Mode & Beauty alle pijlers

LBD naar huwelijk?

04-12-2009 09:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

ik heb laatst een superelegant zwart jurkje gekocht, ben er helemaal blij mee. Nu hebben wij binnenkort een sjieke bruiloft en ik wilde hem eigenlijk voor die dag aantrekken (voor 's avonds heb ik iets anders).

Wat vinden jullie? Kan een LBD naar een trouwerij wel of niet?? En om niet helemaal in het zwart te komen: suggesties voor schoenen etc. zijn welkom, want het wordt al snel zwart op zwart zeg maar...
Ik zou het gewoon aantrekken. Heb zelf ook een zwart jurkje aangehad naar een bruiloft en niemand die daarover klaagde.

Ik had het gecombineerd met zilveren ballerina's en grijszilver vestje.
ik zou het inderdaad met accesoires wat feestelijker maken. Een vriendin van mij die ging trouwen zei de dag vóór haar huwelijk "ik hoop niet dat iedereen in stemmig zwart komt". Lekker op tijd wel Maar misschien kun je er mooie pumps onder aan trekken, en je tas en ketting / armbanden / oorbellen / haarversiering erop afstemmen?
Ik zou voor roze of rood gaan trouwens.
Ik wilde er zelfs in trouwen, dus waarom niet.
Ik zou hem zeker aandoen. Als het een mooi jurkje is, dan kan zwart best volgens mij.
Ik zou het inderdaad wel opleuken met wat sieraden en leuke pumps o.i.d. Maar bedenk wel; less is more. Ik zou het ook niet over de top aankleden. Vaak is de eenvoud van een elegant zwart jurkje al heel chic!
Wat is LBD?? Low Budget Dress????
quote:Zuigstengel schreef op 04 december 2009 @ 10:38:

Wat is LDB??Die vraag wil ik net stellen!
Little Black Dress
Ik zou het wel opleuken met wat accesoires, beetje feestelijker maken. Met bruiloft beste vriendin had ik ook een zwarte (lange) jurk aan, maar met roze schoenen, armbanden, diadeem, glitterketting en stola (nou ja, omslagdoekje). Vriendin vond het heel erg leuk.
quote:Hermes schreef op 04 december 2009 @ 10:40:

Little Black Dress Haha, ik dacht dat het een merk was.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Hermes schreef op 04 december 2009 @ 10:40:

Little Black Dress Owwwwww
kan heel goed, koop er een mooie gekleurde hoed bij (wel leuk als het een sjieke bruiloft is)!

Het is inderdaad Little Black Dress maar met 200 euri niet bepaald low budget..!

Bedankt voor jullie tips trouwens!
low budget dress, erg leuk :-)

zou ook Little Black Dog kunnen zijn,

of Learning By Doing, Learning By Dressing, Losing But Dressed, Low By Design, Lousy But Design, Li Bi Do, Lekker Bij Dehand...

nog meer associaties?
quote:cha schreef op 04 december 2009 @ 09:10:

Wat vinden jullie? Kan een LBD naar een trouwerij wel of niet?? Dat mag ik hopen. Als ik ooit trouw trek ik er namelijk zelf een aan
LBD doe je nooit aan naar een bruiloft.Echt ongehoord.
Tuurlijk kan dat! Maar dan niet helemaal in zwart, maar inderdaad opleuken met accessoires. Ik zie het zo vaak!!

Kijk hier eens:

http://www.dekkerfashion.nl/images/kled ... _1264a.jpg

Hoe je van een zwart jurkje toch iets kleurrijks kunt maken! Of je neemt zo'n omslagdoek (hoe noem je dat) dat je losjes om je armen wikkelt. Ook lekker tegen koude momenten.
Hoed, schoenen, tasje en grote corsage in dezelfde (contrasterende) kleur erbij, en klaar! Het staat helemaal " af" als alle accessoires dezelfde kleur hebben, sjiek!
quote:kjong schreef op 04 december 2009 @ 15:33:

LBD doe je nooit aan naar een bruiloft.Echt ongehoord.

Waarom?Als het er toch mooi en feestelijk uitziet.

Al die achterlijke dress codes voor die gelegenheden...

Het is een bruiloft,geen officiele koninklijke bedoeling..
Euhm. LBD kan gewoon niet.

Dus.

Wat is je alternatief?
Om de één of andere reden verwarren Hollanders zwart met feestelijk. Dat is toch niet helemaal hetzelfde (ondanks de kerstreclames van de H&M).

Zwart is een sombere 'rouwkleur'; wil je er vrolijke uitstraling (als gezelschap dan, natuurlijk kan je vrolijk zijn in het zwart, maar dat bedoel ik dus niet) dan doe je een andere kleur aan.

En natuurlijk ook geen wit op een bruiloft!

BTW: dresscodes bestaan om het leven makkelijk en overzichtelijk te maken; liever wel te gaan in het zwart, dan helemaal niet te gaan, natuurlijk.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik zou het gewoon wel aandoen naar een bruiloft. Een paar kleurige accessoires erbij en je ziet er goed uit. In vieze, gescheurde kleding naar een bruiloft gaan is not done. En dat heb ik wel voorbij zien komen.
Audrey Hepburn, degene die de lbd echt beroemd maakte:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven