Littekencreme
zaterdag 7 juli 2012 om 11:48
Ik heb me vorige week flink verbrand aan kokend water.
Ik heb er diepe 2 graads brandwonden aan over gehouden, die nu aan het herstellen zijn, maar het is zo goed als zeker dat ik er een best litteken aan over hou.
De plek zit op m'n borst en daarboven, echt een hele vervelende plek dus.
Wie heeft er ervaring met een goede littekencrème?
Ik heb er diepe 2 graads brandwonden aan over gehouden, die nu aan het herstellen zijn, maar het is zo goed als zeker dat ik er een best litteken aan over hou.
De plek zit op m'n borst en daarboven, echt een hele vervelende plek dus.
Wie heeft er ervaring met een goede littekencrème?
zaterdag 7 juli 2012 om 11:54
Mijn tip is om de wond te behandelen met Manuka-honing. Medicinale honing. Dat kun je kopen in de natuurwinkel. Of anders een goede balsem gebruiken. Als de wond droog is, heb je de meeste kans op littekens, maar als de boel ingesmeerd is, kunnen de reparerende huidcellen in de balsem trekken en daar nieuwe huid vormen.
zaterdag 7 juli 2012 om 12:37
zaterdag 7 juli 2012 om 13:38
Ik! Een operatie litteken behandeld met Dermatix. Mocht pas drie maanden na de operatie beginnen met smeren, maar littekken is erg "mooi" geworden. Dermatix deed bij mij trouwens wel pijn (niet heel erg, meer een soort van irritant trekkerig gevoel) en na een jaartje kreeg ik irritatie op de huid rond het litteken, dus toen gestopt met smeren en overgegaan op de littekencreme van Biodermal. Erg fijn spul!