Mode & Beauty alle pijlers

Littekencreme

07-07-2012 11:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vorige week flink verbrand aan kokend water.

Ik heb er diepe 2 graads brandwonden aan over gehouden, die nu aan het herstellen zijn, maar het is zo goed als zeker dat ik er een best litteken aan over hou.

De plek zit op m'n borst en daarboven, echt een hele vervelende plek dus.

Wie heeft er ervaring met een goede littekencrème?
Mijn tip is om de wond te behandelen met Manuka-honing. Medicinale honing. Dat kun je kopen in de natuurwinkel. Of anders een goede balsem gebruiken. Als de wond droog is, heb je de meeste kans op littekens, maar als de boel ingesmeerd is, kunnen de reparerende huidcellen in de balsem trekken en daar nieuwe huid vormen.
Inderdaad bijenhoning.
Of Calendula van VSM, daar heb ik goeie verhalen over gehoord. Je mag het al smeren als het litteken nog 'vers' is, terwijl je met veel andere cremes pas kunt beginnen als de huid meer geheeld is.
Ik heb een olie gekocht bij de Kruidvat. Biodermal geloof ik. Werkt ook goed is mijn ervaring tot nu toe.
Bio oil!

Kan je smeren zodra t geen womd meer is. Ik had een lelijk, gespannen blauw litteken. Nu nog steeds niet mooi, maar wel veel minder lelijk.
ik gebruik biodermal littekencreme, ben er erg tevreden over.
quote:chicky012 schreef op 07 juli 2012 @ 12:26:

Bio oil!

Kan je smeren zodra t geen womd meer is. Ik had een lelijk, gespannen blauw litteken. Nu nog steeds niet mooi, maar wel veel minder lelijk.Deze bedoel ik ook!
Calendula werkt super!
quote:chicky012 schreef op 07 juli 2012 @ 12:26:

Bio oil!

Kan je smeren zodra t geen womd meer is. Ik had een lelijk, gespannen blauw litteken. Nu nog steeds niet mooi, maar wel veel minder lelijk.Mijn vader heeft een oogloidcorrectie gehad, je ziet er niets meer door door de bio oil.
De littekencreme van huismerk Kruidvat geeft ook goede resultaten. Klein potje voor weinig geld, echt de moeite waard!
Bioderma
Bedankt voor de tips allemaal!

Moeilijk hoor om een keuze te maken, ik wil alleen het allebeste maar dat is natuurlijk ook per persoon verschillend.

Heeft er iemand toevallig ook ervaring met silliconencreme's of pleisters? Dermatix oid?
Ik! Een operatie litteken behandeld met Dermatix. Mocht pas drie maanden na de operatie beginnen met smeren, maar littekken is erg "mooi" geworden. Dermatix deed bij mij trouwens wel pijn (niet heel erg, meer een soort van irritant trekkerig gevoel) en na een jaartje kreeg ik irritatie op de huid rond het litteken, dus toen gestopt met smeren en overgegaan op de littekencreme van Biodermal. Erg fijn spul!
PCLE creme van ? Ik geloof biodermal. Heeft mijn zus gebruikt voor operatielittekens en die zien er nu mooi uit
Voor mijn operatielitteken heb ik een vitamine E crème gebruikt, geen idee of dat voor brandwonden ook de oplossing is.
up!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven