Mode & Beauty alle pijlers

Losse vulling voor bikini

08-08-2012 08:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een losse push-up vulling voor in de bikini omdat ik een kleine cupmaat heb.

Heeft iemand ervaring met deze vullingen en wat zijn je ervaringen als je gaat zwemmen?

Veera
Ik heb nog geen enkele bikini met vulling gezien/gevonden die geen water absorbeerde. Misschien zouden kipfiletjes kunnen, maar ik weet niet wat hun drijfvermogen is en hoe goed ze blijven zitten op een natte huid.

Nadeel van absorberende vullingen: je bikini wordt zwaarder. Je lekt langer water (onderdruk dan maar eens de oncharmante neiging om ze uit te knijpen). Het droogt niet.

Ik heb een cup À. Uiteindelijk blijkt accepteren nog wel de gemakkelijkste, mooiste en modebewuste (?) oplossing.
quote:banaanaap schreef op 08 augustus 2012 @ 09:00:

Ik heb nog geen enkele bikini met vulling gezien/gevonden die geen water absorbeerde. Misschien zouden kipfiletjes kunnen, maar ik weet niet wat hun drijfvermogen is en hoe goed ze blijven zitten op een natte huid.

Nadeel van absorberende vullingen: je bikini wordt zwaarder. Je lekt langer water (onderdruk dan maar eens de oncharmante neiging om ze uit te knijpen). Het droogt niet.

Ik heb een cup À. Uiteindelijk blijkt accepteren nog wel de gemakkelijkste, mooiste en modebewuste (?) oplossing.Ik heb er inderdaad niet over nagedacht dat ze bijna niet drogen en dat je bikini hierdoor zwaarder wordt.
ik dacht al, hoe kom je nou aan een losse vulling in je kies door een bikini!

Maar dat bedoelde je dus niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Volgens mij heeft een vriendin ooit van die dingen gekocht die ook in een push up bh zitten, van plastic speciaal voor bikini's. Dus die worden niet zwaar, en absorberen geen water. Bij de Livera dacht ik. Geen idee of ze bevielen.
Waarom wil je een losse vulling (die ook uit je top kunnen op onverwachte momenten) als je een kant-en-klare vergrotende top kunt kopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 08 augustus 2012 @ 09:40:

Waarom wil je een losse vulling (die ook uit je top kunnen op onverwachte momenten) als je een kant-en-klare vergrotende top kunt kopen?Ik heb een paar leuke bikini's waar ik ze in wil doen, vandaar.
quote:veera schreef op 08 augustus 2012 @ 10:37:

[...]

Ik heb een paar leuke bikini's waar ik ze in wil doen, vandaar.Maar passen die dan, in je originele maat cups? of heb je ze al speciaal voor dat doel gekocht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Deze zijn te koop bij de Hunkemoller! Ik zag ze vorige week toevallig in een doosje liggen daar.
quote:veertje83 schreef op 08 augustus 2012 @ 12:20:

Deze zijn te koop bij de Hunkemoller! Ik zag ze vorige week toevallig in een doosje liggen daar.Ik had graag geweten of het ook echt iets is.
Dat begrijp ik, maar daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, ik zag ze alleen toevallig liggen in de winkel, sorry...
Misschien kun je het best een paar kopen en dan onder de douche proberen hoe het gaat als ze in je natte bikini zitten.
Ik heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met vulling in bikini's. Zoals eerder gezegd, gaan de zogenaamde kussentjes snel hangen als ze met water in aanraking zijn geweest. Van die kipfilets zijn vaak te groot voor in een bikini en blijven (zeker bij het zwemmen) nooit echt zitten, ze lijken overal onderuit te piepen. De siliconenpads (of wat het ook zijn :P vaak gevuld met een soort gel) zou ik eerder aanraden. Deze passen vaak wel in een bikini (als er zo'n soort zakje in zit). Wel heb ik de ervaring dat deze meestal zichtbaar zijn door een bikini heen, en ze werkelijk alle kanten op draaien! Als ik die in mijn bikini had, liep ik dus alsnog steeds te checken, te hijsen en te sjorren.

Maar goed, dit is allemaal mijn persoonlijke ervaring he Het zal sowieso voor iedereen anders zijn.

Zoals je aangeeft, wil je graag meer vulling in je huidige bikini's, en dus geen andere (bijvoorbeeld met push-up cups) kopen. Ik weet niet of je handig bent met de naaimachine, maar misschien kan je achter de bikini-cups wel mooie, passende bh-/bikini cups mét vulling naaien. Dan kan je het mooi passend maken (onder de gehele cup van de bikini dus) én het zit superstevig!

In ieder geval succes met je zoektocht Ik hoop dat je een goede oplossing vindt!
quote:jen16 schreef op 08 augustus 2012 @ 14:15:

Ik heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met vulling in bikini's. Zoals eerder gezegd, gaan de zogenaamde kussentjes snel hangen als ze met water in aanraking zijn geweest. Van die kipfilets zijn vaak te groot voor in een bikini en blijven (zeker bij het zwemmen) nooit echt zitten, ze lijken overal onderuit te piepen. De siliconenpads (of wat het ook zijn :P vaak gevuld met een soort gel) zou ik eerder aanraden. Deze passen vaak wel in een bikini (als er zo'n soort zakje in zit). Wel heb ik de ervaring dat deze meestal zichtbaar zijn door een bikini heen, en ze werkelijk alle kanten op draaien! Als ik die in mijn bikini had, liep ik dus alsnog steeds te checken, te hijsen en te sjorren.

Maar goed, dit is allemaal mijn persoonlijke ervaring he Het zal sowieso voor iedereen anders zijn.

Zoals je aangeeft, wil je graag meer vulling in je huidige bikini's, en dus geen andere (bijvoorbeeld met push-up cups) kopen. Ik weet niet of je handig bent met de naaimachine, maar misschien kan je achter de bikini-cups wel mooie, passende bh-/bikini cups mét vulling naaien. Dan kan je het mooi passend maken (onder de gehele cup van de bikini dus) én het zit superstevig!

In ieder geval succes met je zoektocht Ik hoop dat je een goede oplossing vindt!

Ik dacht al, zul je ze niet zien zitten in je bikini. Jouw ervaring is dus van wel.

Je tip om een vulling in mijn bestaande bikini te naaien vind ik wel een goede oplossing. Nu dus op zoek naar de juiste vulling!
Het ligt misschien ook een beetje aan de bikinitop waar in je ze wil gebruiken. Ik denk dat je bijvoorbeeld in een bikini met veel drukke ruches de contouren ervan veel minder ziet dan in een gladde stof. Ik had echter zo weinig borst, dat het soms een beetje rare vormen aannam als de vullingen dan een beetje scheef zaten ofzo. Als je wel iets (meer) van jezef hebt, is de vulling ook weer minder bepalend voor de vorm van je borsten zeg maar...

Beetje raar verhaal :P Snap je het een beetje?
quote:jen16 schreef op 08 augustus 2012 @ 16:46:

Het ligt misschien ook een beetje aan de bikinitop waar in je ze wil gebruiken. Ik denk dat je bijvoorbeeld in een bikini met veel drukke ruches de contouren ervan veel minder ziet dan in een gladde stof. Ik had echter zo weinig borst, dat het soms een beetje rare vormen aannam als de vullingen dan een beetje scheef zaten ofzo. Als je wel iets (meer) van jezef hebt, is de vulling ook weer minder bepalend voor de vorm van je borsten zeg maar...

Beetje raar verhaal :P Snap je het een beetje?

Jaja, ik begrijp wat je bedoelt

ik ga op zoek naar een vulling die ik er in kan naaien. Voel ik me toch wat zekerder denk ik.
Ik heb de vullingen nog niet kunnen vinden, iemand een idee?

Ik bedoel dan gewoon van stof.
Kun je de vulling die wordt gebruikt in die speciale vergrotende bikini's niet gebruiken/als voorbeeld nemen? Best veel bikini's hebben dat tegenwoordig.
quote:lottekeNL schreef op 10 augustus 2012 @ 09:35:

Kun je de vulling die wordt gebruikt in die speciale vergrotende bikini's niet gebruiken/als voorbeeld nemen? Best veel bikini's hebben dat tegenwoordig.Ja, dat is wel een idee, maar waar vind ik die losse vullingen?
quote:veera schreef op 11 augustus 2012 @ 18:57:

[...]

Ja, dat is wel een idee, maar waar vind ik die losse vullingen?

Als je een bikini koopt waar ze in zitten, dan zie je meteen hoe dat bevestigd zit (soort inschuifsysteem in de cup), teken je het na en maak je het erin, of iemand die handig is.

En breng je de bikini terug, als dat kan (niet altijd met badmde).

Niet heel netjes, maar ja, zo vaak zal dat niet voorkomen neem ik aan.
Maandag maar eens op pad voor die vullingen!
Ik hoop dat je het kan vinden, veera

Ik zag wel dat ze bij veel sportzaken (maar ook H&M en HEMA) vrij veel bikini's al in de uitverkoop hadden. Hier zitten vast wel goede 'basic' bovenstukjes bij die gevuld en/of voorgevormd zijn en die je misschien kan zoeken in het model en de maat van je bestaande bikinitops.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven