LBD naar huwelijk?
vrijdag 4 december 2009 om 09:10
Hoihoi,
ik heb laatst een superelegant zwart jurkje gekocht, ben er helemaal blij mee. Nu hebben wij binnenkort een sjieke bruiloft en ik wilde hem eigenlijk voor die dag aantrekken (voor 's avonds heb ik iets anders).
Wat vinden jullie? Kan een LBD naar een trouwerij wel of niet?? En om niet helemaal in het zwart te komen: suggesties voor schoenen etc. zijn welkom, want het wordt al snel zwart op zwart zeg maar...
ik heb laatst een superelegant zwart jurkje gekocht, ben er helemaal blij mee. Nu hebben wij binnenkort een sjieke bruiloft en ik wilde hem eigenlijk voor die dag aantrekken (voor 's avonds heb ik iets anders).
Wat vinden jullie? Kan een LBD naar een trouwerij wel of niet?? En om niet helemaal in het zwart te komen: suggesties voor schoenen etc. zijn welkom, want het wordt al snel zwart op zwart zeg maar...
vrijdag 4 december 2009 om 09:29
ik zou het inderdaad met accesoires wat feestelijker maken. Een vriendin van mij die ging trouwen zei de dag vóór haar huwelijk "ik hoop niet dat iedereen in stemmig zwart komt". Lekker op tijd wel Maar misschien kun je er mooie pumps onder aan trekken, en je tas en ketting / armbanden / oorbellen / haarversiering erop afstemmen?
vrijdag 4 december 2009 om 10:43
vrijdag 4 december 2009 om 16:45
Tuurlijk kan dat! Maar dan niet helemaal in zwart, maar inderdaad opleuken met accessoires. Ik zie het zo vaak!!
Kijk hier eens:
http://www.dekkerfashion.nl/images/kled ... _1264a.jpg
Hoe je van een zwart jurkje toch iets kleurrijks kunt maken! Of je neemt zo'n omslagdoek (hoe noem je dat) dat je losjes om je armen wikkelt. Ook lekker tegen koude momenten.
Kijk hier eens:
http://www.dekkerfashion.nl/images/kled ... _1264a.jpg
Hoe je van een zwart jurkje toch iets kleurrijks kunt maken! Of je neemt zo'n omslagdoek (hoe noem je dat) dat je losjes om je armen wikkelt. Ook lekker tegen koude momenten.
vrijdag 4 december 2009 om 18:45
vrijdag 4 december 2009 om 23:10
Om de één of andere reden verwarren Hollanders zwart met feestelijk. Dat is toch niet helemaal hetzelfde (ondanks de kerstreclames van de H&M).
Zwart is een sombere 'rouwkleur'; wil je er vrolijke uitstraling (als gezelschap dan, natuurlijk kan je vrolijk zijn in het zwart, maar dat bedoel ik dus niet) dan doe je een andere kleur aan.
En natuurlijk ook geen wit op een bruiloft!
BTW: dresscodes bestaan om het leven makkelijk en overzichtelijk te maken; liever wel te gaan in het zwart, dan helemaal niet te gaan, natuurlijk.
Zwart is een sombere 'rouwkleur'; wil je er vrolijke uitstraling (als gezelschap dan, natuurlijk kan je vrolijk zijn in het zwart, maar dat bedoel ik dus niet) dan doe je een andere kleur aan.
En natuurlijk ook geen wit op een bruiloft!
BTW: dresscodes bestaan om het leven makkelijk en overzichtelijk te maken; liever wel te gaan in het zwart, dan helemaal niet te gaan, natuurlijk.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.