Mode & Beauty alle pijlers

Los kraagje

15-11-2021 17:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar truien met v-hals, maar vind het wat kaal en koud nu. Wil echter niet sjaaltjes om.

Nu schijnen er van die losse kraagjes te zijn. Is dat wat? En hoe blijven die dingen goed zitten?
Hier had ik dus nog nooit van gehoord. Dus.ik heb even nieuwsgierig gegoogled. Die dingen zijn net zo duur als het complete kledingstuk.

Sorry, verder geen ervaring mee. Maar ik was even verbaasd.
1x is genoeg
Mijn oma draagt dit soort kraagjes. Zitten haar prima. Als je op google kraagjes intikt, genoeg voorbeelden.
Als het koud is, wat anders aan

Een v hals met een kraagje klinkt verschrikkelijk
Ik kies dan toch voor een sjaal, of een strak mooi shirt eronder met een hoge sluiting. Die heb in effen stoffen, maar ook in het kant en in mesh. Dat maakt het net wat warmer dan die blote hals. Een kraag/blouse onder een V-hals trui vind ik mijn outfit wel echt heel veel truttiger maken, dus dat doe ik niet zo snel. Maar de meeste losse kraagjes die ik ken, hebben wel een soort voorflap en achterflap en zitten da met een knoopje achter vast. Dus je doet ze een soort van om je nek zeg maar en dan knoop je het vast. Of ze kunnen open van voren en dan met een striklint.
Ik kies dan toch voor een sjaal, of een strak mooi shirt eronder met een hoge sluiting. Die heb in effen stoffen, maar ook in het kant en in mesh. Dat maakt het net wat warmer dan die blote hals. Een kraag/blouse onder een V-hals trui vind ik mijn outfit wel echt heel veel truttiger maken, dus dat doe ik niet zo snel. M

aar de meeste losse kraagjes die ik ken, hebben wel een soort voorflap en achterflap en zitten da met een knoopje achter vast. Dus je doet ze een soort van om je nek zeg maar en dan knoop je het vast. Of ze kunnen open van voren en dan met een striklint.

Maar goed, google op los kraagje en je ziet vanzelf hoe het werkt en waar ze te kopen
Een paar seizoenen geleden was dit mode, ik denk dat het nu een beetje lastig is om aan te komen. Ik heb er één, dat is een zwart kanten opstaand boordje, net geen colletje. Blijft prima zitten, het heeft de vorm van een soort slabbetje.
De gewone blouse kraagjes zag je destijds ook veel, maar dat staat mij wat tuttig.
Waarom anders niet gewoon een dun coltruitje eronder?
Een aansluitende longsleeve, eventueel met een kanten halslijn, is ook leuk.
Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.natur-el.nl/engel-natur-wol ... y-blu.html

Of zoiets:

https://www.google.com/search?q=longsle ... smDrzlnj_M
Ik heb er een aantal omdat ik het ook leuk vind staan (niet bij een v-hals trouwens), maar helaas doe ik ze maar weinig aan. Ook al zit er een lintje aan voor onder je armen, blijven ze toch niet zo goed recht zitten. En dat flapje aan de voorkant geeft kronkels onder je trui. Tenminste bij mij, maar dat komt misschien omdat dat flapje op mijn boezem ligt (grote cup).

Maar een mooi wit of spijkerstof kraagje, kan een simpele sweater dat tikje meer geven.

Afbeelding
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Sterrenstof74 schreef:
15-11-2021 17:49
Ik heb een paar truien met v-hals, maar vind het wat kaal en koud nu. Wil echter niet sjaaltjes om.

Nu schijnen er van die losse kraagjes te zijn. Is dat wat? En hoe blijven die dingen goed zitten?
Een paar jaar terug waren die ook te koop bij de wibra.
1 x is genoeg
sterrenstof74 wijzigde dit bericht op 15-11-2021 18:52
93.92% gewijzigd
1 x is genoeg
sterrenstof74 wijzigde dit bericht op 15-11-2021 18:53
Reden: 1 x is genoeg :-)
93.92% gewijzigd
Bedankt voor de reacties. Google had ik al lang geraadpleegd, maar was benieuwd naar ervaringen.

Het was overigens de bedoeling de bovenste paar knoopjes open te doen. Helemaal hoog gesloten ziet er bij mij helaas 'massief' uit door grote borsten...
Dat voelt voor mij enorm ouderwets. Voor kinderen zijn ze overal verkrijgbaar, maar zelfs kind wil ze niet.
Pauw verkocht vroeger van die kraagjes. Misschien nog steeds wel.
De weekmarkt heeft stands die ze verkopen.
Ik zag ze pas bij het Kruidvat liggen. Gewone witje kraagjes zoals op de foto.
Op de markt. Veel soorten, wit, zwart, spijkerstof, zwart kant, panter motief. 6-8 euro dacht ik.
Best handig.
Op de markt. Veel soorten, wit, zwart, spijkerstof, zwart kant, panter motief. 6-8 euro dacht ik.
Best handig.
Best handig.
Best handig.
Zou dat voor de warmte nou echt veel verschil maken dan? Het lijkt me vooral voor de sier en ik zou gewoon wat warmers aantrekken als ik jou was.
Ik heb ze ook , je pimpt je trui er mee op .
Met een leuke sjaal kan ook , doe ook weleens beide.
En de knoopjes wel open laten staan van het kraagje. Bestel ze bij een boetiek, 9,95
standaard kraagje.
Ik heb ze ook , je pimpt je trui er mee op .
Met een leuke sjaal kan ook , doe ook weleens beide.
En de knoopjes wel open laten staan van het kraagje. Bestel ze bij een boetiek, 9,95
standaard kraagje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven