.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik mis het wel hoor jongens. Lekker struinen door de kringlopen. Was mijn wekelijkse uitje.... + dat ik ook wel zin heb in een “nieuwe” garderobe.... hoop dat het gauw weer kan...
It's 5 o'clock somewhere
Ik wil ook weer...
Gelukkig staan er langs de straat wel boekenkastjes en heb ik "het kastje van Sinterklaas" gevuld. Dat vind ik ook altijd een leuk initiatief.

https://www.dvhn.nl/groningen/stad/Cade ... 46753.html
Oh, ik mis de kringloops ook zo... Er is recent een kringloopwinkel hier verhuisd naar een veel groter pand met veel parkeerruimte. Zou begin januari open gaan. Maar nog steeds niet dus...

Gelukkig 'scoor' ik tegenwoordig ook leuk uit de 'straatbiebs' waar ik uiteraard ook boeken in zet zelf.
Ik mis de kringloop ook! Wel via Facebook deze op de kop getikt, helemaal verliefd op :heart:

Afbeelding
Wow! Echt een hele mooie kist.

Ik heb de Chinese kist van mijn oma hier nu staan, mijn tante wilde hem kwijt vanwege de verhuizing. Gelukkig zijn we een familie die eerst even rondvraagt of iemand belangstelling heeft.

Het hout ruikt zo lekker.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven