Mode & Beauty alle pijlers

Laarsjes kopen

16-09-2010 18:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd lastig om te weten wanneer laarsjes nu echt goed zijn.

Ik heb pas een paar leuke (korte laarzen) gezien.

Ze zaten wel erg strak aan de zijkant om mijn voet.

Nu heb ik gehoord dat je goede kwaliteits laarsjes altijd juist strak moet kopen en dan bij het inlopen gaan ze goed zitten.

Is dit waar of niet?
Goede schoenen zitten gewoon goed als je ze past en hoeven niet ingelopen te worden.

Laarzen dus ook niet. Als ze strak zitten, ga je je tenen in het leer afgedrukt zien. Is nie mooi.
Ligt aan het soort materiaal.
Schoeisel moet wel ingelopen worden, maar loopt nooit uit in de lengte, alleen in de breedte. Gewoon je eigen maat kopen dus.
Wat is laarsjes toch een stom woord.

Tot zover mijn constructieve bijdrage.
Ik koop gewoon wat goed past en lekker zit. Aan 2 weken met beblaarde voeten tegen wil en dank inlopen heb ik niks en de voeten worden er ook niet mooier op.

Ze kunnen met de tijd wel lekkerder gaan zitten, dat wel. Maar ik koop niks dat knelt of schuurt. Wat men mij ook wijs probeert te maken.
welke maat heb je, 28?
Stressed is just desserts spelled backwards
Mal; ik wilde ook al over "voetjes" gaan kletsen in mijn antwoord, maar bedacht me net op tijd dat je met maat 39 niet meer van "voetjes" spreekt.
Mijn dochter heeft wel laars-jes, haar eerste echte stoere leren laars-jes maat-je 25.
Ik dacht ook dat het over kinderlaarzen zou gaan.. dacht al aan die leuke zwarte jip en janneke laarzen bij de hema..

Waarom zou je knellende laarzen kopen? Als ik schoenen koop wil ik dat ze nu goed lopen, niet pas over een paar weken. En al helemaal als ze van goede kwaliteit zijn.
Goede laarzen zijn van leer. Ze hebben een goed voetbed wat de zool voldoende ondersteunt zodat je niet naar binnen of naar buiten zwikt / afwikkelt maar netjes naar voren. Een soepele zool, een stevige hiel. Goed stiksel, kijk vooral ook naar de rits, die gaat vaak als eerste stuk.

Ja, en of ie past moet je toch echt zelf bepalen.

Heb je hier wat aan?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 16 september 2010 @ 19:55:

Goede laarzen zijn van leer. Ze hebben een goed voetbed wat de zool voldoende ondersteunt zodat je niet naar binnen of naar buiten zwikt / afwikkelt maar netjes naar voren. Een soepele zool, een stevige hiel. Goed stiksel, kijk vooral ook naar de rits, die gaat vaak als eerste stuk.

Ja, en of ie past moet je toch echt zelf bepalen.

Heb je hier wat aan?nee ze zoekt laarsjes, geen laarzen
Eigenlijk vind ik ook dat schoenen en laarzen direct goed moeten zitten maarrrrr..........ik hèb me nu toch een paar mooie enkellaarzen besteld bij O'moda.......de lengte is prima maar ze zijn eigenlijk iets te smal.

Elke dag denk ik : stuur ze terug nu het nog kan...toe nou stuur terug.....stuur terug.......

Ze staan er nog. Nog enkele dagen en dan zijn de 14 dagen voorbij en moet ik ze houden en dragen......

Gaan ze nog lekker zitten door het dragen??

Zeg ja,zeg ja, zeg ja
Op laten rekken bij de schoenmaker?

(geen ervaring, ik roep maar wat)
quote:Nastik schreef op 16 september 2010 @ 19:16:

Mal; ik wilde ook al over "voetjes" gaan kletsen in mijn antwoord, maar bedacht me net op tijd dat je met maat 39 niet meer van "voetjes" spreekt.Nou, meisjes-schoenen zijn er ook in maat 39.
Je hebt waarschijnlijk een hoge wreef als ze zo strak zitten.
Gek eigenlijk, "laarsjes" kan niet, terwijl het wel gebruikelijk is om het te hebben over "een leuk jurkje", en "een mooi rokje".

(Ook zeer constructief deze bijdrage, sorry... )
Nothing happens for a reason
als ze de eerste weken knellen, geeft niet, dan trek je ze pas over ene paar weken aan
quote:honnieponnie schreef op 16 september 2010 @ 20:01:

Eigenlijk vind ik ook dat schoenen en laarzen direct goed moeten zitten maarrrrr..........ik hèb me nu toch een paar mooie enkellaarzen besteld bij O'moda.......de lengte is prima maar ze zijn eigenlijk iets te smal.

Elke dag denk ik : stuur ze terug nu het nog kan...toe nou stuur terug.....stuur terug.......

Ze staan er nog. Nog enkele dagen en dan zijn de 14 dagen voorbij en moet ik ze houden en dragen......

Gaan ze nog lekker zitten door het dragen??

Zeg ja,zeg ja, zeg jaTana Walkaway halen. Sprayen op de strakke plekken, vijf minuten lopen. Werkt echt goed. Kan alleen bij echt leer en suède.
quote:juliet64 schreef op 16 september 2010 @ 22:31:

Gek eigenlijk, "laarsjes" kan niet, terwijl het wel gebruikelijk is om het te hebben over "een leuk jurkje", en "een mooi rokje".

(Ook zeer constructief deze bijdrage, sorry... )

Pfff, ik heb al in meerdere topics gezegd dat ik dat net zo erg vind. Alsof we een stelletje kleuters zijn met alle '(t)jes'.

Maar goed, mij wordt dan altijd fijntjes verteld dat dat heeeeeeeel anders is
Korte laarzen noem je gewoon laarsjes!
quote:Melpomene schreef op 17 september 2010 @ 11:06:

[...]

Tana Walkaway halen. Sprayen op de strakke plekken, vijf minuten lopen. Werkt echt goed. Kan alleen bij echt leer en suède.Binnen - of buitenkant?
quote:vikki schreef op 17 september 2010 @ 13:31:

Korte laarzen noem je gewoon laarsjes!

nee, dat zijn korte laarzen of enkellaarzen!

Maar goed ik heb maat 41, dus ik kan nooit verkleinwoorden gebruiken als het om mijn schuiten gaat
Stressed is just desserts spelled backwards
Tana Walkaway, werkt dat ook in de lengte (als de schoenen of laarsen eigenlijk ietsje te kort zijn)?
Ze moeten aansluiten bij de hiel. De hak mag niet uit de schoen floepen. Anders gaat de voet tijdens het lopen naar voren schuiven. Dat bedoelen ze waarschijnlijk.

Bonnetje even bewaren en in de huiskamer dragen om te testen of het niet pijn gaat doen. Je voeten kunnen van dikte verschillen.

Er zijn trouwens ook verschillende wijdt-maten. Die kan je op laten meten. Er zijn merken met F-wijdte en merken met H-wijdte.

G is de standaard. Dat staat soms binnen in de schoen bij een aantal schoenen waar ook de maat bij staat.

Kijk anders nog even verder om beter te kunnen vergelijken. Er staan nu heel leuke laarsjes en zelfs met leuke kortingen.

Als je ze nog niet gekocht hebt tenminste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven